In Win optimoi rahtikuluja tee-se-itse-henkisillä koteloilla

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 593


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
In Win on yleensä messuilla keskittynyt toinen toistaan huikentelevampien konseptikoteloiden esittelyyn. Tämän vuoden teema oli kuitenkin hieman toinen, vaikkei tarjontaa nytkään tavalliseksi voi haukkua.



In Win POC on edullisimman pään kotelo, joka pyrkii ratkaisemaan nousevien rahtikulujen aiheuttaman ongelman hinnoittelussa. POC vaatiikin käyttäjältä myös tee-se-itse-henkeä, sillä In Win on optimoinut rahtikulut toimittamalla kotelon tasaisina metallilevyinä, jotka käyttäjän pitää taitella itse oikeaan muotoonsa ennen kokoamista. Tasaiset metallilevyt vievät luonnollisesti vähemmän tilaa, kuin koottu kotelo, eivätkä ne vaadi yhtä paljoa pehmusteitakaan.

[gallery link="file" ids="83193,83195,83194"]

Dubili on samaa ajatusta noudattava kotelo, mutta hieman tyyriimpään hintaluokkaan.

[gallery link="file" ids="83192,83191,83190"]

Mod Free on puolestaan modulaarinen kotelo, jossa ”keskusyksikön” ympärillä on kolme tai neljä irrotettavaa pienempää koteloa: kaksi jäähdyttimille ja yksi virtalähteelle sekä yksi, jonka funktio ei videolla paljastunut. Periaatteessa neljänteen mahtuisi kuitenkin rakentamaan jopa itsenäisen mini-ITX-kokoonpanon. Keskuskotelo on suunniteltu siten, että jäähdytinkotelot voi jättää myös täysin asentamatta, mikä pienentää kotelon viemää tilaa huomattavasti. Virtalähdekotelon voi siirtää myös esimerkiksi kotelon eteen tai katolle ja leveämmästä mallista pitäville voi koteloita asentaa myös keskuskotelon kylkeen.

Valitettavasti videolta ei käy ilmi, milloin In Win aikoo saada tuotteensa kauppoihin asti tällä kertaa. Käytännössä messutarjontaa saatetaan julkaista vielä loppuvuodestakin.

Lähde: TechPowerUp (1), (2)

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Pitää kyllä olla tosi halpa, että viitsis itse alkaa koteloa taitteleen kasaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
880
Musta hauska idea ja paneelien kiinnitys on niin yksinkertainen, että kustomoinnin luulisi olevan helppoa jos haluaa työstää vaikka kokonaan uuden kylkipellin diy-hengessä.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
445
Hienoa että joku oikea valmistaja on lähtenyt tälläiseen, vuosia olen miettinyt tilaavani makerbeamXL alumiiniprofiilikiskoja ja väsääväni oman kotelon
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
377
Monia ns. omia koteloita rakentaneena tykkään kyllä ideasta varsin paljon:) Näytti kyllä niin iisi biisi helpolta tuo kasaaminen että ei varmaan montakaan minuuttia mene tommosen kasaamisessa jos ohjeet ovat edes kohtuulliset:)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 585
Viestejä
4 205 249
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom