Ilmalämpöpumput eli ILPit

Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
1 138
Kokemuksia gree sp nordic pumpusta?
Tuota tarjottiin 1500e hintaan sis asennus. Mitsun ft pumppu oli 2250e hinta. Onko mitsu niin hyvä, että kannattaa maksaa noin paljon..?
Onko noi muuten ominaisuuksien puolesta "samalla viivalla"? Minkälaiseen käyttöön tulee? Talon vai autotallin lämmitykseen? Tietysti merkki lisää voi mitsussakin olla, mutta jostain se hintaero yleensä muodostuu.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
827
Pumppu on ollut aika kovilla näillä keleillä ja tuntuu, ettei se oikein kuivata ilmaa viilennystoiminnolla.

Puhdistin suodattimet, mutta ei tuo muuttunut miksikään.

Kyseessä Mitsubishi MSZ-HR25VF.

Eihän tuossa paljoa toki tehoakaan ole, mutta asuntokin on 73,5m2 ja yksi makkarin ovi on kiinni. Kosteudenpoistolla jaksaa kyllä puskea lopun kämpän kylmäksi. Laitanko pienemmän pyynnin vai mikä olisi hyvä?
Miten ihmeessä pumppu on kovilla kun on joku 22 lämmintä. Mulla on lähinnä tyhjäkäynnillä. Kai se kannattaa jättää päiväksi kosteudenpoistolle verhot kiinni ja itse ulkoilemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 619
Jaa-a. Reilun vuoden käytössä(vain jäähdytys) ollut panan tz25wke ei anna enää kylmää. Eilen illalla havahtu että on lämmin yläkerrassa ja pikaisen ihmettelyn jälkeen ei ei tule kylmää, eikä myöskään kuumaa.
H99 koodin antaa, jos oikein luin nuo koodit. Ulkona flekti pyöri nopeasti.
Logeja kattelin, niin viikko sitten alkanu muutos tulemaan ja sähkön kulutus noussut. Mennyt yli tuplat, kuin normaalisti ja ulkona ei edes "helteet".

Pitää oottaa, jos saa pumpun asentajan käymään. 2 vuoden takuuhan laitteilla on.

Onneksi on toinen pumppu alakerrassa, mutta eipä siitä apua ole yläkerran viilennykseen.
Ongelmaan en valitettavasti osaa apuja antaa vaikka sama laite löytyy, mutta kannattaa pistää muistiin, että Pana tarjoaa kompressorille 5 vuoden takuun, jos sille jotain sattuisi käymään:

1721462825413.png

5 vuoden takuu. Tarjoamme koko valikoiman ulkoyksikkökompressoreille viiden vuoden takuun (https://docs.keskofiles.com/f/btt/ASSET_PDF_24829219)

Edit: vikakoodista H99 kerrottu käyttöohjeen sivulla 20, että olisi puhdistuksen tarpeessa.
Tosin ei kai tuo nyt vuodessa vielä kummoiseen kuntoon pitäisi mennä, itse kun Panasonic Pro Partner -asentajalta asennuksen otin ja kyselin näitä, niin oli sitä mieltä, että tuollaiset kaupattavat 2 vuoden puhdistushuollot on melko turhia ja voi hyvinkin mennä jopa 5 vuotta ilman suurempia huoltoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 612
Miten ihmeessä pumppu on kovilla kun on joku 22 lämmintä. Mulla on lähinnä tyhjäkäynnillä. Kai se kannattaa jättää päiväksi kosteudenpoistolle verhot kiinni ja itse ulkoilemaan.
No varmaan lähinnä siksi, että talon rakenteet lämpeää. On tuo nytkin ollut koko yön kosteudenpoistolla ja humistaa menemään. Viileämpää kuin laittamalla viilennyksen päälle.

En keksi muuta kuin että ulkoyksikkö on lasitetulle parvekkeelle, niin hyötysuhde jää aika olemattomaksi. Pitää yrittää tänään aukoa tuolta lasit kokonaan auki, että ilma pääsee kiertämään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 401
Miten ihmeessä pumppu on kovilla kun on joku 22 lämmintä. Mulla on lähinnä tyhjäkäynnillä. Kai se kannattaa jättää päiväksi kosteudenpoistolle verhot kiinni ja itse ulkoilemaan.
Ennemmin kannattaa jättää verhot auki, niin saa enemmän työtä koneelle.

Sisäkosteus lähtee nousuun kun ulkoilma on kosteaa ja jäähdytystarve on pientä, jolloin pumppu ei pääse ajamaan tuntikaupalla kenno huurussa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 471
Viestejä
4 316 793
Jäsenet
72 037
Uusin jäsen
Ulysses42

Hinta.fi

Ylös Bottom