Huolestuttava ilmanlaatu Vantaa Tikkurila

Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
525
Monet asukkaat valittavat sosiaalisessa mediassa ilmanlaadun heikentymisestä ja ilman saasteisuutta. HSY ei suostu siirtämään ilmanlaadun mittaria parempaa sijaintii erilaisen tuloksen keräämiseen.
Toistuvasti pientä huimausta, ajoittaista päänsärkyä, heikotusta. Ei kaikkialla Vantaa Tikkurilassa, vain tietyillä alueilla. Tällä hetkellä etenkin koivuhaan puoliskolla ja viertolan alueella ja kehä 3:nen lähellä.

Ihmiset epäilevät erinäisiä asioita, mm. lentokoneet lentävät matalalla taas, glykoli vuoto mahdollisesti, maakaasut, rakennustyömaat, katupölyt, siitepölyt tms. Voipi johtua monesta asiasta.
Tutkimukset ovat laajasti kesken kaikilla alueilla ymmärtääkseni, korjatkaa jos olen väärin ymmärtänyt. Kehä 3:sesta viime viikkoina tehty tietä uusiksi isot määrät, joka voinut vaikuttaa.


Tuosta voi tarkastella ilmanlaadun kuntoa Vantaa Tikkurilassa, sekä muutamia vanhoja uutisartikkeleja. Itselläni ainakin helpottaa olla vain kotosalla ikkunat kiinni tai ajamalla vähän kauemmaksi ajoittain ottamaan "raikasta happea".

Tarkennusta; keskustelu koskee nykyistä ilmanlaatua ja linkitettyjä uutisia, joissa on yhteyttä nykyhetkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 707
Haiseeko taas se ryssän jätevuorista tuleva mädäntyvä paska vai jokin vähäisempi paikallinen juttu?

Keväällähän oli uutisia aiheesta "Venäjällä haisee pahalta", missä on tiettyä Pahkasikaa jo itsessään. Viime aikoina en ole liiemmin törmännyt uutisointiin, ja luulisi että helteinen kesäsää ei ainakaan paranna tilannetta. Tuulen suunnan toki pitää olla suotuisa(ikävä) jotta Suomeen saakka käryää niinkin pitkälle kuin Vantaa.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 857
Jos alueelta löytyy teollisuutta, valtateitä, suuria määriä liikennettä ja vieläpä suomen suurin lentokenttä, ei varmaan pitäisi peruskoulun käyneelle olla yllätys että ilmanlaatu, melu tai asumismukavuuden mikään ympäristöparametri ei vastaa ukk-luonnonpuistoa? Jos tällainen virhearviointi on siis tapahtunut niin helpointa lienee korjata se muuttamalla itse kun olettaa että yhä kasvava, tiivistyvä ja teollistuva kaupunki asialle mitään tekisi.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 757
Vantaa haisee ripulilta vaikka itse olen Sveitsissä.

Edit. Meinasin pari hymiötä laittaa. Vakava aihe kuitenkin, älkää antako varoitusta, tulee bannit. Kiitos ja hei.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
453
Monet asukkaat valittavat sosiaalisessa mediassa ilmanlaadun heikentymisestä ja ilman saasteisuutta. HSY ei suostu siirtämään ilmanlaadun mittaria parempaa sijaintii erilaisen tuloksen keräämiseen.
Toistuvasti pientä huimausta, ajoittaista päänsärkyä, heikotusta. Ei kaikkialla Vantaa Tikkurilassa, vain tietyillä alueilla. Tällä hetkellä etenkin koivuhaan puoliskolla ja viertolan alueella ja kehä 3:nen lähellä.
Mihin verrattuna?


Lisäksi tuo kommentointi näyttää olevan kovin "mielipiteistä" ja todellisia faktoja on hirveän vähän. Kuten tuolla ehdotettiin, niin toki puhtaanpiakin paikkoja Suomesta löytyy, ne eivät vain löydy ko. paikasta eli muuttamalla pari kilometriä ei saada varmasti mitään merkittävää muutosta, mutta jos lisätään dekadi tai pari, niin ollaan jo taas ihan eri lukemissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 818
En oo simonkalliossa huomannut mitään. Toki helvetin väsynyt olen, mutta olen ollut sitä viimeiset 10v tai enemmän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 087

Tuosta voi tarkastella ilmanlaadun kuntoa Vantaa Tikkurilassa, sekä muutamia vanhoja uutisartikkeleja. Itselläni ainakin helpottaa olla vain kotosalla ikkunat kiinni tai ajamalla vähän kauemmaksi ajoittain ottamaan "raikasta happea".
Olipas hyvät uutiset, yhdessä kerrotaan pahalle haisevasta ja vaarattomasta glykolista jota käytetään kaikenlaisessa valmistuksessa ympäri maailman.
Ja sitten 2 uutista jossa lähinnä valitellaan kun on katupölyä keväällä (sitä on joka paikassa jossa talvisin hiekoitetaan).

Eiköhän suomessa ole erittäin hyvä ilmanlaatu käytännössä missä vaan asuinalueilla. Itse en lentokentän lähellä asuessa huomannut mitään ilmanlaadussa, enkä helsingissä asuessa.
Jos on " Toistuvasti pientä huimausta, ajoittaista päänsärkyä, heikotusta", oikea osoite voisi olla ennemminkin lääkäri.
 
Liittynyt
12.07.2022
Viestejä
204
Tuo windowsin sää-sovellus on ihan kätevä, sieltä kun valitsee "ilmanlaatu" -välilehden, niin näkee kätevästi reaaliajassa ilmanlaadun ympäri maapalloa.

Helsingissä tällä hetkellä "kohtalainen" ja Vantaalla "melko hyvä".

Tuotahan se on ollut jo pitkin kesää.

Jos uutisissa sanotaan, että Lapissa on maailman puhtain ilma, niin ei se ilma 100% puhdasta ole, vaan se on verrattain puhdasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 104
Lisäksi harvinaisen epäselvää ilmeisesti on, lentokentän välittömässä läheisyydessä, että lentokoneet lentävät siinä kohdin matalalla.
 
Liittynyt
12.07.2022
Viestejä
204
Tikkurilan ilmanlaatu on hyvä kaikilla mittareilla.
Viestiä kirjoittaessasi Tikkurilan ilmanlaatu on saattanut olla hyvä kaikilla mittareilla, mutta tällä hetkellä Otsonia esiintyy Kohtalaisesti:

Vantaa, Tikkurila: Ensisijainen saastuttaja · O₃ 92 μg/m³.

Astmaatikoille ja keuhkosairauksia sairastaville ei mikään ihanteellinen lukema.

Terveillä henkilöillä ei tule hengitysoireita tuolla määrällä.

Jännä juttu, että monet ilmanlaatumittarit eivät mittaa otsonia ollenkaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 444
Viestejä
4 282 911
Jäsenet
71 675
Uusin jäsen
simo!

Hinta.fi

Ylös Bottom