Tilasin tämän ja saivatkin jo paketin postiin.
Onko näin isoa kovalevyä syytä osioida asennettaessa, tai onko siitä mitään hötyöä?
ei.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko näin isoa kovalevyä syytä osioida asennettaessa, tai onko siitä mitään hötyöä?
Minulla taas on (oli tähän saakka?) käsitys että SSD:n ohjain huolehtii että kuormitus on mahdollisimman tasaista riippumatta siitä miten levy on osioitu. Eli ohjain toimii tavallaan ylimääräisenä tasona loogisen ja fyysisen levyn välissä erottaen ne toisin kuin mekaanisilla levyillä. Mutta mitä suurempi osuus levystä on yhteensä käytössä sen pienemmälle alalle uudet kirjoitukset kohdistuvat.Jokaiseen soluun voi kirjoittaa 50 kertaa. SSD-levyn sisäinen kontrolleri toimii niin, että aina kirjoitetaan tyhjään soluun. Jos laitat hirveästi tavaraa yhdelle levylle pieneen tilaan, niin se täyttyy ja tyhjiä soluja ei ole käytettävissä. Solut siinä siis kuluvat nopeammin.
Minulla taas on (oli tähän saakka?) käsitys että SSD:n ohjain huolehtii että kuormitus on mahdollisimman tasaista riippumatta siitä miten levy on osioitu. Eli ohjain toimii tavallaan ylimääräisenä tasona loogisen ja fyysisen levyn välissä erottaen ne toisin kuin mekaanisilla levyillä. Mutta mitä suurempi osuus levystä on yhteensä käytössä sen pienemmälle alalle uudet kirjoitukset kohdistuvat.
Totuus löytyy kenties Tallennus
Minun käsitys on että tuossa tilanteessa ei tapahdu niin että 2000 blokin asemasta varattaisiin C:lle blokit 1-1000 ja D:lle 1001-2000 vaan kaikki ovat vapaita käyttöön ja aseman ohjain hoitaa homman piilossa tiedostojärjestelmältä. Tällöin jos C:n täyttöaste olisi 50 % mutta D:n nolla, niin kirjoittaminen C:lle kohdistuisi johonkin vapaista 1500 blokista, ei suinkaan vain 500 blokin alueelle.Käyttöjärjestelmäkerros varaa levyltä tilaa. Ei levy voi kirjoittaa tilalle, joka on varattu toiselle levylle. Jos allokoit 50% C-asemalle ja 50% D-asemalle, ei kontrolleri kirjoita yhtään mitään D-aseman blokeille, kun kirjoiat C-asemalle.
Minun käsitys on että tuossa tilanteessa ei tapahdu niin että 2000 blokin asemasta varattaisiin C:lle blokit 1-1000 ja D:lle 1001-2000 vaan kaikki ovat vapaita käyttöön ja aseman ohjain hoitaa homman piilossa tiedostojärjestelmältä. Tällöin jos C:n täyttöaste olisi 50 % mutta D:n nolla, niin kirjoittaminen C:lle kohdistuisi johonkin vapaista 1500 blokista, ei suinkaan vain 500 blokin alueelle.
Se miten tiedostojärjestelmä näkee levyn ei ole sama miten sen kontrolleri näkee. Siinä on välissä Flash Translation Layer, mikä pitää kirjaa datan sijainnista tiedostojärjestelmän ja fyysisen sijainnin välillä. Eli sillä ei ole mitään väliä miten sen levyn osioi kun lätty itse hoitaa datan kirjoittamisen eri kohtiin. Siksi sinne sitä tyhjää tilaa jätetään usein jo valmistajan toimesta, että tuo toiminto toimii oikein.Minä käsitän taas, että sinne D:lle allokoitujen alueelle ei saa koskea. Näin sanoi käyttöjärjestelmäkurssilla Tanenbaumin kirja ja uskoin. Mutta minulla tosiaan on näitä selitysvaikeuksia, kun muut ei jaa minun näkemystäni.
Lähdettä sinulla ei tietenkään ole. Itse käytin tuota, tosin 2. tai 3. versio:
Modern Operating Systems (4th Edition): Andrew S. Tanenbaum, Herbert Bos: 9780133591620: Amazon.com: Books
Koska muistipiireillä on rajallinen kirjoitusmäärä, varsinkin SSD:n alkuaikoina, niin noissa on lähes alusta saakka ollut jonkinlainen ”wear leveling”-toiminto.Minä käsitän taas, että sinne D:lle allokoitujen alueelle ei saa koskea. Näin sanoi käyttöjärjestelmäkurssilla Tanenbaumin kirja ja uskoin. Mutta minulla tosiaan on näitä selitysvaikeuksia, kun muut ei jaa minun näkemystäni.
Lähdettä sinulla ei tietenkään ole. Itse käytin tuota, tosin 2. tai 3. versio:
Modern Operating Systems (4th Edition): Andrew S. Tanenbaum, Herbert Bos: 9780133591620: Amazon.com: Books
Minä käsitän taas, että sinne D:lle allokoitujen alueelle ei saa koskea. Näin sanoi käyttöjärjestelmäkurssilla Tanenbaumin kirja ja uskoin.
Koska sillä ei ole yhtään mitään väliä. Ne liikkuvat osat liikkuu vaikka sulla olisi vain yksi iso osio. Ja jotkut voi haluta esim. yhden ext4 osion ja toisen ntfs.Vuoden 2001 versio oli.
Kalvojen perusteella tuo OCZ:n FTL ehkä vaan mappasi fyysisiä sektoreita blokeiksi ja hallitsi DDR-välimuistia. Ei siitä voi varmuudella sanoa, että jos allokoin C:lle sektorit 0-10000 ja D:lle 10001-20000, niin se osaa älykkäästi käyttää D:n sektoreita, jos C:lle kirjoitetaan. On se kyllä mahdollista.
Miksi ei minimoisi näitä liikkuvia osia ja allokoisi yhtä suurta levyä?
Vuoden 2001 versio oli.
Kalvojen perusteella tuo OCZ:n FTL ehkä vaan mappasi fyysisiä sektoreita blokeiksi ja hallitsi DDR-välimuistia. Ei siitä voi varmuudella sanoa, että jos allokoin C:lle sektorit 0-10000 ja D:lle 10001-20000, niin se osaa älykkäästi käyttää D:n sektoreita, jos C:lle kirjoitetaan. On se kyllä mahdollista.
Miksi ei minimoisi näitä liikkuvia osia ja allokoisi yhtä suurta levyä?
Mukavaa tarjouskeskustelua Voisiko joku mode siirtää nää levyn sisäiset asiat oikealle osastolle?
NTFS windowssille...Juu, nyt ei kiinnosta yhtään enää väitellä uutta 20 viestiä aiheesta, vaikka täällä kyllä kaivattaisiin lisäsivistystä taas
Nyt tyydyn edelleen väittämään, että yksi iso asema on paras tapa hoitaa asia. Liikkuvilla osilla en tarkoittanut liikkuvia sektoreita tai mekaanisia osia, vaan tuntemattomia muuttujia (eli käytin kielikuvaa). Esim. ext4 ja ntfs on tyhmä idea, jos ntfs-ajuri ei tue trimiä, joka tuli ntfs-ajuriin vasta 1404 LTS:n jälkeen. Pääsee vaan helpommalla, kun ei tarvitse miettiä kaikki sidonnaisuuksia.
Juu, nyt ei kiinnosta yhtään enää väitellä uutta 20 viestiä aiheesta, vaikka täällä kyllä kaivattaisiin lisäsivistystä taas
Juu, sori. Voidaan palata takaisin keskustelemaan ketä sai liittymätarjouksen peruutettuaan ja mistä. Tai kenen paketti tuli torstaina ja kenen perjantaina.Mukavaa tarjouskeskustelua Voisiko joku mode siirtää nää levyn sisäiset asiat oikealle osastolle?
Juu, sori. Voidaan palata takaisin keskustelemaan ketä sai liittymätarjouksen peruutettuaan ja mistä. Tai kenen paketti tuli torstaina ja kenen perjantaina.
(/sarkasmi)
Tuote:
Sennheiser GAME ZERO SE ‐pelikuuloke
Hinta: 139.90e
Kauppa: Verkkokauppa.com
Voimassa: 19.11.2017 klo 23.30
Linkki: Sennheiser GAME ZERO SE ‐pelikuuloke 139,90 €
Promokoodi:
Tuote: Seagate Backup Plus Hub 8 TB ulkoinen kiintolevy
Hinta: 179e
Kauppa: Gigantti
Voimassa: 11.11
Linkki: Seagate Backup Plus Hub 8 TB ulkoinen kiintolevy - Kiintolevyt, SSD ja verkkotallennus (NAS)
Hifitalolla ainakin on tarjouksia, en tiedä moniko liittyy sitten kuulokkeisiin.Mistähän liikkeistä kannattaisi väijyä kuulokkeista tarjouksia Black Fridayna? Ihan siis hifi-kuulokkeita.
Mistähän liikkeistä kannattaisi väijyä kuulokkeista tarjouksia Black Fridayna? Ihan siis hifi-kuulokkeita.
Olipas köyhät tarjoukset powerissa ainakin ekanapäivänä
IMO tuntuu suorastaan vittuilulta että Poweri listaa noihin "tarjouksiin" kymmenen erilaista fidget spinneriä ja viiden euron paskanappikuulokkeitaTämä itseä ärsyttääkin, nimittäin suomalaisten kauppojen rahanahneus. Viime vuonna Black Friday-tarjoukset oli vain perjantaina, mutta ilmeisesti nyt tänä vuonna ainakin muutama kauppa on aloittanut Black Friday -viikon, eli se koko alkuperäinen ajatus menee hukkaan.
Ja kaikenlisäksi nuo koko viikon kestävissä tarjouksissa se itse tarjous ei ole mitään päätähuimaavaa, niinkuin Wemps tuossa mainitsikin
Edit: Onneksi on vielä kuitenkin nuo koko viikon kestävät tarjoukset aika vähässä, sen sijaan Jimms, Verkkokauppa.com, Rajala jne pitävät oikean Black Fridayn
IMO tuntuu suorastaan vittuilulta että Poweri listaa noihin "tarjouksiin" kymmenen erilaista fidget spinneriä ja viiden euron paskanappikuulokkeita
Mistähän liikkeistä kannattaisi väijyä kuulokkeista tarjouksia Black Fridayna? Ihan siis hifi-kuulokkeita.
Tuolla on kanssa kunnon hifi vehkeitä Mareksound: Suomen johtava kotiteatterin ja hifin erikoisliike
Näköjään oled telkkareita nyt jo tarjouksessa.
viiden euron paskanappikuulokkeita
Yritin tilata, peruttiin saman tien sillä näitä ei ole saatavilla. Kuulemma pompsahtaneet listoille maahantuojan hintalisten virheen vuoksi.Tuote: APPLE 42mm SB Stain Steel SB Milanese
Hinta: 112,50€
Kauppa: Data Systems
Linkki: APPLE 42mm SB Stain Steel SB Milanese | Kellot ja älyrannekkeet | Data-Systems
Värejä/malleja tais olla muitakin
Jos joku bongaa käyttökelpoisen noin 50" 4k telkkarin ~500e hintoihin niin saa laittaa tänne. Procaster on yksi vaihtoehto mutta mielellään jos löytyisi vähän parempi vaikkapa 100hz paneelilla.... verkkokaupan BF tarjouksissa ei ollut sopivaa.
Jos joku bongaa käyttökelpoisen noin 50" 4k telkkarin ~500e hintoihin niin saa laittaa tänne. Procaster on yksi vaihtoehto mutta mielellään jos löytyisi vähän parempi vaikkapa 100hz paneelilla.... verkkokaupan BF tarjouksissa ei ollut sopivaa.
Eikö noita 49" 4K -telkkareita (esim. Samsung) ole joka viikolla tarjouksessa noin 499e hintaan, esim. Gigantissa?
Tämä on ollut 499€ tässä kuussa:
Philips 49"e; 4K UHD Smart TV 49PUS7272 - Televisiot
Sen 55" isoveli on erittäin loistava. Ainoastaan pimeiden kohtausten tummien sävyjen toistossa jään kaipaamaan plasmaa, muuten se on ylittänyt odotukset. Erityisesti älyominaisuudet ovat huippuluokkaa.
Ei kyllä tuohon hintaan mitään huippua voi odottaakaan. Jostain pakko karsia varsinkin jos 4k vaatimuksena kun kuitenkin vielä suht tuore tuttavuus kuluttujahinnoissaOnhan noita ollut ja yksi vaihtoehto tuolla Procasterille. Tuo 55" 4k Procaster 399e on jo aika houkutteleva vaikka ei olisikaan ominaisuuksilta mikään huippulaite...
Muutama vuosi sitten oli yksi Philips fhd-telkku ja siinä oli niin kankea käyttöliittymä että piti laittaa eteenpäin muutaman kk päästä. Pitäisi käydä melkein jossain liikkeessä testaamassa onko tässä tullut kehitystä.
2015 vuoden android mallin omistajana allekirjoitan tämän. Telkkarin päivitysten mukana on tullut tosi paljon ongelmia, kun on yritetty korjata vanhoja vikoja. Philipsin asiakaspalvelu on myös lähinnä vitsi. Kiertäkää kaukaa.Jokainen philipsi mitä olen testannut on ollut aivan sairaan hitaita, jopa 2ke laitteet. En ikinä ostaisi philipsiä vaikka kuinka halvalla saisi, sillä siihen hitauteen palaa käpy.
Ja liikkeessä, ainakin gigantissa, niillä pyörii joku demo-ohjelma joten hitautta ei todellisessa käyttöympäristössä pääse testaamaan.
Kyllä tuo minulla toimii AIR 1:n kanssa. Ja yhden samankokoisen Win10 -tabletinkin kanssa.Harmi ettei toimi kun just Air2 kanssa. Muuten ois ostanu.
SONY 55" 4K ANDROID SMART-TV KD55XE8096BAEPJos joku bongaa käyttökelpoisen noin 50" 4k telkkarin ~500e hintoihin niin saa laittaa tänne. Procaster on yksi vaihtoehto mutta mielellään jos löytyisi vähän parempi vaikkapa 100hz paneelilla.... verkkokaupan BF tarjouksissa ei ollut sopivaa.
2015 vuoden android mallin omistajana allekirjoitan tämän. Telkkarin päivitysten mukana on tullut tosi paljon ongelmia, kun on yritetty korjata vanhoja vikoja. Philipsin asiakaspalvelu on myös lähinnä vitsi. Kiertäkää kaukaa.
Hmm.. tuolla jengi kysyy mm. New ipad ja pro ja molempiin vastaus on että ei käy. Siitä päättelin että on tarkka mallin suhteen.Kyllä tuo minulla toimii AIR 1:n kanssa. Ja yhden samankokoisen Win10 -tabletinkin kanssa.
Sony KD-55XE7096 55" 4K HDR Ultra HD Smart LED ‐televisio 649,00 €Jos joku bongaa käyttökelpoisen noin 50" 4k telkkarin ~500e hintoihin niin saa laittaa tänne. Procaster on yksi vaihtoehto mutta mielellään jos löytyisi vähän parempi vaikkapa 100hz paneelilla.... verkkokaupan BF tarjouksissa ei ollut sopivaa.