Humankind (PC) [julkaisu 2020]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumi
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 930
humankind_reveal_screen_5.jpg

Segan ja Amplitude Studiosin (Endless Legends, Endless Space) haastaja Civilizationeille paljastettiin Gamescomissa. VG247:n toimittaja on nyt päässyt pelaamaan puolen tunnin demoa ja kirjoittaa siitä tarkemmin: Humankind is Sega’s Civ killer.

Amplitude Studiolla on paljon kokemusta tämän genren peleistä ja tämä voi ilmestyessään hyvinkin olla se paras "civ".

Gamescom traileri:
 
Aika erikoinen traileri kyl =E, musiikista tuli kyl mieleen Olipa kerran ihmisen alkutunnari(joka siis Bachin Toccata ja Fugue)

Yks keino lytätä Civit on panostaa oikeasti mielekkääseen AI:hn ja diplomatiaan yms. Jotenki itellä tullut yhä enemmän fiilis, että vaikka civit nyt lähtökohtaisesti on oman sivilisaation rakentamista, on se kaikenlainen kanssakäyminen yhä melko kankeaa ja tökeröä. Plus toki hintakilpailu.
 
Yks keino lytätä Civit on panostaa oikeasti mielekkääseen AI:hn ja diplomatiaan yms. Jotenki itellä tullut yhä enemmän fiilis, että vaikka civit nyt lähtökohtaisesti on oman sivilisaation rakentamista, on se kaikenlainen kanssakäyminen yhä melko kankeaa ja tökeröä. Plus toki hintakilpailu.
Täysin samaa mieltä. Civ5:n diplomatian hoito oli surkeaa. Muutenkin tietoa pimitettiin turhaan ja vaikka pelin peruspalikat olivat kunnossa niin välissä vitutti pelata. Steam workshopin InfoAddict auttoi onneksi jonkun verran. Jotain tekemisen tasosta kertoo myös se että teknologian keksimisen jälkeen ylijäänyt science katosi savuna ilmaan eikä siirtynyt seuraavaan teknologiaan! Aivan käsittämättömiä virheitä, mutta tuo onneksi korjattiin ensimmäisessä päivityksessä.

Brave New World DLC toi taideteokset ja niillä ansaittavan kulttuurivoiton, mutta civilopediasta ei löydy tietoja mitä taideteoksia niihin rakennuksiin menee ja mitä bonuksia niistä saa. Helposti korjattavaa vikaa ei koskaan korjattu. Peli on täynnä tuollaista laiskuutta eikä civilopediassa ollut edes hyperlinkkejä kuten Civ4:ssa ja tiedon etsiminen oli hankalaa.

Olin erittäin pettynyt kun vihdoin tänä vuonna ostin Civ6:n ja siinäkin oli joitain samoja ärsyttävyyksiä. Näyttää siltä että pelintekijät pelaavat peliänsä helpoimmalla vaikustasolla eivätkä yritä optimoida pelaamistaan.

Nyt kun aloin muistelemaan Civ5:n virheitä niin toivon todella että Humankind tekee hyvän pelin ja Firaxis & 2K alkaisivat panostamaan Civilizationeihin eivätkä tekisi niitä vasemmalla kädellä.
 
Tätä on kyllä odotettu kymmeniä vuosia! Jos siis tekoäly ja diplomatia saadaan CIVejä paremmaksi. Tulee varmasti muutenkin hommattua, genre on lähellä sydäntä ja tekijä tietää mitä ovat tekemässä.

Virkistävä uutuus!
 
Opendev hakemukset ovat nyt avoinna. Opendevissä peliä pääsee pelaamaan lyhyissä skenarioissa joiden jälkeen pääsee antamaan palauetta kyseisistä ominaisuuksista.

Humankind Game - Official Website

 
Viimeksi muokattu:
Peli näyttää värimaailmaltaan täysin Civilization VI:n kopiolta, mutta ei anneta sen häiritä. Hakemus laitettu sisään, hyvä jos saadaan genreen vähän kilpailua.
 
OpenDevissä Scenario 2: Battles of History nyt saatavilla.

Näköjään melko helposti pääsee mukaan OpenDeviin, maanantaina täytin kyselyn ja nyt on pääsy tähä uuteen skenaarioon sekä vanhaan.
 
Mitähän tästä nyt sanois ... tuntuu että tää on melkein täys kopio Endless Legend pelistä, jotain ominaisuuksia poistettu ja muutamia lisätty mutta aikalailla EL civ-viboilla. Ensivaikutelmaksi jäi kuitenkin että Civ johtaa kirkkaasti edelleen, en siis kyllä itse tätä kutsuisi "civ killer" peliksi.

Civ V on edelleen paras tämäntapainen peli jota pelannut. Toki tälle silti pitää antaa mahdollisuus kun peli julkaistaan.
 
Itse odotan tätä kanssa, näyttää grafiikka hyvältä, mutta onkohan liian simppeli? Onkohan liian humoristinen myös? Jos on pelannut Civiä niin toivoo että olisi syvällisempi kuin Civ. Sentään kaupunkien laajentaminen vaikuttaa luonnollisemmalta.
 
Huomenna julkaisu kello 17:00.
Tänään päättyy embargo 17:00 jolloin näemme miltä loppupeli näyttää.

Tämä myös day 1 game passissa saatavilla.

Mitä streamejä katsonut industrial eran loppuun niin hyvältähän täm vaikuttaa. Tosin niin on vaikuttanut muutkin Amplituden pelit, mutta sitten jostain syystä niitä ei ole jakanut pelata itse.
 
Mitä streamejä katsonut industrial eran loppuun niin hyvältähän täm vaikuttaa. Tosin niin on vaikuttanut muutkin Amplituden pelit, mutta sitten jostain syystä niitä ei ole jakanut pelata itse.
Meikällä sama. :D Vuosia sitten kun halusin jotain Civ5:n tapaista ostin Endless Legendin, mutta tunnin opettelun jälkeen jostain syystä käynnistin vain mieluummin puhkipelatun Civ5:n.

Humankind kyllä kiinnostaa mutta en ihan heti hommaa kun nyt opettelun alla on Old World. Se vaikuttaa ihan hyvältä mutta tämä opetteluvaihe on tuskainen. Jokaikinen vuoro tulee liian monta pop-uppia, osa niistä on hyödyllisiä peliin liittyviä ja osa taas tutoriaalia. Lisäksi englanninkieliset sanat/termit ovat outoja niin koko ajan pitää olla googlettamassa samaan tapaan kuin Crusader Kings 2:ssa. Pikanappejakaan ei voi säätää, että vois pelata pelkästään hiirellä. Eli Humankindilla on ihan hyvät mahdollisuudet Civin ja Old Worldin voittamiseen.
 
Muutama arvostelu pihalla:


Huomenna pelaamaan! :comp:
 
Olen tehnyt vähän tutkimusta AI:sta katsomalla streamereiden end screenejä.

Havaintoja. AI jää aina jälkeen era 3 kohdilla. Pelaajilla alkaa tuossa ekspomentiaalinen kasvu kaikilla mittareilla ja AI vaikeustasosta riippumatta jatkaa erittäin hidasta tasaista kasvua.

Tässä esimerkki yhtä normaalia vaikeammalla vaikeudella ja normal game speedillä. Kyseinen graafi on rahasta, mutta kaikki muutkin graafit näyttävät ihan samalta. Tärkein osuus on tuo kolmannen aikakauden kohta jossa selkeästi näkyy että pelaaja karkaa. Kyseisessä kuvassa pelaaja rakentaa ihmeen neljännellä aikakaudella jolloin homma lähtee ihan lapsesta.

Screenshot_20210817-094620.jpg


Tutkin useamman streamerin end screenit normal ja fast nopeuksilla sekä normaalilla ja jopa vaikeammalla vaikeustasolla. Tekoäly noudattaa kaikilla asetuksilla tätä samaa kaavaa. Vaikuttaisi siltä että AI on täysin rikki.

Toivotaan hyvää Day 1 päivitystä, mutta näin isoissa asioissa kun AI on kyllä melko ihme jos joku muutos käy.
 
Viimeksi muokattu:
Muutama arvostelu pihalla:


Huomenna pelaamaan! :comp:
Tämä julkaistaan sitten Game Passiin suoraan, niin voi sieltä testata että onko peli mieleinen. :tup:
 
Steam-arvostelut oli aluksi Mostly Positive, nyt enää Mixed. Parannettavaa ilmeisesti riittää.
 
Steam-arvostelut oli aluksi Mostly Positive, nyt enää Mixed. Parannettavaa ilmeisesti riittää.

Ei pidä uskoa trolleja, kun peli ollut vasta nelisen tuntia pihalla.

Reilu nelisen tuntia nyt cooppina peliä takana, ja vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta kliksuttelulta. Paljon samaa kuin civissä ja old worldissa, ja asiat on tehty vain eri tavalla, mutta on myös paljon uutta opeteltavaa. Ainut iso miinus tällä hetkellä on liittoutumisen mahdollisuus heti alusta alkaen.

Ensimmäisessä pelissä tuli pahasti kuokkaan, ja toinen on sentään sujunut vähän paremmin. Hyvät ensivaikutelmat joka tapauksessa! :comp:
 
Katsoin noita Steam arvosteluja niin suuri osa niistä liittyy pelin suorituskykyyn. Kaikilla ei toimi hyvin, vaikka ois uusinta uutta rautaa koneessa kiinni. Toinen iso valitustenlähde on AI:n tyhmyys josta tuossa ylempänä olikin jo mainittu.
 
Alkaa trollit pikkuhiljaa karista Steamin arvosteluista:

1629299818522.png


Peliin tuli juuri päivitys. Onko mitään tietoa mitä päivitys sisältää? :interested:

E: Sieltäpä tuli jo patch notesit:
CHANGES AND ADDITIONS:
  • Removed the Endless mode from beginner and advanced tutorials.
  • Added subtitles to the last 4 tutorial videos.

IMPORTANT FIXES:
  • Fixed an issue where the end turn could hang when an Independent People ransack a Ruin.
  • Fixed an issue where the end turn could hang when a Contemporary Russian Emblematic District is built on a Point of Interest which is not a Resource Deposit.
  • Fixed an issue where a crash can occur at start while having Epic Game Launcher installed.
  • Fixed an issue where the Cloud saves system is not working.
  • Fixed an issue where one Territory is removed by the Map Editor each time a save is performed.

OTHER FIXES:
  • Fixed an issue where a wrong value is displayed when the player has not enough War Support to declare a war.
  • Fixed an issue where the default Avatar is displayed in game on the First Time User Experience scenario and not the player's customized Avatar.
  • Fixed an issue where an error can be encountered during a battle against Deers which uses the Automatic Battle feature.
  • Fixed an issue where Resource icons could be no longer displayed on Deposits after being exploited.
  • Fixed an issue where a debug text is displayed in the Attack Prediction panel when the Ferocious bonus is applied on Units.
  • Fixed an issue where a debug text could be displayed in the Narrator's subtitles when creating the first Emblematic Unit.
  • Fixed an issue where "?" character is displayed in numerous event descriptions.
  • Fixed an issue where a debug text is displayed in the tooltip of the Luxurious AI Persona Bias.
  • Fixed an issue where a debug text is displayed in the Diplomacy log for White Peace proposals.
  • Fixed an issue where the fail message when joining a modded Multiplayer lobby isn't clear enough.
 
Viimeksi muokattu:
Arvosteluissa myös melkein kaikissa annettu kritiikkiä huonosta tekoälystä.
Alkaa trollit pikkuhiljaa karista Steamin arvosteluista:

1629299818522.png


Peliin tuli juuri päivitys. Onko mitään tietoa mitä päivitys sisältää? :interested:

E: Sieltäpä tuli jo patch notesit:
CHANGES AND ADDITIONS:
  • Removed the Endless mode from beginner and advanced tutorials.
  • Added subtitles to the last 4 tutorial videos.

IMPORTANT FIXES:
  • Fixed an issue where the end turn could hang when an Independent People ransack a Ruin.
  • Fixed an issue where the end turn could hang when a Contemporary Russian Emblematic District is built on a Point of Interest which is not a Resource Deposit.
  • Fixed an issue where a crash can occur at start while having Epic Game Launcher installed.
  • Fixed an issue where the Cloud saves system is not working.
  • Fixed an issue where one Territory is removed by the Map Editor each time a save is performed.

OTHER FIXES:
  • Fixed an issue where a wrong value is displayed when the player has not enough War Support to declare a war.
  • Fixed an issue where the default Avatar is displayed in game on the First Time User Experience scenario and not the player's customized Avatar.
  • Fixed an issue where an error can be encountered during a battle against Deers which uses the Automatic Battle feature.
  • Fixed an issue where Resource icons could be no longer displayed on Deposits after being exploited.
  • Fixed an issue where a debug text is displayed in the Attack Prediction panel when the Ferocious bonus is applied on Units.
  • Fixed an issue where a debug text could be displayed in the Narrator's subtitles when creating the first Emblematic Unit.
  • Fixed an issue where "?" character is displayed in numerous event descriptions.
  • Fixed an issue where a debug text is displayed in the tooltip of the Luxurious AI Persona Bias.
  • Fixed an issue where a debug text is displayed in the Diplomacy log for White Peace proposals.
  • Fixed an issue where the fail message when joining a modded Multiplayer lobby isn't clear enough.

Eikai ne trolleja ole. Jengillä on ihan oikeasti vaikeuksia saada tätä edes käyntiin. Huomasin itse että jos alt tabbaa kun peli lataa niin se menee jumiin. Monella menee slpash screenin jälkeen jo nurin.

Pelasin tuon tutorial tehtävän läpi. Siinä vaikeustaso on Town eli 2/7. Yksi normaalia alempana, tuolla vaikeustasolla ihan sama onko AI:ta vai ei. Meni aika pitkälti tuo hakatessa vaan next turnia ja kokeillessa eri mekaniikkoja mikä liene koko tutorial skenarion idea. Ensi vaikutelma on kyllä hyvä. Tykkään tässä paljon enemmän kaupunkien rakentelusta kuin missään Civ:ssä. Ensi pelissä ptiää tutustua enemmän sotaan, tässä olin niin ylivoimaisesti muita edellä että voitin sodat ilman tappioita.

Tuntui että tuossa on joitain kulttuureja jotka ovat vain ylivoimaisesti parempia kuin muut ja jos ensimmäisenä saa valita uuden kulttuurin niin ei ole järkeä valita muuta. Pitää vähän tutustua ja katsella miten noista ei niin selkeistä bonuksista saa revittyä kaiken hyödyn irti.

Pieniä bugeja on muuten ihan älyttömästi. Erilaisia UI bugeja, kerran katosi sotilas taistelukentältä jonnekin limboon, ensimmäinen taistelu jäi jumiin AI:n vuorolla jne. Jotkut ovat vain vähän ärsyttäviä jotkut vaativat aiemman tallennuksen lataamista.
 
Eikai ne trolleja ole. Jengillä on ihan oikeasti vaikeuksia saada tätä edes käyntiin. Huomasin itse että jos alt tabbaa kun peli lataa niin se menee jumiin. Monella menee slpash screenin jälkeen jo nurin.

Pieniä bugeja on muuten ihan älyttömästi. Erilaisia UI bugeja, kerran katosi sotilas taistelukentältä jonnekin limboon, ensimmäinen taistelu jäi jumiin AI:n vuorolla jne. Jotkut ovat vain vähän ärsyttäviä jotkut vaativat aiemman tallennuksen lataamista.

Viittasin tuolla eiliseen, jolloin parin tunnin jälkeen oli jo "mixed". Eihän siinä ajassa kerkeä pelaamaan kuin sen tutoriaalin läpi ja aloittamaan ensimmäistä peliä.

Itsellä ei vielä suurempia bugeja tai kaatumisia ole parinsadan erän aikana moninpeliä tullut. Onneksi on autosavet vuoron välein, jos tarvetta palata takaisinpäin. :)
 
Viittasin tuolla eiliseen, jolloin parin tunnin jälkeen oli jo "mixed". Eihän siinä ajassa kerkeä pelaamaan kuin sen tutoriaalin läpi ja aloittamaan ensimmäistä peliä.

Niin siis ongelmahan on se että jengi ei pääse edes tutoriaaliin asti. Peli ei yksinkertaisesti käynnisty monelle. Ihan oikeutettua antaa silloin alapeukkua jos peli on niin rikki että ei edes toimi.

Tuli vastaan sellainen bugi kun käyttää noita custom personoita niin pelissä sitten niiden 3D avatar ei olekkaan enää se custom vaan joku geneerinen. Nimi ja persoonallisuus jäi vaan customiksi.
 
No nyt tuli kyllä vastaan sellainen bugi että mieli tekisi heittää koko peli roskiin.

6 tuntia ja 200 vuoroa myöhemmin selvisi että koko kartassa ei ole yhtään öljyä. RIP.

Mykenen unique unit on muuten melko vahva. Jos naapuriksi saa agressiivisen Mykenen niin voipi melkeen samantien pistää restarttia. Ei noita saa mitenkään hengiltä tyyliin ensimmäiseen 50 vuoroon.
 
Olen tykännyt kyllä. Otin puolipäivää vapaata töistä tänään että ehti jaukaa 2 hengen moninpeliä pitemmän session :)

Monta asiaa on tehty todella paljon paremmin kuin Civissä, joten näkee kyllä että peliä on suunniteltu ja hiottu vuosikausia.

AI varmaan on todella heikko, mutta moninpeli pienellä kartalla on sujunut hyvin ja hauskaa on ollut.
 
Itse tykkään kaupungeista. Civ5 ja 6 niitä on liikaa. Nyt mulla on 8 industrial agella ja vähempikin riittäisi. Kymmenien kaupunkien kanssa hitsaa kiinni microon. Myös unit stackit ovat parasta, ihan perseestä liikuttaa sataa unittia erikseen. Paljon helpompaa liikuttaa muutamaa stackkia. Jos ei jaksa sotia niin auto resolvella vaan helpot taistelut. Ei ole tullut bugeja vastaan, ei ole kaatuillut, kone ei käy kuumana.

Town on vaan ihan liian helppo, lisäksi uuden mantereen saaminen ekana itselle on op. Asutin sen yksin kokonaan. Noh mekaniikkoihin parasta varmaan on tutustua suht helpossa pelissä! Minkä kokoisia kaupunkeja tässä muuten ssa? Itsellä oli jo keskiajalla viimeistään yli 30 pop kaikissa. Pääkaupungissa taisi olla yli 40. Kova homma keksiä kaikille töitä... itse panostan maanviljelyyn ja kaupungit ovat city growth asetuksella. Kyllä niitä työläisiä, tiedemiehiä ym. sitten tulee ajan kanssa, kun kaupunki kasvaa.
 
Minkä kokoisia kaupunkeja tässä muuten ssa? Itsellä oli jo keskiajalla viimeistään yli 30 pop kaikissa. Pääkaupungissa taisi olla yli 40. Kova homma keksiä kaikille töitä... itse panostan maanviljelyyn ja kaupungit ovat city growth asetuksella. Kyllä niitä työläisiä, tiedemiehiä ym. sitten tulee ajan kanssa, kun kaupunki kasvaa.

Omassa tutorial pelissä sain 64 pop. Tässä on achievemt Gigapolis. 40 territoryn kaupunki. Oletettavasti siis myös popin saa kasvatettua jonnekin aivan naurrttaviin lukemiin.
 
Omassa tutorial pelissä sain 64 pop. Tässä on achievemt Gigapolis. 40 territoryn kaupunki. Oletettavasti siis myös popin saa kasvatettua jonnekin aivan naurrttaviin lukemiin.

Saahan sitä jos ei tee ollenkaan sotaukkoja. Ne kun vähentää tässä suoraan populaatiota. :)
 
Saahan sitä jos ei tee ollenkaan sotaukkoja. Ne kun vähentää tässä suoraan populaatiota. :)

Kaupungissa on myös kiinteä population limit. En ole vielä tutustunut mikä tuota limittiä nostaa.

Tässä on myös rajoitus että voit vain saada 1 pop per vuoro vaikka ruokaa olisi miten paljon.

Industryssa ei ole samanlaista rajoitetta. Voit siis rakentaa yhdessä vuorossa vaikka kokonaisen armeijan jos production vaan riittää.
 
Plääh. Olisin nimenomaan toivonut kohennusta AI:n suhteen, kun civiin vertaa, jossa ylivoimaisesti suurin ongelma on susipaska AI.

Ei kannata vielä menettää toivoa. Meillä oli vain 3/7 vaikeustaso ja yhtään patchia ei ole vielä tullut. En ole vielä niin paljon pelannut että mitään varmaa osaisin sanoa, mutta tuollaisia kommetteja olen lukenut.

Peli sinänsä on helpompi AI:lle kuin CIVit, kun ei settlereitä mitä menettää ja saa vain yhden kaupungin per alue. Pitäisi kyllä olla mahdollista saada AI osamaan ainakin perusasiat.
 
5/7 vaikeudella Militsristic, vindictive ja rusher persoona ainankin tarjoaa vastusta kun sattui ekaksi naapuriksi.

Eipä tässä ole koko pelin aikana kerennyt tehdä muuta kuin puolustaa. Sodan jälkeenkin tyyppi avasi heti uuden grievancen. Maksoin sen pois ja seuraavalla vuorolla se pisti taas uuden. Sieltä se taas puskee uusilla armeijoilla. Edellisestä sodasta oppineena nyt joka kaupungissa on muurit, choke pointeissa garrison ja täys stacki sotilaita.

Famen suhteen olen viimeinen ja tämä vastustaja ensimmäinen. Katsotaan miten käy ja pääseekö tuolta nousemaan. Tässä on ihan hyvä mekaniikka tuo pakotettu surrender. Se toki estää Civ tyylisen yhdellä sodalla vastustajan tuhoamisen, mutta se tuo myös vähän palkintoa onnistuneesta puolustus sodasta.

Pidän myös enemmän ja enemmän tuosta kulttuurien vaihdosta. Valitsin ensiksi Zhoun koska ajattelin keskittyä tieteeseen mutta kun AI rupesi hyökkäämään niskaan vuorolla 15 ensimmäisen kerran jouduin muuttamaan suunnitelmia ja ottamaan Rooman seuraavaksi. En olisi selvinnyt toisesta sodasta ilman Rooman unique unittia ja muita bonuksia.
 
Kaupungissa on myös kiinteä population limit. En ole vielä tutustunut mikä tuota limittiä nostaa.

Tässä on myös rajoitus että voit vain saada 1 pop per vuoro vaikka ruokaa olisi miten paljon.

Industryssa ei ole samanlaista rajoitetta. Voit siis rakentaa yhdessä vuorossa vaikka kokonaisen armeijan jos production vaan riittää.

Ilmeisesti se xx/yy tarkoittaa työläisiä js työpaikkojen määrää. Mulla lipes asukasluku yli 100:n, työpaikkoja oli vain 80. Eli 20 ukkoa venytti esaa. Lopulta tajusin tehdä vaan pirusti hamletteja ja districtejä ja kullalla ostaa työttömiä armeijaan. Väkiluku lähti ainakin itsellä ihan käsistä jo hyvin varhain. 1. peli Townilla oli ylikävely. Kokeilen nyt kolmea pykälää vaikeammalla..
 
Ilmeisesti se xx/yy tarkoittaa työläisiä js työpaikkojen määrää. Mulla lipes asukasluku yli 100:n, työpaikkoja oli vain 80. Eli 20 ukkoa venytti esaa. Lopulta tajusin tehdä vaan pirusti hamletteja ja districtejä ja kullalla ostaa työttömiä armeijaan. Väkiluku lähti ainakin itsellä ihan käsistä jo hyvin varhain. 1. peli Townilla oli ylikävely. Kokeilen nyt kolmea pykälää vaikeammalla..

Ah aivan. Se tosiaan menee yli. Tuo tooltip voisi olla selkeämpi.

Pelasin loppuun 5/7 vaikeudella pelin. Heti 16 vuorolla ensimmäinen AI naapuri jolla oli rusher bias julisti sodan. Siinä meni sitten jonku 100 vuoroa kun yritti vaan pysyä hengissä kunnes lopulta sen AI:n sai nujerrettua sellaiseen tilaan että se ei ollut enää uhka. 160 vuoron kohdalla ensimmäisenä olevalla AI:lla oli yli tuplat fame pointteja. Tuossa kohtaa opettelin miten niitä fame pisteitä saa. Viimeisen 10 vuoron aikana joka vuorolla vaihtui kumpi on famessa johdossa. Lopulta voitin noin 1500 famen etumatkalla kun spämmin vaan kaikki mahdolliset teknologiat, avaruusasemat sun muut.

5:stä AI:sta ainoastaan tuo joka oli ykkösenä pysyi pelin aikana mukana tahdissa ja itseasiassa oli suurimman osan pelistä edellä kaikessa. En tosin oikeastaan millään tasolla ollut tuon AI:n kanssa tekemissä paitsi aivan lopussa testasin nukeja. Ilman tuota vuoron 16 sotaa en usko että peli olisi mennyt noin tiukille. Pitää seuraava peli pelata 6/7 vaikeudella.

Late industrial ja early comteporary tuntuu vähän turhalta ajalta normaalilla nopeudella. Tuossa vaiheessa sain 1 teknologian tai jopa 2 per vuoro vaikka en tehnyt yhtään research districtiä ensimmäiseen 200 vuoroon. Aloitin teknologiaan panostamisen vasta joskus 200+ vuorolla. Ei mitään jakoja olisi ollut käyttää esimerkiksi tuon vaiheen sotilaita, siinä vaiheessa kun olisin marssittanut ne rajalle niin olisin voinut jo upgradea ne parempiin. Pitää varmaan myös seuraava peli pelata joko slow tai endless nopeudella. Tosin tuohon 300 vuoron peliinkin menee se 8-10 tuntia.

Pitää testailla lisää. Tässä pääsee kyllä ihan naurettaviin kulta, tiede ja teollisuus per vuoro lukuihin. Osittäin se on tietenkin suunniteltu peliin, mutta en usko että kehittäjätkään on testannut kaikkia noita naurettavia comboja joita voi tehdä.
 

Liitteet

  • poplimit.jpg
    poplimit.jpg
    41 KB · Luettu: 68
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen peli ohi 3/7 tasolla, ja ei puhettakaan voitosta. Voi kyllä sanoa, että kun modit muhii niin Civi on lyöty! :comp:
 
  • Tykkää
Reactions: ssg
Viimeisin 6/7 vaikeuden peli päätttyi 60 vuoroa etuajassa kun AI saastutti liikaa. Tämäkin peli aika pitälti noudatti samaa kaavaa. 1 AI joka saa jossain alussa ylilyönti aseman naapuristaan jyrää ja muut 5 AI:ta jää jalkoihin täysin.
Tämä vaikuttaisi olevan itselleni hyvä vaikeustaso. Tuo pollution on vähän harmillinen ominaisuus. Pitää ilmeisesti koittaa mahdollisimman pian tunnistaa se vahvin AI ja käydä pieksemässä takaisin kivikaudelle.

Kyllä tuo AI tarjoaa haastetta niin kauan kun sen antaa olla rauhassa tarpeeksi pitkään. Taistelussahan nuo tekee ihan tyhmiä asioita kuten juoksuttaa hevosia keihäisiin, eli sodassa ennen ruutia pelaajalla on selkeä etu.

Tässä on muuten kaikenmaailman pieniä asioita mitä peli ei suoraan kerro. Ransackaamalla voi tuhota independentiltä tai AI:lta otetun kaupungin. Tätä ennen jos sieltä rakentaa populaation tyhjäksi halvimmilla sotilailla niin saat lisää kansalaisia kun dispandaat sotilaat omalla alueella. Pitkään luulin että sotiminen on ihan mahdotonta kun city limit paukkuu ja ei ole influencea/oikeaa teknologiaa yhdistää uutta kaupunkia olemassa olevaan.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä pukkasi pihalle. Kyllä se siitä muhii! :kahvi:

 
Tulihan se tiedevoitto sieltä vihdoin! 40 tuntia sai yrittää. :D

1630861027641.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 480
Viestejä
4 539 195
Jäsenet
74 803
Uusin jäsen
Mäntyvirta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom