Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Pystyyks tuon amazonin 50 + 80 lahjiksen käyttää heti ostoksiin vai pitää käyttää myöhemmin?

Pystyy. Hetki pitää odottaa että siitä promokoodista tulee ilmoitus sähköpostiin, ja että se itse lahjakortti tulee sähköpostiin. Tossa siis sanotaan että "ilahdusta ystävääsi lahjakortilla" mutta voit siis itse käyttää sen. En tiedä pitääkö se kuitenkin tilata johonkin toiseen sähköpostiin. Tein varalta niin, mutta en tiedä olisiko tarvinnut.

Tuote: Garmin DriveSmart 55 MT-S EU
Hinta: 135,10€ Suomeen
Kauppa: Amazon.de
Voimassa: ?
Linkki: https://www.amazon.de/010-02037-12-Garmin-DriveSmart-Single-Black/dp/B07LGBRVHC
Promokoodi: Ei tarvita, alennus aktivoituu checkoutissa ”Save €21.61 at checkout.”

200€ kieppeillä muualla, jos rde:tä ei oteta mukaan. Perushyvä navigaattori ohuilla kehyksillä. Itse tilasin tolpista kertomaan ja hoitamaan puhelimen sijaan navigoinnin.
Mielestäni erillinen navigaattorilaite vuonna 2020 on turha ja epäkäytännöllinen. Lisäksi hukkaan heitettyä rahaa. Itse käytän omaa kännykkää, Google Mapsia ja siihen päälle overlayna AmiGO -appia mikä varoittaa kameratolpista ja ylinopeudesta. Luurille olen hankkinut telineeksi tällaisen, mikä alhaisesta hinnasta huolimatta on toimittanut tarkoituksensa jo kaksi vuotta jämäkän varmasti.

Perustelut:
- Kännykkä on aina mukana, eikä kuski voisi muutoinkaan sitä ajaessa näprätä
- Todennäköisesti erillinen navigaattorilaite tulisi laitettua varkaiden varalta piiloon joka tapauksessa, joten kännykän sujauttaminen telineeseen ei ole sitä hankalampi toimenpide
- Google Mapsiin tulee laitettua etukäteen suosikkeina "tähdiksi" kiintoisat paikat. Tällöin autossa ei tarvitse kuin näpäyttää tähteä, ja matka kohteeseen voikin jo alkaa. Erilliselle navigaattorilaitteelle pitäisi nämä koordinaatit aina etsiä erikseen
- Google Mapsin kartat aina "ajan tasalla". Hipsuissa siksi, etten osaa sanoa onko esim. Garminin tai TomTomin kartat jollain tapaa parempia
- "Ilmainen". Kännykkä löytyy taskusta joka tapauksessa
- EDIT: Lisätään vielä kännykän ylivoimainen kapasitiivinen kosketusnäyttö. En tiedä onko Garminit tai muut sen parempia, mutta ainakin TomTomeissa on tavannut olla tuskainen resistiivinen ja laginen kosketusnäyttö, mikä ei tunnu rekisteröivän painallusta sitten millään

Ainoa haitta mitä tulee mieleen, on tuon erillisen AmiGO -appsin käynnistäminen Google Mapsin lisäksi. Tätä tosin en laita päälle tutuilla teillä, lähinnä vain kun olen jossain lomareissulla uusissa maisemissa.

Viimeksi muokattu:
Pystyy. Hetki pitää odottaa että siitä promokoodista tulee ilmoitus sähköpostiin, ja että se itse lahjakortti tulee sähköpostiin. Tossa siis sanotaan että "ilahdusta ystävääsi lahjakortilla" mutta voit siis itse käyttää sen. En tiedä pitääkö se kuitenkin tilata johonkin toiseen sähköpostiin. Tein varalta niin, mutta en tiedä olisiko tarvinnut.

Miten mulla näkyy tuossa gift cardille 15€ postit, onks tuosta joku email vaihtoehto kans?

