Build Hyte Y70 Touch Custom Loop buildi

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
999
Tein tässä elokuun lopussa kaverille uuden koneen, edellisen tein hänelle 4 vuotta sitten. Ajattelin että se vois olla ihan hyvä pistää vaikka tänne. Mielestäni siitä tuli aika hieno :). Koteloksi tuli tuossa alkuvuonna ilmestynyt Hyte Y70 Touch ja väriksi kaveri valitsi puna/mustan. Kotelon valintaan en voinu itse vaikuttaa. Täytyy sanoa että en oikeastaan tykkää kotelosta, mutta tällä mentiin ja tähän se loop oli sitten tehtävä.

Kotelo tilattiin jo keväällä ja siinä kesti ainakin 2kk että se Jimmsistä tuli. Sinällään kotelolla ei ollut mikään kiire, koska itse buildi oli sovittu tehtäväksi vasta syyskuun alussa. Mutta oli se kotelo hyvä saada tontille, että pääsi alkaa suunnittelemaan vähitellen miten sen loopin tekisi. Tähän koteloon ei ollut oikeen mitään distroplateja olemassa, koska oli niin uusi malli.

Tässä on vähän osalistaa mitä tähän masiinaan sitten tuli...kuvien kera. Kone on nyt valmiina ja omistaja kävi tänään 30.9. tsekkaamassa paikanpäällä että minkälainen siitä tuli..

- AMD Ryzen 7800X3D prossu
- Asus ProArt X670E-CREATOR WIFI emo
- Kingston Fury RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6000Mhz CL30-36-36 1.4V EXPO muistit
- Inno3D RTX 4080 Super iChill Frostbite 16GB näyttis
- Kingston A2000 1TB NVME M.2 (vanha)
- WD Black SN850X 4TB NVME M.2
- WD Red Plus 4TB HDD
- Seagate Barracuda 4TB HDD (vanha)
- Seasonic Vertex GX 1000W ATX3.0 poweri
- Hyte Y70 Touch puna/musta kotelo
- 2x Kolink ARGB 1-4 jakokaapeli, 30cm, musta
- Cablemod RT series Pro ModMesh 12VHPWR Dual kit, punainen, Asus/Seasonic powereille
- Jungle Leopard Splicing Type ARGB PC Fan Triple Pack (V2, Black Reverse Flow) sivu radille
- Jungle Leopard Splicing Type ARGB PC Fan Triple Pack (V2, Black) katto radille
- Jungle Leopard Splicing Type ARGB PC Fan Triple Pack (V2RS, Black Reverse Flow) kotelon pohjalle
- Phanteks D120 Distribution Plate
- EK-Quantum Flow Indicator D-RGB
- EK-Quantum Velocity² D-RGB AM5 Nickel + Plexi, CPU blokki
- 2x EK-CryoFuel Blood Red -jäähdytysneste, 1000ml, punainen
- 2x Corsair Hydro X Series Radiator XR5 NEO -jäähdytin, 360 mm
- 3x Corsair Hydro X Series XT Hardline Crystal Clear 14mm Tubing PMMA putki, kirkas, paketissa 3x1m
- Corsair Hydro X Series XD5 RGB Pump/Reservoir Combo -pumppu/säiliö, musta
- Corsair Commander Core XT kontrolleri
- Barrow 14mm mustia liittimiä kasa Aliexpressistä

Tässä kuvia valot päällä, tietenkin vähän vääristää luurin kamera. Paremman näköinen livenä tietenkin :lol:. Seuraavassa viestissä sit kone sammuksissa kuvia.

kuva1-p.jpg
kuva2-p.jpg
kuva3-p.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kuvia kone sammuksissa.

Tämä "Sivusta 2" kuvassa oleva putki joka kiertää pumpun yli ja menee tuonne sivu radin alas liitäntään on n. 90cm pitkä. Tätä putkea taivutellessa alkoi yhdessä vaiheessa näyttämään siltä, että mahtaakohan metrin pituinen putki riittääkkään siihen... no riittipä kuitenkin. :giggle:

kuva4-p.jpg
kuva5-p.jpg
kuva6-p.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ajatuksena putkituksessa oli että jokainen putki näkyisi mahdollisimman paljon. Ettei kävisi niin että joku putki jäisi toisen taakse piiloon. Päänäkymä on tietenkin sivulta, mutta etulasillekkin piti keksiä jotain muuta kuin pelkät sivutuulettimet. Tietenkin putket kulkevat vaakassa ja suoraan :). Putkituksen tekoon onnistuin kuluttamaan 12 tuntia. Ekana päivänä 8 tuntia ja seuraavana nysvättiin vielä 4 tuntia...

Pumppu on sijoitettu niin että se näkyy myös edestä ja sitten tuli tuota putkitustakin sinne näkymään. Pumpulle on tehty itse custom jalat. En tykännyt Corsairin kiinnikkeestä joka pisti pumpun nojaamaan vinoon lattia-asennuksessa.

Tuo kotelon näyttö on toisaalta ihan jees, mutta se kyllä blokkaa myös näkymää ja haittasi osittain, ainakin omasta mielestäni. Se tulee tosi lyhyellä DP-kaapelilla näyttikseen kiinni. Kaapeli tulee kotelon mukana ja kotelon takaosassa on DP portti lyhyessä korttipaikka peitelevyssä. Näytöltä tulee usb-kaapeli emolle, tätä kautta tulee kosketusominaisuus. Ei tarvinnut asentaa mitään ajureita Win11:een että näytön kosketusominaisuus lähti toimiin.
 
Näyttävä buildi ja hyvää työtä putkien kanssa, sen verran monimutkaiset, mutta siistit vedot, että oot tainnut noita aiemminkin tehdä. Millaisilla työkaluilla/menetelmillä noita mittailet/taivuttelet?
 
Omaa konetta tuossa olen aikasemmin tehny. Tämä: Phanteks Eclipse P500A D-RGB koteloon vesijäähy vaikeamman kautta...

Että tämä Hyte on toinen buildi kovilla putkilla....

EDIT: ekan vesijäähyn olen tehny vuonna 2000, sillon kun Jimmy myi ekoja alumiiniblokkeja murossa aikanaan :lol:

Mulla on ihan perinteinen kuumailmapuhallin ja sitten todennu että pyörän kulmaa myötäillen melkein helpoin taivuttaa 90 asteeseen. On mulla muutama 14mm putkelle sopiva taivutuskulma, mutta harvemmin niitä kyllä käytän. Monesti niin lyhyitä suoria pätkiä että ei niillä taivutuskulmilla mitään tee. Mittailen ihan rullamitalla. Sit löytyy tuommonen pieni askartelusaha ja alphacoolilta ostin semmosen sahauspukin. Vesihiomapaperilla 320-400 pyöristelen putkenpäät ja jnejne.. ei mitään erikoistyökaluja ole... :)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
254 490
Viestejä
4 423 356
Jäsenet
73 373
Uusin jäsen
Limberi_05

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom