Input Club Keystone -näppäimistössä käytetään analogisia magneettikytkimiä

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 029
Keystone_RGB_-_Lighter.png


Input Club on kehittänyt magneettikentän vaihtelua hyödyntäviin näppäinkytkimiin perustuvan Keystone-näppäimistön, joka pyritään toteuttamaan kesäkuussa alkavan Kickstarter-joukkorahoituskampanjan avulla.

Input Club on elvyttänyt yhdessä kiinalaisen kytkinvalmistaja Kailhin kanssa 1960-luvulla kehitetyn Hall-ilmiöön perustuvan kytkintyypin, jonka valmistaminen oli aikanaan kohtuuttoman kallista. Input Club Silo -kytkimissä hyödynnetään magneettikenttää ja Hall-anturia näppäimen painallussyvyyden (yli 200 porrasta) tunnistamiseen. Kytkimien eliniäksi kerrotaan miljardi painallusta, eli 20-kertaisesti tyypillisiin mekaanisiin kytkimiin nähden. Kytkimistä tulee saataville lineaarinen, klikkaava ja tuntopisteellinen versio.

Keystone-näppäimistön hinta tulee lähtemään joukkorahoituskampanjassa alle 100 dollarista.

Lähde: Keystone Mechanical Keyboard
 
Voisi itsekkin kehittää johonkin nanohiiliputkien värähtelyyn aika-avaruudessa marsin magneettikentän vaikutuksesta perustuvan kytkimen kun jatkuvalla syötöllä tuntuu tulevan näitä pyörien uudelleenkeksimisiä.
 
Voisi itsekkin kehittää johonkin nanohiiliputkien värähtelyyn aika-avaruudessa marsin magneettikentän vaikutuksesta perustuvan kytkimen kun jatkuvalla syötöllä tuntuu tulevan näitä pyörien uudelleenkeksimisiä.
Onko se pyörän uudelleenkeksimistä, jos uusi ratkaisu on konkreettisesti parempi kuin vanha? Eikös kyse ole ennemminkin positiivisesta kehityksestä? :think:
 
"Input Club Silo -kytkimissä hyödynnetään magneettikenttää ja Hall-anturia näppäimen painallussyvyyden (yli 200 porrasta) tunnistamiseen."

Ei mitään tietoa aiheesta niin pakko kysyä - eikö tuo painallussyvyyden tunnistus vaatisi sitten tuen joka pelistä / ohjelmasta että tuosta olisi mitään hyötyä? Vai enkö vain ymmärrä?
 
"Input Club Silo -kytkimissä hyödynnetään magneettikenttää ja Hall-anturia näppäimen painallussyvyyden (yli 200 porrasta) tunnistamiseen."

Ei mitään tietoa aiheesta niin pakko kysyä - eikö tuo painallussyvyyden tunnistus vaatisi sitten tuen joka pelistä / ohjelmasta että tuosta olisi mitään hyötyä? Vai enkö vain ymmärrä?
Kyllä mutta voidaan myös periaatteessa ohjelmallisesti siirtää lukupistettä milloin painallus rekisteröidään / uudelleentoiston nopeutta sen mukaan miten syvällä näppäin on ymsyms. Softa voi myös feikata tietyille ohjelmille olevansa analoginen ohjain jolloin esim W näkyisi autopelille kaasukahvana.

Kun anturit on paikallaan tehdään softa niitä käyttämään, toisiinpäin sitä ei voi tehdä.
 
Jos näppishistoriaa aletaan elvyttämään niin olisi upeaa jos Optimus Maximuksesta tehtäisiin kunnollinen nykyajan versio ilman järjetöntä parin tonnin hintaa.
Itseasiassa tuommoiseen käyttöön sopisi tkl ihan hyvin. Pohjana pitäisi olla jokin 150€+ hinta-alueella oleva mekaaninen ja siihen sitten ohjattavat näyttönäppäimet päälle niin eiköhän se silti olisi useita satoja.
 
[OT]Juu, mutta usea satanen menee helposti firmoissa tai varakkailla harrastajilla läpi. 2k€ (+ n. 12v inflaatio) näppiksestä tarvitsee monessa paikassa jo perusteluja.[/OT]
 
Hall kytkimeen perustuva kytkin on huono. Tietää jo etukäteen että hystereesi kytkemisen ja vapauttamisen välillä on liian suuri.
Jos ei asiassa ole keksitty jotain uutta viime vuosina. Itse en ole kuullut muuta kuin yhden tason olevan mahdollista hall anturilla.

Veikkaan että kysessä on eräälainen huijaus ja lopulta kytkimet korvataan normaaleilla mx-kytkimillä.

e. eräs näppis.
Chinese USB Hall Effect Keyboard - Review and Impressions - deskthority

Massdrop x XMIT Hall Effect Mechanical Keyboard | Price & Reviews | Massdrop
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ole kuullut muuta kuin yhden tason olevan mahdollista hall anturilla.


linear-analog-output-1920x1080-dm8791.png


"Linear hall effect sensors output a signal that's proportional to magnetic flux density for precise position measurement."

On se mahdollista. En tiedä mimmoinen operaatio tuommoisen rakentaminen on. Pitääkö joka napin alle asentaa pieni magneetti jonka liikettä se anturi seuraa?
 
Ihan mielenkiintoinen tuote, ja esim. ajopelien ongelmiin (on/off-kaasupoljin ja ohjaus) saadaan periaatteessa ratkaisu. Mutta kuinka hyödyllinen tämä sitten käytännössä on...

Näppäimistön näppäimellä kaasuttelu on joka tapauksessa epätarkkaa, ja tosiharrastajat käyttävät rattiohjainta. Ja ellei tälle kehitetä jotain peliohjaimen emulointia, joka pelin pitää tukea tätä erikseen.

Näppäimen kontaktisyvyyden säätäminen on sekin ideana mielenkiintoinen, mutta käytännön hyöty on toinen juttu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 669
Viestejä
4 495 554
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom