io-tech virallinen PC-build #1

Tila
Keskustelu on suljettu.

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Ajattelin laittaa tällaset muistit omaan tulevaan Ryzen 1700X ja GA-AB350-Gaming-3 comboon.
Saas nähdä miten käy.
Noi muistit eivät ainakaan ole g.skill sivujen mukaaan yhteensopivat tai ainakaan ei ole testattu.
G.skill suntaan voi hyvin lähettää sähköpostia jos osaa kirjoittaa englannin kieleellä.
Ainakin ovat aika nopeasti parin päivän sisällä tullut vastaus.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
262
Tiedän ettei ne ole G.Skillin sivujen mukaan spectattu Ryzen emoille ja olen paljon kattellut eri muisteja, mitkä olis hyvät / halvat.
Olen myös löytänyt, täältäkin, keskustelualueilta ihmisiä joilla kyseiset muistit on käytössä ja toimii ongelmitta.
Ajattelin myös joitain kingstoneja, mutta ne ei ainakaan ennen sitä AGESA päivitystä toimi kunnolla.
Ans kattoo miten puuhun menee, itken sitten myöhemmin.

Tuossa legitreviews tekstissä kyseiset muistit toimivat, vaikka olikin testattu 8 gigaa. Hyvänä puolena muisteissa on (ehkä) samsungin muistit.
 
Viimeksi muokattu:

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Tiedän ettei ne ole G.Skillin sivujen mukaan spectattu Ryzen emoille ja olen paljon kattellut eri muisteja, mitkä olis hyvät / halvat.
Olen myös löytänyt, täältäkin, keskustelualueilta ihmisiä joilla kyseiset muistit on käytössä ja toimii ongelmitta.
Ajattelin myös joitain kingstoneja, mutta ne ei ainakaan ennen sitä AGESA päivitystä toimi kunnolla.
Ans kattoo miten puuhun menee, itken sitten myöhemmin.

Tuossa legitreviews tekstissä kyseiset muistit toimivat, vaikka olikin testattu 8 gigaa. Hyvänä puolena muisteissa on (ehkä) samsungin muistit.
Noissa on Hynixin piirit suurella varmuudella.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
262
No hauskaa. Aika v-mäistä hommaa. :nb: Ei ole onneks myöhästä vaihtaa, kun emolevykin tulee vasta joskus.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Ensi viikolla tämä build kasaan ja pakettiin :comp:

20170610_102902.jpg


Windows asenneltu, ajurit ja softat sisään
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Prosessori jäähtyykin Cooler Masterin Masterliquid 240 -nestekierrolla, koska ajattelin käyttää tuota EKWB:n järeämpää kiertoa tulossa olevan Core i9-7900X:n kanssa :comp:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 602
Prosessori jäähtyykin Cooler Masterin Masterliquid 240 -nestekierrolla, koska ajattelin käyttää tuota EKWB:n järeämpää kiertoa tulossa olevan Core i9-7900X:n kanssa :comp:
Onko muuten suunnitelmissa korkata mitään Skylake-X-prossua, edes halvinta 6-corea sitten kun sellaisia on saatavilla?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
On tää kokoonpanon kasaus ja videolle vaan oma opettelemisensa, aikamoista härväämistä sen sijaan että vaan kasaa, testaa ja kannet kiinni, kun nyt täytyy tietyissä vaiheissa kuvailla kun se ei jälkikäteen enää onnistu :D

20170622_015930.jpg


Cooler Masterin Mastercase Maker 5 otin irti 5,25 ja 3,5" paikat ja edestä toisen 140 mm tuulettimen.

Nyt tilaa on mukavasti ja 240 mm jäähdytin kattoon.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Ryzen 7 1700 kulkee 3975 Mhz ja hieman päälle 1.4v käyttöjännitteellä :btooth: En viitsinyt alkaa enää 1,45v tykittelemään että menisi pyöreä 4 GHz

ryzen-7-1700-3975ghz.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 115
Ryzen 7 1700 kulkee 3975 Mhz ja hieman päälle 1.4v käyttöjännitteellä :btooth: En viitsinyt alkaa enää 1,45v tykittelemään että menisi pyöreä 4 GHz
Uskallan väittää, että muistien kellotus 2400MHz (Ryzen perusmuistikellot) -> 2932MHz tuo paremman lisän pelinopeuteen kuin tuo prosessorin pieni kellotteleminen. Tuo on XFR max + 180MHz (tosin kaikille ytimille).
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Uskallan väittää, että muistien kellotus 2400MHz (Ryzen perusmuistikellot) -> 2932MHz tuo paremman lisän pelinopeuteen kuin tuo prosessorin pieni kellotteleminen. Tuo on XFR max + 180MHz (tosin kaikille ytimille).
Juu toki peleissä näin, mutta Premiere kun hyödyntää kaikkia ytimiä niin kyllä ne prossukellotkin on hyvä nostaa ja ottaa löysät pois. Prosentuaalisesti ihan hyvä nopeutus renderöintiaikaan vs vakiona.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Ennen juhannusta tuli kasattua osat koteloon:

20170622_105519.jpg


20170622_113254.jpg


20170622_120130.jpg
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Koteloon kasattuna Ryzen 7 1700 @ 3950 MHz vaikuttaisi vakaalta, lämmöt Prime95 28.10 rasituksessa 82 astetta:

20170622_121503.jpg
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Sitten vielä kotelon yläosaan paikoilleen unohtunut kansi pois ja lämmöt 82 -> 75 :D



(saattoi olla kiire juhannuksen viettoon)
Tuosta kotelosta saanee helposti pois tuon kannen alla olevan verkonkin ehjänä. Testaatko miten lämpöjen käy, jos senkin poistaa (verkko vastustaa ilmavirtausta) => arvaisin, että tippuu n. 1-2 astetta? Mielenkiintoinen piirre tuossa kotelossa on "katon sivussa" edessä oleva hunajakenno, ottaako se vai poistaako se sen kautta ilmaa?

Jos olis minun kotelo poistaisin tuon takana tuulettimen edessä oleva hunajakennokin.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Onko tämä se yksilö jonka tiedät jo kulkevan 4GHz, vai kaupasta uusi kivi? Harva nimittäin saa 1700 kulkemaan 4GHz edes custom vesillä. Toivon että otat testiin toisen kiven ja kerrot meille osaamattomille miten ammattilainen kellottaa. :D
On mulla toinenkin 1700 (en ole kokeillut kulkua, voin ottaa sen), mutta tosiaan se alunperin testattu oli ihan Jimm'sistä hyllytavaraa..
Ryzen 7 1700 kulkee 3975 Mhz ja hieman päälle 1.4v käyttöjännitteellä :btooth: En viitsinyt alkaa enää 1,45v tykittelemään että menisi pyöreä 4 GHz
Koteloon kasattuna Ryzen 7 1700 @ 3950 MHz vaikuttaisi vakaalta, lämmöt Prime95 28.10 rasituksessa 82 astetta:
Vähän haastetta Sampsalle. :D

E: Niin ja testaahan IBT avx buildia. Itsellä tuo aiheuttaa virheitä melkein helpoiten.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Kauas on tultu siitä kun itse kasailin tietokoneita ja pelikoneena oli Pomin kone. Mielenkiinnolla kyllä videot katsotaan, että oisko itsestä vielä kasaamaan kone uusistakin osista.
Samoilla Pohjanmaanmikron osilla tuli myös itse aikanaan aloiteltua. Autotallista käytiin osat ostamassa ja 386DX ja 486DX aikaa. Osien hinnat olivat kovia jos vertaa tähän päivään ja peige oli suosituin kotelon väri. Heh.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Ehkä tämä vähän lähti käsistä, onneksi Ryzen 7 1700 ylikellottaminen tuo säästöä pari sataa vs 1800X :D

Ryzen 7 1700: 350€
EKWB Predator 240: n. 250€
MSI X370 XPower Gaming Titanium: 330€
HyperX Predator 4 x 8 Gt DDR4-3000: 350€
MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X: 825€
HyperX Predator 960 Gt M.2 SSD: 570€
Cooler Master Mastercase Maker 5: 190€
Cooler Master V850 -virtalähde: 200€

Yhteensä n. 3065€
Seuraavan koneeseen kaikki puolet halvempia, no ei ehkä prossu ja näyttis, silti tulee yhtä hyvä kone. Siinä olisi jotain vertailupohjaa, ei samanlaisia koneita kannata monta kertaa tehdä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Seuraavan koneeseen kaikki puolet halvempia, no ei ehkä prossu ja näyttis, silti tulee yhtä hyvä kone. Siinä olisi jotain vertailupohjaa, ei samanlaisia koneita kannata monta kertaa tehdä.
Ei tietenkään, tämä oli eka buildi ja vaati paljon opettelua monessa mielessä. Eri asia kasata kone tai sitten että se kasaaminen pitää suunnitella niin, että saa jotain videolle. Ja lisäksi pitää miettiä mitä täytyy kuvata. Materiaali on erilaista, joten myös editoinnissa tulee uusia näkökulmia vastaan :tup:
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Sampsan "videokone" videosta
-olisin kaivannut hitaampaa kasausta niissä kohdin (muuten nopeutus oli hyvä ja sopivan nopea), missä kytkettään liittimiä. Nuo kohdat on kyllä hankala kuvata (kädet ym. ovat tiellä).
-Ehkäpä valokuva jossa näytetään emolevyn kytkentä (Liittimien nimitekstein täydennettynä) voisi tuossa toimia paremmin. Näin tehden aloitteleva kasaajakin uskaltaisi parempin toimeen ryhtyä.

-ehkä olis ollut hyvä myös näyttää se emolevyn alle tuleva uros-naaras "korokekiinnike", en edes tiedä mikä sen virallinenn nimi on :)
ja ehkä jotain sanallista kommenttia kasaukseen liittyvistä asioista olisi voinut olla mukana?

-biossin asetuksista jäi vähän epävarma tunne näyttiinkö kaikki asiat mitä pitää huomioida muisteja /prosessoria kellottaessa? Itsellä ei ole mitään kokemusta noin uusista biosseista, joten ed. vähintäänkin pienellä varauksella sanottuna.
-Ryzen Master-ikkunan (4:44 eteenpäin) teksteistä ei saa mitään selvää 17" näytöltäni katseltaessa. => olisi ollut hyvä vähän zoomata.

Muuten pidin videosta. Hyvää oli myös, että kerroit esimerkein mitä kasauksesta käytännössä, Premierillä editoituna, renderöinnin osalta "hyödyttiin".
Pidin myös siitä, että näytit työtapaturman seuraukset, noita vaan tulee.

Hieno kone ja siististi kasattu. Hintaa on kyllä ohi minun budjetin :)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Sampsan "videokone" videosta
-olisin kaivannut hitaampaa kasausta niissä kohdin (muuten nopeutus oli hyvä ja sopivan nopea), missä kytkettään liittimiä. Nuo kohdat on kyllä hankala kuvata (kädet ym. ovat tiellä).
-Ehkäpä valokuva jossa näytetään emolevyn kytkentä (Liittimien nimitekstein täydennettynä) voisi tuossa toimia paremmin. Näin tehden aloitteleva kasaajakin uskaltaisi parempin toimeen ryhtyä.

-ehkä olis ollut hyvä myös näyttää se emolevyn alle tuleva uros-naaras "korokekiinnike", en edes tiedä mikä sen virallinenn nimi on :)
ja ehkä jotain sanallista kommenttia kasaukseen liittyvistä asioista olisi voinut olla mukana?

-biossin asetuksista jäi vähän epävarma tunne näyttiinkö kaikki asiat mitä pitää huomioida muisteja /prosessoria kellottaessa? Itsellä ei ole mitään kokemusta noin uusista biosseista, joten ed. vähintäänkin pienellä varauksella sanottuna.
-Ryzen Master-ikkunan (4:44 eteenpäin) teksteistä ei saa mitään selvää 17" näytöltäni katseltaessa. => olisi ollut hyvä vähän zoomata.

Muuten pidin videosta. Hyvää oli myös, että kerroit esimerkein mitä kasauksesta käytännössä, Premierillä editoituna, renderöinnin osalta "hyödyttiin".
Pidin myös siitä, että näytit työtapaturman seuraukset, noita vaan tulee.

Hieno kone ja siististi kasattu. Hintaa on kyllä ohi minun budjetin :)
Kuten tuolla uutiskommenteissa jo vastailinkin, kaksi erilaista konseptia, yksityiskohtiin keskittyvä opas vai build eli rakenteluprojekti. Ehkäpä teemme sellaisen yleisen oppaan jossain vaiheessa alta pois :tup:
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Ehkäpä teemme sellaisen yleisen oppaan jossain vaiheessa alta pois :tup:
Kerran teette niin sitten on kasausohje suomeksi. Tosin suurimmalle osalle sivuston kuulijakunnasta taitaa olla hieman turha. Eli sitten kun aikaa on ja uusia tuotteita ei näy/kuulu.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Jos jotain pitkäaikaisempaa videosarjaa saa ehdottaa, niin tonnin konebuildi, jota päivitellään aina asian tullessa ajankohtaiseksi vaihtoehdolla tai parilla. Jotta joka vuosi ei rakenneta uutta konetta, niin lähtökohdaksi voisi ottaa jonkun max 250-300€ vuosipäivitysbudjetin. Toki mielenkiintoista olisi sekin, miten se päivitettävä kone pärjää vertailussa vuotuiseen tonnin-koneeseen, eli missä kohtaa on jo järkevämpää rakentaa uusi paketti.

Ainoana ongelmana sitten on, että mihin sen koneen tyrkkää aina päivitysten välillä, kun eihän sitä saa realistista kuvaa suorityskyvyn kehittymisestä jos kone on käyttämättömänä kaapissa. Jos on lapsia tai vähintään kaimanserkunveljellä on lapsia, niin semmoisellehan sen voi heittää lainaan ehdolla että rikkoa ei saa ja päivitettäväksi/askarreltavaksi saadaan, aina kun tarvetta on.

Tulee sitten jossain vaiheessa myös koneen ylläpito/puhdistusvideotakin, kun kone on täynnä pölyä ja koirakarvoja, tai pokea ja viruksia. Kontenttia syntyy ihan itsestään.. :kahvi:
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Jos jotain pitkäaikaisempaa videosarjaa saa ehdottaa, niin tonnin konebuildi, jota päivitellään aina asian tullessa ajankohtaiseksi vaihtoehdolla tai parilla. Jotta joka vuosi ei rakenneta uutta konetta, niin lähtökohdaksi voisi ottaa jonkun max 250-300€ vuosipäivitysbudjetin. Toki mielenkiintoista olisi sekin, miten se päivitettävä kone pärjää vertailussa vuotuiseen tonnin-koneeseen, eli missä kohtaa on jo järkevämpää rakentaa uusi paketti.

Ainoana ongelmana sitten on, että mihin sen koneen tyrkkää aina päivitysten välillä, kun eihän sitä saa realistista kuvaa suorityskyvyn kehittymisestä jos kone on käyttämättömänä kaapissa. Jos on lapsia tai vähintään kaimanserkunveljellä on lapsia, niin semmoisellehan sen voi heittää lainaan ehdolla että rikkoa ei saa ja päivitettäväksi/askarreltavaksi saadaan, aina kun tarvetta on.

Tulee sitten jossain vaiheessa myös koneen ylläpito/puhdistusvideotakin, kun kone on täynnä pölyä ja koirakarvoja, tai pokea ja viruksia. Kontenttia syntyy ihan itsestään.. :kahvi:
No kai Sysopilla nyt on henkilökohtainen koneensa käytössä? Tollahan sais kuvailemasi vlogin toteutettua.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Sampsan kasaus ohje ihan hyvä. Se sanottuna minä mietin uuden Gaming Desktopin ostamista vuonna 2018 odotan vielä kunnes seuraava sukupolvi näytönohjaimista tulee uloos siis ei Nvidia 1000 sarja minulle kiitos. Minulla on BUDGET gaming laptop jossa on Nvidia 1050 Ti 4GB DDR5 ja IE5 Intel prossu, 4 cores ja maksimi turbo nopeus 3,5 GHz, ja 8 GB RAM tällä hetkellä.

Kun ostan uuden koneen maksan suosiolla hardware kasauksesta ihan varmasti. Joku lisää hieman muistia RAM tai sellaista on helppo ostaa ja asentaa itse ja Windows/softa asennukset sujuu minulta.

Minulla on kokemusta ostaa koneen ja sitten kun en ole kätevä kiroan ja tappelen kasauksen kanssa yli tunnin ja lopputulos on viallinen ja helevetinmoinen troubleshoottaus ennen kun tuomio on että osa jumaliste pitää hakea kaupasta koska viallinen osa on ostettu. Tämän jälkeen taas hemmetin kasausta kun asia olisi voitu tehdä kaupassa joku kätevä kasaaja varmaan alle 30 minutissa kun minä taas en ole kätevä. Kaupassa ne olisi myös huomanneet jos olisi ollut heti viallinen hardware osa.

Minä maksan kyllä hardware kasauksesta jos pitää tehdä kaikki emosta ylöspäin kytkeä.

Budjetti? Noh sanotaan niin että odotan nyt että mitä seuraavan sukupolven näytönohjaimet maksavat ja sitten päätän mitä ostan.
 
Viimeksi muokattu:

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Sampsan kasaus ohje on kai ihan hyvä joka tulee. Se sanottuna minä mietin uuden Gaming Desktopin ostamista vuonna 2018 odotan vielä kunnes seuraava sukupolvi näytönohjaimista tulee uloos siis ei Nvidia 1000 sarja minulle kiitos. Minulla on BUDGET gaming laptop jossa on Nvidia 1050 Ti 4GB DDR5 ja IE5 Intel prossu, 4 cores ja maksimi turbo nopeus 3,5 GHz, ja 8 GB RAM tällä hetkellä.

Kun ostan uuden koneen maksan suosiolla hardware kasauksesta ihan varmasti. Joku lisää hieman muistia RAM tai sellaista on helppo ostaa ja asentaa itse ja Windows/softa asennukset sujuu minulta.

Minulla on kokemusta ostaa koneen ja sitten kun en ole kätevä kiroan ja tappelen kasauksen kanssa yli tunnin ja lopputulos on viallinen ja helevetinmoinen troubleshoottaus ennen kun tuomio on että osa jumaliste pitää hakea kaupasta koska viallinen osa on ostettu. Tämän jälkeen taas hemmetin kasausta kun asia olisi voitu tehdä kaupassa joku kätevä kasaaja varmaan alle 30 minutissa kun minä taas en ole kätevä. Kaupassa ne olisi myös huomanneet jos olisi ollut heti viallinen hardware osa.

Minä maksan kyllä hardware kasauksesta jos pitää tehdä kaikki emosta ylöspäin kytkeä.
Sinunlaisille käyttäjille esim Jimm'sin tajoama kasauspalvelu on hyvä. Itse taas henkilönä joka tehnyt sitä työn puolesta joskus kun lattakaapeleita piti oikeasti viikata että ne sai siististi ja piiloon jopa Haluan kasata koneeni itse.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Sinunlaisille käyttäjille esim Jimm'sin tajoama kasauspalvelu on hyvä. Itse taas henkilönä joka tehnyt sitä työn puolesta joskus kun lattakaapeleita piti oikeasti viikata että ne sai siististi ja piiloon jopa Haluan kasata koneeni itse.
Ostan Turku seudulta (jos en tilaa verkkokaupasta) Jimsistä, Gigantista tai Power.fi, Verkkokauppa tai BPC store tai mualta jo ymmärrän toki. Minulle taas virusten poistaminen, spyware poistaminen ja Internet ongelmat on todella helppoa ratkaista kun olen ollut Helpdesk Call Centerissä ennen töissä.
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Jimmsi kyllä toimii erinomaiseti kun saat palikat ja kasauksen samasta paikasta. Ei ehkä halvin mutta jos haluu että kaikki laitetaan valmiiksi niin helpoin se on.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 380
Viestejä
4 200 049
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom