Tuote: Garmin DriveSmart 55 MT-S EU
Hinta: 135,10€ Suomeen
Kauppa: Amazon.de
Voimassa: ?
Linkki:
https://www.amazon.de/010-02037-12-Garmin-DriveSmart-Single-Black/dp/B07LGBRVHC
Promokoodi: Ei tarvita, alennus aktivoituu checkoutissa ”Save €21.61 at checkout.”
200€ kieppeillä muualla, jos rde:tä ei oteta mukaan. Perushyvä navigaattori ohuilla kehyksillä. Itse tilasin tolpista kertomaan ja hoitamaan puhelimen sijaan navigoinnin.
Mielestäni erillinen navigaattorilaite vuonna 2020 on turha ja epäkäytännöllinen. Lisäksi hukkaan heitettyä rahaa. Itse käytän omaa kännykkää, Google Mapsia ja siihen päälle overlayna
AmiGO -appia mikä varoittaa kameratolpista ja ylinopeudesta. Luurille olen hankkinut telineeksi
tällaisen, mikä alhaisesta hinnasta huolimatta on toimittanut tarkoituksensa jo kaksi vuotta jämäkän varmasti.
Perustelut:
- Kännykkä on aina mukana, eikä kuski voisi muutoinkaan sitä ajaessa näprätä
- Todennäköisesti erillinen navigaattorilaite tulisi laitettua varkaiden varalta piiloon joka tapauksessa, joten kännykän sujauttaminen telineeseen ei ole sitä hankalampi toimenpide
- Google Mapsiin tulee laitettua etukäteen suosikkeina "tähdiksi" kiintoisat paikat. Tällöin autossa ei tarvitse kuin näpäyttää tähteä, ja matka kohteeseen voikin jo alkaa. Erilliselle navigaattorilaitteelle pitäisi nämä koordinaatit aina etsiä erikseen
- Google Mapsin kartat aina "ajan tasalla". Hipsuissa siksi, etten osaa sanoa onko esim. Garminin tai TomTomin kartat jollain tapaa parempia
- "Ilmainen". Kännykkä löytyy taskusta joka tapauksessa
- EDIT: Lisätään vielä kännykän ylivoimainen kapasitiivinen kosketusnäyttö. En tiedä onko Garminit tai muut sen parempia, mutta ainakin TomTomeissa on tavannut olla tuskainen resistiivinen ja laginen kosketusnäyttö, mikä ei tunnu rekisteröivän painallusta sitten millään
Ainoa haitta mitä tulee mieleen, on tuon erillisen AmiGO -appsin käynnistäminen Google Mapsin lisäksi. Tätä tosin en laita päälle tutuilla teillä, lähinnä vain kun olen jossain lomareissulla uusissa maisemissa.