Internet yhteyden jakaminen reitittimelle Ethernetin kautta

Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
7
Jaan nettiyhteyden puhelimesta wifin kautta. Minulla on Asus RT-AX55U reititin kiinni kaapelilla PC:ssä ja se peilaa puhelimesta jaettua langatonta verkkoa ja jakaa sen 2,4 ja 5 GHz taajuuksille uudella nimellä, joista jälkimmäiseen yhdistän Oculus Quest 2 vr-lasit. PC:ssä on myös oma wifi-antenni, mutta se ei ole tässä setupissa käytössä. Viritys toimii muuten hyvin, mutta jos puhelimen netti pätkäisee, katkeaa myös netin peilaaminen reitittimellä. Nyt kun pelaan Questillä, en tarvitse nettiyhteyttä, mutta tarvitsisin mahdollisimman vakaan yhteyden pc:seen.

Olen yrittänyt virittää verkkoa siten, että ottaisin yhteyden puhelimesta jaettuun nettiin koneen omalla wifi-antennilla ja jakaisin nettiyhteyden kaapelilla reitittimelle, jota käyttäisin Access pointtina. Olen yrittänyt Windowsin verkkoasetuksista sallia internetin jakamisen Ethernetin kautta, mutta en ole saanut reititintä toimimaan Access pointtina tällä tavalla. Voikohan tätä saada toimimaan jollain kikalla?
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 419
Jos suinkin saat jaettua nettiä puhelimesta usb:llä PC:lle, niin se on huomattavasti vakaampi kuin wifin kautta.
Sitten PC:n internetiä (puhelin usb:n perässä) voit sillata ethernetiin reitittimelle (joka pitää mielellään konffata AP (Access point) moodiin, koska puhelin on se reititin).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 391
Viestejä
4 332 204
Jäsenet
72 205
Uusin jäsen
Mielo

Hinta.fi

Ylös Bottom