iPhone 17/17 Air/17 Pro/17 Pro Max

Okei, en tiedä mitään myyjien provikoista mutta itsellä palautuskokemuksia luokkaa 5 kpl (mielestäni kaikkiin ketjuihin eli VK, Power ja Gigantti). Kaikki menneet kyllä hyvin riippumatta myyjäliikkeestä. Puhelimia en ole tosin koskaan palauttanut eikä ole kyllä tapana testailla laitteita tuon oikeuden turvin, mutta palautan jos tulen katumapäälle.

Menee kyllä 100 % off-topiciksi joten lopetan tähän.
 
Tästä syystä suosin Verkkiksen joskus hiukan kalliimpia hintoja... Voi rehellisesti kokeilla juttuja. Esim halusin antaa iPhonelle mahdollisuuden Android käyttäjän näkökulmasta nyt kun oli USB-C. Noh, päivän jaksoi, sitten lähti takaisin. Mutta nyt halusin tehdä saman ja verkkiksestä tälläkin kertaa Pro Max (oranssi tottakai) ja siihen kuoret, kellot ja muut. En olisi todellakaan vaihtanut Android luureista pois ainakin nyt tämän luurin kestoiäksi ellen olisi päässyt leikkimään pidemmäksi kuin demopuhelimen räpeltämiseksi.
Siis häh, eikö melkein mistä tahansa ostaessa ole se 14 päivän palautusoikeus-aika kun netistä ostaa? Kunhan palauttaa laitteen hyvässä kunnossa jne. Edit: luin nyt uudemman viestisi. Minulla ei ole kokemusta puhelimen palauttamisesta edes. Mitenköhän tiukasti operaattorit suhtautuu palauttamisiin?
 
Siis häh, eikö melkein mistä tahansa ostaessa ole se 14 päivän palautusoikeus-aika kun netistä ostaa? Kunhan palauttaa laitteen hyvässä kunnossa jne. Edit: luin nyt uudemman viestisi. Minulla ei ole kokemusta puhelimen palauttamisesta edes. Mitenköhän tiukasti operaattorit suhtautuu palauttamisiin?
Jos laite otetaan käyttöön, useimmissa paikoissa ei siitä enää täyttä hyvitystä saa jos vastaanotetaan ollenkaan.
 
Jos laite otetaan käyttöön, useimmissa paikoissa ei siitä enää täyttä hyvitystä saa jos vastaanotetaan ollenkaan.
Juurikin näin. Android luureilla onnistuu täysi full on palautus joten ne voi kyllä käytännössä ottaa leikkikaluiksi pariksi päiväksi. Mutta miksi riskeerata ettei kelpaakkaan takaisin. Iphone taas on ymmärtääkseni jäljitettävissä että on joskus ollut lukittu tiliin xyz. Itselle sanottiin joskus operaattorilta että saat käynnistää laitteen, mutta et saa kirjautua mihinkään tms. Aka luuri on samassa kunnossa kuin demo modessa ollessaan.
 
Itselle sanottiin joskus operaattorilta että saat käynnistää laitteen, mutta et saa kirjautua mihinkään tms. Aka luuri on samassa kunnossa kuin demo modessa ollessaan.
Hiukan outoa. Eihän iPhonea saa oikein käyttöön, ellei siihen kirjaudu sisään. Saako app storesta edes mitään, ellei ole kirjautunut? Jos se luuri sanoo "Hello" käynnistettäessä, siihen ei ole sidottu mitään käyttäjätiliä.
 
Juurikin näin. Android luureilla onnistuu täysi full on palautus joten ne voi kyllä käytännössä ottaa leikkikaluiksi pariksi päiväksi. Mutta miksi riskeerata ettei kelpaakkaan takaisin. Iphone taas on ymmärtääkseni jäljitettävissä että on joskus ollut lukittu tiliin xyz. Itselle sanottiin joskus operaattorilta että saat käynnistää laitteen, mutta et saa kirjautua mihinkään tms. Aka luuri on samassa kunnossa kuin demo modessa ollessaan.
Tässä on nyt kyllä joku väärinkäsitys. Kyllä esimerkiksi Gigantti ja Power antavat palauttaa käyttöön otetun iPhonen siinä missä Samsungin myös. Ihan mikä tahansa laite oli se sitten telkkari, mikroaaltouuni tai puhelin palautetaan heti ensimmäisenä tehdasasetuksiin ja sitten laitetaan alkuperäisboksiin. Outletin kautta sitten myyntiin.
 
Sen verran jäi kaivelemaan, että etsin Gigantsin palautusehdot:

Tuotteet, joita palautusoikeus ei koske​

  • Liittymät tai palvelut, joiden toimittaminen on jo aloitettu
  • Avatut LEGO-paketit
  • Kustomoidut Apple-tuotteet
  • Värikasetit ja musteet, joiden pakkaus on avattu.
  • Ohjelmistot, pelit ja elokuvat, joiden sinetti on rikottu
  • Digitaali- ja ladattavien tuotteiden ostoissa, kuten pelit ja ohjelmistot, tuote katsotaan toimitetuksi, kun klikkaat ”Katso yksityiskohdat” ”Omat sivut”-osiossa. Se rinnastetaan sinetin rikkomiseen fyysisessä tuotteessa ja aiheuttaa, että palautusoikeus raukeaa.
  • Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, hiustenhoitolaitteet ja -tuotteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet, hygieniatuotteiden kulutustarvikkeet ja in-ear -laitteet)
  • Käyttöönotetut grillit.
  • Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus, myös avatuille pakkauksille.
  • EPOQ-keittiötuotteet ja muut toiveen mukaan tilatut tuotteet. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Poikkeuksena Trendin tilauksesta valmistetut ja maalatut ovet, etulevyt, peitelevyt, sokkelit ja listat (jotka merkittu ”Tilaustuote”-maininnalla). Ne valmistetaan aina tilauksesta eikä niillä ole palautusoikeutta.
  • Lahjakortit (Gigantti-lahjakortti, Netflix, iTunes, Microsoft 365, Steam jne.). Poikkeuksena verkosta ostettu Gigantti-lahjakortti, jossa 14 päivän palautusoikeus.
  • Yritysmyynnin projektitilaukset
  • Yritysleasing-tuotteet


Tuo oli uutta, että myymälöistä ostetuille puhelimille ei ole samanlaista palautusoikeutta kuin verkosta ostetuilla. Tämä kuitenkin sama kaikille valmistajille eli puhelimen merkki ei vaikuta asiaan mitenkään.
 
Voi olla että ollut myyjällä huono päivä?
Mä taas luulen, että on sekaannus siitä, miten laite nollataan ennen palautusta. Jos ei ole kirjautunut asiallisesti ulos, seuraava käyttäjä ei saa puhelimen lukitusta edes auki ilman salasanaa. Se on tosin äärimmäisen helppo todentaa tuolla hello-testillä.
 
Mä taas luulen, että on sekaannus siitä, miten laite nollataan ennen palautusta. Jos ei ole kirjautunut asiallisesti ulos, seuraava käyttäjä ei saa puhelimen lukitusta edes auki ilman salasanaa. Se on tosin äärimmäisen helppo todentaa tuolla hello-testillä.
Tämä juu. Mutta ei riipu merkistä mitenkään eli menee kategoriaan customer error.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 966
Viestejä
5 025 613
Jäsenet
80 621
Uusin jäsen
alako

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom