IPTV tv keskustelu * Lue aloituspostaus*

Tähän mennessä ei ole ollut valittamista sportin katselusta tai muutenkaan, mutta lähinnä LiveGon ja N1 eroista haluaisin tietää.

Molempien EPG:t ovat melkoista kuraa, kun mennään peruskanavien ulkopuolelle. Joutuu vaan piilottamaan suurimman osan noista, mistä ei tiedä muuta kuin testaamalla mitä sieltä näkyy.

NHL on minulle yksi tärkeimmistä katsottavista, eikä eroa juurikaan ole ainakaan nyt ekaa kertaa katsoessa. Myös Livegosta löytyy katsottavalla laadulla, mutta hausta löytyneistä kanavista päädyin N1:n puolelle katsomaan 60fps:n 720p- striimiä. Näyttää jotenkin paremmalta kuin Livegon kanavilta löytyvä 50fps/1080p. Huomenna varmaan pääsee testaamaan Liigaa muullakin, kuin puhelimella.

Tivimaten hakutoiminto on kyllä huippu. Todella näppärästi pystyy hakemaan molemmilta kanavalistoilta ja vertailemaan laatua.

Sarjojen puolelta etsin tänään kokeeksi White Lotusta. N1 antoi vaihtoehdoksi 4k ja se oli sellaista jopa todellisuudessakin. Ero Livegon peruslaatuun oli tietenkin sen verran merkittävä, että ei tarvi montaa tällaistä löytyä, että hintaeron pystyy ihan hyvin perustelemaan.

Tätä N1:sta ja sen hintaa tuli hiukan epäröityä lähinnä Livegon edullisuuden takia. Muutoinhan tuo olisikin ihan no-brainer. Jos haluaa päästä pilkkahinnalla niin silloin valinta on tietenkin Livego, mutta itse ainakin arvostan, että haluamastani sisällöstä on N1:n myötä monessa kohtaa tarjolla joko hiukan tai merkittävästi parempaa laatua.

Kustannukset ekalta vuodelta:

Livego 17€
N1 100€
Google Streamer 119€
HDMI-piuha 8€
Tivimate 34€
Televizo 9€

Yhteensä 287€ eli 24€/kk.

Seuraavalta vuodelta sitten 117€ eli alle 10€/kk.

Vertailun vuoksi pelkkä Netflix maksaa 216€ vuodessa eli 18€/kk ja Viaplayn ja muiden urheilusaittien lukemia tuskin tarvitsee edes mainita.

Valikoimaan nähden pidän huonojenkin puolien jälkeen näitä todella halpoina, mikä tietysti onkin oletuksena, kun tuotteita ostellaan hämäräperäisten aasialaisten Whatsapp- numeroista.

LiveGo:n kautta aukeaa jokaiseen livestreamiin joku luontopätkä. Koskaan ennemmin ei ole ollut mitään ongelmia.
Tämä ongelma näyttää olevan Smarters Pro mobiiliapin uusimmassa versiossa. Näytti olevan muilla samoja kokemuksia Play Storen arvosteluiden mukaan. Android TV -appi toimii normaalisti.

ja EI, EPG ei toimi lähes koskaan. no can do. ;)

Käytössä LiveGo ja MyIPTV. Onko joku saanut free EGP:n toimimaan?
Mulla on pääsääntöisesti open-epg & epgshare käytössä ja kohtalaisen aukoton epg kotimaan tarjontaan.

Eli ei se "no can do" pidä paikkaansa. Varsin kattavat EPG:t saa käyttöön, JOS jaksaa nähdä itse vaivaa asian eteen.
Yksi vaihtoehto ilmaisten lisäksi on hommata lisenssi esim. iptveditoriin ja askarrella itselleen sen kanssa kattavat epg:t, mutta kohtuu hyvin toimii ilmaisillakin.
Eventien infot saisi toki ehkä vähän paremmin/selkeämmin näkymään iptveditorilla, mutta esim. Livegon kanssa täysin epäoleellista, koska eivät edes nimeä eventejä vieläkään, vaikka "on tuloillaan" ollut jo jonkin aikaa.

Eli ei se "no can do" pidä paikkaansa.
jeps, lähinnä tarkoitin itseäni ja suurinta osaa muita käyttäjiä joilla ei aikaa/taitoa/viitseliäisyyttä viritellä EPGtä edes osittaiseen kuntoon.
mutta koska olemme tietotekniikka -aiheisella foorumilla, voisit ehkä hieman avata millä ja miten nuo kyseiset kikkareet olet saanut toimimaan.
kiitos. ;)

Mulla on pääsääntöisesti open-epg & epgshare käytössä ja kohtalaisen aukoton epg kotimaan tarjontaan.

Eli ei se "no can do" pidä paikkaansa. Varsin kattavat EPG:t saa käyttöön, JOS jaksaa nähdä itse vaivaa asian eteen.
Yksi vaihtoehto ilmaisten lisäksi on hommata lisenssi esim. iptveditoriin ja askarrella itselleen sen kanssa kattavat epg:t, mutta kohtuu hyvin toimii ilmaisillakin.
Eventien infot saisi toki ehkä vähän paremmin/selkeämmin näkymään iptveditorilla, mutta esim. Livegon kanssa täysin epäoleellista, koska eivät edes nimeä eventejä vieläkään, vaikka "on tuloillaan" ollut jo jonkin aikaa.
Laitoin open-epg & epgshare suomi urlit myiptv playeriin, mutta ei kumpikaan toimi. Mitähän muuta vaivaa pitäs vielä tehdä??

UHF on hyvä. Parempi mitä Tivimate Androidilla. AppleTV ei kannata edes muuta harkita.
Tosta olen kyllä eri mieltä. Se missä UHF on hyvä, niin siinä on panostettu eye candyyn, vanhanaikaisemmat tuppaa silti toimimaan paremmin. Muussakin kuin Suomi DVB-teksteissä.

Käyttöliittymän kauneudessa UHF on tosin ylivoimainen.

EPG:stä, nuo palvleuntarjoajien omat on melkoista kuraa (3 eri kokeiltu) joten säätelin aikani Webgrab+ kanssa ja johan toimii kuin junan vessa. Ei kylläkään se suoraviivaisin mutta kun rauhassa säätelee niin sen saa kyllä kohdilleen.

Oli vpn päällä kun kytkin livego päälle ekan kerran vähän perseestä kun pitää nyt aina olla päällä tai ei näy. Suomi ip kummiski oli nii vähän liian rajut tunnusten jakamisen estot noilla

Varmaan luit aloituspostin? Siellä tais olla sellainen klausuuli, että jos et tajua perusteita IT-maailmasta, olet vähän niinkuin omillas. Yleensäkin pitäisi ymmärtää, että nämä systeemit on siellä lain harmaalla puolella ja toimivat jos toimivat. Hedmanin jurristit odottavat, jos laki vaikka muuttuis niille sopivammaksi. Jopa mun veljeni oppi kantapään kautta, että jos ostat tunnarit Suomesta, niin ei niitä vaan voi käyttää Thaimaasta - ilman että Michelle vähän muuttelee tunnuksien asetuksia.

Tosta olen kyllä eri mieltä. Se missä UHF on hyvä, niin siinä on panostettu eye candyyn, vanhanaikaisemmat tuppaa silti toimimaan paremmin. Muussakin kuin Suomi DVB-teksteissä.

Käyttöliittymän kauneudessa UHF on tosin ylivoimainen.
Ei nyt ehkä ylivoimainen, IPTVX toimii mainiosti myös ja on miellyttävä GUI

Varmaan luit aloituspostin? Siellä tais olla sellainen klausuuli, että jos et tajua perusteita IT-maailmasta, olet vähän niinkuin omillas. Yleensäkin pitäisi ymmärtää, että nämä systeemit on siellä lain harmaalla puolella ja toimivat jos toimivat. Hedmanin jurristit odottavat, jos laki vaikka muuttuis niille sopivammaksi. Jopa mun veljeni oppi kantapään kautta, että jos ostat tunnarit Suomesta, niin ei niitä vaan voi käyttää Thaimaasta - ilman että Michelle vähän muuttelee tunnuksien asetuksia.
Itseasiassa nythän tätä voi katsoa vaikka Thaimaasta laittaa vaan vpn päälle 🤓

Oli vpn päällä kun kytkin livego päälle ekan kerran vähän perseestä kun pitää nyt aina olla päällä tai ei näy. Suomi ip kummiski oli nii vähän liian rajut tunnusten jakamisen estot noilla
Se lukitsee siihen maahan mistä ensimmäinen yhteys sinne yhdistää.
Laita myyjälle viestiä, että resetoi maalukituksen.
Sen jälkeen uuden yhdistämisen jälkeen se toimii sitten myös missä päin maailmaa tahansa, kun on Suomi-VPN päällä.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
291 214
Jäsenet
79 965
Uusin jäsen
commandoori

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom