Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
Riippuu tarpeesta. BerryBasesta saa 2GB mallin 20 euroa halvemmalla, posteissa häviää 12 euroa verrattuna pyörämatkaan kivijalkaan, eli 8 euroa tuossa voi säästää. 4GB mallissa ei taas säästä yhtään.
Itse tilasin useamman 2GB version kerralla, niin säästö oli jo satasen pelkissä "emolevyissä".
Suosittelen tuota linkkaamaani metallikoteloa, joka toimii myös jäähynä, itse en enää eristä lämpölähdettä muovikotelolla.

Jos on tarve vain yhdelle ja tulee vaikkapa pihole käyttöön, tai muuten korvaamaan jonkun perus tietsikan, aloituspakkaus Suomesta on järkevä. Rakenteluun kannattaa kasata osista, ja ostaa liikkeestä mistä saa myös tarvikkeita, esim. korokepala gpio-väylään. Harva tuolla pelkällä 40€/65€ piirikortilla mitään tekee, hinta nousee helposti sataseen ja sillä alkaa saamaan jo käytettyä läppäriä, jos gpio-väylälle ei ole tarvetta.
Powerilla muuten asus tinker board tarjouksessa..mites tuo vertaantuu raspiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Hei! Olet näemmä toteuttanut systeemin jota olen pohtinut. Haluan esittää pari typerää kysymystä.
a) Deco M5 laitteessa ei ole usb porttia johon kytkeä mokkula?
b) Mikä on mokkulan tarkka mallinumero?
c) Miten mokkula on kiinni keskimmäisessä decossa? rj45? bridge? mesh?
d) Tarviiko huomioida jotain muuta mitä en heti huomaa; tupla-nat? dhcp? mene niin syvälle kuin kehtaat. Peesaisin mielelläni fiksumpiani. Kokemukseni perusteella pelkän reitittimen ja mokkulan yhteensopivuuden selvittäminen on tuntunut olevan hankalaa.

Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
Heitänpä oman kommentin; kotona siis 3kpl Deco M4:ia 120 neliön yksikerroksisessa omakotitalossa.

Käytössä erillinen 4G modeemi (MF286) ja DNA:n 150mbit liittymä. Huoneessa missä 4G modeemi sijaitsee saa siitä gigabitin kaapelilla pöytäkoneeseen sekä pää-Decoon, joka kytketty suoraan modeemiin kaapelilla, WiFillä aika tasasan 100mbit kummastakin. Jos siirryn aivan talon toiseen päähän jossa äärimmäinen Deco, niin nopeus on hieman yli 80mbit (testivehkeenä iPhone XS). Eli omassa käytössä nopeus putoaa ~10mbit "per Deco".

M4:n suurin ero tuohon M5:n on AC1200 vs AC1300, eli tuo hitaampi 2.4GHz verkko on hieman hitaampi. WiFi 5 tulosten pitäisi olla aika linjassa.

Xbox valittaa tupla-NATista, DHCPnä toimii 4G modeemi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Powerilla muuten asus tinker board tarjouksessa..mites tuo vertaantuu raspiin?

Nopeampi, joo - ekosysteemi on sitten ihan lastenkengissä verrattuna raspiin. Asus tarjoaa Android 7:aa ja debiania (päivitetty viimeksi syksyllä) ja verrattuna "miten tää tehdää tän helvetin laitteen kanssa" -verkko FAQeissa Asus häviää noin 100:0.

Eli "jos tiedät mitä haluat ja tarvitse siihen Tinkerboardin, niin osta", jos haluat vehkeen jossa tuki tästä ikuisuuteen ja neuvoja netti täynnä, osta RPi. Toki nopeampiakin laitteita löytyy kuin Asus, mutta niillä on hintaa ja yleensä vielä huonompi OS, ajuri, dokumentointi, ym. -tuki.
 
Liittynyt
18.01.2018
Viestejä
46
Heitänpä oman kommentin; kotona siis 3kpl Deco M4:ia 120 neliön yksikerroksisessa omakotitalossa.

Käytössä erillinen 4G modeemi (MF286) ja DNA:n 150mbit liittymä. Huoneessa missä 4G modeemi sijaitsee saa siitä gigabitin kaapelilla pöytäkoneeseen sekä pää-Decoon, joka kytketty suoraan modeemiin kaapelilla, WiFillä aika tasasan 100mbit kummastakin. Jos siirryn aivan talon toiseen päähän jossa äärimmäinen Deco, niin nopeus on hieman yli 80mbit (testivehkeenä iPhone XS). Eli omassa käytössä nopeus putoaa ~10mbit "per Deco".

M4:n suurin ero tuohon M5:n on AC1200 vs AC1300, eli tuo hitaampi 2.4GHz verkko on hieman hitaampi. WiFi 5 tulosten pitäisi olla aika linjassa.

Xbox valittaa tupla-NATista, DHCPnä toimii 4G modeemi.
Ahaa. Mielenkiintoinen ratkaisu ja hyvin kuvattu!

Oma suunnitelmani oli käyttää mokkulana "Huawei e5377" laitetetta, joka olisi suoraan USB piuhalla kiinni mesh-reitittimessä.
Tämä ei tietenkään onnistu, jos mesh reitittimessä ei ole USB porttia (saati ohjelmallista tukea).
En tiedä onko suunnitelmani edes teoriassa mahdollinen :)

Ratkaisu olisi siksi kätevä, että voisin tarvittaessa irrottaa mokkulan ja viedä sen mukanani mökille tms reissulle.
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
352
Ahaa. Mielenkiintoinen ratkaisu ja hyvin kuvattu!

Oma suunnitelmani oli käyttää mokkulana "Huawei e5377" laitetetta, joka olisi suoraan USB piuhalla kiinni mesh-reitittimessä.
Tämä ei tietenkään onnistu, jos mesh reitittimessä ei ole USB porttia (saati ohjelmallista tukea).
En tiedä onko suunnitelmani edes teoriassa mahdollinen :)

Ratkaisu olisi siksi kätevä, että voisin tarvittaessa irrottaa mokkulan ja viedä sen mukanani mökille tms reissulle.
Meilla tuo "mokkula" on huawei b715 lte modeemi/reititin ja se on verkkokaapelilla tuossa keskimmäisessä decossa kiinni. Tuo NAT on käsitteenä mulle vähän epäselvä, mutta hyvinkin mahdollista että on tupla nat koska b715 ei ole siltaavana hälytyslaitteen verkkokaapelin takia ts b715:sta lähtee verkkokaapeli yhteen decoon ja hälyttimelle. Mitään haittaa tuosta tupla natista en ole huomannut olevan jos semmonen nyt on tilanne.

Kuvasin aiemmin aika huonosti tuota throughputin heikkenemistä, eli jos puhutaa että lähtöpäässä on 100Mbit yhteys niin nopeuden heikkeneminen purkilta seuraavalle lienee juuri luokkaa 10Mbit koska wlan kaistaa on lähtiään se reilu 1Gbit. Jos päätymmöinen purkki olisi kiinni vaikka 400Mbit yhteyden 5G modeemissa niin tuo nopeuden puolittuminen olis varmaan aikas liki kun oltaisiin paljon likempänä wlan yhteyden teoreettista nopeutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2019
Viestejä
268
Muutama täällä sai tilattua noita a51 5g puhelimia (itse myös mutta ei vielä toimitettu. Mitä olette tykänneet luurista? Itsellä note 10 eli tuo tuskin korvaa sitä mutta ehkä kakkos luuriksi ja 5g modeemiksi :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Meilla tuo "mokkula" on huawei b715 lte modeemi/reititin ja se on verkkokaapelilla tuossa keskimmäisessä decossa kiinni. Tuo NAT on käsitteenä mulle vähän epäselvä, mutta hyvinkin mahdollista että on tupla nat koska b715 ei ole siltaavana hälytyslaitteen verkkokaapelin takia ts b715:sta lähtee verkkokaapeli yhteen decoon ja hälyttimelle. Mitään haittaa tuosta tupla natista en ole huomannut olevan jos semmonen nyt on tilanne.

Kuvasin aiemmin aika huonosti tuota throughputin heikkenemistä, eli jos puhutaa että lähtöpäässä on 100Mbit yhteys niin nopeuden heikkeneminen purkilta seuraavalle lienee juuri luokkaa 10Mbit koska wlan kaistaa on lähtiään se reilu 1Gbit. Jos päätymmöinen purkki olisi kiinni vaikka 400Mbit yhteyden 5G modeemissa niin tuo nopeuden puolittuminen olis varmaan aikas liki kun oltaisiin paljon likempänä wlan yhteyden teoreettista nopeutta.
Mulla oli testissä tuo M4 Deco ja en saanut mitenkään wifissä yli 150mb nopeuksia vaikka seinästä DNAn romu Sagemcom pääsee 400mb nopeuksiin mitä lupaakin. En tiedä tuliko vastaan wlanin maksimit mutta palautukseen meni Decot. Harmi sinänsä että tuo nopeus laski noin paljon kun tarvetta olisi mesh verkolle mutta mistään ei tiedä saako laitteet toimimaan yhteen. Decolle plussaa kyllä todella helposta asennuksesta
 

Zepe

Make ATK Great Again
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
249
Mulla oli testissä tuo M4 Deco ja en saanut mitenkään wifissä yli 150mb nopeuksia vaikka seinästä DNAn romu Sagemcom pääsee 400mb nopeuksiin mitä lupaakin. En tiedä tuliko vastaan wlanin maksimit mutta palautukseen meni Decot. Harmi sinänsä että tuo nopeus laski noin paljon kun tarvetta olisi mesh verkolle mutta mistään ei tiedä saako laitteet toimimaan yhteen. Decolle plussaa kyllä todella helposta asennuksesta
Itsellä oli sama ongelma, joka korjaantui kun muutti QoS:n 1000/1000 ---> esim. 999/999
Höpinää taisi olla tässä säikeessä:
Deco M4 slow speed - Home Network Community
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Tuote: Kitvision Observer 1080p autokamera
Hinta: 30e
Kauppa: Citymarketit, joissa noita on jäljellä.
Voimassa: Kaippa kunnes loppuvat.
Linkki: K-Ruoka.fi – Kitvision Observer 1080p autokamera

30e siis kojelautakamera, myyvät kait loppuvaraston tuohon 30e hintaan. Ei paras mahdollinen, mutta lienee tuon 30e arvoinen. Gigantti ja muut myyvät hintaan 90-100e.
Miten helvetissä ton voi hakea jostai kaupasta vai onko pakko maksaa 9,9€ kuluja?
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Onko kukaan saanut oral b cashbackia marraskuun Clas Ohlsonin sähköhammasharja tarjouksesta?
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Muutama täällä sai tilattua noita a51 5g puhelimia (itse myös mutta ei vielä toimitettu. Mitä olette tykänneet luurista? Itsellä note 10 eli tuo tuskin korvaa sitä mutta ehkä kakkos luuriksi ja 5g modeemiksi :)
Itse ostin työpuhelimeksi pari vuotta käytössä olleen A7:n tilalle ja on joka suhteessa parempi kuin entinen. Ei mikään lippulaiva kun speksejä katsoo, mutta ihan riittävä omaan käyttöön (Nettisurffailua, puhumista, whatsappia, musan kuuntelua)
Tuohon diiliin olen tyytyväisempi kuin yhteenkään black friday -ostokseen mitä tein viime vuonna eikä vituta pätkääkään että päätin skipata kaikki S20 -tarjoukset vaikka ne ihan hyviä olikin.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
18
Muutama täällä sai tilattua noita a51 5g puhelimia (itse myös mutta ei vielä toimitettu. Mitä olette tykänneet luurista? Itsellä note 10 eli tuo tuskin korvaa sitä mutta ehkä kakkos luuriksi ja 5g modeemiksi :)
Hellulle tuli toi edukas A51 5G tilattua ja tosi tyytyväinen on ollut. Toimii vikkelästi, riittävän laadukas kamera ja päivitykset on luvattu kolmeksi vuodeksi julkaisusta. Varmaan sen kolmisen vuotta tuo tuleekin olemaan käytössä.

Mukava kuulla, että ainakin osa tilanneista on oman luurinsa jo saanut. :thumbsup: Ei näistä kyllä enää tiedä, että milloin kyseessä on oikea tarjous ja milloin joku hintavirhe... ihan sattumalta tämänkin bongasin Samsungin verkkokaupassa. Tietty piti se heti TechBBS:n tarjousketjuun linkata. :cool:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 218
Yllätyin kyllä positiivisesti Gigantin tarjousnäppäimistöstä...

Tuote: NOS K-100 CORE LED pelinäppäimistö
Hinta: 9,95
Kauppa: Gigantti
Voimassa: 10.1.
Linkki: NOS K-100 CORE LED pelinäppäimistö - Pelinäppäimistöt
Omistin aiemmin Sampsankin hehkuttaman Deltaco Gaming GAM-024:n, joka maksoi 9,90 (vai 11,90) aikoinaan, mutta kyllä tämä NOS on kaikin puolin parempi... Näppäimissä on parempi tuntuma, ne tuntuisivat olevan kovempaa muovia eivätkä ehkä parin kuukauden päästä "sula käsiin" kuten Deltacolla kävi, rakenne on tanakampi muutenkin, näppäinääni on miehekäs ja tässä on bonuksena yksinkertainen LED-taustavalaistus. Anti-ghosting tässä ei ole välttämättä parasta A-luokkaa, mutta riittävä mun tarpeisiin ja parempi kuin monilla muilla halvoilla "peli"-näppäimistöillä.

Eli what can I say, loistava valinta tähän hintaan!?

Jos hajoaa vähän ajan käytön jälkeen, niin vedetään sitten sanoja takaisin, mutta eipähän ole kallis tuote...


PS. Scroll lock -valo ei mulla toimi. Eipä paljon haittaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
164
Riippuu tarpeesta. BerryBasesta saa 2GB mallin 20 euroa halvemmalla, posteissa häviää 12 euroa verrattuna pyörämatkaan kivijalkaan, eli 8 euroa tuossa voi säästää. 4GB mallissa ei taas säästä yhtään.
Itse tilasin useamman 2GB version kerralla, niin säästö oli jo satasen pelkissä "emolevyissä".
Suosittelen tuota linkkaamaani metallikoteloa, joka toimii myös jäähynä, itse en enää eristä lämpölähdettä muovikotelolla.
Hyvä pointti tuo suomesta ostaminen, edellisen ostin PiHutista sen takia kun halusin kaikki krumeluurit samaan läjään etten unohda mitään oleellista. Hakusessa oli enemmän kaikkivoipainen setti kuin absoluuttisesti pahin pennin venytys. Se mitä tässä on nyt tilaamassa on tulossa Conbee 2 -hubiksi, niin itse asiassa tässäkin ketjussa esitetty Amazon.de vois olla ihan käypäinen vaihtoehto kun sieltä saa jotakin tarvittavia vimpaimia, mitä sitten taas noista erikoisliikkeistä ei ehkä saa. Täytyy googlettaa, Berrybase vaikutti hyvältä kaupalta ja tuo metallinen kotelo alkoi kiinnostaa kyllä. Toki kotomainen vadelmapii toimittaa myös metallikoteloita niin sekin voisi olla vaihtoehto.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
907
Halpoja keittiöveitsiä

Tuote: Kape Näppärä 24cm keittiöveitsi
Hinta: 3€
Kauppa: Kärkkäinen
Voimassa: 31.12.2020
Linkki: Kape Näppärä 24cm keittiöveitsi


Tuote: Kape Kätevä 33cm kokkiveitsi
Hinta: 5€
Kauppa: Kärkkäinen
Voimassa: 31.12.2020

Linkki: Kape Kätevä 33cm kokkiveitsi
Nää Kapen veitset ovat kyllä älyttömän hyviä. Ihan ryöstöltä tuntui ostaa tohon hintaan.
Näistä voisi maksaa hyvin ton ovh hinnankin. Kiitokset vaan vinkkaajalle.
 
Liittynyt
18.01.2018
Viestejä
46
Meilla tuo "mokkula" on huawei b715 lte modeemi/reititin ja se on verkkokaapelilla tuossa keskimmäisessä decossa kiinni. Tuo NAT on käsitteenä mulle vähän epäselvä, mutta hyvinkin mahdollista että on tupla nat koska b715 ei ole siltaavana hälytyslaitteen verkkokaapelin takia ts b715:sta lähtee verkkokaapeli yhteen decoon ja hälyttimelle. Mitään haittaa tuosta tupla natista en ole huomannut olevan jos semmonen nyt on tilanne.

Kuvasin aiemmin aika huonosti tuota throughputin heikkenemistä, eli jos puhutaa että lähtöpäässä on 100Mbit yhteys niin nopeuden heikkeneminen purkilta seuraavalle lienee juuri luokkaa 10Mbit koska wlan kaistaa on lähtiään se reilu 1Gbit. Jos päätymmöinen purkki olisi kiinni vaikka 400Mbit yhteyden 5G modeemissa niin tuo nopeuden puolittuminen olis varmaan aikas liki kun oltaisiin paljon likempänä wlan yhteyden teoreettista nopeutta.
Kiitos!
Kuulosti hyvin paljon samalta kuin "docweird"in ratkaisu.
Mitä tulee noihin tupla-nat tilanteisiin, niin niitä voi toki yleensä purkaa luovilla verkkoasetuksilla. Tosin nyrkkisääntö on, että jos ongelmia ei ole, niin miksi turhaan tehdä asioista monimutkaisempia :) Yhden asian korjaat, niin kaksi menee rikki.

En ole huolissani mesh-siirtonopeudesta/kuuluvuudesta. Ne ovat monesti hyvin henkilökohtaisia ongelmia. Erilaiset tarpeet ja ongelmat. Esim 30 naapuria joilla kaikilla verkot samoilla taajuuksilla, paksummat seinät, isompi määrä neliöitä katettavana jne. Eiköhän näihin löydy joku ratkaisu.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin taidan päätyä ratkaisuun:

Internet--4G-> Huawei e5377--USB-> Tp-link ax20--RJ45-> Deco m4
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
286
Luulisin näin, itse hain siis muutaman kilometrin päästä tuon. Turtolan Cittariin niitä jäi 4 kappaletta :)
Oliko siinä pakkaus avattu? Oman hain Jumbosta ja siellä oli kaikki pakkaukset avattuja(noin 10kpl). Hinta tosin oli niin edullinen etten antanut sen häiritä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 653
Oliko siinä pakkaus avattu? Oman hain Jumbosta ja siellä oli kaikki pakkaukset avattuja(noin 10kpl). Hinta tosin oli niin edullinen etten antanut sen häiritä.
Ei ollu mun mielestä avattu niitä, tänään mun kamera sitten teki tiltin, tais korruptoida kortin ja ei sen takia enää nauhoita. Pitääpä tarkastella.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 653
Pistetäämpä tänne, kävin LIDListä ostamassa teräspannun ja samalla ostin sieltä 25e:lla saturaatiomittarin, malliltaan tämä:


Vaikuttaa ihan pätevältä ja saturaatioarvotkin vaikuttavat melko luotettavilta, joskin vähän hitaasti seuraa saturaation muutoksia, mutta tuolla nyt ei ole mitään merkitystä. Pitää joku pv viedä töihin ja vertailla kuinka hyvin pitää paikkaansa. Halpahan tuo on kaikilla mittapuilla ja jossain vaiheessahan nämä olivat koko maasta loppu, koska koronoissaan ihmiset noita ostelivat.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 091
Pistetäämpä tänne, kävin LIDListä ostamassa teräspannun ja samalla ostin sieltä 25e:lla saturaatiomittarin, malliltaan tämä:


Vaikuttaa ihan pätevältä ja saturaatioarvotkin vaikuttavat melko luotettavilta, joskin vähän hitaasti seuraa saturaation muutoksia, mutta tuolla nyt ei ole mitään merkitystä. Pitää joku pv viedä töihin ja vertailla kuinka hyvin pitää paikkaansa. Halpa tuo on kaikilla mittapuilla ja jossain vaiheessahan nämä olivat koko maasta loppu, koska koronoissaan ihmiset noita ostelivat.
Nythän tuota saturaatiomittaria on jo muutaman kympin älykelloissa ja rannekkeissa, vaivattomuuden vuoksi suosisin ennemmin niitä. Itse ostin BF-aikoihin kuudellakympillä Huawei gt2e:n ranteeseen. Kyllä silläkin seuraa, jos koronan saa.

Lidlin 3 vuoden takuu tosin on aina hieno juttu. Ja voihan tuo sormenpäämittaus olla tarkempi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 224
Pistetäämpä tänne, kävin LIDListä ostamassa teräspannun ja samalla ostin sieltä 25e:lla saturaatiomittarin, malliltaan tämä:


Vaikuttaa ihan pätevältä ja saturaatioarvotkin vaikuttavat melko luotettavilta, joskin vähän hitaasti seuraa saturaation muutoksia, mutta tuolla nyt ei ole mitään merkitystä. Pitää joku pv viedä töihin ja vertailla kuinka hyvin pitää paikkaansa. Halpahan tuo on kaikilla mittapuilla ja jossain vaiheessahan nämä olivat koko maasta loppu, koska koronoissaan ihmiset noita ostelivat.
Tuo on kyllä edukas, ku Amazonissakin (DE) näyttää olevan melkein 60 euroa, harmi ku ei voi verkkokaupasta tilata, vai joko se Lidl sulki sen kokonaan (en muista nimeä, ku oli niin ihmeellinen)?
Itsellä ku ei ole mahdollisuutta kävästä paikallisessa helposti.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
198
Tuo on kyllä edukas, ku Amazonissakin (DE) näyttää olevan melkein 60 euroa, harmi ku ei voi verkkokaupasta tilata, vai joko se Lidl sulki sen kokonaan (en muista nimeä, ku oli niin ihmeellinen)?
Itsellä ku ei ole mahdollisuutta kävästä paikallisessa helposti.
Amazonin tuote taitaa olla 'PM 100 Connect' eli siihen vielä joku bluetooth tungettu. Pulse Oximeter kun laittaa amazonissa hakusanaksi niin löytyy kyllä paljon samoissa hinnoissa ja alle olevia tuotteita.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
453
Pistetäämpä tänne, kävin LIDListä ostamassa teräspannun ja samalla ostin sieltä 25e:lla saturaatiomittarin, malliltaan tämä:


Vaikuttaa ihan pätevältä ja saturaatioarvotkin vaikuttavat melko luotettavilta, joskin vähän hitaasti seuraa saturaation muutoksia, mutta tuolla nyt ei ole mitään merkitystä. Pitää joku pv viedä töihin ja vertailla kuinka hyvin pitää paikkaansa. Halpahan tuo on kaikilla mittapuilla ja jossain vaiheessahan nämä olivat koko maasta loppu, koska koronoissaan ihmiset noita ostelivat.
Mitäs tuommoisella mittarilla mitataan?
 
Liittynyt
26.05.2020
Viestejä
155
Pistetäämpä tänne, kävin LIDListä ostamassa teräspannun ja samalla ostin sieltä 25e:lla saturaatiomittarin, malliltaan tämä:


Vaikuttaa ihan pätevältä ja saturaatioarvotkin vaikuttavat melko luotettavilta, joskin vähän hitaasti seuraa saturaation muutoksia, mutta tuolla nyt ei ole mitään merkitystä. Pitää joku pv viedä töihin ja vertailla kuinka hyvin pitää paikkaansa. Halpahan tuo on kaikilla mittapuilla ja jossain vaiheessahan nämä olivat koko maasta loppu, koska koronoissaan ihmiset noita ostelivat.
Itse ostin ebaystä, hyvin lähelle samannäköinen kuin tuo lidlin. 10€ kustansi. Samoja arvoja antaa kuin rannekellon anturi. Nähtävästi nämä saattaa olla kaikki geneerisiä laitteita, ts. Eri brändillä myytävät..
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 653
Mitäs tuommoisella mittarilla mitataan?
Veren hemoglobiinin happikyllästeisyyttä. Korona-aikana varsin kätevä, jos itse sattuu sairastumaan, koska epätyypillisesti koronainfektio laskee happisaturaatiota ilman varsinaista hengenahdistusta. Piti ostaa ihan vain jotta sai jotain vähennettävää lisää verotukseen :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Nythän tuota saturaatiomittaria on jo muutaman kympin älykelloissa ja rannekkeissa, vaivattomuuden vuoksi suosisin ennemmin niitä. Itse ostin BF-aikoihin kuudellakympillä Huawei gt2e:n ranteeseen. Kyllä silläkin seuraa, jos koronan saa.

Lidlin 3 vuoden takuu tosin on aina hieno juttu. Ja voihan tuo sormenpäämittaus olla tarkempi.
Monessa Samsungin aiempien vuosien lippulaivaälypuhelimessakin on ollut tuollainen, eipä sitä ole juuri mainostettu. Esim. omasta Note 9:stä löytyy, ja sitä voi käyttää ainakin Samsung Healthin kautta.

Sieltä löytyy stressin mittaus jonka kautta se mitataan, samalla mittautuu syke ja happisaturaatio. En ole millään muulla pulssioksimetrillä mitannut tasoja, mutta tuolla mittautuu tasoksi 94.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 653
Monessa Samsungin aiempien vuosien lippulaivaälypuhelimessakin on ollut tuollainen, eipä sitä ole juuri mainostettu. Esim. omasta Note 9:stä löytyy, ja sitä voi käyttää ainakin Samsung Healthin kautta.

Sieltä löytyy stressin mittaus jonka kautta se mitataan, samalla mittautuu syke ja happisaturaatio. En ole millään muulla pulssioksimetrillä mitannut tasoja, mutta tuolla mittautuu tasoksi 94.
94% on jo varsin poikkeava saturaatio, eli jos olet kutakuinkin terve ihminen, niin mittaustulos on silloin väärä. Ranteesta mitattuna myös lienee hieman enemmän epävarmuustekijöitä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
94% on jo varsin poikkeava saturaatio, eli jos olet kutakuinkin terve ihminen, niin mittaustulos on silloin väärä. Ranteesta mitattuna myös lienee hieman enemmän epävarmuustekijöitä.
Joo, eihän tuo luotettava ole. Toimii myös toisin päin, eli vaikka näyttäisi normaalia lukemaa niin voisi olla oikeasti jo vajetta. Tuo lukema otetaan sormesta, eikä edes kynnen läpi. Laitteen takana on punainen valo joka syttyy kun sormen vie lähelle.

Mutta yhtä kaikki, kyllä näissä varmaan voi siihen lukeman muutokseen kuitenkin luottaa, vaikkei itse taso olisi oikea? Jos saa tasaisesti saman mittaustuloksen terveenä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 653
Joo, eihän tuo luotettava ole. Toimii myös toisin päin, eli vaikka näyttäisi normaalia lukemaa niin voisi olla oikeasti jo vajetta. Tuo lukema otetaan sormesta, eikä edes kynnen läpi. Laitteen takana on punainen valo joka syttyy kun sormen vie lähelle.

Mutta yhtä kaikki, kyllä näissä varmaan voi siihen lukeman muutokseen kuitenkin luottaa, vaikkei itse taso olisi oikea? Jos saa tasaisesti saman mittaustuloksen terveenä.
Hankala sanoa, pitäisi tietää mistä se mittausvirhe johtuu. Vertaamalla parempaan mittariin oikeastaan voi vain sanoa onko se trendi luotettava vai ei.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Tuote: Kitvision Observer 1080p autokamera
Hinta: 30e
Kauppa: Citymarketit, joissa noita on jäljellä.
Voimassa: Kaippa kunnes loppuvat.
Linkki: K-Ruoka.fi – Kitvision Observer 1080p autokamera

30e siis kojelautakamera, myyvät kait loppuvaraston tuohon 30e hintaan. Ei paras mahdollinen, mutta lienee tuon 30e arvoinen. Gigantti ja muut myyvät hintaan 90-100e.
Hyvikäään Cittarista tuli haettua itselleni ja veljelle kokeiluun, kun sopivasti oltiin vanhempien luona käymässä.

Tosiaan, oli vielä kymmenkunta jäljellä ja kaikki ovat koskemattomia eli ei avattuja, kuten joku totesi tuossa aiemmin.
Citarin hintalapussa oli 69,90€ eikä ole mitään tarjouslappua tms. tuotteen kohdalla > tarkistin sitten infopisteessä, niin 30€ oli se.
Käykää Cittarissa hakemassa niin ei maksa mitään
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Helvetti ostoskoriin ehdin laittaa mutta tilausvaiheessa poistui.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
796
Eilen haettiin vaimolle Elisan Vantaan Jumbon kivijalkamyymälästä Xiaomi MI 10 Lite puhelin hintaan 199,00€. Varsin kelpo puhelin tuohon hintaan. Kyseistä puhelinta ei enään löydy Elisan verkkokaupasta, myyvät ilmeisesti huokeaan hintaan pois ne mitä myymälöissä vielä löytyy. Muualla kyseinen puhelin maksaa näköjään 249,00€.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 857
Kiitos!
Kuulosti hyvin paljon samalta kuin "docweird"in ratkaisu.
Mitä tulee noihin tupla-nat tilanteisiin, niin niitä voi toki yleensä purkaa luovilla verkkoasetuksilla. Tosin nyrkkisääntö on, että jos ongelmia ei ole, niin miksi turhaan tehdä asioista monimutkaisempia :) Yhden asian korjaat, niin kaksi menee rikki.

En ole huolissani mesh-siirtonopeudesta/kuuluvuudesta. Ne ovat monesti hyvin henkilökohtaisia ongelmia. Erilaiset tarpeet ja ongelmat. Esim 30 naapuria joilla kaikilla verkot samoilla taajuuksilla, paksummat seinät, isompi määrä neliöitä katettavana jne. Eiköhän näihin löydy joku ratkaisu.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin taidan päätyä ratkaisuun:

Internet--4G-> Huawei e5377--USB-> Tp-link ax20--RJ45-> Deco m4
Oletko tarkistanut, että Tp-link ax20 osaa käyttää juuri tuota USB mokkulaa? Speksisivulta en äkkiseltään nähnyt moista mahdollisuutta lainkaan. Mikset hankkisi esim Huawei mokkulareititintä, jonka voit sillata ja kytkeä esim Deco 4 mashiin verkkokaapelilla? DNA:lta on saanut niitä edullisesti outletista. Asuksella taitaa olla 4G reitittimiä jotka tukee AiMeshiä, jolloin et tarvitse erillistä mokkulaa. TP-linkillä taitaa myös olla 4G reitittimiä, mutta tukevatko meshiä? Eri asia minkä ratkaisun saat edullisimmin.

Lisäksi, Huawei e5377 näyttää käytännössä olevan wifi-reititin matkamokkula? Saako USB-kaapelin kautta verkon siitä jaettua, vai onko se pelkästään lataamista varten?

Monta vuotta sitten kun asiaa tutkin, USB-mokkuloiden käyttö reitittimissä oli silloinkin huonosti tuettua ja Asus oli melkein ainoa jolla onnistui. Huawei usb-mokkulan kanssa ongelma oli tupla-nat, huono toimintavarmuus. Telewell vaikutti paremmin toimivalta oman mokkula-reitin kombolla (mahtaako olla edes olemassa enää?). Lisäksi yksi kallis laite osasi hyödyntää Huawei usb-mokkulaa ei-reitittävässä tilassa. Silloinkin USB-mokkulat vaikuttivat vanhentuneilta.

Näistä ketjuista voi löytyä enemmän apuja:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 411
Olisi ollut halpa kotelo tuo NZXT.n, en tosin tarvitse koteloita mutta tuohon hintaan ihan sama. Jännä nähfä saavatko tilanneet mitään.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 671
Viestejä
4 207 871
Jäsenet
70 932
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom