Ostettu IDE-USB adapteri kovalevyille HKI

Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
129
Tuote: IDE-USB adapteri kovalevyille
Hinta: 20€
Tuote ostettu (mistä ja milloin):
Kuitti löytyy (takuu voimassa):
Muuta huomioitavaa:


Ostetaan käytetty ulkoinen adapteri jolla saa suuremmalla tai pienemmällä IDE-liitännällä varustetun kovalevyn kiinni.

Esimerkkituote, mutta etsinnässä kyllä myös "Kiina-mallit" ja vastaavat: DeLOCK USB 3.0 adapteri IDE ja SATA -levyille – Verkkokauppa.com

Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa): Helsinki
Toimitustapa: posti tai nouto HKI
Maksutapa: Mobilepay


Kuva:
 
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
379
Löytyy, se on noin 20 vuotta vanha ja USB 1.0 tai 2.0 tosin siinä on myös Firewire 1.0 vaikka eihän Firewireä oo missään koneessa nykyään..
Adapteri tarvitsee monimutkaisemman virtalähteen jossa on +5volt ja +12volt mutta sellainenhan tulee siis mukana. Tarkoitettu läihnnä 3.5" IDE kovolle.
Muistaakseni 300GB kovo toimi siinä aikoinaan. En tiedä kuin isoa olet siihen laittamassa mutta itse sain niinkin pienen kuin 4GB tunnistumaan siinä ja 90-luvun laitteet voi olla monella adapterilla se isompi ongelma kuin mitä tommosta "viimeiset" IDE kovot eli kokoluokka 300-500 gigaa.

EDIT en siis voi varmistaa 300 gigasen toimivuutta enää kun mulla ei ole semmosta mutta 4 gigasen voin
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
129
Löytyy, se on noin 20 vuotta vanha ja USB 1.0 tai 2.0 tosin siinä on myös Firewire 1.0 vaikka eihän Firewireä oo missään koneessa nykyään..
Adapteri tarvitsee monimutkaisemman virtalähteen jossa on +5volt ja +12volt mutta sellainenhan tulee siis mukana. Tarkoitettu läihnnä 3.5" IDE kovolle.
Muistaakseni 300GB kovo toimi siinä aikoinaan. En tiedä kuin isoa olet siihen laittamassa mutta itse sain niinkin pienen kuin 4GB tunnistumaan siinä ja 90-luvun laitteet voi olla monella adapterilla se isompi ongelma kuin mitä tommosta "viimeiset" IDE kovot eli kokoluokka 300-500 gigaa.

EDIT en siis voi varmistaa 300 gigasen toimivuutta enää kun mulla ei ole semmosta mutta 4 gigasen voin
Kiitos tarjouksesta. Ensisijaisesti pitäis tyhjennellä 30 gigan kokoista vanhaa läppärikovalevyä, 2,5". Tästä syystä adapterissa pitäis olla myös varmasti tuo pienempi ide-liitäntä, tuossa verkkiksen esimerkkituotteessa tuo oikeanpuolinen.
 
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
379
Mulla on toinen adapteri jossa on puolestaan pelkästään pieni liitäntä. Mutta ei löydy semmosta jossa ois iso ja pieni molemmat.
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
129
Mulla on toinen adapteri jossa on puolestaan pelkästään pieni liitäntä. Mutta ei löydy semmosta jossa ois iso ja pieni molemmat.
Kiitos näistä. Taidan kuitenkin etsiä ensi sijaisesti kuvan mukaista missä olisi molemmat ja mahdollisesti vielä sata.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
393
Kiitos näistä. Taidan kuitenkin etsiä ensi sijaisesti kuvan mukaista missä olisi molemmat ja mahdollisesti vielä sata.
Jos et käytettynä löydä, niin Motonetistä saa about neljällä kympillä.
Itselleni taidan sieltä hakea, kun vanha vempain on hukassa ja pian tarvitsisin...

EDIT: Hain jo, tuntuu toimivan ihan mukavasti.
Tuli ensin mutka matkaan tuon USB-C liittimen takia, mutta sopiva adapteri auttoi.
Nyt siis entistäkin parempi liitettävyys.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 084
Viestejä
4 226 356
Jäsenet
71 166
Uusin jäsen
paulipa

Hinta.fi

Ylös Bottom