Miksi et maksaisi Windowsista? Korjaa jos olen väärässä, mutta softakehittäjät ovat tavallisia työntekijöitä kuten muutkin ja tarvitsevat rahaa tekemänsä työn eteen? Vai oikeuttaako Microsoftin koko varastamaan, eli samalla logiikalla koska Volkswagen on iso firma ja tekee paljon rahaa niin on ok käydä hakemassa auto heidän tehtaalta veloituksetta? Tai mäkkäriin syömään ilmaiseksi?En kyllä laskenut edes Windowsin hintaa tuohon, koska a) en ajatellut maksaa siitä, eikä b) HP myöskään maksa siitä varmaankaan montaa roposta. En sitten tiedä mistä noi sun hintaesimerkit repäisit, mutta kotelo 20€, SSD 30€ ja virtalähde 40€ kuulostaa aika rihkamalta...
HP ei varmaan maksa täyttä hintaa, mutta toisaalta he myyvät yli 15 miljoonaa laitetta vuosittain eli uskon että kuka tahansa joka myy miljoonia vuosittain ei tarvitse maksaa Windowsista 100% pyyntihintaa.
Kotelosta ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi, esim. SilentiumPC tekee hintalaadultaan hyviä tuotteita:
SilentiumPC Armis AR1, ATX-miditornikotelo, musta - 24,90€
SSD ihan perus n. 37€: Kingston 240GB A400 SSD-levy, 2,5", SATA III, 500/350MB/s, Stand-alone - 36,90€
Virtalähde 51€: Corsair 550W VS550, ATX-virtalähde, 80 Plus White, musta - 51,90€
Kotelo ja Windows 10 puuttuu.https://i.imgur.com/QRTwp0V.png
Tulee se itse halvemmaksi vaikka noin ja tuossa mun valitsemassa taatusti muutoin paremmat osat mitä HP:n koneessa, ole hyvä![]()