IPTV tv keskustelu

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
hm.. jotenkin en tuota ihan loppuunasti ajatellut. Mä olen muutaman kerran käyttänyt striimiä varsinaisen broadcast läheteen sijasta, ja yleensä se kuva on ollut heikompi, mutta tietysti verrannut vastaavan kanavan HD lähetykseen..
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
Yleensä haravan lähetyksen bitrate on huonompi kuin iptv tai kaapeli koska Digita veloittaa kanavaa siirretyn datamäärän mukaan. Tämä varsinkin muilla kuin ylellä.
Paitsi must carry periaatteen mukaan kaapelioperaattorit eivät edes saa koskea Ylen lähetyksiin eli pakata uudelleen vaan kyseessä on sama lähete.

@Pakana ja @Propatria Jos katsotaan IPTV-boksin kautta, niin tässä täytyy huomioida kuvanlaadun mukaan multicast/unicast-lähete. Multicastin kuvanlaatu
on paljon parempi kuin Unicastin kuvanlaatu ja Unicast pakataan aina lennossa uudelleen eli alussahan huomaa sen pakkauksen laadun. Mutta toimii paremmin
käytettäessä mobiiliyhteyttä ja wifi-verkkoa.

Pahimmillaan itse huomannut Unicastin olevan 20s jäljessä verrattuna Multicast-lähetykseen. Esim. niissä entisten operaattoreiden alueilla, jossa Elisa osti pois ja
käytettiin operaattorin IPTV-palveluita, niin Elisahan toimittaa ne alle 30 kanavat Multicast-liikenteessä valokuidun yli ja yli 500-kanavat Unicast-liikenteellä.

Itseasiassa huomasin eroa, kun tuossa Elisa Viihteen N7700 boksi on Huawein B818 wifin yli sekä Saunalahden 4G mobiililiittymä, niin kuvanlaatu on pikkasen huonompi
kuin, mitä kokeilen ethernet-kaapelin kautta. Kuvanlaatu paljon parempi piuhalla käytettäessä.

Sellainen pieni ero tuossa Multicast/Unicast-liikenteessä on, että Multicastia käytettäessä oli parempi nimenomaan ADSL2+ kanssa, kun se ei tukkinut ns. uppia ja Unicast-liikenne
tukki pahemmin sen 1Mbit/s upin eli toisinsanoen et pahimmillaan selannut nettiä samaan aikaan. Tähän tarvitaan nimenomaan mielellään myös sitä isompaa uppia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Paitsi must carry periaatteen mukaan kaapelioperaattorit eivät edes saa koskea Ylen lähetyksiin eli pakata uudelleen vaan kyseessä on sama lähete.
Tuskin niitä kaapelioperaattoreita edes kiinnostaa liikaa pakata kun kaista on käytännössä ilmaista toisin kuin se mitä yle maksaa digitalle antenni jakelusta. Eron huomaa varsinkin kaupallusilla kanavilla.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
Tuskin niitä kaapelioperaattoreita edes kiinnostaa liikaa pakata kun kaista on käytännössä ilmaista toisin kuin se mitä yle maksaa digitalle antenni jakelusta. Eron huomaa varsinkin kaupallusilla kanavilla.
En tiedä, onko kaapeliverkossa vieläkään Ylen kanavissa tuon enempää. Mut joo. onhan sillä eroa, että onko se pakkaus 6-8Mbit/s vai 15-20Mbit/s.

Yle HD:n bitrate Soneran kaapelissa

Ja samaten Elisan kaapelissa ollut alle 10Mbit/s

Yle HD kaapelissa
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
316
Tässä Telia KTV Kanavat / MUX . MUX on yksi kanavanippu jonka leveys on 8MHz. KTV:ssä on QAM256 pakkaus, eli siinä pystyy siirtämään n35-40Mb dataa jaettuna yhdessä nipussa olevien kanavien kesken.
Käytössä on ns. liukuva koodaus. Eli data jakautuu kanavien kesken livenä jatkuvasti riippuen kanavan tarvitsemansa bittivirrasta. Siinä vaikuttaa jokin etukäteen määritetty prioriteetti.

 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
@kuitumies Valitettavasti DVB-C:ssä 256QAM 8MHz kaistalla päästään reiluun 50Mbit/s eikä 35Mbit/s.

Screenshot_20210222-151332~2.png


Ja tuolla on eri asetuksilla. Jenkithän käyttää 6MHz eli saadaan enemmän käyttöön Euroopassa DVB-C - Wikipedia
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
@kuitumies Valitettavasti DVB-C:ssä 256QAM 8MHz kaistalla päästään reiluun 50Mbit/s eikä 35Mbit/s.

Ja tuolla on eri asetuksilla. Jenkithän käyttää 6MHz eli saadaan enemmän käyttöön Euroopassa DVB-C - Wikipedia
Mikä se noissa DVB-c mukseissa on se korjaussuhde.. sehän vähentää sitä hyötydataa.

sinänsä tuolla kanavan leveydellä ei ole juurikaan merkitystä siinä kokonaiskaistassa, nuo taajuuskanavien leveydethän on alunperin määritelty kun on analogisia tv-kanavia pitänyt saada niihin mahtumaan, ja jenkkien ntcs on jostain 40-luvulta ja alunperin tarkoitettu vain mustavalkoiseksi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Tässä uusitun netv:n valikkoa.
IMG_5777.JPG

IMG_5776.JPG

IMG_5777.JPG


oli vähäsen hinta noussut, 19e:sta 22:een, maksettu ja jännitetään että 16.päivä meneekö uusiksi favoritet vai tungetaanko vain uusi koodi.
kukaan ei tiedä.

Ihme ettei palvelun tarjoaja ymmärrä kun kerroin että tahdon pitää vanhat suosikit tallessa.
vaan epostaa että lata tämä ja kirjoita username ja password näiksi.
sitten on taas vuoden voimassa.
ei ihme että palvelu on kiinasta kotoisin, ainakin paypal meni kiinaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Tässä uusitun netv:n valikkoa.




oli vähäsen hinta noussut, 19e:sta 22:een, maksettu ja jännitetään että 16.päivä meneekö uusiksi favoritet vai tungetaanko vain uusi koodi.
kukaan ei tiedä.

Ihme ettei palvelun tarjoaja ymmärrä kun kerroin että tahdon pitää vanhat suosikit tallessa.
vaan epostaa että lata tämä ja kirjoita username ja password näiksi.
sitten on taas vuoden voimassa.
ei ihme että palvelu on kiinasta kotoisin, ainakin paypal meni kiinaan.
Voiko tuon asentaa Miboxiin? (Android) Vai tarviiko oman laitteen?

On tullut asennettua 3rd party softia siihen, tuttua, jos se vaan on tarjolla?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Voiko tuon asentaa Miboxiin? (Android) Vai tarviiko oman laitteen?

On tullut asennettua 3rd party softia siihen, tuttua, jos se vaan on tarjolla?
Miulla toi toimii Android 9.0:lla, play-kaupasta saa tavaraa, mutta tuo evybuy:n netv:n löysin sitten oikein urlin kautta, noita muita en ole edes kokeillut.
Onkos monella vielä käytössä Roku:n laite?
mulla oli 1:n joka oli fitsin hidas, kaverilla on muistaakseni uudempi 2:n ja on tyytyväinen.
on tyhmää että muutamat softat ovat "piiloitettuna" urlin taakse, pitää ladata se sieltä, ja urlin saa tietoonsa vasta kun on ostanut 20e/vuosi, taikka sitten kokeilee trialia 30vrk:tta.
Sain vihdoinkin siirrettyä vuodeksi eteenpäin ilman että suosikit häviää ja softa pitää uudestaan asentaa.
melkein parhaimmat ovat Ruotsin 12 ja 3:n kanavat.

Katsoppas tuolta
"Evybuy.com-Global Online Shopping for Home Video Device,Mother&kids,Cheaper Electronic"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 991
MTV ei noista näy livenä
Vastaan nyt vanhaan, kun vasta huomasin. MTV:llä tarkoitin mtv.fi -palvelua, josta näkyy MTV3 livenä. MTV:stä ei toki näy MTV (Music Television) livenä, koska aivan eri firma. Omasta mielestä Katsomo oli paljon parempi nimi kuin MTV.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 383
Vastaan nyt vanhaan, kun vasta huomasin. MTV:llä tarkoitin mtv.fi -palvelua, josta näkyy MTV3 livenä. MTV:stä ei toki näy MTV (Music Television) livenä, koska aivan eri firma. Omasta mielestä Katsomo oli paljon parempi nimi kuin MTV.
Samoin MTV.fi:stä oli puhe. Webistä ehkä näkyy paremmin, mutta ainakaan Android-sovelluksella ei live näy, vain yksittäisiä ohjelmia ja sarjoja. 2019/May/17 Google Play:ssa MTV:n vastaus suorien lähetysten puuttumiseen: "TV-kanavat on siirtynyt C Moreen, joten mtv-palvelusta ei tv-kanavia enää pysty katsomaan." Tilanne vaikuttaa olevan sama edelleen
EDIT: Sama WebOS tv-sovelluksessa
EDIT2: Ja sama iPadOS Apissa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 991
Samoin MTV.fi:stä oli puhe. Webistä ehkä näkyy paremmin, mutta ainakaan Android-sovelluksella ei live näy, vain yksittäisiä ohjelmia ja sarjoja. 2019/May/17 Google Play:ssa MTV:n vastaus suorien lähetysten puuttumiseen: "TV-kanavat on siirtynyt C Moreen, joten mtv-palvelusta ei tv-kanavia enää pysty katsomaan." Tilanne vaikuttaa olevan sama edelleen
EDIT: Sama WebOS tv-sovelluksessa
Ahaa, Samsungin TV-sovelluksella olen itse katsonut. Siihen tuli viime viikolla päivitys ja ulkoasu muuttui, liekö myös live hävinnyt samalla, en ole tarkistanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Joo tilasin NETV Nordic:n tuossa viikko sitten. Miboxissa toimii IPTV smarters appilla tai omalla NETV appilla. IPTV smarters parempi käyttää itselle, kun on tuttu.

Hyvin toimii kaikki, ei voi valittaa

Rugbyn takia parhain setti (löytyy Etelä-Afrikan Super Sport kanavatkin) , mistään muualta ei näe livenä, kuin korkeintaan harvoin Youtubesta.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Joo tilasin NETV Nordic:n tuossa viikko sitten. Miboxissa toimii IPTV smarters appilla tai omalla NETV appilla. IPTV smarters parempi käyttää itselle, kun on tuttu.

Hyvin toimii kaikki, ei voi valittaa

Rugbyn takia parhain setti (löytyy Etelä-Afrikan Super Sport kanavatkin) , mistään muualta ei näe livenä, kuin korkeintaan harvoin Youtubesta.
Samaa vikaa, olen erittäin tyytyväinen.
Jos jotains sanomista on niin välillä tulee minuutin repeat until, ei muuta , varmaankin jakoservussa vika.
sitten (ehkä johtuu telkasta samsung 32":n smart) että kuva "hämärtyyy/piselöityy" ei siis merkittävästi mutta haamuilee kun esim. taustaa kuvasta katsoo.
taikka sitten bosissani on vikaa kun käytettynä ostin. muistaakseni johtuu netv:stä, esim. juutuubi ja muut sovellukset toimii oikein nätisti.

Urheilua tulee todella kattavasti pelkästään suomi-ruotsi usa linjalta, sitten muut vaan vielä päälle. onneksi en pidä urheilusta mutta jenkkien real-uutiset ovat hyviä, helppoa englantia ja usein myöskin otsikko tekstit, lukee paljon Esim. Viroakin ym. koskevaa nato juttua mitä ei ole Suomessa ylittänyt uutiskynnystä, kuitenkin puhutaan esim. naton tukirahoista Viro,Latvia,Liettualle 300 miljoonaa dollaria per vuosi.
Blaze on uusi minulla.
Valitettavaa vain että muutamat kanavat ovat aika-sidottuja, eli 24:00 loppuu lähetys, eli leffa/dokkari ja sitten alkaa tulee sporttia tms. toista kanavaa.
Sama kuin Suomessa että astraali-tätejä on yöllä ja päivisin sitten muuta.
Lapsille piirrettyjä tulee kanssa kiitettävästi.
Olen tyytyväinen, kokonaisuudessaan.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
514
Tämähän oli hyvä vinkki. Nyt on perustv-kanavat ja "vähän ylimääräsiäkin"... Jäihän se maksamaan 21,5€ vuodeksi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Tämähän oli hyvä vinkki. Nyt on perustv-kanavat ja "vähän ylimääräsiäkin"... Jäihän se maksamaan 21,5€ vuodeksi.
Vähän ylimääräistä, :) mää nauroin iltiksen juttua "Pyhän Patricin päivää vietetään jenkeissä, joki värjätty vihreäksi"
(kuva vihreästä joesta)
mää katsoin eilen foxin uutisissa suoran videon missä toi näytettiin kuka ja ketkä heitti värit veteen.
sitten Etelä-Korean juttuja katselen paljon, heillä on kiva huumorintaju.
Smitshonista tulee 100:lla suomen Natikan miljardi kertaa paremmat sota-yms. dokkari, eikä tule kuten suomessa
joka toinen minuutti mainoksia.
olen häppy.
maksaisin vaikka 100e/vuosi tuosta paketista.
kaveri tosin tilasin Nordicin niin sai samalla 10 000:n kanavat.
sitten kätevintä, kun oikein selittää niin ne osaa jatkaa sopparia, muuten jollei vaadi
niin softan poisto, uusi tilalle ja uudet tunnarit=uudet favoritet.
en usko että on montakaan kuka jaksaa alkaa väsäämään vuoden sisällä hiottua favoritea uudestaa joka vuosi,
sillä eihän valikoimaa ole kuin 10 000 kanavaa, että siitä sitten :)
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
514
Vähän ylimääräistä, :) mää nauroin iltiksen juttua "Pyhän Patricin päivää vietetään jenkeissä, joki värjätty vihreäksi"
(kuva vihreästä joesta)
mää katsoin eilen foxin uutisissa suoran videon missä toi näytettiin kuka ja ketkä heitti värit veteen.
sitten Etelä-Korean juttuja katselen paljon, heillä on kiva huumorintaju.
Smitshonista tulee 100:lla suomen Natikan miljardi kertaa paremmat sota-yms. dokkari, eikä tule kuten suomessa
joka toinen minuutti mainoksia.
olen häppy.
maksaisin vaikka 100e/vuosi tuosta paketista.
kaveri tosin tilasin Nordicin niin sai samalla 10 000:n kanavat.
sitten kätevintä, kun oikein selittää niin ne osaa jatkaa sopparia, muuten jollei vaadi
niin softan poisto, uusi tilalle ja uudet tunnarit=uudet favoritet.
en usko että on montakaan kuka jaksaa alkaa väsäämään vuoden sisällä hiottua favoritea uudestaa joka vuosi,
sillä eihän valikoimaa ole kuin 10 000 kanavaa, että siitä sitten :)
Joo ei tämä helpoin kyllä ollut.
-sähköpostiin tulleet linkit oli outlookin pohjalta redirectejä, piti hakea oikeat ostotiedoista evybuy'ssa.
-asensin heidän Smart IPTV-appin, eikä käytettävyys ole aivan helpoin. Etsin jo telkkarin Mac-osoitetta, mutta ohjelmassa oli ihan omansa.
Esim suosikit-listaa en löydä mistään. Kanavien järjestelyä olisi kiva tehdä.
-EPG toimii tällä hetkellä ainoastaan livillä
-en tiedä olisiko IPTV Smarters helppokäyttöisempi, mutten päässyt sillä alkuunkaan.

Sonyn Android tv'hen laitoin
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Tiedän, sitten itselläni meni vahingossa muutamat kanavat lukkoon, eli aina kanavan tullessa valituksi piti antaa password, sen disablointi oli hankalaa.
en suosittele tuota softaa aloittelijalle :(
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Onko hyviä iptv paketteja, joista näkyisi uk:n kanavat, mm. Bbc1,2, itv, skysports f1? Netv kautta testaan demoa, siinä on koko tellus. Koht hyvin toimii amazon fire tikun kautta, pientä lägäämistä aika ajoin, mutta ok.
Tossa nordic versiossa ei taida uk kanavat olla?
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Onko hyviä iptv paketteja, joista näkyisi uk:n kanavat, mm. Bbc1,2, itv, skysports f1? Netv kautta testaan demoa, siinä on koko tellus. Koht hyvin toimii amazon fire tikun kautta, pientä lägäämistä aika ajoin, mutta ok.
Tossa nordic versiossa ei taida uk kanavat olla?
mulla ainakin näkyy BRI kanavat, tosin katselin niin aikas vähän tulee "mielenkiintoista", siinä paketin valikossa pitäisi olla myöskin Englanti, en ole varma mutta kun pienemmätkin maat kerran ovat siinä.
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
mulla ainakin näkyy BRI kanavat, tosin katselin niin aikas vähän tulee "mielenkiintoista", siinä paketin valikossa pitäisi olla myöskin Englanti, en ole varma mutta kun pienemmätkin maat kerran ovat siinä.
Ok, katsotaan kunhan tilaus menee paypalin kautta läpi. Nähtävästi uk:ot on siellä.
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Tossa netv:ssä en löytänyt chromecastia, onko jotain iptv äppiä, jossa olisi myös chromecast? Kätevämpi puhelimella selailla ja siirtää kuva mihin telkkuun vain.
Edit: joo taitaa se siellä olla :)
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Netv laitoin tilauksen paypalin kautta, vieläkin pending tilassa, eikä ole tullut mitään emailia. Voisko olla, että lähes aina nykyään vaaditaan vahvistus ostokselle, mitä netv maksussa ei tapahtunut ollenkaan...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Miulla kesti la-su-maanantaina vasta tuli sitten koodit.
samaa koodia ei saa käyttää monessa laitteessa siitä oli infoa, silloin tili lukitaan
en tiedä ottaako se ip:stä vaiko mistä.
mun iptv käsittelee itseään puhelimena, "asennetaan sovellus puhelimeesi" :)
hauska
mun paypal vaatii nykyään sms vahvistuksen kännykääni.
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Miulla kesti la-su-maanantaina vasta tuli sitten koodit.
samaa koodia ei saa käyttää monessa laitteessa siitä oli infoa, silloin tili lukitaan
en tiedä ottaako se ip:stä vaiko mistä.
mun iptv käsittelee itseään puhelimena, "asennetaan sovellus puhelimeesi" :)
hauska
mun paypal vaatii nykyään sms vahvistuksen kännykääni.
Toi oli hyvä vinkki, olin jo asentamassa uutta koodia muutamaan laitteeseeni ;). Pitänee tyytyä tulitikussa, mikä toki ok. Mulla tullu mitään paypal vahvistusta ..hmm.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Toi oli hyvä vinkki, olin jo asentamassa uutta koodia muutamaan laitteeseeni ;). Pitänee tyytyä tulitikussa, mikä toki ok. Mulla tullu mitään paypal vahvistusta ..hmm.
jooh siinä epostissa joka tuli niin lukee englanniksi "asenna vain yhteen laitteeseen, jos laitat useampaan niin koko tili suljetaan"
Kiva katsella jenkki-uutisia livenä, jotka tulee vasta parin päivän päästä suomen iltikseen :)
mä maksoin ebayn niin meni paypal heti, sitten autodoc autojen vara-osat niin tuli heti että anna phoneeseen tullut vahvistuskoodi.
enkä ot:na löytänyt paypalista rajoitusta ettei esim. hakkerit voi tyhjentää koko tiliä vaan esim. max. 20e.
kaverille hakkeroitiin keytrack-viruksen kautta ja menetti 1300e, oli Puolalainen kaveri ostanut lahjakortteja sportti-väline liikkeeseen 2kpl.
oli osoitteet ja kaikki, ei kelvannut todisteeksi poliisille, pankille eikä interpolille, kummallista :(
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Muokkasin tuon sms vahvistuksen. Ollut tili v.2009 asti, eikä mitään ongelmia. Mutta tulipahan lisä varmennus ;)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Muokkasin tuon sms vahvistuksen. Ollut tili v.2009 asti, eikä mitään ongelmia. Mutta tulipahan lisä varmennus ;)
onko kukaan vielä löytänyt sitä ostos-rajaa?
on kuulemma sellainenkin, kävin kaikki läpi enkä löytänyt mistään paypalista.
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
1h tunnin toimi noi iptv kanavat, sitten herjas network erroria, vaikka 100mbit yhteys oli aivan ok. www.evybuy.com chatissa antoivat uudet tunnarit, poistin ja asensin NETV apin uudestaan, sama error. Menee kyllä hermot
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Nyt nämä kiinan veijarit väittävät, että olen käyttänyt koodia kahdessa laitteessa!! Sain koodin, joka siis vain 1 tunnin toimi. Sain heiltä uuden koodin, joka ei toiminut ollenkaan. Melkoinen skämmi, taitaa iptv kokeiluni olla tässä.

Otan yhteyttä paypal:iin, ja pyydän sieltä rahoja takaisin.
 

Liitteet

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Nyt nämä kiinan veijarit väittävät, että olen käyttänyt koodia kahdessa laitteessa!! Sain koodin, joka siis vain 1 tunnin toimi. Sain heiltä uuden koodin, joka ei toiminut ollenkaan. Melkoinen skämmi, taitaa iptv kokeiluni olla tässä.

Otan yhteyttä paypal:iin, ja pyydän sieltä rahoja takaisin.
Onpahan peestä sitten, tulee ihan mieleen omat perjantai 13päivän jutut jolloin todella kaikki kaatuu niskaan :(
mäkin sain lähettää 5 viestiä että ymmärsivät etten tahdo uutta koodia vaan vanhalle jatkoa vuodeksi jonka olin jo maksanut.
eilen katselin viimeksi.

Kokeile ja saat että manit takaisin sitten jos rentoudut viikonloppuna ja kokeilet uudestaan joskos jaksat, ite olen häppy 10 000:n kanavan kanssa.
tsemppiä!
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Onpahan peestä sitten, tulee ihan mieleen omat perjantai 13päivän jutut jolloin todella kaikki kaatuu niskaan :(
mäkin sain lähettää 5 viestiä että ymmärsivät etten tahdo uutta koodia vaan vanhalle jatkoa vuodeksi jonka olin jo maksanut.
eilen katselin viimeksi.

Kokeile ja saat että manit takaisin sitten jos rentoudut viikonloppuna ja kokeilet uudestaan joskos jaksat, ite olen häppy 10 000:n kanavan kanssa.
tsemppiä!
Nähtävästi sulla kävi tuuri, useimmilla ei.
En voinut kirjoittaa edes arvostelua, ja varoittaa muita skämmistä kun bännäsivät mut. Ihmekös, siellä on vain erinomaisia arvosteluja...
Odotan paypalin ratkaisua, roistojen ja huijareiden kanssa yhteistyö päättyi tähän.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Muut ketkä täällä io-techissä ovat tuon ottaneet niin on hyvää sanomista.
tuon takia en uskalla ottaa edes iptv:tä mukaan toiseen kämppään, jos se katsoo ip:stä sen.

"network error" hmmm...
mulla välillä tulee kanssa tuo valkoinen sitten juuri sen kanavan striimi ei toimi.
kokeilitko muita kanavia?
välillä jää kaikki kanavat jumiin, mutta vika on nähtävästi boxissa, kun sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin alkaa toimimaan.
juuri tuon takia en muuta kun mainostan ysäville etten katsele suomen kanavia ollenkaan, nekin haluaisi tuon laitteen ja kanavat
mutta siihen sitoutuu sitten yya-sopparina loppu-iäkseen kun on aikas moista sähläämistä , ei ole mitenkään helppoa käyttää taviksen mummun.

Siinä kestää hetkonen. Muistaakseni n. 8h oli mennyt itsellä tilauksesta että tuli vahvistus ja koodit.
Mitenkäs Siulla futaa nui?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvin on pelannut tämän pari päivää suomikanavat, mitä oon katsellut.
Samaa vikaa, tuohon hintaa on odoteltavissa että datan liikkuminen on välillä joillekkin kanaville nolla, eli ei kuvaa.
mutta sitten vähän ajan päästä taas futaa.
ihanaa katsoa mitä tahtoo, parraimmat japanin ja usan uutiset livenä.
etelä-koreaa katson kanssa heidän "animal planettia" on tosi kivaa ja erinlaista väkeä siellä :)
Siellähän on Juniori kanava, ei taida olla Suomen alla mutta on suomi-dubattu.
lapsille olisi kivaa ohjelmaa.
monet monet ovat irtisanoneet cmoret yms. jotka maksaa n.50e/kk karmeeta.
eivät kuulemma kerkiä katsomaan.
olen ollut 16.03 vuoden verran häppi.
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Ei ollu boxissa vikaa, vaan scämmi tapahtui. Mitä sitä kiertelemään. Varotuksen sana kaikille muille.
Pyrämidikeissi: pidetään 3 iloisena, loput 7 putsataan rahoista.
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Ei ollu boxissa vikaa, vaan scämmi tapahtui. Mitä sitä kiertelemään. Varotuksen sana kaikille muille.
Pyrämidikeissi: pidetään 3 iloisena, loput 7 putsataan rahoista.
En kommentoi tätä tapausta
hih puhun jo kuin politiikot "en ala kommentoimaan tätä yksittäistä tapausta"
tosin n.25e on rahaa sekin.
mutta kun kaverilta kustiin n.1300e paypal tililtä, keytrack virus otti talteen käyttäjätunnuksen ja salasanan, sitten mentiin.
onneksi pankki laittoi kortin kiinni "epänormaalin toiminnan" vuoksi.
siinä oli kivat show, r-ilmoitusta poliisille, interpolille, paypal:ssa, kaikki vaan "evvk" eivät edes vaivautuneet vastaamaan.
pitäisi varmaan ottaa korpilaki, on meinaan tiedossa hyödyn saajan kaveri puolalainen nimi ja osoite, mennä vähäsen kovitelemaan.
on se nyt perkelettä että 1300e tuosta vaan napsitaan.
pankkikin turvasi selustansa "lähetä kirje jos tahdot uudistaa reklamaation"
lähetettiin ajoissa, mutta pankki Nordea, laittoi ulosottoon "emme ole saaneet kirjettänne"
sitten selvisi että "oli hukkunut sopivasti" juuri siksi aikaan että meni reklamaatio-aika umpeen, hyväveli järjestö pitää huolen itsestään.

En tiedä kuinka tiukka budjetti Siulla on mutta itse ostan hyväntekeväisyyteen jouluksi safkaa sitä tarvitsevalle 35e:lla.
eli summa ei ole iso, kyseessä on vaan se, että kuinka pitkä pinna on että jaksaa selvittää asiaa evybuy:lle.

Samaa se on suomen reklamointi-poliitikan kanssa, vaatii sikana pinna että jaksaa tehdä lippuja-lappuja, kaivaa kuitteja, skannata, lähettää kirjettä eteenpäin
odotella vuosi, sitten tulee hylkypäätös, siitä sitten uutta kirjettä peliin ja odotellaan 3vuotta että tulee hylkypäätös.

Ei siinä mitään jos fyffee riittää niin maksukorttia, elisa-dna viihdeboxia 50e/kk ja homma skulaa.
tosin tekee vuodessa 50e*12, mutta saa varmasti sitten (ei luotettavaa)
eli suomalaisetkaan kaapeli-tv:n duunarit eivät korvaa jos on 6kk kaikki data poikki, pitää lukea pienellä präntillä texti.
eli kun saa sopparin, ottaa sen, suurennuslasiloopin ja katsoo kaikki pilkutkin oikein, sitten vielä lakimiehellä tarkastuttaa.
oma kaapeli filmnet oli hyvä esimerkki, tein reklamaatiota että suomi-tekstit puuttuu
kaveri veisteli:"sopparissa ei lue tekstityksestä mitään, ryydy siihen"
menin himaan revin boxin helvettiin ja heitin sen jätkän pöydälle, irtisanoin sopparin.

Epäilen tässäkin tapauksessa yhteensopivuus-ongelmaa.
toisella kaverilla watson netti-kamera, toimii 3:tta vuotta kuin unelma, on tosin äpple puhelin.
toisella kaverilla ei toiminut millään vehkeellä, vaihdettiin vielä kamera takuuseen toiseen, samaa sontaa.
tuumittiin että ei sitten futaa, ja peruttiin kaupat.

Minä en ottaisi pattia 25e:n takia jos kerran 50e/kk saa dna-viihdeboxia/Elisaa jotka ajaa samaa asiaa.
kun ei kerran saa laillisesti ryöstettyjä 1300e:a takaisin niin se on vähäsen eri juttu ja tuntuu jo lompakossa hiukan enemmän.
pankkikin kun "sopivasti" hukkasi kirjeen, tekisi mieli sanoa mitä mieltä olen niitten toiminnasta!

Uskon että saat fyffet takaisin, laitteesi ei vaan tomaa sen kanssa.

Tossa netv:ssä en löytänyt chromecastia, onko jotain iptv äppiä, jossa olisi myös chromecast? Kätevämpi puhelimella selailla ja siirtää kuva mihin telkkuun vain.
Edit: joo taitaa se siellä olla :)
Ettei vika tuossa sitten "netv ja puhelin"?
en tiedä.
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
En kommentoi tätä tapausta
hih puhun jo kuin politiikot "en ala kommentoimaan tätä yksittäistä tapausta"
tosin n.25e on rahaa sekin.
mutta kun kaverilta kustiin n.1300e paypal tililtä, keytrack virus otti talteen käyttäjätunnuksen ja salasanan, sitten mentiin.
onneksi pankki laittoi kortin kiinni "epänormaalin toiminnan" vuoksi.
siinä oli kivat show, r-ilmoitusta poliisille, interpolille, paypal:ssa, kaikki vaan "evvk" eivät edes vaivautuneet vastaamaan.
pitäisi varmaan ottaa korpilaki, on meinaan tiedossa hyödyn saajan kaveri puolalainen nimi ja osoite, mennä vähäsen kovitelemaan.
on se nyt perkelettä että 1300e tuosta vaan napsitaan.
pankkikin turvasi selustansa "lähetä kirje jos tahdot uudistaa reklamaation"
lähetettiin ajoissa, mutta pankki Nordea, laittoi ulosottoon "emme ole saaneet kirjettänne"
sitten selvisi että "oli hukkunut sopivasti" juuri siksi aikaan että meni reklamaatio-aika umpeen, hyväveli järjestö pitää huolen itsestään.

En tiedä kuinka tiukka budjetti Siulla on mutta itse ostan hyväntekeväisyyteen jouluksi safkaa sitä tarvitsevalle 35e:lla.
eli summa ei ole iso, kyseessä on vaan se, että kuinka pitkä pinna on että jaksaa selvittää asiaa evybuy:lle.

Samaa se on suomen reklamointi-poliitikan kanssa, vaatii sikana pinna että jaksaa tehdä lippuja-lappuja, kaivaa kuitteja, skannata, lähettää kirjettä eteenpäin
odotella vuosi, sitten tulee hylkypäätös, siitä sitten uutta kirjettä peliin ja odotellaan 3vuotta että tulee hylkypäätös.

Ei siinä mitään jos fyffee riittää niin maksukorttia, elisa-dna viihdeboxia 50e/kk ja homma skulaa.
tosin tekee vuodessa 50e*12, mutta saa varmasti sitten (ei luotettavaa)
eli suomalaisetkaan kaapeli-tv:n duunarit eivät korvaa jos on 6kk kaikki data poikki, pitää lukea pienellä präntillä texti.
eli kun saa sopparin, ottaa sen, suurennuslasiloopin ja katsoo kaikki pilkutkin oikein, sitten vielä lakimiehellä tarkastuttaa.
oma kaapeli filmnet oli hyvä esimerkki, tein reklamaatiota että suomi-tekstit puuttuu
kaveri veisteli:"sopparissa ei lue tekstityksestä mitään, ryydy siihen"
menin himaan revin boxin helvettiin ja heitin sen jätkän pöydälle, irtisanoin sopparin.

Epäilen tässäkin tapauksessa yhteensopivuus-ongelmaa.
toisella kaverilla watson netti-kamera, toimii 3:tta vuotta kuin unelma, on tosin äpple puhelin.
toisella kaverilla ei toiminut millään vehkeellä, vaihdettiin vielä kamera takuuseen toiseen, samaa sontaa.
tuumittiin että ei sitten futaa, ja peruttiin kaupat.

Minä en ottaisi pattia 25e:n takia jos kerran 50e/kk saa dna-viihdeboxia/Elisaa jotka ajaa samaa asiaa.
kun ei kerran saa laillisesti ryöstettyjä 1300e:a takaisin niin se on vähäsen eri juttu ja tuntuu jo lompakossa hiukan enemmän.
pankkikin kun "sopivasti" hukkasi kirjeen, tekisi mieli sanoa mitä mieltä olen niitten toiminnasta!

Uskon että saat fyffet takaisin, laitteesi ei vaan tomaa sen kanssa.



Ettei vika tuossa sitten "netv ja puhelin"?
en tiedä.
Ihan niinkuin olisit maksettu mainos, varmaan siks sulla nää iptv toimii. Kyse on kusetuksesta, jota ei viitsi huvikseen kokea, ei niinkään rahasta. Mulla oli cmore f1 2 vuotta, kiinnostus lopahti siihen. Ei viitsi sitä enää maksaa.
Laitteet toimii kyllä ihan hyvin, jotain minäkin näistä tiedän...
Ja tosiaan, jännä juttu, että en voinut 1 tähden arvostelua laittaa sinne iptv tarjoajan sivulle, bannasivat heti. Nyt toki ymmärrän kaikki 5 tähden arvostelut mutä siellä lähes pelkästään on.

En kommentoi tätä enää lisää, enkä seuraa ketjuasi.
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Kiitos epäonniselle kaverille.
mielenkiintoista seurata (sekä hurrata että väärinkäyttäjä poistui) että tämän vuoden alussa ollut 9 käyttäjää ja yksi (joka laittaa iptv:hen ja sitten kännyyn koodit) ihmettelee miksi ei toimi, on suhde aikas hyvä :)
laitetaan väärinkäyttäjä ignoreen kiltisti.
Esim. mokkulallahan tuo ei voi toimia koska mokkulalla tulee aina uusi ip.
nooh, ostakoot hemmo uudestaan cmorea, ei ollut pitkä pinna mitä seurasi maksua, kuitin saamista ja cmoreakin katsonut "peräti" 2vuotta, haastoi varmaankin operaattorin käräjille :sholiday:

Jatketaan myö muut täällä onnellista elämää, hih.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
905
Tossa netv:ssä en löytänyt chromecastia, onko jotain iptv äppiä, jossa olisi myös chromecast? Kätevämpi puhelimella selailla ja siirtää kuva mihin telkkuun vain.
Edit: joo taitaa se siellä olla :)
Ettei vika tuossa sitten "netv ja puhelin"?
en tiedä.
Tätä minäkin epäilin, mutta...
Esim. mokkulallahan tuo ei voi toimia koska mokkulalla tulee aina uusi ip.
Mihin tämä yksilöinti perustuu? IP-osoitteeseen?
Kiinteää IP-osoitetta on aika hankala saada kuluttuja liittymiin, eli palvelu voi lukkiutua milloin tahansa jos IP vaihtuu?
Vai onko se liitetty jotenkin softaan millä sitä käyttää?
Joo ei tämä helpoin kyllä ollut.
-sähköpostiin tulleet linkit oli outlookin pohjalta redirectejä, piti hakea oikeat ostotiedoista evybuy'ssa.
-asensin heidän Smart IPTV-appin, eikä käytettävyys ole aivan helpoin. Etsin jo telkkarin Mac-osoitetta, mutta ohjelmassa oli ihan omansa.
Esim suosikit-listaa en löydä mistään. Kanavien järjestelyä olisi kiva tehdä.
-EPG toimii tällä hetkellä ainoastaan livillä
-en tiedä olisiko IPTV Smarters helppokäyttöisempi, mutten päässyt sillä alkuunkaan.

Sonyn Android tv'hen laitoin
^Tämä viittaisi siihen, että se yksilöidään softaan ja silloin IP:llä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
Tässä ketjussa on mielettömästi tekstiä mikä ei kerro mitään. :rolleyes:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
@WR-HW95 Juuh mietin tuon tekstisi perusteella samaa.
liian lyhyt pinna, kun heti piti kuulemma saada tunnukset, vaikka suomessa on kello 15 niin se ei ole kiinassa kello 15:tta.
Eikä ole pakko ottaa, sehän palvelu menisi jo melkein tukkoon jos kaikki io-techiläiset ottaisivat tuon itselleen.
jokainen laittaa rahansa mihinkä tykkää, kyseessä oli näemmä periaate.
olisin muuten vaikka omistani laittanut tuon "peräti 25e" mutta kun asenna on tuollainen niin se on sitten tuollainen.
3/7 trollit ovat omaa puhettaan, ainoa kerta kun törmään tuollaiseen ongelmaan jonkin käyttäjän perusteella.
"Kanavien järjestely olisi kiva tehdä" siellähän on Englanniksi "favorites" mutta jolle lontoo taivu niin se on sitten sitä.
itse osaan kautta opin jopa favoritesta poistamaan koodi-lukon jonka olin vahingossa sinne saanut aikaiseksi.

Pakko jättää useri omaan arvoonsa, evvk. :)
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
905
No joo.. Eipä tullut tutkineeksi asiaa tarpeeksi ja ongelma on nyt, että en saa tuota netv softaa asennettua samsungin linuxiin. Netissä kyllä on ohjeita miten pitäis onnistua asentaan 3rd party appeja, mutta ei mun töllöstä löydy sellaisia valikoita kuten "smarthub".
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
905
Joo... Laitoin myyjälle viestiä ja sain vastaukseksi uudet ohjeet joilla homma alkoi pelittään.
Samsungin telkkariin käskivät asentaa Smart IPTV sovelluksen, mikä yllättäen asentuikin suoraan töllöön muistitikulta, vaikka sen ei pitäisi olla turvallisuus syistä mahdollista.
Kyseinen softa on kyllä aika hankala käyttää, mutta jospa siihen tottuis.
Muutama seikka mitä en kyseiseen prosessiin liittyen ole huomannut.
1. Palvelu tosiaan linkitetään katselulaitteen MAC osoitteeseen, eli sikäli IPTV boxi olisi kätevä (helpompi kantaa mukana kuin telkkari).
Samasta linkistä jossa tuo tehdään. Sen voi myös vapauttaa ja siirtää toiseen laitteeseen.
2. Kanavapaketit näyttäisi olevan lähtökohtaisesti ruotsalaisille oletus kielen ja tekstityksien perusteella.
Suomikanavillakaan ei välttämättä teksityksiä suomeksi löydy.
3. NeTV:stä en tiedä, mutta tuo Smart IPTV on maksullinen sovellus joka maksaa 5.5€ (kertamaksu) ja on myös sidottu MAC osoitteeseen. Sitä ei voi siirtää toiseen laitteeseen, eli jos katselulaite hajoaa, on se ostettava uudelleen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 617
Viestejä
4 196 622
Jäsenet
70 755
Uusin jäsen
Leevi L

Hinta.fi

Ylös Bottom