Itse olin hyvin skeptinen Face ID:n suhteen, koska on ollut 4kk Samsung S8 iiristunnistus käytössä ja siinä menee monta sekuntia yleensä päästä sisään jos pääsee lainkaan. Pitää olla oikella etäisyydella ja melko tarkasti kohdistettu silmiin. Kävellessä ei toimi. Aamulla jos on silmät puolitangossa niin ei aina toimi. Aiemmassa iPhone 7 TouchID toimi hyvin luotettavasti ja kirjautuminen suoraan koti-ruutuun kestää oikeasti millisekunteja. S8 sormenjälkilukija on puhelimen takana joten ei tullut käytettyä iPhone 7 viiveettömän kirjautumisen jälkeen.
Tosiaan S8:sta siirtyneenä käyttäjänä olen hyvin tyytyväinen Xään. Ehdoton parannus iirisskanneriin. Ei enää turhautumista aina kun ottaa puhelimen käteen. Kävellessä en ole vielä kovin paljon testannut, mutta ensivaikutelmana toimii paljon paremmin kuin S8, joka ei toisaalta paljon kyllä vaadi. Tietty jos olisin siirtynyt suoraan iPhone 7:sta niin kokemus voisi olla eri. Hitaampi tuo on ehdottomasti kuin TouchID, mutta ehkä se ei sitten ole haitannut S8:n jälkeen. Toinen homma on että lukituksen avaamisen jälkeen pitää vielä swipata ylös että pääsee kotiruutuun, kun TouchIDllä pääsi suoraan kotiruutuun painamalla samalla kertaa home-nappia.
Fyysisesti hyvän näköinen (silver) ja kokoinen käteen. Kromireunus tuo mieleen alkuperäiset iPhonet. Mietin myös haittaako kasvanut paino, niin ei, tuntuu vaan laadukkaammalta/"arvokkaammalta" kuin jos olisi tosi kevyt. Taas iPhone 8 tuntui käteen heti paksummalta kuin 7, vaikka ero on lähes mitätön ja myös paljon painavemmalta. Ehkä sitten johtuu siitä että ovat käytännössä samannäköiset eikä sitä miellä niin paljon eri puhelimeksi kuten X. Niin ja hintaan en ota kantaa, työn puolesta ei ole tarvinnut puhelimia omalla rahalla ostella koskaan