Induktiolieden korjaus

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
269
edit: Enpä jaksanut korjata kun purkaminen ei vain onnistunut, ohjeita ei löytynyt mistään. Kierrätykseen meni kun löytyi uusi vihdoin hyvästä alesta, muutenkin oli jo 10v käytetty ja kauheassa kunnossa.


Electrolux EKD60253W lieden tason moduulin tuuletin hurisee ja jyrisee 24/7, alkaa pikkuhiljaa kyrsimään.

Pelkän tuulettimen (SFH9330S1A) saisi noin 20€ tilailtua, mutta ei tuo varmaan yksinään riitä, ilmeisesti jotain muutakin on rikki kun se tuuletin käy jatkuvasti (ja nopeammin kun levyn laittaa päälle)? Joku lämpötila-anturi aistii kuumempaa kuin on?

Koko moduuli näyttäisi lähtevän eBaystä noin satasella.

Onko joku purkanut moisia, hintsusti löytyy service manuaaleja näille. En heti hokannut miten tuon "001" kannen saisi irti, mutta täytyy tutkia lähemmin..

1611128663769.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
307
Olen joskus vanhemmille jonkun induktiolieden korjannut, saman näköisen kuin tuo mutta tuskin sama malli kuitenkaan. Rupesin siitä jotain konkkia juottelemaan irti levyltä niin huomasin että pari abiko-liitosta oli palanut mustaksi.

Ebaystä saa tavaraa laidasta laitaan mutta itse en halvinta kopio-osaa viitsisi edes asentaa, jos laadusta ei ole tietoa. Sen verran oli siinä hommaa yksi liesilevy purkaa ja kasata että aika vihainen olin.

Jos puhallin pyörii kokoajan, niin alkaisin tutkimaan piirilevyllä puhallinta ohjaavaa komponenttia, näkeekö miten foliot kulkee?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
269
Jos tuolla 3300362609 etsii eBaystä, niin onko mahdollisuus saada jotain kopiotavaraa vai? Varmasti aito maksaa ~200€ ja tuolla on saksasta/ranskasta noita 90-150€ jotka näyttää ihan identtisiltä (joka ei toki kerro mitään, mutta miksi joku kopioisi noita spesifisiä liesien moduuleja? ei nyt varmaan niin isot markkinat ole).

Enivei, laitoin nyt tulemaan 13€:lla tuon pelkkä tuulettimen, laitan rapsaa joskus kun tulee kiinasta, en rupea purkamaan liettä sen enempää ennenkuin se on kädessä. Jos nyt ei muuta saa korjattua niin ainakin puhaltanee hiljempaa kun vanha jumittaen jyrisee.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
307
Jos tuolla 3300362609 etsii eBaystä, niin onko mahdollisuus saada jotain kopiotavaraa vai? Varmasti aito maksaa ~200€ ja tuolla on saksasta/ranskasta noita 90-150€ jotka näyttää ihan identtisiltä (joka ei toki kerro mitään, mutta miksi joku kopioisi noita spesifisiä liesien moduuleja? ei nyt varmaan niin isot markkinat ole).

Enivei, laitoin nyt tulemaan 13€:lla tuon pelkkä tuulettimen, laitan rapsaa joskus kun tulee kiinasta, en rupea purkamaan liettä sen enempää ennenkuin se on kädessä. Jos nyt ei muuta saa korjattua niin ainakin puhaltanee hiljempaa kun vanha jumittaen jyrisee.

Ei ainakaan näy kiinalaisia myyjiä, eihän se varmaksi kerro mutta tuskin on sitten kopioita. Ebayssä on myyjää laidasta laitaan ja monia yleisiä osia esim. laitetuulettimia sieltä saa halvalla mitkä ei kauaa kestä. Kyllä itse uskaltaisin tuollaisen asentaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom