Intel 6600K päivitystä

Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
58
Moro!
Tässä tullu pohiskeltua jos päivittäis vähän prosua uudempaan.
Nykyinen setti:
i5-6600K
Z170-A
16gb Corsairin 2133mhz
1070-Ti

Onko mitään järkeä lähteä päivittelemään ryzen 3700x tai intel i5-9600K linjalle? Vaihtoehdoissa käynyt myös tuo Verkkokaupan 3900(Ei X) bundle mikä on tarjolla karvan alle 500€ ilman muisteja.

Vai onko täysin rahan haaskaamista jos moisiin päivittelee ja mitä päivittelisitte, kun pääasiassa satunnaista pelailua ja välillä kuvankäsittelyä?

Kiitos!
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
mulla oli hyvin kellottuva 6600k jonka päivitin 1600af prossuun ja jo siinäkin huomasin selkeän tehoharppauksen. Ryzenin kaveriksi tarviisit ehket vähän nopeammat muistit, taitaa olla suositeltuna ne min. 3200 kammat.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 850
Onko mitään järkeä lähteä päivittelemään ryzen 3700x tai intel i5-9600K linjalle?
Jos päivität niin päivitä AMD kokoonpanoon. Näin petaat tasapuolisemman DDR5 kauden kuluttajille, ja siten ei ole yksi valmistaja monopoliasemassa. Nykyiset DDR4 aikakauden prossut on suht tasoissa keskenään. AMD puolelta saat enemmän coreja, mutta niistä hyötyy enemmän erikoistarkoituksissa. Eli siis ostamalla nyt AMD:tä säästät mahdollisessa tulevassa DDR5 alustan hankinnassa kumpi valmistaja se silloin tulee olemaankin. Tämä sillä oletuksella että AMD ei sössi tuota DDR5 alustaansa
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
58
mulla oli hyvin kellottuva 6600k jonka päivitin 1600af prossuun ja jo siinäkin huomasin selkeän tehoharppauksen. Ryzenin kaveriksi tarviisit ehket vähän nopeammat muistit, taitaa olla suositeltuna ne min. 3200 kammat.
Okei havaitsitko siis ihan pelaamisessa, että tehoa tullut lisää tiskiin? Tässä nyt kovasti kun on pohdinnassa onko hyötyä päivitellä, kun pitäisi saada vähän lisää jerkkua mm. PUBG eikä mun järjen mukaan tuo 1070-TI nyt niin mopo ole, että kaipaisi päivitystä. Vai onko mulla taas väärät oletukset
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Okei havaitsitko siis ihan pelaamisessa, että tehoa tullut lisää tiskiin? Tässä nyt kovasti kun on pohdinnassa onko hyötyä päivitellä, kun pitäisi saada vähän lisää jerkkua mm. PUBG eikä mun järjen mukaan tuo 1070-TI nyt niin mopo ole, että kaipaisi päivitystä. Vai onko mulla taas väärät oletukset
Ihan pelaamisessakin, sellaset pienet tökkimiset hävis jotka johtu lähinnä tuosta 4 ytimestä. Bf V esim pyörii ihan eritavalla nyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
Jos ei ole kauhea kiire päivittää niin odottaisin syksyyn/loppu vuoteen kun sieltä tulee AMD:lta zen3 eli Ryzen 4000 sarjan desktop prosessorit. Sitten vasta miettisin vaihtoehtoja prosun/emon vaihtoon kun peli käytössä toi 6600K on ihan ok prosu vielä, poislukien ne pelit mitkä hyötyy hyvinkin ydinten määrästä esim. uusin tombraider, AC odyssey/origins, BF:V(MP). Mutta jos sulla on GTX1070Ti niin en olisi huolissaan vielä prosun riittävyydestä.
Jos jotain on pakko nyt päivittää niin ostaisin uudet muistit luokkaa 3600 cl16, niistä saisit hyötyä jo nykyiselläkin kokoonpanolla ja tulevaisuudessa kun noin hitaita muisteja ei ole kannattavaa uuteen kokoonpanoon laittaa kun söisi tehoja pois jo niin paljon.
Ja toi verkkokaupan 3900 bundle on muuten ok mutta se emo ei ole sitten kauhean hyvä virransyötön puolesta. Jos ajelee vakiona niin varmaan toimii ok jos ja kun on vaan jotain ilmavirtaa kotelossa.

Edit. Oletko kellottanut tuota 6600K prosua. Jos et niin sillä keinoin saa lisää tehoa myös.
Ja itse en tällä hetkellä ostaisi tuota R9 3900 prosua kun tuleva zen3 8-ydin prosu tulee olemaan (paljon?) nopeampi peleissä ja hinta tulee ehkä olemaan samaa luokkaa. Ainoastaan jos käyttö on hyötysovellus pohjaista paljon niin sitten toi R9 3900 cpu tulee olemaan nopeampi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 364
Viestejä
4 212 662
Jäsenet
71 050
Uusin jäsen
mr_wate

Hinta.fi

Ylös Bottom