- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 087
Näissä itseäni kiinnostaa miten se valmistajan takuu häviää.Esim. jollain valmistajalla takuu toimii suoraan sarjanumerolla, jonka voi syöttää systeemiin ja katsoa kuinka kauan takuuta on jäljellä. Lyökö Amazon ruksin johonkin ruutuun ja valmistajan päässä aika tippuu nollaan? Vai onko olemassa joku yleinen sopimus Amazonin ja valmistajien välillä, että jos asiakkaan kuitin mukaan tuote on warehouse-osastolta ostettu, valmistaja evää takuun?
Samaa olen pohtinut, että miten tuo käytännössä toimii. Aika selkeästi ilmaisevat kuitenkin tuon koskevan juuri valmistajan takuuta eikä esim. heidän jotain omaansa (ymmärtäisin jos takuu pitäisi hoitaa vaikka suoraan valmistajalle näissä, eikä Amazonin kautta). Esim. uskoisin, että tuo ostamani G502 hiiri menisi kyllä takuuseen suoraan Logitechin kautta sarjanumerolla. Muutenkin todella suuret heittelyt näissä warehouse/b-stock tuotteiden takuukäytännöissä firmojen kesken, Amazon ei sanojensa mukaan tarjoa mitään ja verrokkina esim. Suomessa Gigantti antaa täyden takuun ja Verkkokauppa (pääsääntöisesti) puolet alkuperäisestä takuusta.