iPhone X

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 583
Itsehän kävin aamulla Porin Powerissa, jossa oli yksi 64 giganen hyllyssä, mutta pienen aivopierun seurauksena testailin aluksi vain demo-laitetta jossa ei kuitenkaan Face ID toiminut ja sitten, kun päätettiin että ostetaankin se laite testiä varten niin se yksikin hyllyssä ollut oli mennyt :beye:

Tämän jälkeen totesin, että Gigantissa, Elisalla, Telialla tai DNA:lla ei laitteita ollut :dead:
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
547
Itsehän kävin aamulla Porin Powerissa, jossa oli yksi 64 giganen hyllyssä, mutta pienen aivopierun seurauksena testailin aluksi vain demo-laitetta jossa ei kuitenkaan Face ID toiminut ja sitten, kun päätettiin että ostetaankin se laite testiä varten niin se yksikin hyllyssä ollut oli mennyt :beye:

Tämän jälkeen totesin, että Gigantissa, Elisalla, Telialla tai DNA:lla ei laitteita ollut :dead:
Ikävä kuulla! Taitanee olla melkoista tuuripeliä tuo, että mistä noita sattuu löytämään ja mistä ei. Minulla kävi sinänsä tuuri, kun satuin Iltalehdestä lukemaan jutun, jossa DNA:n toimitusjohtaja kommentoi iPhone X:n myynnin keskittyneen heillä kahteen myymälään, joista toinen sattumoisin oli tuo Myllyn DNA-liike (toinen oli Jumbossa Vantaalla).
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Telian liikkeestä käyty nappaamassa aamusesta heti 09.00. Samalla tuli ilmoitus kun jonossa seisoskelin, että verkkokauppa.com kautta varaamani puhelin olisi noudettavissa. Saattaapi olla että vaimolle pitää tuo ostaa poikkeen..
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
84
Vaikka selvää parannusta varhaisiin oled-näyttöihin on havaittavissa, niin vaatinee ainakin iteraation tai pari että oledin katselukulmat saadaan hyvälle tasolle. Valveutunut käyttäjä huomannee aivan normaaleissa tilanteissa kuinka näytön värit ja kontrasti vaihtelevat katselukulman mukaan. Omalta osalta iPhone X lähtee takaisin kauppaan ja jatkan 6s:llä seuraavaan iPhone päivitykseen.

 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 035
Tuliko hyllystä ostettu iPhone X millä iOS versiolla? Lähinnä kysyn siksi, että jos tuli iOS 11.1 versiolla niin todennäköisesti Apple jarrutti tuota WPA2 Krack haavoittuvuuden korjausta muihin laitteisiin.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Ite piti ainakin ladata uusin versio ja asentaa ennen kuin laitteen sai käyttöön.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 583
io-techin iPhone X ensituntumat:



Kokeiltavana oli demolaite, jossa oikea Face ID ei toiminut, vaan niissä on sellainen Face ID -testisovellus. Se toimi huonosti, joten sen ihmeempää kommenttia ei vielä Face ID:n toimivuudesta. Odotellaan, että saan myyntiversion käteeni.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
139
Just alkoi tämä kiinnostamaan, mutta ei taida mistään löytyä suoraan hyllystä PK-seudulla...
Eka iPhone joka houkuttelee Androidista luopumaan tai ainakin kokeilemaan vaihtoa.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Kokeiltavana oli demolaite, jossa oikea Face ID ei toiminut, vaan niissä on sellainen Face ID -testisovellus. Se toimi huonosti, joten sen ihmeempää kommenttia ei vielä Face ID:n toimivuudesta. Odotellaan, että saan myyntiversion käteeni.
Nyt kolmatta päivää laite käytössä ja face ID toimii kyllä hyvin; olen suorastaan yllättänyt. Kertaakaan en ole joutunut pääsykoodia näppäillä -sormenjälkilukijan kanssa olisi vähintään pari kertaa tullut samassa ajassa kyseinen tilanne vastaan. Lukee kasvot myös pilkkopimeässä. Muutaman kerran on lukko heilunut avautumatta ensimmäisellä yrittämällä, mutta tilanteet ovat olleet yleensä sellaisia, joissa esim osa kasvopuolikkaasta uponnut tyynyn sisään. Vähän kuin nostaa päätään, niin luku onnistuu. Kuulostaa työläältä, mutta todellisuudessa kyse on luettavan sormen pyyhkäisemisestä epäonnistuneen luvun jälkeen housun lahkeeseen ennen uutta yritystä -tason eleestä, eli aika vähäeleinen ja -vaivainen liike. En tiedä miten nopea sormenjäljenlukija on esim iPhone 8:ssa, mutta kyllä tuo nopeudesssa mun vanhan iPhone 6+:n sormenjäljen päihittää. Eli todella hyvät ensikokemukset face ID:stä. Eleiden kansa vielä hieman totuttelua, kun perus kotiin palaamista lukuunottamatta tarvitsevat mun mielestä turhan rauhallisia ja suuria liikkeitä ja jopa odottelua.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 583
Nyt kolmatta päivää laite käytössä ja face ID toimii kyllä hyvin; olen suorastaan yllättänyt. Kertaakaan en ole joutunut pääsykoodia näppäillä -sormenjälkilukijan kanssa olisi vähintään pari kertaa tullut samassa ajassa kyseinen tilanne vastaan. Lukee kasvot myös pilkkopimeässä. Muutaman kerran on lukko heilunut avautumatta ensimmäisellä yrittämällä, mutta tilanteet ovat olleet yleensä sellaisia, joissa esim osa kasvopuolikkaasta uponnut tyynyn sisään. Vähän kuin nostaa päätään, niin luku onnistuu. Kuulostaa työläältä, mutta todellisuudessa kyse on luettavan sormen pyyhkäisemisestä epäonnistuneen luvun jälkeen housun lahkeeseen ennen uutta yritystä -tason eleestä, eli aika vähäeleinen ja -vaivainen liike. En tiedä miten nopea sormenjäljenlukija on esim iPhone 8:ssa, mutta kyllä tuo nopeudesssa mun vanhan iPhone 6+:n sormenjäljen päihittää. Eli todella hyvät ensikokemukset face ID:stä. Eleiden kansa vielä hieman totuttelua, kun perus kotiin palaamista lukuunottamatta tarvitsevat mun mielestä turhan rauhallisia ja suuria liikkeitä ja jopa odottelua.
Mielenkiinnolla odottelen että pääsen tuota face id:tä oikeassa käytössä kokeilemaan. Touch Id ei ole itsellä ollut hetkeen käytössä, mutta moni on sitäkin kritisoinut, juurikin 6s:ssä.

Saas nähdä onko tässä sellainen tilanne, että Touch Id -käyttäjät kokee Face ID:n olevan parannus, mutta jos on tottunut Android-laitteiden kuten Huawei, Nokia 8 sormenjälkilukijan toimivuuteen niin tuntuu Face ID kankealta.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Eleiden kansa vielä hieman totuttelua, kun perus kotiin palaamista lukuunottamatta tarvitsevat mun mielestä turhan rauhallisia ja suuria liikkeitä ja jopa odottelua.
En tiedä mihin eleeseen viittaat hitaudella tai suurella liikkeellä, mutta itellä oli alkuun hankaluksia saada se valikko auki jossa näkyy kaikki auki olevat apit. Huomasin että se aukee ainakin todella kätsysti kun alhaalta nostat peukalolla vähän ylöspäin ja lopussa liike vähän oikealle ja ilman mitään odottelua valikko aukeaa ja ei tarvii hirveän isoa liikettäkään.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
En tiedä mihin eleeseen viittaat hitaudella tai suurella liikkeellä, mutta itellä oli alkuun hankaluksia saada se valikko auki jossa näkyy kaikki auki olevat apit. Huomasin että se aukee ainakin todella kätsysti kun alhaalta nostat peukalolla vähän ylöspäin ja lopussa liike vähän oikealle ja ilman mitään odottelua valikko aukeaa ja ei tarvii hirveän isoa liikettäkään.
Siis meinaan, että jos haluaa sillä puolikaarella hyppiä appien välillä, niin sen liikeen pitää olla tosi iso ja selkeä. Ja tuosta moniajonäkymästä, itse tein ohjeiden mukaan, eli pyyhkäisy ylös ja odotus, mikä oli musta liian hidasta. Kiitos tästä vinkistä, eli oikealla peukoloa siirtämällä voi skipata tuon odottelun.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Mielenkiinnolla odottelen että pääsen tuota face id:tä oikeassa käytössä kokeilemaan. Touch Id ei ole itsellä ollut hetkeen käytössä, mutta moni on sitäkin kritisoinut, juurikin 6s:ssä.

Saas nähdä onko tässä sellainen tilanne, että Touch Id -käyttäjät kokee Face ID:n olevan parannus, mutta jos on tottunut Android-laitteiden kuten Huawei, Nokia 8 sormenjälkilukijan toimivuuteen niin tuntuu Face ID kankealta.
Nyt täytyy kyllä tunnustaa, että mä olin kuvitellut Applen touch id:n olevan top notch-toteutus :oops: Mutta ilmeisesti Androidin vastaavat sitten toimiikin paljon paremmin?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Nyt täytyy kyllä tunnustaa, että mä olin kuvitellut Applen touch id:n olevan top notch-toteutus :oops: Mutta ilmeisesti Androidin vastaavat sitten toimiikin paljon paremmin?
Kyllä Huawein P9:ssä ja OP5:ssä ainakin on niin helvetin hyvät lukijat, että en oikein keksi miten tuolla saralla paremmaksi voisi pistää. Luuri herää heti kun sormi osuu lukijaan, eikä hetken päästä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 583
Nyt täytyy kyllä tunnustaa, että mä olin kuvitellut Applen touch id:n olevan top notch-toteutus :oops: Mutta ilmeisesti Androidin vastaavat sitten toimiikin paljon paremmin?
Kokeilepa jotain uudempia Huawein luureja ja hämmästy :geek:

Ja lisätään tosiaan tähän, että Samsungin sormenjälkilukijat eivät ole samalla tasolla. S8:n tapauksessa päälle vielä sijainti on huono.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 711
Joo, jo OP3:ssa tosiaan oli huikean hyvä sormenjälkilukija, luuri aukeaa just tasan heti ilman sen kummempia miettimisiä, toisin kuin esim. iPhone 7:ssa.

Mua itseäni vähän tuossa face id:ssä ihmetyttää se, että voiko se yleensäkään ikinä voittaa touch id:tä mitenkään, kun tuon sormenjäljen lukemisen voi jo hoitaa siinä kohtaa kun puhelinta vasta kaivetaan taskusta, jolloin luuri on jo auki kun sen saat naamasi eteen. Ja sitten niissä tilanteissa kun sormenjäljen käyttö olisi vaikeaa, esim. hanskat kädessä, niin se tarve saada luuria auki on olematon kun ei sen käyttäminen sitten lukituksen poistonkaan jälkeen onnistu niitten hanskojen kanssa.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Joo, jo OP3:ssa tosiaan oli huikean hyvä sormenjälkilukija, luuri aukeaa just tasan heti ilman sen kummempia miettimisiä, toisin kuin esim. iPhone 7:ssa.

Mua itseäni vähän tuossa face id:ssä ihmetyttää se, että voiko se yleensäkään ikinä voittaa touch id:tä mitenkään, kun tuon sormenjäljen lukemisen voi jo hoitaa siinä kohtaa kun puhelinta vasta kaivetaan taskusta, jolloin luuri on jo auki kun sen saat naamasi eteen. Ja sitten niissä tilanteissa kun sormenjäljen käyttö olisi vaikeaa, esim. hanskat kädessä, niin se tarve saada luuria auki on olematon kun ei sen käyttäminen sitten lukituksen poistonkaan jälkeen onnistu niitten hanskojen kanssa.
Siis itse käytännössä aina aloitan näytön avaamisen (pyyhkäisy ylöspäin) heti, kun saan luurin käteeni ja face id siellä taustalla tekee työnsä eli ei todellakaan vie yhtään lisäaikaa. Toki, jos oot aina tottunut siihen, että puhelin on pöydällä ja sitten käytät sitä 45 asteen kulmassa nostamatta sitä puhelinta pöydältä, niin silloin toki face id ei pärjää touch id:lle.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Kokeilepa jotain uudempia Huawein luureja ja hämmästy :geek:

Ja lisätään tosiaan tähän, että Samsungin sormenjälkilukijat eivät ole samalla tasolla. S8:n tapauksessa päälle vielä sijainti on huono.
Okei. Täytyypä kokeilla. Aina oppii jotain uutta, mutta sitähän varten tällä foorumilla ollaan :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 711
Siis itse käytännössä aina aloitan näytön avaamisen (pyyhkäisy ylöspäin) heti, kun saan luurin käteeni ja face id siellä taustalla tekee työnsä eli ei todellakaan vie yhtään lisäaikaa. Toki, jos oot aina tottunut siihen, että puhelin on pöydällä ja sitten käytät sitä 45 asteen kulmassa nostamatta sitä puhelinta pöydältä, niin silloin toki face id ei pärjää touch id:lle.
Niin, eli kuvaamassasi tilanteessa päästään tasoihin touch id:n kanssa, mutta ei silloinkaan voiteta sitä. Mua siis kiinnostaa juuri tää, että missä reaalimaailman tilanteissa face id voittaa touch id:n...
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Mua itseäni vähän tuossa face id:ssä ihmetyttää se, että voiko se yleensäkään ikinä voittaa touch id:tä mitenkään, kun tuon sormenjäljen lukemisen voi jo hoitaa siinä kohtaa kun puhelinta vasta kaivetaan taskusta, jolloin luuri on jo auki kun sen saat naamasi eteen. Ja sitten niissä tilanteissa kun sormenjäljen käyttö olisi vaikeaa, esim. hanskat kädessä, niin se tarve saada luuria auki on olematon kun ei sen käyttäminen sitten lukituksen poistonkaan jälkeen onnistu niitten hanskojen kanssa.
En tiedä miten muiden valmistajien sormenjälkitunnistimet toimii mutta esim treenin jälkeen oli aina pakko laittaa se koodi kun vähän hikiset sormet, samoin suihkun jälkeen ei avautunut sormenjäljellä hyvin. Jos harrastat jotain missä sormen päät kuluu, niin ei voi mitenkään käyttää sormenjälkilukijaa. Yhdessä päivässä jo itelleni tuli tunne, että faceid vain oli paljon monikäyttöisempi kuin sormenjälkilukija. Toimi siis aina tilanteesta riippumatta.

Tosiaan ei ole kokemuksia esim OPO:n sormenjälkilukijasta mutta jos se jotenkin edes on tarkka niin pakko esim sormien kosteuden on vaikuttaa toimivuuteen.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Siis meinaan, että jos haluaa sillä puolikaarella hyppiä appien välillä, niin sen liikeen pitää olla tosi iso ja selkeä. Ja tuosta moniajonäkymästä, itse tein ohjeiden mukaan, eli pyyhkäisy ylös ja odotus, mikä oli musta liian hidasta. Kiitos tästä vinkistä, eli oikealla peukoloa siirtämällä voi skipata tuon odottelun.
Joo toimii näköjää sekä oikealle että vasemmalle liikuttaessa eli kätisyydellä ei väliä. Eikös toi appien välillä hyppiminen onnistu ihan sentin liikkeellä ihan näytön alalaidassa oikealle tai vasemmalle?
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Niin, eli kuvaamassasi tilanteessa päästään tasoihin touch id:n kanssa, mutta ei silloinkaan voiteta sitä. Mua siis kiinnostaa juuri tää, että missä reaalimaailman tilanteissa face id voittaa touch id:n...
No eiköhän pääasiallinen syy face id:lle ollut tilanpuute, kun haluttiin koko etupaneelin kokoinen näyttö. Mutta pointti on siinä, että epäilyksistä huolimatta toimii erittäin hyvin ja luotettavasti. Se, missä face id on aivan reilusti parempi, on toi ylemmässä viestissä mainittu salitreeni. Ihan mahdotonta saada treenin aikana puhelinta auki sormenjäljellä, mutta face id:llä ei mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 711
En tiedä miten muiden valmistajien sormenjälkitunnistimet toimii mutta esim treenin jälkeen oli aina pakko laittaa se koodi kun vähän hikiset sormet, samoin suihkun jälkeen ei avautunut sormenjäljellä hyvin. Jos harrastat jotain missä sormen päät kuluu, niin ei voi mitenkään käyttää sormenjälkilukijaa. Yhdessä päivässä jo itelleni tuli tunne, että faceid vain oli paljon monikäyttöisempi kuin sormenjälkilukija. Toimi siis aina tilanteesta riippumatta.

Tosiaan ei ole kokemuksia esim OPO:n sormenjälkilukijasta mutta jos se jotenkin edes on tarkka niin pakko esim sormien kosteuden on vaikuttaa toimivuuteen.
Itellä OP3:n lukija toimii kyllä hikisilläkin sormilla, tuota iPhonen lukijaa ei ole tullut treeneissä testattua kun on itellä vaan työpuhelimena... pitäisi varmaan vertailun vuoksi kokeilla joskus.

Parashan tietty olis että luurin saa auki kummalla tahansa, omalla lärvillä tai sormenjäljellä.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Joo toimii näköjää sekä oikealle että vasemmalle liikuttaessa eli kätisyydellä ei väliä. Eikös toi appien välillä hyppiminen onnistu ihan sentin liikkeellä ihan näytön alalaidassa oikealle tai vasemmalle?
Ite en onnistunut saamaan moniajoa auki vasemmalle liikutettaessa :O ja siis joo, kyllä tuolta alareunasta saa kätevästi pikkuliikkeellä, mutta tarjolla on myös toi kaarella liikuttelu, mutta ei pahemmin tule käytettyä juuri sen takia, että on liian työläs. Muille demotessa ihan hauska kikka tosin :p
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Parashan tietty olis että luurin saa auki kummalla tahansa, omalla lärvillä tai sormenjäljellä.
Tästä olen samaa mieltä. Olin itse kovin skeptinen tuon faceid:n suhteen, mutta on osoittautunut erittäin hyväksi omassa käytössä. Puheet siitä, että ei toimi kovassa auringonvalossa tms on testaamatta kun eihän täällä Suomessa sellaisia olosuhteita ole montaa kertaa kuukaudessa.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Itellä OP3:n lukija toimii kyllä hikisilläkin sormilla, tuota iPhonen lukijaa ei ole tullut treeneissä testattua kun on itellä vaan työpuhelimena... pitäisi varmaan vertailun vuoksi kokeilla joskus.

Parashan tietty olis että luurin saa auki kummalla tahansa, omalla lärvillä tai sormenjäljellä.
Nyt mennään ihan mutulla, mutta eikös se tarkoita, että luotettavuudesta/turvallisuudesta on tingitty nopeuden nimissä, jos saat tuon sormenjäljen auki hikisillä käsillä. Nimittäin hiki työntää sitä sormien rasvaa pois uurteista ja turvottaa muutenkin ihohuokosia (koska ne aukeavat hikoilua varten), joten sormenjäljenhän profiilin pitäisi muuttua? Ja käsittääkseni sormenjälkilukija perustuu sähkövirran vaihteluun, mitä tuo ihon rasva niissä uurteissa aiheuttaa? Eli jos toimii normaalisti hikisenä, niin eikös silloin ole luvun laadusta tingitty? Tämä siis mutua, en ole aiheeseen paremmin perehtynyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
627
Varmaan ensi vuonna puhelimissa on se sormenjälkitunnistus näytössä.
Fingerprint cards on ainakin tämän tekniikan nyt kehittänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 711
Nyt mennään ihan mutulla, mutta eikös se tarkoita, että luotettavuudesta/turvallisuudesta on tingitty nopeuden nimissä, jos saat tuon sormenjäljen auki hikisillä käsillä. Nimittäin hiki työntää sitä sormien rasvaa pois uurteista ja turvottaa muutenkin ihohuokosia (koska ne aukeavat hikoilua varten), joten sormenjäljenhän profiilin pitäisi muuttua? Ja käsittääkseni sormenjälkilukija perustuu sähkövirran vaihteluun, mitä tuo ihon rasva niissä uurteissa aiheuttaa? Eli jos toimii normaalisti hikisenä, niin eikös silloin ole luvun laadusta tingitty? Tämä siis mutua, en ole aiheeseen paremmin perehtynyt.
Sama hommahan se tuossa face id:ssä on, jos se suostuu sun naaman tunnistamaan tilanteessa kuin tilanteessa. Oli se tunnistustapa mikä tahansa (pl. salasana, koodi, SSH-avainpari tms.) niin joku toleranssi niissä pitää olla, jotta suostuu ikinä toimimaan ylipäätään.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Tästä olen samaa mieltä. Olin itse kovin skeptinen tuon faceid:n suhteen, mutta on osoittautunut erittäin hyväksi omassa käytössä. Puheet siitä, että ei toimi kovassa auringonvalossa tms on testaamatta kun eihän täällä Suomessa sellaisia olosuhteita ole montaa kertaa kuukaudessa.
Toimii ainakin naama kiinni kirkasvalolampussa, kun testasin. Varmaan lähin, mitä aurinkoa pääsee marraskuisessa Suomessa.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
FAce ID:n kätevyys nousee kyllä esiin sovelluksia avatessa. Sovellus joka ennen on lukittu TouchID:llä, toimii siis suoraan myös FaceID:llä, ja ainakin tässä tuo FaceID on huomattavasti kätevämpi kun sormea ei tarvitse erikseen liikuttaa sinne TouchID:n päälle, sen kuin vain lyö softan käyntiin (tässä vaiheessa puhelin yleensä on jo kädessä ja kohti omaa naamaa) niin softan lukko aukeaa samantien.

Reilun tunnin verran tuli eilen X:llä leikittyä ja aika nopeasti noihin eleisiin tottui. Varsinkin tuo softien vaihtaminen pelkällä alareunan oikealle/vasemmalle pyyhkäisyllä on loistava, ei siinä mitään kaariliikkeitä edes tarvitse kuten jollain videoilla näkynyt.

Pitkästä aikaa luultavasti sellainen iPhone joka saisi miettimään Androidista luopumista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Sama hommahan se tuossa face id:ssä on, jos se suostuu sun naaman tunnistamaan tilanteessa kuin tilanteessa. Oli se tunnistustapa mikä tahansa (pl. salasana, koodi, SSH-avainpari tms.) niin joku toleranssi niissä pitää olla, jotta suostuu ikinä toimimaan ylipäätään.
Kuinkahan tällä kaverilla olis toiminut? :D

 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 583
Varsinkin tuo softien vaihtaminen pelkällä alareunan oikealle/vasemmalle pyyhkäisyllä on loistava, ei siinä mitään kaariliikkeitä edes tarvitse kuten jollain videoilla näkynyt.
Taitaa tuo kaariliike olla joku välimuoto tuosta pelkkää alareunaa sivuttain pyyhkimisestä sekä sitten moniajonäkymän avaavasta puoleenväliin pyyhkäisystä.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Taitaa tuo kaariliike olla joku välimuoto tuosta pelkkää alareunaa sivuttain pyyhkimisestä sekä sitten moniajonäkymän avaavasta puoleenväliin pyyhkäisystä.
Juu ei se ainakaan mikään "Applen virallinen" ole, joku vaan keksinyt ja ei ole tajunnut tuota alapalkin pyyhkäisyä. Osu vaan silmiin joillain jenkkivideoilla joissa neuvottiin että voi noin vaihdella mutta tuosta normaalista "pyyhkäisystä" ei mainittu mitään :)
 
Liittynyt
23.09.2017
Viestejä
5
io-techin iPhone X ensituntumat:
Kokeiltavana oli demolaite, jossa oikea Face ID ei toiminut, vaan niissä on sellainen Face ID -testisovellus. Se toimi huonosti, joten sen ihmeempää kommenttia ei vielä Face ID:n toimivuudesta. Odotellaan, että saan myyntiversion käteeni.
Itse olin hyvin skeptinen Face ID:n suhteen, koska on ollut 4kk Samsung S8 iiristunnistus käytössä ja siinä menee monta sekuntia yleensä päästä sisään jos pääsee lainkaan. Pitää olla oikella etäisyydella ja melko tarkasti kohdistettu silmiin. Kävellessä ei toimi. Aamulla jos on silmät puolitangossa niin ei aina toimi. Aiemmassa iPhone 7 TouchID toimi hyvin luotettavasti ja kirjautuminen suoraan koti-ruutuun kestää oikeasti millisekunteja. S8 sormenjälkilukija on puhelimen takana joten ei tullut käytettyä iPhone 7 viiveettömän kirjautumisen jälkeen.

Tosiaan S8:sta siirtyneenä käyttäjänä olen hyvin tyytyväinen Xään. Ehdoton parannus iirisskanneriin. Ei enää turhautumista aina kun ottaa puhelimen käteen. Kävellessä en ole vielä kovin paljon testannut, mutta ensivaikutelmana toimii paljon paremmin kuin S8, joka ei toisaalta paljon kyllä vaadi. Tietty jos olisin siirtynyt suoraan iPhone 7:sta niin kokemus voisi olla eri. Hitaampi tuo on ehdottomasti kuin TouchID, mutta ehkä se ei sitten ole haitannut S8:n jälkeen. Toinen homma on että lukituksen avaamisen jälkeen pitää vielä swipata ylös että pääsee kotiruutuun, kun TouchIDllä pääsi suoraan kotiruutuun painamalla samalla kertaa home-nappia.

Fyysisesti hyvän näköinen (silver) ja kokoinen käteen. Kromireunus tuo mieleen alkuperäiset iPhonet. Mietin myös haittaako kasvanut paino, niin ei, tuntuu vaan laadukkaammalta/"arvokkaammalta" kuin jos olisi tosi kevyt. Taas iPhone 8 tuntui käteen heti paksummalta kuin 7, vaikka ero on lähes mitätön ja myös paljon painavemmalta. Ehkä sitten johtuu siitä että ovat käytännössä samannäköiset eikä sitä miellä niin paljon eri puhelimeksi kuten X. Niin ja hintaan en ota kantaa, työn puolesta ei ole tarvinnut puhelimia omalla rahalla ostella koskaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Itse olin hyvin skeptinen Face ID:n suhteen, koska on ollut 4kk Samsung S8 iiristunnistus käytössä ja siinä menee monta sekuntia yleensä päästä sisään jos pääsee lainkaan. Pitää olla oikella etäisyydella ja melko tarkasti kohdistettu silmiin. Kävellessä ei toimi. Aamulla jos on silmät puolitangossa niin ei aina toimi. Aiemmassa iPhone 7 TouchID toimi hyvin luotettavasti ja kirjautuminen suoraan koti-ruutuun kestää oikeasti millisekunteja. S8 sormenjälkilukija on puhelimen takana joten ei tullut käytettyä iPhone 7 viiveettömän kirjautumisen jälkeen.

Tosiaan S8:sta siirtyneenä käyttäjänä olen hyvin tyytyväinen Xään. Ehdoton parannus iirisskanneriin. Ei enää turhautumista aina kun ottaa puhelimen käteen. Kävellessä en ole vielä kovin paljon testannut, mutta ensivaikutelmana toimii paljon paremmin kuin S8, joka ei toisaalta paljon kyllä vaadi. Tietty jos olisin siirtynyt suoraan iPhone 7:sta niin kokemus voisi olla eri. Hitaampi tuo on ehdottomasti kuin TouchID, mutta ehkä se ei sitten ole haitannut S8:n jälkeen. Toinen homma on että lukituksen avaamisen jälkeen pitää vielä swipata ylös että pääsee kotiruutuun, kun TouchIDllä pääsi suoraan kotiruutuun painamalla samalla kertaa home-nappia.

Fyysisesti hyvän näköinen (silver) ja kokoinen käteen. Kromireunus tuo mieleen alkuperäiset iPhonet. Mietin myös haittaako kasvanut paino, niin ei, tuntuu vaan laadukkaammalta/"arvokkaammalta" kuin jos olisi tosi kevyt. Taas iPhone 8 tuntui käteen heti paksummalta kuin 7, vaikka ero on lähes mitätön ja myös paljon painavemmalta. Ehkä sitten johtuu siitä että ovat käytännössä samannäköiset eikä sitä miellä niin paljon eri puhelimeksi kuten X. Niin ja hintaan en ota kantaa, työn puolesta ei ole tarvinnut puhelimia omalla rahalla ostella koskaan :)
Sitä lukon avautumista face id:llä ei tarvitse jäädä odottamaan, vaan voit aloittaa näytön avaamisen pyyhkäisyllä ja face id tekee tunnistuksen samaan aikaan.
 
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
102
Salasana olikin helvetin vanhanaikainen. Että piti tunkea tuollainen typerä yläpalkki kameroille viemään tilaa.
 
Liittynyt
23.09.2017
Viestejä
5
Sitä lukon avautumista face id:llä ei tarvitse jäädä odottamaan, vaan voit aloittaa näytön avaamisen pyyhkäisyllä ja face id tekee tunnistuksen samaan aikaan.
Joo näemmä, ehtii painaa virtanappia (tai odottaa että herää automaattisesti), pyyhkäistä ja sitten vielä se pieni viive päälle kun keskellä lukee Face ID. Touch ID:hen tottuneelle varmaan kovinkin pitkä aika, mulle S8:n jälkeen ei valittamista. Varsinkin kun näyttää tunnistus toimivan luotettavasti.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Joo näemmä, ehtii painaa virtanappia (tai odottaa että herää automaattisesti), pyyhkäistä ja sitten vielä se pieni viive päälle kun keskellä lukee Face ID. Touch ID:hen tottuneelle varmaan kovinkin pitkä aika, mulle S8:n jälkeen ei valittamista. Varsinkin kun näyttää tunnistus toimivan luotettavasti.
Eipä siinä juuri kauaa kestä. Kerran napauttaa näyttöä ja samantien swipe ylös niin aukeaa about siinä samalla hetkellä ilman kummempia odotteluita.
 
Liittynyt
23.09.2017
Viestejä
5
Se nyt vähän on miten kukakin sen kokee. Puhelinta joku voi aukoa kuitenkin satoja kertoja päivässä. Touch ID oli mielestäni viiveetön, tämä ei.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 893
Saisi olla optio tuossa millä saisi päättää aukeaa suoraan kotinäkymään vai jääkö lukitusruutuun.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
Saisi olla optio tuossa millä saisi päättää aukeaa suoraan kotinäkymään vai jääkö lukitusruutuun.
Uuden iOSin myötä tuli vakioksi myös Touch ID:llä se, että kotinäppäintä tulee painaa, jotta lukitusruutu avautuu, vaikka sormenjälki olisikin jo luettu.

Kuitenkin, onnistuin kytkemään tuon vaatimuksen pois päältä, jolloin oma iPhone avautuu suoraan pelkästään viemällä sormen kotinäppäimen päälle.

Asetukset -> Yleiset -> Käyttöapu -> Kotipainike -> Avaa Touch ID:llä (Avaa iPhone Touch ID:llä painamatta kotipainiketta.)

Ehkä vastaava kytkin (ei swaippauspakkoa lukitusruudulla) löytyy myös iPhone X:lle jostakin tuolta käyttöapu-valikon syvyyksistä? Jos tästä vain jostain syystä ei ole huudeltu.
 
Liittynyt
23.09.2017
Viestejä
5
Ei osunut nopeesti katsottuna silmään vastaavaa Face ID:lle. Mut tuo nyt on ihan ok näin. Voi ottaa luurin taskusta ja mitään painamatta näkee onko ilmoituksia ja kun lukitus aukeaa niin näkee sisällönkin jo samalta ruudulta. Toki optio olis aina parempi niille jotka haluaa suoraan sisään. Mitä automatisoidummin menisi suoraan sisään niin sitä pidemmältä se viivekin tuntuu kun ei mene aikaa pyyhkäisyynkään. Ehkä tämä on se syy miksi sitä optiota ei ole :)
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Kaksi kolmannesta iPhone X:n hinnasta on ilmaa – Apple repii poskettomat voitot

Israeli start-up says Apple copied its patented smartphone camera technology

nää on kyllä niin typeriä juttuja... Että tuon romun valmistus maksaisi 357 dollaria
pelkän rungon tekeminen mukamas 36 dollaria
joko kyse on pelkästä propagandasta jonka rahoittaa Apple itse, tai typeryydestä
mikään firma maapallolla ei jostain stainles-steel palikan CNC robotti sorvauksesta maksa 36 dollaria, arvio on mielisairas ja aika perseestä että media aina nämä valheet nielee sellaisenaan

The iPhone X smartphone costs $357.50 to make and sells for $999, giving it a gross margin of 64 percent, according to TechInsights, a firm that tears down technology devices and analyzes the parts inside. The iPhone 8 sells for $699 and has a gross margin of 59 percent.


The finding is surprising because technology products tend to become more profitable as they age and the parts for them drop in cost.


The iPhone X is a brand new design that went on sale on Friday, to apparently strong demand, while the iPhone 8 is an update on last year’s iPhone 7, which itself was similar to the iPhone 6 released in 2014.

Apple declined to comment on TechInsights’ analysis.

Apple is unique in the electronics industry for its ability to charge a premium price for its latest devices and for its ability to maintain that price even when selling devices through third parties like telecom carriers, said Al Cowsky, the costing analyst for TechInsights, which planned to post the results to its site late on Monday.

“Apple can be different here because they are the 800 pound gorilla,” Cowsky said.