Mulla tuo Honey toimi, mutta koodi joka meni läpi oli XMAS joku. En muista enää tarkkaan, eikä lue missään tilaustiedoissa enää. Sain nuo muistit hintaan 38,05€ (sisältäen 6€ promosumman tuosta lahjakorttipromosta). Olin ajatellut odottaa Black Fridayta, mutta nyt on niin päättömiä promoja Amazonilla että pakkohan nämä oli tilata jo nyt.

Kiitos kaikille tarjoushaukoille!

tuo koodi taitaa olla XMASWISH

Ainoa haitta mitä tulee mieleen, on tuon erillisen AmiGO -appsin käynnistäminen Google Mapsin lisäksi. Tätä tosin en laita päälle tutuilla teillä, lähinnä vain kun olen jossain lomareissulla uusissa maisemissa.
Vaikka menee vähän off topicin puolelle niin suosittelen kokeilemaan Wazea, Googlen omistama eli kartat pysyy ajan tasalla ja varoittaa kameroista, ruuhkista, kolareista ym.

Itse käytän puhelimessa navigointina sygic appia. Maksaa toki 10e ja on elinikäisillä kartoilla ja kameroilla yms. Ollut käytössä jo monia vuosia.

Vaikka menee vähän off topicin puolelle niin suosittelen kokeilemaan Wazea, Googlen omistama eli kartat pysyy ajan tasalla ja varoittaa kameroista, ruuhkista, kolareista ym.

Tuli tänään huomattua että Google mapsista puuttuu yksi uudehko paikallinen katu kokonaan ja Wazesta se löytyi jo.

Täältä pinnat Wazelle, pelkästään kolari, ruuhka yms. ominaisuuksilla ihan ylivoimainen kun tiedot tulee muilta käyttäjiltä reaaliaikaisesti.

Kävin hakemassa tuon Gigantin tarjous Seagate BarraCuda Q1 960GB SSD-levyn ja otin muutamat benchmarkit jos jotakuta kiinnostaa.
AS SSD BARRACUDA Q1 SSD 960GB.pngATTO BARRACUDA Q1 SSD 960GB.pngCDM7 BARRACUDA Q1 SSD 960GB.png

Kävin hakemassa tuon Gigantin tarjous Seagate BarraCuda Q1 960GB SSD-levyn ja otin muutamat benchmarkit jos jotakuta kiinnostaa.
AS SSD BARRACUDA Q1 SSD 960GB.pngATTO BARRACUDA Q1 SSD 960GB.pngCDM7 BARRACUDA Q1 SSD 960GB.png
Varmaan ihan kelpo peli-/backup-levy. Saa nähdä, hidastuuko samalla lailla kuin Kingstonin A400, kun levyllä on muutama sata gigaa tavaraa (terasen A400:n kirjoitusnopeus dippasi tasolle HDD). Kävin kanssa omani tänään hakemassa.

Näyttää oletettua nopeammalta. Hyvä ostos ainakin tuon perusteella. En tällä kertaa ostanut, kun Amazonista tulee vielä ensi viikolla 3 SSD:tä, niin tulisi ähky.

Kyllä ainakin itse koen tulleeni huijatuksi, ois ihan kelpo Tom Tom "elinikäisillä" päivityksillä, mutta, niiin vaan..., miten lie sitten Garminilla ..saa nähdä, kun nyt sellainen.
Taitaa aika yleisesti elinikäinen olla juuri toi mihin saakka laitetta saa.
elinikäinen tarkoittaa laitteen käyttöikää eli aikaa, jonka TomTom jatkaa laitteen tukea tarjoamalla päivityksiä, palveluja, sisältöä tai lisävarusteita. Navigaattorin käyttöikä on lopussa, kun mikään näistä ei ole enää käytettävissä.

Lyhimmillään elinikäinen jotain voi tarkoittaa vähemmän kuin vaikkapa luvattu 5 vuoden takuu jos ostat sen elinkaarensa lopussa. Ei todellakaan tarkoita sitä että niin kauan kuin saat laitteen pysymään kasassa toimivana.

Tässä omat CDM7 testit kun tuli tänään asennettua amazonin MX500 1TB levy ja gigantin seagate Q1 960GB levy vanhojen tilalle.
Tässä on seagate tulos
nop seagate 2.jpg

Ja tässä MX500. Tähän kerkesin jo siirtämään pari peliasennusta vanhasta levystä ennen testiä.
nop crucial.jpg

Kyllä ainakin itse koen tulleeni huijatuksi, ois ihan kelpo Tom Tom "elinikäisillä" päivityksillä, mutta, niiin vaan..., miten lie sitten Garminilla ..saa nähdä, kun nyt sellainen.

VItutti kanssa suuresti, etten ko. firman tuotteisiin enää koske. Täysin toimiva USA kartoilla oleva navi (kätevä siellä kun roaming sikahintaista eikä jaksa 1-2vko reissulle mitään prepaidia säätää), mutta viime vuonna päivityksessä rampauttivat niin, että navigaattoriin on pakko ladata koko 48 continental states kartat, jotka eivät tietenkään mahdu sisäiseen muistiin. Ennen sai ruksittaa haluamansa osavaltiot siinä TomTom apissa. FU TomTom.

Täällä käytössä vielä wanha Garmin Nuvi 1390, johon aikoinaan luvattiin elinikäiset päivitykset. Karttapäivitykset toimii edelleen ja niitä myös oikeasti julkaistaan yhä. 2009 tai 2010 vuonna ostettu.

Muualla 2299€, jos RDE.FI ei huomioida.
Miksi muuten ei huomioisi RDE:tä? Itse tilasin sieltä joskus integroitavan mikron ja ihan ajallaan tuli perille. Luottokortilla, jossa sopiva ostoturva tosin vaan ostaisin, kuten toimisin myös hobbyhallin kanssa, koska pieni konkurssiriski monessa näistä on.

Miksi muuten ei huomioisi RDE:tä? Itse tilasin sieltä joskus integroitavan mikron ja ihan ajallaan tuli perille. Luottokortilla, jossa sopiva ostoturva tosin vaan ostaisin, kuten toimisin myös hobbyhallin kanssa, koska pieni konkurssiriski monessa näistä on.
Useimmissa tapauksissa kun kauppa on hintavertailun halvin, tuotetta ei mystisesti löydy varastosta.

Useimmissa tapauksissa kun kauppa on hintavertailun halvin, tuotetta ei mystisesti löydy varastosta.
Ok, hyvä tietää. Ehkä toimivinta sitten maksaa laskulla, niin ei tarvitse odottaa rahojen palautusta, jos tuotetta ei ole / toimitusaika venyy. Eli maksaa vasta, kun toimitus tapahtunut.

Meinasin tilata mutta lähin MH Pakettiautomaatti 29,3km päässä. Toki naurettavaa nillittää 2,90e kuluista, mutta periaatteesta jos ilmainen toimitus tarjolla.

Ennakkotilauksen kylkiäisenä Xiaomi Mi Electric Scooter Essential (arvo 350€). Todella hyvä diili omasta mielestä.

Tuote: Xiaomi Mi10T Pro
Hinta: 649€
Kauppa: Elisa, Telia, DNA, Veikonkone, Verkkokauppa, Power

Onko joku testeannu tuota sähköpotkulautaa et millane vehje tuo on?

kuulin vain jälkeenpäin jotain puhetta et ois halvin ja huonoin malli tuo.
itellä ois vissii molemmat postissa odottamassa. mietin vain et palautanko.. vai haluisko joku ostaa samaan hintaan (650e,vantaa)

Meinasin tilata mutta lähin MH Pakettiautomaatti 29,3km päässä. Toki naurettavaa nillittää 2,90e kuluista, mutta periaatteesta jos ilmainen toimitus tarjolla.

Itsellä jotenkin näyttää sijaintini 2km väärin kartalla. Nyt nouto on Citymarketista, jonne reittioppaan mukaan on 500m, todellisuudessa vähän vähemmän ja Elisan mukaan 2,7km.

En edes vaivautunut selvittämään missä lähin MH Pakettiautomaatti olisi noilla 2,9€ suoraan postilaatikkoon kuluilla, tilasin 2 pankkia samalla kululla.

2,90€ on 29% lisähinta , jos ostaa vain yhden :)

--

Tuo on kuitenkin laadukas virtapankki ja näitä ei saa itse tilattua ulkomailta (varsinkin Kiinasta), kun lentorajoitukset estävät niiden kuljettamisen ja varsinkin tuo Xiaomi on tuoteväärennösten kohteena.

En edes vaivautunut selvittämään missä lähin MH Pakettiautomaatti olisi noilla 2,9€ suoraan postilaatikkoon kuluilla, tilasin 2 pankkia samalla kululla.
Tein myös näin. Tilasin 2 kpl postilaatikkoon toimitettuna. Kaikki aina pitää vain yrittää saada mahdollisimman halvalla ja monesti on käynyt niinkin että on jäänyt kokonaan ilman tavaroita kun on yrittänyt olla liian fiksu.

Säästyi nyt omaa aikaa, pyörän kettinkiä ja koronalta =)

Onko joku testeannu tuota sähköpotkulautaa et millane vehje tuo on?

kuulin vain jälkeenpäin jotain puhetta et ois halvin ja huonoin malli tuo.
itellä ois vissii molemmat postissa odottamassa. mietin vain et palautanko.. vai haluisko joku ostaa samaan hintaan (650e,vantaa)
Se on "halvin" siinä mielessä että siinä on pieni akku. Muuten se on käsittääkseni rungoltaan/yms. täysin sama kuin M365 mikä on omasta mielestä se paras potkulauta minkä rahalla saa.
Esimerkiksi Segwayn ES1/2/4 ovat täysi vitsi elektroniikan kestävyydeltään (siellä yksi rele palaa puhki ajan myötä ja lauta on entinen). Eikä varaosiakaan tuohon saa koska sen komponentit on Apple-tyyliin suojattu aktivoinnilla.

Itsellä on siis ES2/4 ja m365, molemmat rikki. m365-laudan akun kennoston juotoksissa häikkää minkä korjaisi itse jos jaksaisi, ES2/4 taas on emolevyn puolelta moninkertaisesti rikki eikä siitä saa enää kalua tekemälläkään.
m365 kesti pari vuotta kesä+talvi ajoa (asun jäätävän mäen päällä), ES4 lahosin vuodessa korjauskelvottomaksi.
m365 laudan korjaisin heti jos kaupunki ei olisi tuonut viime vuonna sähkö-kaupunkipyöriä joiden käyttö maksaa 3.3 senttiä/minuutti.

Viimeksi muokattu:
Onnistuiko joku saamaan tuon Storytelin lahjakortin alennushintaan, näyttää kyllä ihan täyttä hintaa?

Hieman offtopic, mutta...
En ole koskaan storytelliä käyttänyt niin siihen kysyen, että onko tunnukset maalukittuja? Vai pystyykö kikkailemaan eri maiden välillä? Hinta intiassa ja turkissa ainakin olisi olematon...

Onnistuiko joku saamaan tuon Storytelin lahjakortin alennushintaan, näyttää kyllä ihan täyttä hintaa?

Lähetin sähköpostia asiakaspalveluun ja koittavat korjata hintoja. Pitäisi siis vielä olla tarjous päällä ja koittavat korjata hintoja. Vastauksessa oli myös suunnitelma, että tarjoushintaa jatkettaisiin maanantaille, mutta tämä on tietenkin epävirallista tietoa.

Lähetin sähköpostia asiakaspalveluun ja koittavat korjata hintoja. Pitäisi siis vielä olla tarjous päällä ja koittavat korjata hintoja. Vastauksessa oli myös suunnitelma, että tarjoushintaa jatkettaisiin maanantaille, mutta tämä on tietenkin epävirallista tietoa.

Nyt onnistui lahjakortin tilaus tarjoushintaan.

Tuote: Benro BK10 Tripod / Selfietikku webcamille, pienelle kameralle tai puhelimelle
Hinta: 19 euroa
Kauppa: Rajala
Voimassa: vielä n. 8 tuntia
Linkki: Benro BK10 Tripod -jalusta / selfietikku
Muuta: Itsellä ollut käytössä striimailuhommissa sekä webcamin että luurin kanssa ja voin suositella. Tukeva ja järeä kokoisekseen ja BT-kaukosäädin on varsin näppärä luurilla kuvailuun. Normaalisti n. 30-35 euroa.

Kiitos tästä, tilattu pukin pussiin.

Olisin ostanut tuon Xiaomin bankin mutta taidan luovuttaa kun ostaminen ei Elisalta onnistu, en ymmärrä miksi ei pääse suoraan maksamaan ja vaan pitää se tunnistus tehdä ja se kaatuu joka kerta, 3 kertaa yrittänyt.

Palveluun ei saatu yhteyttä
Pahoittelut, järjestelmämme taisi kupsahtaa nurin.
Tämä on perin noloa ja korjaamme asian pikaisesti. Tarkistathan myös, että verkkoyhteytesi toimii normaalisti.

Tuote: Pelit-lehti 6 numeroa
Hinta: 25€ (norm. 59€)
Kauppa: Fokus media
Linkki: Pelit

Muuta:
Tilaus on määräaikainen ja se päättyy automaattisesti kuuden numeron ilmestyttyä.
Tilaamalla 1.11. mennessä, tilauksesi alkaa 18.11. ilmestyvästä numerosta. Käsittelyssä on mm. Cyberpunk 2020 - yksi koko vuoden odotetuimista pelitapauksista. Artikkeleissa tutkitaan pelihistoriaa ja tarkkaillaan 2020-lukua menneiden aikojen scifipelien silmin. Juttua myös viikinkiaiheesta niin peleissä kuin muussakin populaarikulttuurissa.
Onko tuo nykyään mistään kotoisin? Vuosia sitten tullut viimeksi tilattua ja jotenkin vain loppui mielenkiinto. Peliarvostelut nyt ovat ihan turhia (eivät enää ajankohtaisia, kun lehti tulee ulos), mutta millaista muuta lukemista tuo nykykuosissaan mahtaisi tarjota?

Onko tuo nykyään mistään kotoisin? Vuosia sitten tullut viimeksi tilattua ja jotenkin vain loppui mielenkiinto. Peliarvostelut nyt ovat ihan turhia (eivät enää ajankohtaisia, kun lehti tulee ulos), mutta millaista muuta lukemista tuo nykykuosissaan mahtaisi tarjota?

Kyllä minä tykkään. Itse asiassa osaa peliarvosteluista ei tule Pelit-lehdestä edes kovin tarkasti luettua sanomasi syyn takia, mutta kolumnit ja muut pelimaailmaan sijoittuvat jutut ovat mielenkiintoisia.

Vaikka tarjouksessa onkin, ostaisin mielummin halvemmalla Ikean Trådfrin plugin (TRÅDFRI Pistorasia kaukosäätimelle - IKEA). Riippuu tietty käyttötapauksesta, mutta näiden Osramin plugien kanssa on ollut paljon ongelmia mm. Zigbee2mqtt käytössä tai Xiaomin anturien kanssa. Toki jos se riittää että saa Huen siltaan kiinni niin se onnistuu.

Tuote: Pelit-lehti 6 numeroa
Hinta: 25€ (norm. 59€)
Kauppa: Fokus media
Linkki: Pelit

Muuta:
Tilaus on määräaikainen ja se päättyy automaattisesti kuuden numeron ilmestyttyä.
Tilaamalla 1.11. mennessä, tilauksesi alkaa 18.11. ilmestyvästä numerosta. Käsittelyssä on mm. Cyberpunk 2020 - yksi koko vuoden odotetuimista pelitapauksista. Artikkeleissa tutkitaan pelihistoriaa ja tarkkaillaan 2020-lukua menneiden aikojen scifipelien silmin. Juttua myös viikinkiaiheesta niin peleissä kuin muussakin populaarikulttuurissa.

Pelit-lehden sivuilta löytyy alla olevat hinnat, tilaus on kestotilaus mutta eikö tuo ole ihan normitilauksena parempi? Saa 7 lehteä kuuden sijaan. Pelit-lehti, tilaa itsellesi tai lahjaksi!
  • 5+2 numeroa hintaan 25 €
    (norm. 44 €)
  • 11+2 numeroa hintaan 45 €
    (norm. 96 €)

Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 983
Jäsenet
78 739