iPhone - VPN häröilee?

Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 100
Oltiin juuri viikon reissussa Ranskassa. Ennen reissua oli melkein pakko ottaa rouvan uusi iPhone SE käyttöön, kun vanhassa akku teki kepposia. Asensin hälle Telian turvapaketin (Freedomen päälle kai tehty), kun lisenssejä oli vielä takataskussa. Itelläni ei ole ollut iPhone 14 kanssa mitään ongelmia sen VPN:n kanssa ja samat asetukset oli molemmissa. Mutta rouvan SE:ssä netti ei suostunut pelittämään ilman VPN:ää, se oli siis pakko laittaa kiinteästi päälle. Ajattelin ensin, että tää on joku roaming-poliittinen ongelma, vaikka saman operaattorin liittymät kummallakin ja saman paikallisen operaattorin verkkoon kytkeytyi. Kotiin palattua ollaan luotetussa wifissä eikä ole mitään tarvetta pitää VPN:ää jatkuvasti päällä, 5G:ssä sillä nyt ei muutenkaan ole juuri mitään virkaa. Mutta nyt se nettiyhteys tekee samaa kuin Ranskassa ilman VPN:ää, eli ei toimi, kun puhelimen aukaisee.

Onko tää nyt taas sitä huonoa tuuria, että ongelmat kasaantuvat aina samalle käyttäjälle? Onko toi joku bugi, mikä osuu vain tuohon malliin ja korjaantuu joskus päivitysten myötä jos on korjaantuakseen? Vai onko jotain, mitä en tiedä enkä osaa ottaa huomioon? Liittyykö edes mitenkään tuohon VPN:ään vai onko joku muu asetus, mikä pitää täpätä toiseen asentoon?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 100
Jatketaan nyt sitten yksinpuhelua. Reissussa taas ja yllä oleva ongelma jatkui niin, että turvapaketti huitsiin rouvan puhelimesta.

Mutta se ei ollut se varsinainen motiivi jatkaa tähän. Mulla se turvapaketti yhä möllöttää ja pääsääntöisesti tekee mitä pitää. Osaisko joku kuitenkin selittää, miksi joissain julkisissa tai muuten vaan vieraissa wifeissä vpn ei suostu aktivoitumaan, vaan luurin netti menee mökötystilaan? Rouvalla bitti liikkuu ilman vpn:ää, mulla vpn:n kanssa ei. Ihan sama, mitä lokaatiota yrittää. Kun kikkailee lentotilan tms. kanssa, vpn-logo käväisee, mutta sitten katkaisee liikenteen. Jos tuo olisi joku oudosti käyttäytyvä verkko, mun logiikan mukaan softan kuuluisi ilmoittaa, että enpäs päästäkään sua nettiin, tai että se yhteyden tarjoaja blokkaa nyt sun vpn:näsi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 867
Viestejä
4 372 055
Jäsenet
72 682
Uusin jäsen
Mpu

Hinta.fi

Ylös Bottom