Several of Apple’s design choices for the iPhone X pushed up its price. In particular, its 5.8-inch (14.8 cm) edge-to-edge display and associated parts cost $65.50, compared with $36 for the iPhone 8’s 4.7-inch display, the analysis found.

That is largely because the iPhone 8 uses older LCD technology, while the iPhone X uses what is called “Super AMOLED” technology, which allows for more vivid colors and a thinner overall design.


Another pricey choice was the stainless steel chassis of the iPhone X, which cost $36 versus $21.50 for the aluminum housing of the iPhone 8. Cowsky said the steel is less likely than aluminum to bend when flexed, a problem that dogged the iPhone 6 when it came out.

“This is their lesson learned from that,” he said.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 110
Kaksi kolmannesta iPhone X:n hinnasta on ilmaa – Apple repii poskettomat voitot

Israeli start-up says Apple copied its patented smartphone camera technology

nää on kyllä niin typeriä juttuja... Että tuon romun valmistus maksaisi 357 dollaria
pelkän rungon tekeminen mukamas 36 dollaria
joko kyse on pelkästä propagandasta jonka rahoittaa Apple itse, tai typeryydestä
mikään firma maapallolla ei jostain stainles-steel palikan CNC robotti sorvauksesta maksa 36 dollaria, arvio on mielisairas ja aika perseestä että media aina nämä valheet nielee sellaisenaan
Eiköhän noissakin hinnoissa ole sitä samaa Apple-lisää mitä ihan lopputuotteessakin. Tuohon rungon hintaan on kyllä pakko ollut ympätä jotain muutakin osaa prosessista tai sitten heittää hatusta.

Vaikka kyseessä on eri menetelmällä valmistettu tuote niin eiköhän samalla tavalla massana ja halvalla valmistettujen alumiinitölkkienkin pelkkä panttihinta huitelisi jossain ihan eri lukemissa kuin 15 sentissä jos tuo pitäisi lähellekään paikkaansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 866
Luulisi joo, että aika paljon halvemmalla saa tommosen suht yksinkertaisen koneistetun kappaleen varsinkin kun sarjakoot on niin isoja.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Luulisi joo, että aika paljon halvemmalla saa tommosen suht yksinkertaisen koneistetun kappaleen varsinkin kun sarjakoot on niin isoja.
Se on korkeintaan 1 dollari per runko.
Niin järjettömiä nämä stetson arvaukset noilla tuntuu olevan että pitäisi median jo herätä näihin kusetuksiin, kyse on suurimmsta puhelinvalmistajasta jne

tuollaista paskaa ei saisi päästää mihinkään uutisena, vaan median pitäisi nauraa ja tuomita nämä lätinät yksiselitteisesti koska ovat 100% valheita kaikki

Nyt joku fani varmaan alkaa jotain kitisemään, neuvon etsimään vaikka Stainless Steel valmistettuja rannekelloja, rungon valmistus sellaiseen ei ole halvempaa poislukien materiaalikustannukset koska tuote pienempi, kuitenkin näitä kiinalaisia rannekelloja saa naurettavan halvalla

Se on dollarin per iPhone X runko, jos sitäkään.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 401
Onko tällaisesta kokemusta?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...puhelimen-naytto-hyytyy-jo-viileassa/huZFkWM4
...
Jotkut Applen uuden iPhone X -huippupuhelimen käyttäjät valittavat, että puhelimen muuten kehuttu näyttö pimenee tai alkaa toimia huonosti jo viileässä, +7 asteen lämpötilassa, kirjoittaa muun muassa GBR.

Myös Redditin Apple-keskusteluissa valitetaan samaa asiaa. Edes näytönsuoja ei auta ongelmassa.

Vaikka näyttö ei kokonaan pimenisikään, se ei esimerkiksi tottele kosketusta kunnolla. Silloin vaikkapa kirjoittaminen muuttuu hankalaksi.

Käyttäjien mukaan vastaavaa ongelmaa ei ole ollut minkään aikaisemman Applen puhelinmallin kanssa.

Kaikki keskusteluun osallistuneet puhelinten omistajat sen sijaan muistuttavat, että puhelin toimi moitteetta taas, kun se tuodaan lämpimään.

Jotkut puhelimen omistajat sen sijaan väittävät, että he ovat onnistuneet kiertämään tai poistamaan ongelman.

Applen mukaan puhelimen pitäisi toimia moitteetta ainakin nollakelissä, väittää BGR. Suomen talvessa sekin on tosin turhan vähän.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Ei ainakaan itsellä hyydy kyllä edes pakkasessa (tosin ollu vasta parin asteen pakkasia.) Olen siis kädessä pitänyt pidemmänkin matkaa ulkona kävellessä pakkaskelissä. Toivottavasti ei tule mitään tollasia ongelmia sitten -10 pakkasissakaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 785
Viestejä
4 191 868
Jäsenet
70 787
Uusin jäsen
Pädington

Hinta.fi

Ylös Bottom