Hyväntekeväisyys eli lahjoittaminen yms. yms.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Näyttääpä nenäpäivä show taas pyörivän televisiosta.

Nykyisin tuntuu että joka tuutista erillaiset kansainväliset avustusjärjestöt ovat pyytämässä rahaa ties minne. Olen itse joskus antanutkin jotain, mutta monesti tulee mietittyä onko koko touhu mitenkään järkevää. Lähinnä itsellä epäilyttää

1) kuinka paljon rahasta oikeasti päätyy konkreettisesti avuksi sinne minne sen piti
sekä
2) ovatko keinot millaista apua annetaan oikeita. monesti ainakin itselle tulee sellainen tunne että laitetaan laastaria pureutumatta ongelman oikeisiin juurisyihin.

Monesti netissä ja muualla kyllä kuulee tarinoita näistä jotka tarvitsevat apua, mutta en kyllä muista koskaan lukeneeni juttua siitä miten jossainpäin on ihmisten hätä saatu ratkaistua avustusvoimin. On myös ollut näitä koijaus juttuja ja sitten niitä kuinka jotkut tahot tekevät voittoa sillä avustustoiminnalla.

Keskustelua lahjoittamisesta, etenkin ulkomaisiin kohteisiin keräävistä järjestöistä sekä avustusten toimivuudesta. Ruukkaatteko tekkiläiset lahjoitella noille?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
En lahjoita ja sen verta ketuttaa feissarit nykyään, että sanon ikävästi. Rahoistahan menee joku muutama % itse kohteelle ja loput sitten itse järjestön pyörittämiseen (vähän yleistäen)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
En lahjoita ja sen verta ketuttaa feissarit nykyään, että sanon ikävästi. Rahoistahan menee joku muutama % itse kohteelle ja loput sitten itse järjestön pyörittämiseen (vähän yleistäen)
Semmoinen kuva minullekkin on vähän muodostunut että nuo järjestöt ovat äärettömän tehottomia hyötysuhteeltaan ja niiden projectien koordinointi ja valvonta toimimatonta.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Eihän tästä ole kauvan kun uutisoitiin noista vaatekeräyksistä mitä on lähes kaikkien kauppojen parkkipaikoilla. Niistä vaatteista menee pari prosenttia avustuksiksi loput myydään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Voi vitun nenäpäivä. Pitääkö muut tuota koko konseptia hieman imelänä? Yltäkylläisyydessä elävät julkkikset nostavat itsensä vuorotellen jalustalle ja leikitään niin välittävää. Joku imelä valkoiseen mekkoon pukeutunut ämmä taisi vielä sanoa tyyliin "Miten surulliset tarinat Afrikasta ovat vaikuttaneet keräystulokseen?"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Voi vitun nenäpäivä. Pitääkö muut tuota koko konseptia hieman imelänä? Yltäkylläisyydessä elävät julkkikset nostavat itsensä vuorotellen jalustalle ja leikitään niin välittävää. Joku imelä valkoiseen mekkoon pukeutunut ämmä taisi vielä sanoa tyyliin "Miten surulliset tarinat Afrikasta ovat vaikuttaneet keräystulokseen?"
Joo, on imelä. Muutenkin tuo on sellainen outo yhdistelmä teennäistä yle-huumoria sekä niitä välissä olevia pakollisia nyyhkytarinoits. Tunnella on kuin vain elämää sarjasta, välillä on railakas meno ja sitten taas tuherretaan kyyneliä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Voi vitun nenäpäivä. Pitääkö muut tuota koko konseptia hieman imelänä? Yltäkylläisyydessä elävät julkkikset nostavat itsensä vuorotellen jalustalle ja leikitään niin välittävää. Joku imelä valkoiseen mekkoon pukeutunut ämmä taisi vielä sanoa tyyliin "Miten surulliset tarinat Afrikasta ovat vaikuttaneet keräystulokseen?"
Samaa mieltä.
Sinällään kyllä ikävää, että samalla vihaa niitä vapaaehtoisiakin tuolla kauppakeskuksissa yms, jotka aikaansa tuhlaavat tuota rahaa kampanjaan keräten, vaikka sinällään hyvää ehkä/en tiedä(?) tekevätkin/luulevat tekevänsä(?)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 034
Minusta hyväntekeväisyysjärjestön pitäisi olla suurimmalle osalle sen työntekijöistä normaali työpaikka jossa työskentelystä pitää maksaa normaalia palkkaa. Jos ei makseta, niin sitten oletus on se, että työntekijät lahjoittavat aikaansa järjestölle. Toki vapaaehtoisia on hyvä olla mukana, mutta kyllä ammattilaisiakin kannattaa olla tai homma menee herkästi ihan leikkimiseksi.

Ja no, siinä kohtaa kun töissä on normaaleita työntekijöitä on täysin selvää, että overheadia tulee.

Jos unicef palkkaa lastenlääkärin pakolaisleirille, niin se palkkakulu on varmaan silloin hintansa väärti? Mutta kenen pitäisi järjestää lääkärin matkat leirille, hommata majoitus ja tarvikkeet yms? Jos lääkäri tekee sen itse, niin käytetään kalliin lääkärin aikaa tai jos hänen oletetaan tekevän homma omalla ajalla, niin taas vaaditaan lääkäriä lahjoittanaan työpanostaan josta hänelle maksetaan lähtömaassa varmaan luokkaa 50e/h.

Jonnekin ugandan leirille ei muutenkaan matkusteta 3kk hommiin millään ryanairin 50 lennolla, vaan homma on pikkaisen haastavampaa.

Ja sitten kun sulla on 500 henkinen tiimi pyörittämässä sitä leiriä, niin on kyllä puolipakko olla ihan oikeita ammattilaisia hoitamassa logistiikkaa ja management puolta, ettei yllättäen ruokahuolto katkea ja sata tuhatta ihmistä ala nääntyä nälkään.

Ja jos haluat edes etäisesti pätevän managerin vastaamaan jostain useiden miljoonien vuosiliikevaihdon leiristä, niin kyllä sille saa ihan oikeaa palkkaa maksaa ja sitten taas näyttää siltiä, että rahaa menee hukkaan...



Itse olen lahjoittanut wikipedialle jonkun kympin vuosittain. Järjestön ”tuote” on mahtava ja heidän hyötysuhteensa on aiva käsittämätön. Jos Jimmy jokusen sata tonnia vuodessa tienaakin ja asuu hiltonissa rahankeruuta ympäri maailman tehdessään, niin on kyllä sen ansainnut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Minusta hyväntekeväisyysjärjestön pitäisi olla suurimmalle osalle sen työntekijöistä normaali työpaikka jossa työskentelystä pitää maksaa normaalia palkkaa. Jos ei makseta, niin sitten oletus on se, että työntekijät lahjoittavat aikaansa järjestölle. Toki vapaaehtoisia on hyvä olla mukana, mutta kyllä ammattilaisiakin kannattaa olla tai homma menee herkästi ihan leikkimiseksi.

Ja no, siinä kohtaa kun töissä on normaaleita työntekijöitä on täysin selvää, että overheadia tulee.

Jos unicef palkkaa lastenlääkärin pakolaisleirille, niin se palkkakulu on varmaan silloin hintansa väärti? Mutta kenen pitäisi järjestää lääkärin matkat leirille, hommata majoitus ja tarvikkeet yms? Jos lääkäri tekee sen itse, niin käytetään kalliin lääkärin aikaa tai jos hänen oletetaan tekevän homma omalla ajalla, niin taas vaaditaan lääkäriä lahjoittanaan työpanostaan josta hänelle maksetaan lähtömaassa varmaan luokkaa 50e/h.

Jonnekin ugandan leirille ei muutenkaan matkusteta 3kk hommiin millään ryanairin 50 lennolla, vaan homma on pikkaisen haastavampaa.

Ja sitten kun sulla on 500 henkinen tiimi pyörittämässä sitä leiriä, niin on kyllä puolipakko olla ihan oikeita ammattilaisia hoitamassa logistiikkaa ja management puolta, ettei yllättäen ruokahuolto katkea ja sata tuhatta ihmistä ala nääntyä nälkään.

Ja jos haluat edes etäisesti pätevän managerin vastaamaan jostain useiden miljoonien vuosiliikevaihdon leiristä, niin kyllä sille saa ihan oikeaa palkkaa maksaa ja sitten taas näyttää siltiä, että rahaa menee hukkaan...



