i 7700k korkkaus

Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
213
Elikkä tosiaan 7700k:n korkkaus ollut jo pitkään mielessä. Liquid ultraa löytyisi mutta korkkaustyökalu puuttuu. Löytyisikö täältä joltain vapaana kaby lakelle sopivaa vai pitäisikö laittaa vaan rockit88 tilaukseen?

Ilman työkalua en ala kikkailemaan, eikä ruuvipenkkiä muutenkaan kotoa edes löydy.

Aikamoisia ovat ytimien väliset lämpötilaerot ja 95-98 asteen välillä ollut korkeimmat piikit primessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Mikä ihmeen fiksaatio täällä on ruuvipenkkeihin? Se on barbaarinen työväline. Täällä porukka käyttää sitä, kun ne korkkaustyökalut toimii samalla periaatteella.

Kuinka käsi saa olla, jos ei terällä onnistu?

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@hsalonen Kun tota videota vertaa omaan kokemukseen ruuvipenkillä, niin ruuvipenkillä on helpompaa ja nopeampaa. En ihan ymmärrä mitä barbaarista siinä on että kiristää ruuvipenkkiä tasaisesti kunnes prossun liimat pettää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
@hsalonen Kun tota videota vertaa omaan kokemukseen ruuvipenkillä, niin ruuvipenkillä on helpompaa ja nopeampaa. En ihan ymmärrä mitä barbaarista siinä on että kiristää ruuvipenkkiä tasaisesti kunnes prossun liimat pettää?
Se mekaaninen voima :)

Vielä, kun Kaby Laken PCB on niin ohut, niin jollain ihan varmasti pamahtaa tuossa prosessori, jos tekee liian nopeasti ja liian kovaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
278
Juuri näin. Tärisevillä käsillä saa mattoveitsellä ja noilla 'korkkaustyökaluilla' peruuttamatonta vahinkoa aikaan, mutta ruuvipenkissä lähtee tasaisesti. Pistää vielä ympäriinsä teippiä ja käärii liinaa ympärille, niin ei tipu paska lattialle.

Mutta kuten tossa toisessa langassa jo olikin, niin noiden uusimpien intelin kivien piirilevy on niin ohut, että sehän saattaa napsahtaa kuin tikku poikki.
edit: noin, taktinen myöhästyminen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Se mekaaninen voima :)

Vielä, kun Kaby Laken PCB on niin ohut, niin jollain ihan varmasti pamahtaa tuossa prosessori, jos tekee liian nopeasti ja liian kovaa.
Niin ja jollain pamahtaa ranne auki veitsen terällä jos tekee liian nopeasti ja liian kovaa, kun veitset on barbaarisia :cool:
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
213
Rockit 88 tilauksessa. Monensorttista hommaa kyllä tullut näperreltyä että ehkä tuo ajan kanssa onnistuisi terälläkin. Tuon prossun pcb:tä vaan kun katsoo niin on se vaan niin ohutta sorttia että enpä viitsi lähteä kokeilemaan onnea tällä kertaa kun panoksena kumminkin 400e. Eiköhän se työkalun käyttö kuitenkin ole se varmin tapa joskaan ei kai riskitön sekään.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
On teillä huvit, eikö se kannatas ostaa yli 1000e prosu ei tarvis korkkailla ja ei menis 400e hevon vittuun,"vahingossa"se aina kun näitä lukee, niin ei puhuta, kuin kuinka korkataan. Jatkakaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Rockit 88 tilauksessa. Monensorttista hommaa kyllä tullut näperreltyä että ehkä tuo ajan kanssa onnistuisi terälläkin. Tuon prossun pcb:tä vaan kun katsoo niin on se vaan niin ohutta sorttia että enpä viitsi lähteä kokeilemaan onnea tällä kertaa kun panoksena kumminkin 400e. Eiköhän se työkalun käyttö kuitenkin ole se varmin tapa joskaan ei kai riskitön sekään.
Kyllä se kestää, mut pikkasenki taipuu se on siinä 400e.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@hsalonen On vähäsen hankalan näköinen ruuvipenkki kun leukojen reunat ei ole suorakaiteen muotoiset... Toi näyttää siltä että prossu voi lipsahtaa tuosta kun penkkiä kiristää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Ei se hajoa kun on kunnon laite, mutta takuut ja muut voi unohtaa.
Viittasin tuohon kun sanoit "pikkasenki taipuu se on siinä 400e". Näkyy ihan tuossa viestissäni tuo lainaus. Tarkoititko siis että jos veitsenterällä lähtee korkkaamaan, niin saattaisi taipua ja hajota aiheuttaen 400€ tappion? Jos näin, mikä on mielestäsi tälle todennäköisyys - 50%, 10%, 1%, 0.1%?
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Viittasin tuohon kun sanoit "pikkasenki taipuu se on siinä 400e". Näkyy ihan tuossa viestissäni tuo lainaus. Tarkoititko siis että jos veitsenterällä lähtee korkkaamaan, niin saattaisi taipua ja hajota aiheuttaen 400€ tappion? Jos näin, mikä on mielestäsi tälle todennäköisyys - 50%, 10%, 1%, 0.1%?
75% terällä,veikkaan.Ruuvipenkissä ilman asianmukaista laitetta 45%.Korkkaus laitteen kanssa 2%.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Minä voin vedellä tuohon ytimen päälle naarmuja, 10e / naarmu. Maksu etukäteen. Minimitilaus 2.

Sen jälkeen voin ajella myös toimivuustestejä prosessorille.

edit: ei sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Minä voin vedellä tuohon ytimen päälle naarmuja, 10e / naarmu. Maksu etukäteen. Minimitilaus 2.

Sen jälkeen voin ajella myös toimivuustestejä prosessorille.

Älkääs taas valittako, ettei ihmisten tyhmyydellä saa rahastaa..
On se herkkä ydin, vain 10e.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
@Jager65

Jos on tarpeeksi SER-mies, niin on vähintään pari harjoitusprosessoria kotona, että on harjoittelua takana, ennenkuin tarvitsee i7:ja korkata. Sanotaan 7 prosessoria olen korkannut, enkä muistaa tarkkaa lukua, mutta nyt on kotona kolme korkattua ja pystyn nimeämään kaksi kaveria, joilla on minun korkkaamat, niin sen verran ainakin.

Minulla pitäisi noiden järjettömien terätodennäköisyyksien mukaan olla siis jo ainakin yksi viallinen yksilö. Ei ole. Sormiin tuli joskus haavoja, kun en tosiaan olen maailman paras käsistäni, mutta niitäkin oppii varomaan..

Viesteissäsi on niin moni asia väärin, että menisi taas koko ilta OT:sta väitellessä. Sanotaan vaan, että paras peliprosessori on korkattu+kellotettu i7-6700K/i7-7700K ja voit pistää vaikka 2000 euroa, mutta et saa tähän tarkoitukseen parempaa prosessoria. (Tai no, rahalla saa SiliconLotterystä valmiiksi binnattu ja delidattu i7-7700K, mutta se on vielä i7-7700K) En minä näitä korkkaile, koska se on kivaa, vaan siksi, että näin näistä saa parhaiten tehot irti.

@lehtv

Yksittäisten todennäköisyyksien laittaminen on vaikeaa, kun käyttäjän avuttomuudesta on paljon kiinni. Voi koettaa korkata jollain keittiöveitsellä ja tehdä vaan tuhoa tai käyttää autokorjaamon ruuvinpuristinta nopeasti ja voimalla. Tässä ihan mikä vaan deliddaus-työkalu voittaa, koska siinä on jo suunnitteluvaiheessa pyritty estämään käyttäjien virheet.

--

Minähän olen täällä ketjussa vain siksi, että 5 minuutissa ja 5 eurolla saa tuollaisen auki. Hirveä valitus, kuinka delid-työkalut on kalliita, ruuvipenkki on se ainoa oikea vaihtoehto ja oma rahatilanne ja naapurin kissa. Ei se ole kuin omasta asenteesta kiinni. Kannattaa lopettaa vaan lopettaa valitus ja ryhtyä toimeen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@Jager65 On kyllä aivan totaalisen yläkanttiin todennäköisyydet. Jos korkkaaminen perinteisillä työkaluilla olisi noin riskialtista, netti olisi pullollaan kauhutarinoita eikä juuri kukaan vaivautuisi sitä tekemään. Itse voin lukea yhden käden sormilla korkkauksessa tapahtuneet hajoamiset joista olen kuullut tai lukenut. Eikä kyseessä olleet nämä ohuen PCB:n LGA1151 prossut, vaan Ivy Bridge jota "korkkausbuumin" alkuaikoina hakattiin ruuvipenkissä vasaralla auki :confused2:

Veikkaisin todennäköisyyksiksi suunnilleen näin:
terällä: <1% jos ei ole täysin käsi veitsen kanssa, jos on niin tajuaa varmaan olla yrittämättä
ruuvipenkissä: <1% kunhan ei käytä vasaraa vaan kiristää vain penkkiä hiljalleen, toinen leuka vasten PCB:tä ja toinen vasten IHS:ää
korkkauslaitteen kanssa: <0.1%

Nämäkin voivat olla yläkanttiin, mutta riittävän alhaisia että on käytännössä ihan sama mitä metodia käyttää kunhan samalla käyttää järkeään.

Yksittäisten todennäköisyyksien laittaminen on vaikeaa, kun käyttäjän avuttomuudesta on paljon kiinni. Voi koettaa korkata jollain keittiöveitsellä ja tehdä vaan tuhoa tai käyttää autokorjaamon ruuvinpuristinta nopeasti ja voimalla. Tässä ihan mikä vaan deliddaus-työkalu voittaa, koska siinä on jo suunnitteluvaiheessa pyritty estämään käyttäjien virheet.
Kysymyksen oli tarkoitus olla käyttäjästä riippumaton ja koskea nimenomaan sitä työkalua joka Jager65:n mielessä oli kun kirjoitti viestin #13. En vain jaksanut kirjoittaa "Millä todennäköisyydellä keskimääräinen korkkaaja keskimäärin hajottaa..."
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Siinäpä vastaus, kannataako korkkaus vai ei, tietenki jos on paalua tarpeeks, niin mikä ettei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Laitetaan taas vähän kuvia, että ymmärretään, millaisesta hommasta on kysymys (ei ole omia kuvia):

Skylake delidding, Does it improve Thermals? | CPU & Mainboard | OC3D News






Skylake delidding, Does it improve Thermals? | CPU & Mainboard | OC3D News

Video ois kiva. Jos ois vähän nariseva ruuvipenkki, ja ne narinat sais videoon, niin saisi vähän jännityselementtiä. Viimeiset kierrokset sitten todella hitaasti ja hartaasti.
On muuten aika järkyttävät kuvat, tehdään korkkausta ihan pitkin helvettiä tuossa. Ensinnäkin ruuvipenkiksi otettu tuollainen missä ei ole suoria kulmia, eli prossun joutuu laittamaan suureen kulmaan, mikä tietenkin lisää siihen PCB:hen kohdistuvaa vääntöä. Toiseksi, prossu on väärin päin tuossa penkissä, nyt se kovin rasitus tulee prossun tuolle puolelle missä on tuo PCB:n lovi, mikä kapeimpana kohtana sitten on se mikä lähtee vääntymään sen sijaan että rasitus jakautuisi tasaisemmin. Korkkaus taisi noilla kuitenkin onnistua, mutta vähän tota vois järkevämminkin tehdä...
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Olet aivan oikeassa, tuosta ei kannate mallia ottaa. Ruuvipenkissä on aina heittoa ei tasaseen purista. Ehkä lämmittäminen ennen korkkausta toimii, kuin kylmänä, ja ruuvipenkit ei ole se, ehkä, oikea vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:

Jera

Romunkerääjä
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
119
Kri21:n korkkaustyökalu on kyllä hyvä laite.
Enter Setup – Easy, safe and carefree delidding tuosta löytyy hänen nettisivunsa. Vaikuttaisi tosin olevan jonkinlaisella paussilla tuotanto.
Tuolla on tullut korkattua tähän mennessä ainakin;
2 x i7 3770k,
3 x i5 3570k,
2 x i5 4690k,
2 x i7 6700k.

Aina on onnistunut, joten voin vain suositella kovasti. :tup:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Tämän kaltaisia työkaluja ainakin minä voin printtailla.
Noista materiaalikulut + muutama euro vaivan palkkaa niin voin tehtailla jos ei päivän päälle ole. Tarvitsee tosiaan vielä puristimen tuokin, mutta mahdollisuus piirilevyn katkaisemiseen on huomattavasti pienempi kuin pelkällä puristimella.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
@Jager65

Jos on tarpeeksi SER-mies, niin on vähintään pari harjoitusprosessoria kotona, että on harjoittelua takana, ennenkuin tarvitsee i7:ja korkata. Sanotaan 7 prosessoria olen korkannut, enkä muistaa tarkkaa lukua, mutta nyt on kotona kolme korkattua ja pystyn nimeämään kaksi kaveria, joilla on minun korkkaamat, niin sen verran ainakin.

Minulla pitäisi noiden järjettömien terätodennäköisyyksien mukaan olla siis jo ainakin yksi viallinen yksilö. Ei ole. Sormiin tuli joskus haavoja, kun en tosiaan olen maailman paras käsistäni, mutta niitäkin oppii varomaan..

Viesteissäsi on niin moni asia väärin, että menisi taas koko ilta OT:sta väitellessä. Sanotaan vaan, että paras peliprosessori on korkattu+kellotettu i7-6700K/i7-7700K ja voit pistää vaikka 2000 euroa, mutta et saa tähän tarkoitukseen parempaa prosessoria. (Tai no, rahalla saa SiliconLotterystä valmiiksi binnattu ja delidattu i7-7700K, mutta se on vielä i7-7700K) En minä näitä korkkaile, koska se on kivaa, vaan siksi, että näin näistä saa parhaiten tehot irti.

@lehtv

Yksittäisten todennäköisyyksien laittaminen on vaikeaa, kun käyttäjän avuttomuudesta on paljon kiinni. Voi koettaa korkata jollain keittiöveitsellä ja tehdä vaan tuhoa tai käyttää autokorjaamon ruuvinpuristinta nopeasti ja voimalla. Tässä ihan mikä vaan deliddaus-työkalu voittaa, koska siinä on jo suunnitteluvaiheessa pyritty estämään käyttäjien virheet.

--

Minähän olen täällä ketjussa vain siksi, että 5 minuutissa ja 5 eurolla saa tuollaisen auki. Hirveä valitus, kuinka delid-työkalut on kalliita, ruuvipenkki on se ainoa oikea vaihtoehto ja oma rahatilanne ja naapurin kissa. Ei se ole kuin omasta asenteesta kiinni. Kannattaa lopettaa vaan lopettaa valitus ja ryhtyä toimeen.[/QUOT
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Olet aivan oikeassa, tuosta ei kannate mallia ottaa. Ruuvipenkissä on aina heittoa ei tasaseen purista. Ehkä lämmittäminen ennen korkkausta toimii, kuin kylmänä, ja ruuvipenkit ei ole se, ehkä, oikea vaihtoehto.
Kiinalaisella valkealla silikonilla liimatut alumiini jäähdyttimet lähtee helpommin kylmänä, liimaus ei veny. Mahtaako sama olla näissäkin?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Eikä kyseessä olleet nämä ohuen PCB:n LGA1151 prossut, vaan Ivy Bridge jota "korkkausbuumin" alkuaikoina hakattiin ruuvipenkissä vasaralla auki :confused2:
Otin 4770K:sta tuolla metodilla lämmönlevittäjän irti ilman mitään ongelmia. Toki teippasin päädystä niin ettei juuri mahdu liikkumaan irtoamisen jälkeen. Kai sen rikkikin saa, jos lyö täysillä ja lentää seiniltä lattialle, mutta omasta lähti ihan koputtelemalla irti eikä tarvinnut hakata.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 425
Viestejä
4 198 975
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom