I-phonen näyttö ja käyttö

Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
169
Moikka,

Kourassani on liki virheetön ja älyttömän vähän käytetty jonkin vuoden takainen I-puhelin, muistaakseni isomuistinen XR.
Mulle tarpeeton. Pistäisin sen mielelläni suvussa ns kierrätykseen, ottajia olisi.
Ongelmana on se että siihen on lasi vaihdettu ja sen jälkeen, myöhemmin, ilmeni että kaikki näppäimet/kirjaimet ei pelaa.
Onko moinen vika (yleensä) itse luurissa (€€€) vai itse näytössä/lasissa (€) ?

Yritin etsiä infoa vaan enpä nyt tähän hätään onnistunut selkeää vinkkiä tai tietoa löytämään.

Ja kiitos jo etukäteen.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
815
Tiedätkö kuka sen on vaihtanut? Ei kuulosta ihan halvalta korjaukselta noin lähtökohtaisesti.
 
Liittynyt
15.08.2017
Viestejä
23
Kuulostaa että se vaihdettu näyttö on huonolaatuinen / viallinen. Jos se näyttö on vaidettu normaalin fiksusti niin todennäköisesti puhelin tulisi kuntoon uudella näytönvaihdolla, toki pieni riski on olemassa että laitteessa on vikaa jossakin muuallakin kun itse näytössä. Yleensä korjausliikkeet suostuu tuollaista kokeilemaan uudella näytöllä siten että jos se ei sillä tulisi kuntoon niin kulujakaan ei asiakkaalle tule.
 
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
169
Joo, kyllä se lasin/näytön vaihto kustani liki 100 jos en väärin muista. Noita vaihtoja tekevä firma. Kuittikin tallessa. Menen sinne toki käymään myös.
Halusin vain vertaistukea, jos jollakin olisi ollut vastaavaa vikaa. Pääpiirteissään se toimii kyllä, siis kosketusnäyttö, hyvin.
Mutta kun alkaa oikein kirjoittamaan, osa kirjaimista/näytöstä ei toimikaan kunnolla.
Vaan esim jotain kirjainta kun hakee, näytön joutuu vaikka kääntämään vaakaan, sitten se onnistuu.
Olikohan tuossa selonteossani mitään tolkkua... :)

Samtac, KIITOS, eipä toi tullut mieleenikään ... HÖH, olenpa tyhmä. Tottakai voin tuota nimenomaan heiltä kysyä ensin.
Korjauksesta jo yli vuoden päivät, puhelin kun on ollut ns vara puhelimena erittäin vähäisellä, eli olemattomalla käytöllä lasinvaihdon jälkeen.
Siksi ilmeni todenteolla vasta nyt.
 
Liittynyt
15.08.2017
Viestejä
23
Voit testata sen näytön kosketuksen toimivuuden parhaiten muistiosta löytyvällä piirtotoiminolla, piirrät näytön täyteen viivoja niin huomaat onko siinä tiettyjä kohtia jotka ei ota kosketusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 047
Sanoisin, että aika haastavaa voi olla saada korjausfirma vaihtamaan, ainakaan kustannuksetta, uutta lasia jos lasinvaihdosta on jo yli vuosi.

Edit: Vaihto maksanut vain liki satasen? Eikös nuo vaihdot maksa helposti kolmatta sataa?
 
Viimeksi muokattu:

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 196
Yhteenkään julkaistuun iPhoneen ei missään huolloissa vaihdeta näyttöä alle 300€. Mikä lie hämäräfirma jos satasella tehty.
 
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
169
Joo, tunnustan häpeäkseni ettei lasia vaihdettu valtuutetussa I-pajassa, vaan tuollaisessa ketjun pika puljussa.
Heidän kunniakseen kuitenkin sen verran, että lasi vaihdettiin uudestaan takuuseen.
Katsotaan pelaako nyt. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 303
Viestejä
4 214 060
Jäsenet
71 034
Uusin jäsen
Perskutarillaa

Hinta.fi

Ylös Bottom