Heh... Kun ihan aloituksessa tulin mainituksi niin pitääpä kommentoida
Nykyään ei jaksa liikaa televisiota katsella ja radiota ei juuri sitäkään joten ehkä ei niin ärsytä mutta muutoin itselleni hyvä mainos on sellainen, jossa ei suoraan pakkomyydä jotain. Ja parhaimmillaan myös sellainen, joka saa lähinnä odottamaan mainoksen seuraavaa osaa. Siis sen kertakäyttökuran vastakohta. Arvostan siis sitä jos mainostaja ja mainoksen tekijä osaavat sitoutua ja miettiä pidemmällä aikajänteellä asioita.
Toisaalta itselleni voi olla hyvä mainos sellainen, jonka esittelemää tuotetta / palvelua en koskaan hankkisi mutta syystä tai toisesta mainos on visuaalisesti, teknisesti jne ok.
Pitää oikein miettiä, mikä olisi sitä parasta mutta mitä ensin tulee mieleen:
Uusista Elisan lähetyssaarnaaja ei ehkä paras esimerkki itselle mutta kuitenkin, ainakin alkuun ihan ok tarinaa ja ajateltu jatkoa alusta alkaen. Näin siis "kertakäyttökatsojana". Toki jo kulunut mutta pakko antaa pisteet ideasta ja onhan nuo tehty ihan rahalla eikä menty aidan matalimmasta kohdasta.
Vanhemmista tuli mieleen esimerkkinä:
Jos (ja itsellä kun) pitää laulajasta niin eipä pääse ärsyttämään ja pakolla syöttäminen puuttuu. Videon osalta on parempiakin mutta esimerkki siitä, miten ei pakkosyötetä mitään.
Soneran eduksi heillä on ollut monta asiallista mainosta ja juuri niitä, joissa ei pakkosyötetä mitään. Toinenm ehkä parempikin esimerkki, tarina mutta ei mitään pakkosyöttöä:
Ja pakko jatkaa "Tullessani tähän huoneeseen se oli jo rikki". Hyvin simppeli idea mutta mainos on pyörinyt todella kauan sitten ja edelleen tuota samaa mainintaa kuulee osan kielessä. Ei voi kuin kehua mainostoimistoa jos osa porukasta toistaa osaa mainoisesta vuosikausien jälkeen. Ja siis kyse tästä:
Joku lisää "laitoin saunan päälle ja olutta on". Oikeassa on toki siinä kohdassa. Sekin mainos on jäänyt todella monella mieleen. Harva mainos tekee sen positiivisessa mielessä.