Haluaisin tehdä videopelejä ja etsin hyviä vaihtoehtoja pelien assettien, hahmojen ja yleisesti pelitaiteen tekemistä varten. Olen käyttänyt jonkin verran Blenderiä mutta haluaisin sen lisäksi käyttää jotain muuta ohjelmaa. En ole varma mitä netissä tarjolla olevista vaihtoehdoista kannattaisi käydä opettelemaan. Käytän tällä hetkellä GoDot ja Unreal engineä. Jotkut ohjelmistot ovat myös maksullisia ja/tai niiden ohjeet ovat myös maksullisia, joten haluaisin kuulla mielipiteitä, ennen kuin käyn sijoittamaan rahaani ja aikaani. Yleisestiottaen Blenderiä lukuunottamatta kaikkiin "taide"ohjelmistoihin tuntuu olevan vähän laihanoloisesti ohjeita. Udemystä löytyy videoita mutta ne ovat tietenkin maksullisia niin haluaisin kuulla mielipiteitä ohjelmistoista, ainakin sen verran, että minkä opetteluun ei kannata kuluttaa aikaa. Olen myös kiinnostunut 2d ja 3d assettien tekemisestä. Oletan, että Blenderillä saa 3d luomukset tehtyä mutta 2d "maalaus"ohjelmistoista en tiedä yhtään mitään.
Haluaisin ohjelmiston käyttööni, joka olisi hyvä pitkällä aika välillä ja, että siihen olisi tarjolla tarpeeksi ohjeita/youtube videoita. Olen tutustunut Kritaan, Inkscapeen ja Affinity ohjelmistoihin. Ovatko ohjelmat kuraa tai onko parempia vaihtoehtoja?
Mainitaan vielä, että nettipalstoilla on ollut juttua, että vektoripohjaiset graphiikkaohjelmat ovat suosiossa niiden skaalautuvuuden takia. Kallistuisin siis itse vektoripohjaisiin ohjelmiin. Mutta Kritaa on suosittu jossain ympäristöissä, joka ei ole vektoripohjainen.
summa summarum
1. Mikä on käytännöllinen ohjelma? (pitkäaikaisuus, voi käyttää monessa paikassa)
2. Hyvä hinta/laatu suhde (vaikka ohjeet ja käyttö olisivat maksullisia niin saa rahoilleen vastinetta)
Haluaisin ohjelmiston käyttööni, joka olisi hyvä pitkällä aika välillä ja, että siihen olisi tarjolla tarpeeksi ohjeita/youtube videoita. Olen tutustunut Kritaan, Inkscapeen ja Affinity ohjelmistoihin. Ovatko ohjelmat kuraa tai onko parempia vaihtoehtoja?
Mainitaan vielä, että nettipalstoilla on ollut juttua, että vektoripohjaiset graphiikkaohjelmat ovat suosiossa niiden skaalautuvuuden takia. Kallistuisin siis itse vektoripohjaisiin ohjelmiin. Mutta Kritaa on suosittu jossain ympäristöissä, joka ei ole vektoripohjainen.
summa summarum
1. Mikä on käytännöllinen ohjelma? (pitkäaikaisuus, voi käyttää monessa paikassa)
2. Hyvä hinta/laatu suhde (vaikka ohjeet ja käyttö olisivat maksullisia niin saa rahoilleen vastinetta)