Itse olen lahjoittanut wikipedialle jonkun kympin vuosittain. Järjestön ”tuote” on mahtava ja heidän hyötysuhteensa on aiva käsittämätön. Jos Jimmy jokusen sata tonnia vuodessa tienaakin ja asuu hiltonissa rahankeruuta ympäri maailman tehdessään, niin on kyllä sen ansainnut.
Totta, mutta onko noiden järjestöjen toiminta hyötysuhteeltaan yhtä hyvää kuin jos hommaa tekisi normaali, voittoa tavoitteleva yritys? Epäilempä.

Koska omistajat eivät ole ruoskimassa ylinta johtoa pitämään kulut kurissa ja homman toimivana niin minusta on tuossa muodostuu huomattava riski sille että homma ei toimi tehokkaasti ja järjestöön muodostuu suojatyöpaikkoja ja muuta kähmintää jonka takia homma ei ole tehokasta.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
70
Itse en pidä aggressiivisesta markkinoinnista, joten puhelinmyyntiä, feissareita tai jotain yhtä ärsyttävää metodia käyttävät firmat/järjestöt jäävät ilman rahojani ja kerron tämän myös heille suoraan. Välillä noita on eksynyt ihan kotiovelle asti rimputtelemaan, vaikka rappuun päästäkseen tarvitsee ovikoodin. Kuinkahan monta dementikkoa ja/tai kehitysvammaista noilla "hyväntekijöillä" on lahjoittajina?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Ymmärrän lahjoittamista paremmin kuin sitä, että rahtaamme porukan tänne Eurooppaan. Esim. nämä Nenäpäivän lahjoituskohteet ovat kunniallisen porukan parissa, sen vähän mitä tässä illan mittaan olen katsellut. Nuoret lapset joutuvat tekemään järjettömissä oloissa töitä. Mutta he sentään yrittävät. Yksikin teini-ikäinen tyttö kertoi koulun jälkeen menevän töihin illaksi. Tekee pitkää päivää, ja saa käteensä 1 euron verran. Helvetin rankkaa. Mutta yrittää käydä koulun ja hankkia ammatin. Eikä heittäytyä muiden elätiksi ja käsi ojossa vaadi apua olematta tyytyväinen mihinkään. Näille lahjoittaisin mielelläni.

Samaa ei voi sanoa esim. monesta Lähi-idän ja Itä-Afrikan porukasta, joiden mielestä heidän halveksimansa länsimaat joutavat elättää heidät. Tälle paskaporukalle en antaisi senttiäkään mutta kun pakko on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Ymmärrän lahjoittamista paremmin kuin sitä, että rahtaamme porukan tänne Eurooppaan. Esim. nämä Nenäpäivän lahjoituskohteet ovat kunniallisen porukan parissa, sen vähän mitä tässä illan mittaan olen katsellut. Nuoret lapset joutuvat tekemään järjettömissä oloissa töitä. Mutta he sentään yrittävät. Yksikin teini-ikäinen tyttö kertoi koulun jälkeen menevän töihin illaksi. Tekee pitkää päivää, ja saa käteensä 1 euron verran. Helvetin rankkaa. Mutta yrittää käydä koulun ja hankkia ammatin. Eikä heittäytyä muiden elätiksi ja käsi ojossa vaadi apua olematta tyytyväinen mihinkään. Näille lahjoittaisin mielelläni.

Samaa ei voi sanoa esim. monesta Lähi-idän ja Itä-Afrikan porukasta, joiden mielestä heidän halveksimansa länsimaat joutavat elättää heidät. Tälle paskaporukalle en antaisi senttiäkään mutta kun pakko on.
Minustakin apu pitäisi kohdentaa niin että se auttaisi ihmisiä pärjäämään itse siellä omalla alueellaan. Monesti vain tuntuu että näissä avustuksissa keskitytään oireisiin enemminkin kuin niiden syyhyn.

Näin hieman karrikoituna esimerkkinä, ruoka avun toimittaminen pohjoiskoreaan on mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Se ei tule milloinkaan poistamaan sitä varsinaista syystä miksi kansa näkee nälkää ja elämä siellä ei muutenkaan liene kovin mukavaa. Päin vastoin, se jopa helpottaa pohjoiskoreaa käyttämään omia resurssejaan suuren kimin peeniksen jatkeena toimiville aseohjelmille. Näin ollen ruoka apu ei ole tehokas toimi pohjoiskorean auttamisessa.

Tuo tietenkin on vähän huono esimerkki sillä tuonne ei taida kovin moni taho tuota apua ainakaan enää viedä. Mutta salanlaista löytyy myös afrikasta ja muualta. Alueille jotka ovat poliittisesti epävakaita rahdataan apua mutta varsinaisesti niihin sikäläisen yhteiskunnan ongelmiin ja vakauteen ei puututa. Mielestäni tuolla tarvitaan kehitystä ja mahdollisuuksia että ihmiset pystyisivät auttamaan itseään. Vähän karrikoidusti: Älä anna ruokaa, anna kuokka ja siemeniä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
SPR:n pelleilyiden lisäksi kannattaa muistaa mm. Pelastakaa lapset-järjestön osallistuminen turhisten taksipalveluun Välimerellä, eli hekin ovat hakeneet turhiksia (lähinnä aikuisia miehiä Afrikasta ja Lähi-Idästä) Libyan rannikkovesiltä ja kuskanneet heitä tietoisesti ja tarkoituksellisesti yli 400 km päähän Italiaan. Muka pelastaakseen heidät merihädältä jne.

Hyväntekeväisyys pitäisi kohdistaa vain oman kansan heikko-osaisiin. Vain silloin voisi edes jokseenkin uskottavasti tietää avun auttavan, eikä rahan antamisen olevan pelkkää omantunnon pesua.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 966
Jos saisin itse päättää niin hyväntekeväisyysjärjestöille tulisi max 10 % kerätyistä rahoista kulukatto toimintaan ja muut rahat olisi jaettava eteenpäin, mikäli haluaa hyväntekeväisyysjärjestön statuksen eli siis rahankeräysluvan ja tietysti kielto muuhun toimintaan kuten ideologioiden tuputtamiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
En koskaan lahjoita mihinkään koska ensinnäkin iso osa menee kerääjien taskuun ja pieni osa itse kohteeseen ja ei ole mitään takeita että kohteeseen menevää rahaa käytetään mitenkään järkevästi. Lisäksi keräys kohteet ovat yleensä sellaisia ettei vaan kiinnosta niitä auttaa. Jos lahjoittaisin niin eläinten hyväksi, mutta joku hesykin on aina uutisissa ties mistä talous rikoksista ja väärinkäytöksistä niin pidän mieluummin omat rahani itselläni.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
24
En harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta jos joku kadunmies tulee pyytämään savuketta tai viinapulloon paria euroa, annan rahoistani.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Nenästä vedettävien päivä.

Nenästä vedettävien päivä
Sitten nämä hyväntekeväisyyden nimissä hyvää tekevät järjestöt.
Rahat kelpaa,kukaan ei perään katso mihinkä niitä käytetään.
Suurin osa menee kuitenkin sotaa käyvien heimopäälliköiden taskuihin.
Ensiks ehtivälle rosvolle eniten.

Tässä vuoden 2012 tilastoa,näistä ihmeellisistä hyväntekeväisyys järjestöistä.
Onkohan näitä yleensä olemassakaan,kun nimellisesti
Meidän verorahojamme syydetään näille pilvinpimein.
Mikä on todellisuus varojen käytöstä.Varmaan ei tiedä kukaan.
Tuskin on ketään kiinnostunut edes seuraamaan.

j_r1 — Postimage.org

j_r2 — Postimage.org

j_r3 — Postimage.org

j_r4 — Postimage.org

j_r5 — Postimage.org
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
En koskaan lahjoita mihinkään koska ensinnäkin iso osa menee kerääjien taskuun ja pieni osa itse kohteeseen ja ei ole mitään takeita että kohteeseen menevää rahaa käytetään mitenkään järkevästi.
Totta on että hyväntekeväisyyttä harjoittavat organisaatiot syövät osan varoista, mutta tiettyyn rajaan asti se on hyväksyttävää. Tai kertokaa toki miten järjestäisitte vaikkapa maailmanlaajuisesti vuosittaista apua ilman kuluja.o_O

Onhan näitä yksittäisyrittäjiä nähty joo.:mad:

Mitä Hesyyn tulee, tekee kuitenkin perhanan arvokasta työtä maassa jossa matalaotsaiset suomalaiset eivät arvosta kissaa minkään arvoisena, vaan hylkäävöt niitä hirvittäviin kohtaloihin. Tällaiset "ihmiset" pitäisi viedä ns. saunan taakse. Vttu.:mad:

Hesyn ongelmia lienee ollut johtamisessa ja ilmapiirissä työpaikalla, ei rahan väärin käytössä. Kertokaa toki lähteiden kera varojen väärinkäytöstä Hesyssä jos sellaista on.:confused:
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
En ole itse lahjoitellut näihin nimenomaisiin keräyksiin, joiden potti menee ulkomaille, kuin muistaakseni kolikoita. Eniten mietityttää netissä ja TV:ssä näkyvät kalliit mainokset kummeudesta ja Afrikan köyhistä. Millä rahalla näitä mainoksia oikein pyöritetään ja miksi mainokset ovat niin dramaattisia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Hesyn ongelmia lienee ollut johtamisessa ja ilmapiirissä työpaikalla, ei rahan väärin käytössä. Kertokaa toki lähteiden kera varojen väärinkäytöstä Hesyssä jos sellaista on.:confused:
Varmaan muistin väärin, mutta jotain hämärää kuitenkin.

Ymmärrän kyllä että organisaation pyörittämiseen menee rahaa, mutta on näitä nähty missä yli puolet kerätyistä rahoista ei mene perille. Ja toisaalta maksan jo todella paljon veroja joita valtio jakaa ties minne niin katson että olen oman osuuteni auttamisesta tehnyt jo ja liikaakin.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Ja toisaalta maksan jo todella paljon veroja joita valtio jakaa ties minne niin katson että olen oman osuuteni auttamisesta tehnyt jo ja liikaakin.
Niin olen minäkin, mutta meillä ei olekaan mahdollisuutta vaikuttaa tähän asiaan, eikä ne mene Saharan eteläpuolen (pl. Itä-Afrikan muslimivaltiot) kunnollisille ihmisille ja lapsille, vaan näille partalapsille, joita mm. kautta aikain surkein pääministerimme Juha Pipilä paapoo. Näistä pitäisi valittaa, mutta turha toivo, koska rasisminpelko.:facepalm: Maamme on täynnä näitä jotka eivät ole edes yrittäneet, muuta kuin kikkakolmosia. En puolusta vaikka eilistä Nenäpäivää sen enempää, mutta se raha osittain ainakin menee kunnolliselle porukalle, jotka kouluttautuvat ja käyvät töissä, osaavat moni englantia jne. (kas, ovat usein kristittyjä jossain määrin, ja Saharan pohjoispuolella olevat iPhoneX tänne heti, että voin pitää yhteyttä perheeseeni, senkin valkoinen rasistisika -porukka tuppaa olemaan muslimeja [joo, ei tietenkään kaikki, hellanlettas sentään]).


(Kyllä, tämä Euroopan turvallisten maiden läpi Suomeen selvinnyt lapsi ei ole Afrikasta, vaan Lähi-idästä tms. mutta you got a point )

Edit. Tarkennuksia :D
 
Viimeksi muokattu:

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Meillä on työpaikalla joka joulu tällainen arvonta, ostetaan arpoja 2€/kpl. Idea siinä, että meidän ostohenkilöstä lahjoittaa kaikki saamansa liikelahjat/-lahjukset joulun tiimoilta siihen. Palkinnot saa arpoja ostaneet onnekkaat henkilöt ja rahat menee tän pienen paikkakunnan vähävaraisten lapsien joululahjoihin :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
En harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta jos joku kadunmies tulee pyytämään savuketta tai viinapulloon paria euroa, annan rahoistani.
Kuukausi takoperin tuli vastaan tärisevä kadunmies pari kolikkoa sisältävä käsi ojossa. Tokaisi vain että "Hei jätkät, jano on kova, jano on kova". Rehti mies, ei selitellyt millään junalipuilla tai leivällä sun muulla ilmiselvällä paskapuheella. Löin vitosen kouraan, vaikkei varmaan maailman tilannetta parantanut. Vähiten varmaan tämän miehen.

Vuosia sitten tapahtunut on jäänyt vähän kaivelemaan. Hiukan surkea keski-iän ylittänyt nainen tuli pyytämään rahaa, jälleen kerraan siihen perinteiseen leipään. Ohitin ja sanoin, ettei ole nyt käteistä. Myöhemmin jäi harmittamaan, koska habitus ei ollut millään tavalla alkoholistin tai muun käyttäjän. Olisi pitänyt ottaa täti mukaan läheiseen Siwaan ja sanoa, että kasaa kärryyn mitä haluat, viinaa tai tupakkia en osta (koska kerran pyysi rahaa ruokaan, ei viinaan). Uskoisin, että tässä olisi mennyt apu ja tuki suoraa oikeaan osoitteeseen.

Joulupataan on tullut lahjoitettua useampana vuonna, koska kohde on mielestäni oikea, kotimaiset vähävaraiset. Tänä vuonna olen kahden vaiheilla jatkanko lahjoituksia. Minua ei kiinnosta tukea elintason perässä tapahtuvaa maahanmuuttoa (siis tätä tuilla elämistä) ja varsinkaan kielteisen päätösten saaneiden piilottelua.

Nenäpäivät ja muu rummutus saa kääntämään TV kanavaa ja mediaa mistä sitä ikinä tuleekaan. Skeptinen kun olen, en usko rahojen päätyvän riittävällä prosentilla tarvitsijoille ja koska kohdetta ei voi itse valita, ei kiinnosta myöskään lahjoittaa. Joulupata on siksi ollut se ainoa kohde, minne olen lahjoittanut. Veteraaneille ja sotainvalideille tuli aikoinaan annettua, mutta näidenkin järjestöjen omaisuuksista liikkuneiden puheiden perusteella jäi tämäkin lahjoittaminen. Tuo @H0rna mainitsema paikallisten vähänvaraisten tukeminen on sellaista, mihin lähtisin kyllä mukaan. Laiskana tosin vain lahjoittajana.

Muutama vuosi sitten oli trendikästä lahoittaa vuohia Afrikkaan, Lähi-itään, yms. Tästä tuli kyllä useammat vitsit väännettyä ja lahjoittajille vinoiltua... olkoonkin, että varmasti (ainakin omasta mielestään) hyvällä asialla olivat. Vuohien lahjoitus saattaisi jälleen olla ajankohtainen ja hyvä idea...
 

KovaDekki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
277
Ei ole salaisuus että YK:n ruoka avut jotka viedään ns "kohde maihin" päättyvät mustaan pörssiin jotka myydään eteen päin voitolla.

Kapitalismi on kivaa, eikö olekkin?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
@Kiila toi oli hyvä, pitää pistää mieleen. Seuraavalle avuntarvitsijalle tosiaan apua valmiina tuotteena.

Tosin on sitä tullut annettua olutta ja tupakkaa laitapuolen kulkijoille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 034
Miten teidän mielestänne hyväntekeväisyysjärjestön pitäisi hankkia rahaa jos ei markkinoimalla itseään ja toimintaansa?

Ja jos markkinoi, niin eikö kannata markkinoida sillä tavalla mikä tuottaa parhaan tuotto-panos suhteen? Jos se nyt sitten on nyyhkytarinoiden tyrkyttystä, niin sitten on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Miten teidän mielestänne hyväntekeväisyysjärjestön pitäisi hankkia rahaa jos ei markkinoimalla itseään ja toimintaansa?

Ja jos markkinoi, niin eikö kannata markkinoida sillä tavalla mikä tuottaa parhaan tuotto-panos suhteen? Jos se nyt sitten on nyyhkytarinoiden tyrkyttystä, niin sitten on.
Tämä on varmaan sitä tasapainottelua sen harhaanjohtamisen ja tunteisiin vetoamisen välillä. Minusta ei kuitenkaan ole oikein mikäli ihmisille valehdellaan tai johdetaan tarkoituksella harjaan varkka tarkoitus olisikin hyvä.

Tähän kun vielä lisää sen että niiden rahojen perille pääsystä riittävissä määrin on epäilyksiä niin ainakin omalta kohdalta vähentää sitä halua lahjoittaa, mutta ehkä olen vain sitten niin tunteeton ja kylmä ihminen kun nyyhkytarinat ei tehoa. Ensimmäisenä noista vaan aina koijaus keino tulee mieleen.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
308
Pelastusarmeijalle olen lahjoittanut,menee kotimaan köyhille.Spr:n yms. järjestöjen perseily jälkeen en ole edes harkinnut lahjoittavani heille
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Joka vuosi kirkosta eroamisen jälkeen olen laittanut joulupataan sen verran rahaa, mitä kirkollisverostani olisi oman arvioni mukaan mennyt hyväntekeväisyyteen (kerrottuna jollain luvulla riippuen omasta rahatilanteesta).

Mitään muuta hyväntekeväisyyttä en harrasta, mutta jos kadulla tulisi joku ei viinalta haiseva tyyppi vastaan ja pyytäisi ruokaan rahaa, niin todennäköisesti jotain heltiäisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Tulipa muuten vielä mieleen sellainen kestävän auttamisen konsepti. Tuossa nenäpäivän kakka showssa (kyllä ihan sen niminen se oli) näytettiin jotain koulua joka näytti siltä että oli varmaan avustusrahoilla pykätty. Siellä oli myös paskahuussit jotkan myöskin näytti siltä että samalla rahalla tehty. Nyt vain oli ongelmana kun paskahuussien siivoamiseen ei ollut edes harjaa ja ei varaa palkata ketään niitä tyhjäämään. Myöskään paperia ei ollut vaan siellä pyyhittiin kuka mihinkin mitä sattui olemaan.

Tässä ollaan sitten tilanteessa kun se vaivalla sinne rakennettu systeemi ei pelaa koska ei ole ajateltu miten noiden asioiden hoito sen rakentamisen jälkeen hoituu.

Sama juttu kun jossain kohtaa tuotakin showta ja olen tästä lukenut jostain myös aiemmin. Kun tuonne on noita kaivoja ja pumppuja rakennettu niin sitten kun se pumppu jossain vaiheessa särkyy niin ei ole ketään kuka osaisi sen korjata. Tuntuu idioottimaiselta ja lyhytnäköiseltä rakentaa tuonne kallis kaivo ja pumppu ja sitten se on hetkenpäästä hyödytön kun ei ole sen huoltoa ajateltu.

Eli pitäisi paikallisia kouluttaa siihen että saisivat itse sitten pidettyä myös nuo kunnossakin. Ja nimenomaan niitä paikallisia. Ei niin että kallis konsultti menee sinne sitä pumppua raplaamaan.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 481
Köyhien maiden auttaminen on jopa haitallista. Se passivoittaa sekä estää pienten yritysten syntymisen. Siihen päälle korruptio. Afrikassa parhaimmassa kunnossa on alueet, joita ylläpitävät ulkomaiset yritykset. Niille on tärkeää, että infra on kunnossa. Parasta tukea on puhtaasti sijoittaminen Afrikkaan. Eli voittoa tavoitellen.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Eli pitäisi paikallisia kouluttaa siihen että saisivat itse sitten pidettyä myös nuo kunnossakin. Ja nimenomaan niitä paikallisia. Ei niin että kallis konsultti menee sinne sitä pumppua raplaamaan.
Eihän ne pitäisi niitä kunnossa muutenkaan, koska ei ole omaa rahaa ja panostusta kiinni sentin jeniä. Länsimaat ovat opettaneet heidät siihen, että he voivat perseillä ikuisesti ja aina tullaan antamaan mitä tarvitaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Köyhien maiden auttaminen on jopa haitallista. Se passivoittaa sekä estää pienten yritysten syntymisen. Siihen päälle korruptio. Afrikassa parhaimmassa kunnossa on alueet, joita ylläpitävät ulkomaiset yritykset. Niille on tärkeää, että infra on kunnossa. Parasta tukea on puhtaasti sijoittaminen Afrikkaan. Eli voittoa tavoitellen.
Samaa miettinyt. Ei mikään eläinkään opi kuin kerjäämään jos sille tarjotaan ruuat valmiina. Kyllä ainoa tie nostaa yhteiskunnan tasoa on että kansalaiset tekevät sen itse omalla työllään. Vaikea uskoa että mikään tulee ikinä toimimaan niin että annetaan asioita valmiina. Eli käytännössä, ei kannettu vesi kaivossa pysy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Oletko Algron28 sattumalta tätä dokkaria nähnyt (Pimeää auringon alla)?
Jakso 176: Pimeää auringon alla | Kolmasulottuvuus.fi
Tuossa jonkunnäköinen tiivistelmä, jos ei ole aikaa katsella:
YLE WATCH: YLE FEM LIPSAUTTI VAHINGOSSA MITÄ ON KEHITYSAVUN TODELLISUUS
Pitipä oikein ajatuksella katsoa. Ei yllättänyt, koska on ollut sellainen kuva että tuollaista menoa se siellä on.

Tästä varmaan saa ilkeän rasissi hitler kolonialistin leiman mutta mielestäni afrikka tarvitsee kaikkein eniten sivistystä ja kehitystä. Ei teknologiallista vaan sosiologista ja yhteiskunnallista. Homma tuntuu kuin äärimmilleen vedetty kommunismi jossa kukaan ei ota vastuuta mistään, ainoana poikkeuksena ettei sitä yritä edes valtio tehdä. Eletään kuin pellossa.

Onkin hassua että ihmiset joilla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse eivät osaa arvostaa sitä mitä niille on annettu. Ehkä se juurikin on sitten että mikä laulaen tulee se viheltäen menee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Ei sillä, että olisin lahjoittamassa missään tapauksessa, mutta tuo nenäpäivä on melko ihmeellinen juttu. Sitä nenäpäivää on tuputettu vuosikausia eri medioissa: nenäpäivä sitä, nenäpäivä tätä, osta nenä, nenä nenä nenä. Koska seuraan mediasta aika kuivia asioita, ei minulla ole minkäänlaista käsitystä siitä, mistä tässä nenäpäivästä on kysymys. Olen ymmärtänyt, että johonkin hyväntekeväisyyteen se liittyy, mutta nimen perusteella kuvittelisin sen liittyvän alkoholistien auttamiseen.

Ei tartte ihmetellä, jos kovin montaa miljoonaa tilille ei kilahda, kun markkinointi on tällä tasolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Miten niin kavaltanut? Valtionyhtiöissä tuota tunnutaan harrastavan jatkuvasti, paitsi tupakan ja alkoholin tilalla on kaverin palkkaaminen töihin. Nyt tutkiva journalismi Bernerin ja kumppaneiden kimppuun hus hus.
Valtionyhtiöt taitaa harvemmin harrastaa päätoimisesti hyväntekeväisyyttää toisin kuin nämä puuha-kerhot.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Se on taas se perinteinen nenästävedettävien päivä.
Varoja kerätään ulkomaille lasten hyväksi.
Mihinkähän todellisuudessa varoja menee.Kukaan ei ole perään katsomassa.
Välistävetäjiä riittää.Varoja kulkeutuu sotaakäyvien heimopäälliköiden taskuihin.
Keräyskulut,mainonta,markkinointi,rekvisiitta.
Keräysvaroja kierrätetään useamman eri järjestön kautta.
Välistävetäjiä riittää.Ensiks ehtivälle rosvolle eniten.

Nenäpäivä Ylen kanavilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 143
Se on taas se perinteinen nenästävedettävien päivä.
Varoja kerätään ulkomaille lasten hyväksi.
Mihinkähän todellisuudessa varoja menee.Kukaan ei ole perään katsomassa.
Välistävetäjiä riittää.Varoja kulkeutuu sotaakäyvien heimopäälliköiden taskuihin.
Keräyskulut,mainonta,markkinointi,rekvisiitta.
Keräysvaroja kierrätetään useamman eri järjestön kautta.
Välistävetäjiä riittää.Ensiks ehtivälle rosvolle eniten.

Nenäpäivä Ylen kanavilla
En ole koskaan osallistunut mihinkään keräykseen josta raha lähtee ulkomaille. Enkä aio osallistua nytkään. Joskus alokkaat kiertelivät kerjäämässä rahaa sotaveteraaneille. Paskavaltiolla ei ole siihenkään koskaan ollut tarpeeksi varoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 563
Viestejä
4 204 294
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom