Intelin Lunar Laken iGPU tukee uutta vaihtelevan virkistystaajuuden CMRR-laajennosta

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 611
Intelin tulevien Lunar Lake -prosessoreiden integroiduin grafiikkaohjaimen Linux-ajureista on löytynyt viittaus CMRR-tukeen.
CMRR eli Content Match Refresh Rate on laajennos nykyisen Adaptive-syncin toiminnallisuuteen, jonka luvataan tahdistavan virkistystaajuuden täydellisesti toistettavaan materiaaliin ilman tiputettuja ruutuja.
CMRR is a display feature that uses adaptive sync framework to vary Vtotal slightly to match the content rate exactly without frame drops. This feature is a variation of VRR where it varies Vtotal slightly (between additional 0 and 1 Vtotal scanlines) to match content rate exactly without frame drops using the adaptive sync framework.
Ominaisuus löytyy Intelin "Display Version 20:stä", mikä tarkoittanee näyttöohjaimen versiointia. Oletettavasti sama versio 20 tulee myös joihinkin muihin tuleviin tuotteisiin, kuin vain Lunar Lakeen.

Lähde: Intel Lunar Lake Graphics Introducing "CMRR" Adaptive VRR Feature - Phoronix
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Nyt en ole 100% varma, mutta eikö CMRR tue myös low fps -tiloja? Ainakin niin, että ei repeile. Tarkoitan nyt, sanotaan 15 fps ilman tearingia. Eihän tämä ole pelattava, mutta ääriesimerkkinä.

Varsinkin Linuxissa, pistäisin tuon päälle desktopilla ja menisin integroidulla. Siihen käyttöön siis, ei mitään pelaamista Windowsilla :)

edit: hitto, olisi pitänyt kirjoittaa tämä muotoon "CMRR on paras. Siinä toimii kaikki syncit , myös low fps ja Linuxissa" ja sitten joku olisi tullut korjaamaan, jos olisin ollut väärässä. Nyt kukaan ei vastannut kysymykseeni :(
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 052
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom