HyperX Cloud II kuulokkeiden johto rikki

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
62
Eli, kuulokkeista tuo 3,5mm liitin katki ja kyseisissä kuulokkeissahan on kiinteä johto. Mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä, pystyykö tuohon punottuun piuhaan helposti itse vaihtamaan pelkän liittimen vai pitääkö koko johto vaihtaa ja jos pitää niin onko kellään kokemusta mitä tuollaiselle tulee hintaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Periaatteessa liittimen vaihtaminen on melko helppoa jos kolvi pysyy käsissä, mutta etenkin punotun johdon kanssa siitä ei yhtä helposti tule kovin kaunista.

Itse vaihdoin avopuolison alkuperäisiin Cloudeihin koko johdon tilalle vaan 3.5mm naarasliittimen joka sinne mahtui yllättävän kätevästi. Ei haittaa johtojen lahoaminen kun voi kätevästi vaihtaa 3.5mm uros-uros-piuhan lennosta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
62
Tuo naarasliittimen vaihtaminen kuulostaisi järkevämmältä jos se sinne hyvin mahtuu. Onko muuten kuinka vaikea homma? Itse kun olen ihan käsi kaikenlaisten elektroniikkajuttujen kanssa :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Jos kolvata osaa niin eipä tuo vaikeaa ole. Kokeneelle varmaan joku viiden, korkeintaan kymmenen minuutin homma. Itselleni oli vähän pidempi kun kolvia harvemmin tulee käytettyä ja meni vähän miettimiseksi.

Jos ei osaa kolvata niin voi olla haastavaa ja toki tarvitsee kolvin, joten voi olla helpointa vaan ostaa uudet kuulokkeet ellei löydy tuttuja tms tuota tekemään.

Käytännössä ainakin noissa ensimmäisissä Cloudeissa kun katkaisi piuhan ja avasi vasemman kupin ruuvimeisselillä (siis ihan otti ruuvit irti pehmusteiden alta) niin sai koko piuhan pois siitä pienestä reiästä jonka läpi se normaalisti kulkee minkä jälkeen pystyi ihan vaan kuorimaan sitä piuhaa tarpeeksi että sai erilleen vasemman ja oikean kanavan, mikrofonin ja maan. Itse kuulokkeissa piuhojen väritys on ihan standardia ja fyysisesti näki mitkä piuhat menivät mihinkin, joten ainoa jonka voi edes sotkea on maa ja vasen kanava tai maa ja mikrofoni. Itselläni oli laatikossa vain TRS-liittimiä, minkä vuoksi mikrofoni jäi kytkemättä, mutta mikrofonin maa menee liittimen maahan ja mikrofonikanava mikrofonikanavaan, joten ei tuo vaikeaa ole siltäkään osin.

Muovia saksin ihan vähän irti että oma liittimeni mahtui paikalleen kunnolla. Omani oli mallia jossa on pieni mutteri, jolloin naarasliitin kurkistaa vähän kuulokkeen ulkopuolelle ja siihen sai kätevästi kiristettyä tuon mutterin pitämään liitintä paikallaan.

Helpompi vaihtoehto voisi olla toki vain katkaista jostain semiläheltä kuppia ja kolvata siihen sellainen johdon päähän tarkoitettu TRRS-liitin, mutta se on rumempaa ja alttiimpi hajoamaan koska johtoja voi nykiä toisin kuin omassa ratkaisussani jossa nykäisy kohdistuu koko kuppiin. Täytyy tosin mainita että halvat kiinalaiset uros-uros-piuhat tuntuvat aika heikoilta. Onkohan kahdet vai kolmet todettu kuolleiksi puolen vuoden aikana tuossa käytössä. Toisaalta kun hinta on alkaen alle euron niin sama kai tuo.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 433
Viestejä
4 237 248
Jäsenet
71 208
Uusin jäsen
Liftari

Hinta.fi

Ylös Bottom