Huhu: Samsung valmistaa Qualcommin Snapdragon 8 Elite Gen 5 for Galaxy -piirit

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Qualcomm on tehnyt Samsungille jo useamman sukupolven ajan "for Galaxy" -erikoisversioita huippupiireistään. Tyypillisesti piirien ainut ero perusversioon on ollut korkeammissa kellotaajuuksissa.

Korealaislähteiden mukaan nyt Qualcomm olisi tekemässä myös Snapdragon 8 Elite Gen 5:stä "for Galaxy" -erikoisversion, mutta se ei eroaisi tällä kertaa vain kellotaajuuksiltaan, vaan myös valmistaja olisi eri. Korealaisen New Daily -sivuston mukaan useat lähteet ovat jo varmistaneet Samsungin toimittaneen piiristä testikappaleita Qualcommille ja ne valmistettaisiin yhtiön 2 nanometrin GAAFET-prosessilla, kun perusversio valmistetaan TSMC:n 3 nanometrin N3P-prosessilla. Mikäli väitteet pitävät paikkansa, ovat yhtiöt tehneet "for Galaxy" -versioiden eteen reilusti enemmän töitä, sillä piirin fyysinen toteutus on suunniteltava erikseen kunkin valmistusprosessin suunnittelusääntöjen mukaisesti.

Lähde: Snapdragon 8 Gen 5 for Galaxy tipped to be manufactured by Samsung

Jos olen ymmärtänyt nämä huhut oikein niin tämä Snapdragon Gen 5 Elite debytoisi Samsungin 2026 foldable malleissa, kun taas S26 sarjassa olisi Exynos 2600

Jos olen ymmärtänyt nämä huhut oikein niin tämä Snapdragon Gen 5 Elite debytoisi Samsungin 2026 foldable malleissa, kun taas S26 sarjassa olisi Exynos 2600
Todennäköisesti vähintään osa S26-sarjasta käyttää Snapdragon 8 Elite Gen 5 for Galaxy piirejä, vaikka osa tulisi Exynos 2600:lla.
Snapdragon 8 Elite Gen 5 itsessään on jo myynnissä Xiaomi 17 -sarjan puhelimissa Kiinassa ja pian myös OnePlus 15 -puhelimissa samassa maassa (ja huhujen mukaan marraskuussa muualla)

Joko Samsungilla on työnnetty joku oman piirisuunnitteludivisioonan vaikutusvaltainen pomo eläkkeelle vai mistä tämä idea on oikein lähtenyt...

Joko Samsungilla on työnnetty joku oman piirisuunnitteludivisioonan vaikutusvaltainen pomo eläkkeelle vai mistä tämä idea on oikein lähtenyt...
for Galaxy Snapdragoneiden? Onhan niitä ollut jo useampi sukupolvi. Samsungin idea on että "mun Snapdragoni on parempi ku sun Snapdragoni"

Statistiikka

Viestiketjuista
289 843
Jäsenet
79 701
Uusin jäsen
Seve_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom