Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Olen käsittänyt ettei noilla momenttivarsilla saa avata, koska se voi rikkoa sen varren. Meneekö sitten momentti väärin vaiko ihan poikkiasti, en tiedä. Oletko mitannut momenttia kiristyksen jälkeen? Mietin tässä että ostanko juuri ikh:lta vai bahcoa motonetistä. Olisi hyvä tietää jos joku on todennut että miten lähelle mikäkin varsi pääsee...
Bahcon 120nm momenttivarsi ja momenttiavaimella kiristys 120nm niin hieman kiristyi vielä eli kyllä se varsi riittävän tarkka on.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
740
Kotihommiin riittänyt kun ajaa pulttikoneella 120Nm momenttisauvalla kiinni pyörän pultit. Joskus momenttiavaimella kokeillut perään niin naksahtaa nätisti just sama 120Nm asetus.
No tuo nyt vaan kertoo että se vetää ne yli 120Nm, mistä tiedät ettei mene vaikka 200Nm?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Eli ei kovin kummonen kone sitten.
Ihan verrokkina mulla on tämmönen aito Makita eikä sekään tänä vuonna saanut yhden auton renkaanpultteja auki, vaikka tuostakin pitäisi löytyä väätöä 280Nm. Pultit itse kiristin viime vuonna 110-115Nm momenttiin oikealla säädettävällä momenttiavaimella. Jostain syystä lukkopultit olivat menneet tosi tiukkaan kiinni joka pyörässä kesän aikana. Yhtä pulttia en saanut auki edes ristikkoavaimella, vaikka suht riski kaveri olenkin. Täytyi ottaa pidempi momenttivarsi ristikkoavaimeen ennen kuin pultit aukesivat. Aiempina vuosina tuo Makita oli saanut kaikki pultit auki vaivatta.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Työkäyttöön kuitenkin Adoben softat must have.
Onko tälle jotain perusteluja? Oon itse nyt pari päivää opetellut Affinity Photoa enkä näe enää yhtäkään syytä miksi jatkossa pitäisi käyttää Photoshopia, edes työhommissa. Löysin kaikki samat toiminnot puhumattakaan siitä, miten uskomattoman paljon sulavampi tuo on. Photoshop on tuohon verrattuna kuin tervanjuontia.

Myös PSD:ksi tallentaminen onnistuu ja nämä tiedostot avautuvat Photoshopissa ihan normaalisti.

Seuraavaksi pitää tutustua Affinity Publisheriin jos vihdoin pääsisin Indesignin paskasta eroon.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
En ole aiemmin tällaisia käyttänyt mut onkohan omani viallinen kun ei jaksanut aukaista renkaan muttereita vai onko tässä joku asetus tai toimintaperiaate että ei riittänyt vääntömomentti?
Oma ei ollut välttämättä just tuo sama, ostin silloin kun samannäköinen kone oli alennuksessa 25€.
Renkaat on hyvin auennut ja myöskin erittäin ruosteisia moottorinpyörän osia hakattu irti. Vähä aikaa kun antaa nakuttaa hienosti aukeaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
565
Onko tälle jotain perusteluja? Oon itse nyt pari päivää opetellut Affinity Photoa enkä näe enää yhtäkään syytä miksi jatkossa pitäisi käyttää Photoshopia, edes työhommissa. Löysin kaikki samat toiminnot puhumattakaan siitä, miten uskomattoman paljon sulavampi tuo on. Photoshop on tuohon verrattuna kuin tervanjuontia.

Myös PSD:ksi tallentaminen onnistuu ja nämä tiedostot avautuvat Photoshopissa ihan normaalisti.

Seuraavaksi pitää tutustua Affinity Publisheriin jos vihdoin pääsisin Indesignin paskasta eroon.
Photariin on tullut ainakin omaan silmään käytettävän näköisiä AI-ominaisuuksia. Noita myös kehitetään varmaan jatkuvasti paremmaksi. Ei kyllä tuo Adoben tilaussysteemi napostele.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Photariin on tullut ainakin omaan silmään käytettävän näköisiä AI-ominaisuuksia. Noita myös kehitetään varmaan jatkuvasti paremmaksi. Ei kyllä tuo Adoben tilaussysteemi napostele.
Ne oli mukavia joo. Ei kuitenkaan 20 dollarin kuukausimaksun arvoisia.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
121
Onko tälle jotain perusteluja?
Ainakin itse koen Id+Illu+Photari+After/Premiere/Encore+Animaten+fonttienhallinta (typekit myös lisänä) aika lyömättömäksi kun tehdään moneen eri mediaan luovia. Ja alalla toki aika standardeiksi päässeet muodostumaan.

Toki Affinityn ohjelmilla onnistuu myös kaikki, editit DaVincillä ja displayt vaikka GWDllä. Eli korjataan, ei must have, mutta melkein :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.04.2019
Viestejä
42
Tilasin saman laitteen eikä sekään jaksanu pyöränpultteja avata. Akut mulla ei oo enään kauheen hyvät, että ne voi vaikuttaa varmaan tehoon. Pitäs ostaa yksi uusi akku
Kirjoittelin tuonne työkalut ketjuun jo kyseisestä laitteesta, n. 90nm jaksaa avata ja kiristää vaikka kuinka yrittää asetuksia vaihtaa. Tarjouksesta ostin omanikin kuukausi sitten. Uusi 5ah makitan akku.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
184
Tuo Oral-B Genius 10200S hammasharjatarjous vaikuttaa hintansa puolesta hyvältä, onko tuo oikeasti parempi kuin ns. keskiverto 30-50€ normihinnan harja vai tuleeko lisähinta noista älytoiminnoista jne. jotka ei suoranaisesti vaikuta itse harjan toimintatehoon, jos tekniikat yms. on jo kunnossa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 370
Tuo Oral-B Genius 10200S hammasharjatarjous vaikuttaa hintansa puolesta hyvältä, onko tuo oikeasti parempi kuin ns. keskiverto 30-50€ normihinnan harja vai tuleeko lisähinta noista älytoiminnoista jne. jotka ei suoranaisesti vaikuta itse harjan toimintatehoon, jos tekniikat yms. on jo kunnossa?
Kunhan löytyy tuo Li-Ion akku, niin on selkeästi parempi vekotin, kuin halvemmat NiMH akuilla olevat. Ilmeisesti tosin nykyään jo halvemmissakin malleissa alkaa moinen olemaan.
Noita harjaustiloja ja älytoimintoja ei tule kuin ehkä testimielessä kerran käytettyä, joten ei sinänsä kannata enää tuosta 10k-sarjasta ylöspäin ainakaan lähteä. Matkakotelo/laturi on ihan kätevä kapine.
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
819
Mulla ei ainakaan toimi tuo clasun sivuilla oleva cashback linkki. Mistähän tuon cashbackin voi sitten hakea jos harjan ostaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 370
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
702
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 370
"Väärin täytettyjä kuponkeja ei käsitellä."
Ei taideta käsitellä kun ei BIC/clearing sekä tilinumero mahdu noihin ruudukkoihin? :)
Ihan hyvä huomio, ilmeisesti jäänyt jonkun toisen maan pohja tuohon lomakkeeseen, kun taas IO harjojen 30€ cashback lomakkeella on oikein BIC ja IBAN.
Joku noheva harjan ostanut ottanee yhteyttä heidän aspaan, jotta korjaisivat tuon.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Tuo Oral-B Genius 10200S hammasharjatarjous vaikuttaa hintansa puolesta hyvältä, onko tuo oikeasti parempi kuin ns. keskiverto 30-50€ normihinnan harja vai tuleeko lisähinta noista älytoiminnoista jne. jotka ei suoranaisesti vaikuta itse harjan toimintatehoon, jos tekniikat yms. on jo kunnossa?
jos peset aamun ja illoin hampaat hammaslankaimella puhdistuksen jälkeen, niin en tiedä mitä haet paremmalla harjalla. Itse nyt miettinyt vain kun 10 vuotta ollut kohta sama nimh-akkuinen oral-b että pitäisiköhän ostaa uusi, niin ei tarvi ladata niin kauan. Mutta en jaksa vaivaantua, hampaat pysyy puhtaana vaikka puunoksalla.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
184
jos peset aamun ja illoin hampaat hammaslankaimella puhdistuksen jälkeen, niin en tiedä mitä haet paremmalla harjalla. Itse nyt miettinyt vain kun 10 vuotta ollut kohta sama nimh-akkuinen oral-b että pitäisiköhän ostaa uusi, niin ei tarvi ladata niin kauan. Mutta en jaksa vaivaantua, hampaat pysyy puhtaana vaikka puunoksalla.
Lähinnä kyselin, kun ei ole itsellä tietoa noista harjoista oikein yhtään, että mitä käytännön eroa pesutehossa on ns. halpissähköharjoissa verrattuna vaikka nämä n. 200€ normihinnan harjoihin. Ei ole noille älytoiminnoille itsellä oikein tarvetta, mutta kai ne harjat jne. On hieman laadukkaampia on kuin jossain 10€ halpisharjassa.

Itse käyttänyt pitkään ihan manuaaliharjaa ja ihan ok kunnossa hampaat pysynyt, mutta miettinyt, jos olisi jo aika ostaa sähköinen, kun sellaisia monet kehunut.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Lähinnä kyselin, kun ei ole itsellä tietoa noista harjoista oikein yhtään, että mitä käytännön eroa pesutehossa on ns. halpissähköharjoissa verrattuna vaikka nämä n. 200€ normihinnan harjoihin. Ei ole noille älytoiminnoille itsellä oikein tarvetta, mutta kai ne harjat jne. On hieman laadukkaampia on kuin jossain 10€ halpisharjassa.

Itse käyttänyt pitkään ihan manuaaliharjaa ja ihan ok kunnossa hampaat pysynyt, mutta miettinyt, jos olisi jo aika ostaa sähköinen, kun sellaisia monet kehunut.
niin joo, mikätahansa sähköharja on hyvä. ainoa ero niissä on vain kierrokset, eli käytännössä se kuinka nopeasti ne tärisee. Että nopeampi tärinä niin se jynssää samassa ajassa vaikka kolmanneksen enemmän hammasta puhtaaksi liasta. Enkä ole huomannut itse mitään eroa vuosien ajassa, sillä tuo mun hammasharja akun varaustason heikkentyessä hidastaa kierroksia silti sama lopputulos on joka vuosi hammaslääkärissä, että ei mitää ongelmia ole ollut, vaikkei aina ole se maksimaalisin nopeus siinä. joskus myös tahallaa laitan nappulasta sen hitaamman moden päälle, jolloin se on hiljasempi jos haluan kattoo jotaki ohjelmaa samalla.

E:
(tämä kommentti poistettiin offtopikkina, unohdin että näitä omia vastauksia on hyvä muokata jottei sivu täyty hammaspesusta)

100e harja= ekat pari kertaa tuntuu tyyliin et leegot lähtee ku värisee niin pirun voimakkaasti.
Joo tästä olen kyllä samaa mieltä että tuntuu että hampaat tippuu suusta, kun tällä minun vanhalla rotiskolla olen pessyt hampaita silloin kun akku on ollut täydessä tehossa (nimh heikentää nopeutta akun heikentyessä). Sekä pitää hirveän kovaa ääntä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Lähinnä kyselin, kun ei ole itsellä tietoa noista harjoista oikein yhtään, että mitä käytännön eroa pesutehossa on ns. halpissähköharjoissa verrattuna vaikka nämä n. 200€ normihinnan harjoihin. Ei ole noille älytoiminnoille itsellä oikein tarvetta, mutta kai ne harjat jne. On hieman laadukkaampia on kuin jossain 10€ halpisharjassa.
Tekniset tehot noista varmaan löytyy netistä, mutta näin omalla kokemuksella kolmesta eri hintaluokan sähköhammasharjasta, 10e harja = surisee ja tärisee, 40e harja = ihan jees saa aikaseksikin jotain 100e harja= ekat pari kertaa tuntuu tyyliin et leegot lähtee ku värisee niin pirun voimakkaasti.

E: niin ja älytoimintoa en oikein ymmärrä, ellei sit sillä kannusta nuoria "innostumaan" enemmän tai sit joku alan opiskelija joka tutkii jotain dataa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Itsekin vähän mietin, että saako tuolla oikeasti yhtään parempaa harjaa vaan otetaanko vaan rahat pois turhilla pesumoodeilla ja kännykkäsovelluksella. Viimeksi kuitenkin maksoin yhteensä 50 euroa kahdesta Li-ion akullisesta harjasta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
vanhasta ipadista aika jättää, ajattelin käydä uusimassa sen, powerilla on nyt 80€ hyvityskampanja mistä tahansa toimivasta ipadista.
noita malleja on nyt niin sata ja yks että mikä noista ois perus sarjankatteluun sopiva. varmaan viimeisin normipadi, mutta tuleeko tuossa airissa muuta parempaa käytännössä kuin uudempi chippi. hintaa kuitenkin pari sataa enempi.
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Tuli tilattua tuo oral-b. Nykyinen sähköhammasharja on todella roska, akku kestää kaksi kahden minuutin harjausta.
Pitääkö tuo cashback tulostaa ja postittaa? Jösses
 
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
15
Kunhan löytyy tuo Li-Ion akku, niin on selkeästi parempi vekotin, kuin halvemmat NiMH akuilla olevat. Ilmeisesti tosin nykyään jo halvemmissakin malleissa alkaa moinen olemaan.
Noita harjaustiloja ja älytoimintoja ei tule kuin ehkä testimielessä kerran käytettyä, joten ei sinänsä kannata enää tuosta 10k-sarjasta ylöspäin ainakaan lähteä. Matkakotelo/laturi on ihan kätevä kapine.
Ei löytynyt Oralin omiltakaan sivuilta tietoa, että minkäslaiset latausliittimet näissä uusissa matkakoteloissa mahtaa olla? Löytyykö USB-C?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Pitääkö tuo cashback tulostaa ja postittaa? Jösses
Tätä mietin kanssa itse. Ei kyllä jaksa nähdä vaivaa, jos cashback on toteutettu tällaisella kivikautisella metodilla. Kirjeen kulut syö osan cashbackista ja pahimmassa tapauksessa katoaa vielä matkalla. Olisi edes mahdollisuus laittaa sähköpostilla, jos eivät jaksa verkkosivua noille väsätä.

Ei löytynyt Oralin omiltakaan sivuilta tietoa, että minkäslaiset latausliittimet näissä uusissa matkakoteloissa mahtaa olla? Löytyykö USB-C?
Harvemmin näistä USB-C:tä löytyy. Eipä tosin ole edes micro-USB:tä vaan joku oma latausviritelmä, jonka laturi tulee mukana paketissa.
Laturi kohdassa 6:35 ja kotelo 9:10. Pistin valmiiksi aloituskohdaksi tuon kotelon esittelyn.

 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Offtopic-keskustelut:

 
Liittynyt
17.03.2018
Viestejä
20
Mitähän tuo maininta "*Huom. Ei koske Genius White Box tuotteita" tarkottaa pienellä präntillä Cashback ehdoissa? Kun tämä malli Sähköhammasharja Oral-B Genius 10200S White?
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
136
Taisi Clasun harjat jo loppua. Näyttää, että olisi varastossa, mutta ostoskorissa ei pääse valitsemaan toimitusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 131
vanhasta ipadista aika jättää, ajattelin käydä uusimassa sen, powerilla on nyt 80€ hyvityskampanja mistä tahansa toimivasta ipadista.
noita malleja on nyt niin sata ja yks että mikä noista ois perus sarjankatteluun sopiva. varmaan viimeisin normipadi, mutta tuleeko tuossa airissa muuta parempaa käytännössä kuin uudempi chippi. hintaa kuitenkin pari sataa enempi.
Ei ole tarkoitus aloittaa mitään Apple vs. Android, mutta eikö sarjankatteluun, joku Android tabletti olisi parempi kuvasuhteen takia? Itselläni pelkkiä iPadejä, mutta seuraava on todennäköisesti Android juuri tuon kuvasuhteen takia.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
358
Taisi Clasun harjat jo loppua. Näyttää, että olisi varastossa, mutta ostoskorissa ei pääse valitsemaan toimitusta.
Nouto onnistuu yhä. Eikö ollut niin että alun perin tuon oli tarkoituskin olla vain noutotarjous? Jos näin niin sitten ovat vain fiksanneet asian.

EDIT: Näköjään Turussa olisi vielä jäljellä. Pääkaupunkiseudulla näyttää loppuunmyytyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
136
Se alennuskoodi oli ilmeisesti noutotilauksille, mutta käytin muutenkin GOCCFI koodia, jolla saa aina -10%, kun on vain kirjautunut.

Tosiaan PK-seudulla oli jo klo 13 aikoihin kaikki paikat ei-oota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Sain tilauksen toimituksella läpi harjasta puolenpäivän aikaan, mutta nyt tilaus on peruttu. Tässä ei ilmeisesti voi alkaa sen enempää rimpuilemaan, koska koodi oli alun perinkin vain noutotilauksille? Vai voisiko vaatia tuotteen ilman kyseistä alennuskoodia täydellä hinnalla? Tuotesivulla lukee, että edelleen saatavilla verkkokaupan kautta, mutta toimitusvaihtoehtoa valitessa ilmoittaa tuotteiden olevan loppu (siis ilman koodeja).
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 641
Sain tilauksen toimituksella läpi harjasta puolenpäivän aikaan, mutta nyt tilaus on peruttu. Tässä ei ilmeisesti voi alkaa sen enempää rimpuilemaan, koska koodi oli alun perinkin vain noutotilauksille? Vai voisiko vaatia tuotteen ilman kyseistä alennuskoodia täydellä hinnalla? Tuotesivulla lukee, että edelleen saatavilla verkkokaupan kautta, mutta toimitusvaihtoehtoa valitessa ilmoittaa tuotteiden olevan loppu (siis ilman koodeja).
En saanut halvemaa tilattua myöskään Laitoin sen kalliimman tilaukseen, ihan ok tarjous silti vaikkei mikään ihmeellinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
795
vanhasta ipadista aika jättää, ajattelin käydä uusimassa sen, powerilla on nyt 80€ hyvityskampanja mistä tahansa toimivasta ipadista.
noita malleja on nyt niin sata ja yks että mikä noista ois perus sarjankatteluun sopiva. varmaan viimeisin normipadi, mutta tuleeko tuossa airissa muuta parempaa käytännössä kuin uudempi chippi. hintaa kuitenkin pari sataa enempi.
Olikos tuosta hyvityksestä jotain tietoa jossain?
Powerin sivut ei tarjoa mitään tietoa...
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
23
vanhasta ipadista aika jättää, ajattelin käydä uusimassa sen, powerilla on nyt 80€ hyvityskampanja mistä tahansa toimivasta ipadista.
noita malleja on nyt niin sata ja yks että mikä noista ois perus sarjankatteluun sopiva. varmaan viimeisin normipadi, mutta tuleeko tuossa airissa muuta parempaa käytännössä kuin uudempi chippi. hintaa kuitenkin pari sataa enempi.
Kyl se peruspadi on 'best bang for the buck' jos ei Pro-mallia tarvitse. Airissa on 5nm prosessilla tehty hiano tehokas prosessori ja 1,7cm isompi näyttö (hintana home-nappula on heivattu pois joka minulle ei ole parannus). Itselle olennainen ero olisi sen usb-c -liitäntä joka on Applelta aika iso kädenojennus ja pidemmän päälle liitettävyys varmaan on parempi kuin ennen.
Kallistun sinun tapaasi silti ei-Airin puolen kun hintaero on noinkin suuri.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Tuote: Auton Kaskovakuutukset -20% ja -25% alennuksella
Hinta: Riippuu autosta ja henkilöstä
Kauppa: Fennia
Voimassa: 8.11.2020
Linkki: Autovakuutus - Fennia

Pisti banneri silmään ja ainakin itselle tuli satojen eurojen vuosisäästö vaihtamalla nyt tuonne. Riippuu toki automallista, mutta helppo homma oli vaihtaa. Alennettu hinta on ilmoituksen mukaan jatkuva, eikä 12kk tjsp.
Missä vaiheessa alennus näkyy hinnassa? Itselläni ainakin vakuutuksen valinnan kohdassa hinta on n. 300€ kalliimpi vuodessa, kuin nykyinen vakuutukseni.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
309
Missä vaiheessa alennus näkyy hinnassa? Itselläni ainakin vakuutuksen valinnan kohdassa hinta on n. 300€ kalliimpi vuodessa, kuin nykyinen vakuutukseni.
Samaa ihmettelin. Alennusta ei näkynyt missään ja hinta n. 250€ kalliimpi kuin nykyinen Turvassa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 026
Viestejä
4 192 705
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
Package

Hinta.fi

Ylös Bottom