Huokeat kaiuttimet luokkahuoneeseen videotykille

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Terve,

Olisiko suosituksia huokeista kaiuttimista (2kpl) luokkahuoneen tapaiseen, n. 30m2 tilaan videotykin kaveriksi?

Budjetti olisi hyvä olla alle 400e (yhdistyskäyttöön).

Itsellä kotona 2kpl Genelec G Two B ja pieni esivahvistin kiinni videotykissä, mutta tuo setti liian kallis ja turhan laadukas satunnaiseen (opetus)videon katseluun.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 174

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Joo minä en ymmärrä hifistä paljoa eikä korvani kuule paljoa eroa

Genelecit tuli lähinnä tarjouksen ja ulkonäön vuoksi, mutta eipä niissä valittamista kun kotona kuuntelee musaa ja kattoo leffaa, varmasti monet muut kajarit kelpaisi varsin hyvin
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
212
Onpas täällä värinää ilmassa. Mä voisin suositella NÄITÄ on aktiivit ja plussana bluetooth. Nyt en tiedä millä yhdistät tykin ja kaiuttimet, mutta eiköhän näillä pärjää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Joo minä en ymmärrä hifistä paljoa eikä korvani kuule paljoa eroa

Genelecit tuli lähinnä tarjouksen ja ulkonäön vuoksi, mutta eipä niissä valittamista kun kotona kuuntelee musaa ja kattoo leffaa, varmasti monet muut kajarit kelpaisi varsin hyvin
Siis kannattaa ostaa tuonne yhdistystilaan suunnilleen samanlaiset aktiivit, kun sinulla on kotona. Ja olet hyväksi todennyt. Rahat ei vaan riitä G Two -pariin , niin ostat vaan halvemmat. Minun ehdotus on vain yksi ehdotus, mutta niitä aktiiveja etsit, BT-tuki plussaa ja se, että niissä on optinen sisääntulo voi olla suuri plussa.

Tuolta voi ostaa myös, mutta hinnat voi olla yksittäisiä kaiuttimen hintoja ja noissa voi tarvita DAC/esivahvistinta:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Onpas täällä värinää ilmassa. Mä voisin suositella NÄITÄ on aktiivit ja plussana bluetooth. Nyt en tiedä millä yhdistät tykin ja kaiuttimet, mutta eiköhän näillä pärjää.
Minun ehdotukseni oli aktiivit, oli BT, APT-X, Coax, Optical, RCA ja vielä 4" elementit (tuossa tosin 4.5"). Älkää antako sen GAMING hämätä nimessä.
 

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
3.5mm tykistä ulos (ei ole mikään uusin vehje). Ja hyvin on omassakin riittänyt tykistä 3.5mm.

Bluetooth ei ole pakollinen, mutta toki plussaa jos vaikka joskus viihteen puolelle menisi käyttö.

Optinen sisääntulo toki myös plussaa jos tykki vaihtuu / muita laitteita tulee myöhemmin.

Kiitoksia kaikille jo ehdotuksista tähän asti, täytyy tutkailla nämä läpi!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Noniin, nyt alkoi tulemaan kunnon ehdotuksia! Ei minulla noihin @Mad_Callahan ja @jyppi ehdotuksiin ole mitään pahaa sanaa. Ne voivat olla jopa parempia, kuin minun ehdotukseni.

Kuitenkin aktiivit pitää olla ja niin isot kuin budjetti sallii. Isompi parempi. Sitten kannatta tosiaan miettiä liitäntöjen tarve, mutta uskoisin BT olevan modernissa ympäristössä tarpeen. ARC taas olisi luksusta, mutta eiköhän siitä toistolaitteesta löydy optinen? Tässä oletan, kun en tiedä. 3.5mm unbalanced linjatasoinen yli 5 metriä on vähän.. huono .. Mistä se kuva tulee tykille?
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 018
Noniin, nyt alkoi tulemaan kunnon ehdotuksia! Ei minulla noihin @Mad_Callahan ja @jyppi ehdotuksiin ole mitään pahaa sanaa. Ne voivat olla jopa parempia, kuin minun ehdotukseni.

Kuitenkin aktiivit pitää olla ja niin isot kuin budjetti sallii. Isompi parempi. Sitten kannatta tosiaan miettiä liitäntöjen tarve, mutta uskoisin BT olevan modernissa ympäristössä tarpeen. ARC taas olisi luksusta, mutta eiköhän siitä toistolaitteesta löydy optinen? Tässä oletan, kun en tiedä. 3.5mm unbalanced linjatasoinen yli 5 metriä on vähän.. huono .. Mistä se kuva tulee tykille?
Edifierillä on kyllä yllin kyllin valinnan varaa koko 100-400 euron skaalassa. Riippuu mitkä ominaisuudet painaa ja minkälaista soundia haluaa ja haluaako koko budjetin käyttää. Noista onneksi löytyy hyvin arvosteluja niin melkein tuolta tutkii bookshelf osastolta vaihtoehtoja, toki kaupoista saattaa vielä löytyä vanhempaa mallistoa poisto hintaan.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Yleensä läppäristä, HDMI kautta.
Siihen voi hankkia tällaisen väliin, tai ottaa läppärin ääniliitännästä - tai ehkä paras vaihtoehto olisi laadukas Bluetooth, jolla äänet menisi langattomasti suoraan kaiuttimille. Sitten se bluetooth olisi tärkein ominaisuus. Se kyllä melkein kaikista suositelluista löytyy.
 

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Siihen voi hankkia tällaisen väliin, tai ottaa läppärin ääniliitännästä - tai ehkä paras vaihtoehto olisi laadukas Bluetooth, jolla äänet menisi langattomasti suoraan kaiuttimille. Sitten se bluetooth olisi tärkein ominaisuus. Se kyllä melkein kaikista suositelluista löytyy.
Tuo voisi olla myös kätevä, vähemmän johdon vetämistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 088
Katsoisin tosiaan huomenna singles-day aleista jonkun vähän isomman bt-kajarin hintaluokassa 100-300€ tai odottelisin black friday aleista vastaavia.

Kannattaa kuitenkin ehkä hommata BT5 tukeva kajari, noissa on vissiin keskimäärin alemmat latenssit jotka voivat videokäytössä olla jees.
 
  • Tykkää
Reactions: Exc
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 345
Viestejä
4 233 532
Jäsenet
71 192
Uusin jäsen
Pyrhiss

Hinta.fi

Ylös Bottom