Huhu: Qualcomm saattaa julkaista Snapdragon 8 Gen 3:n totuttua aikaisemmin

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Viimeisimpien kiinalaisesta Weibo-palvelusta vuotaneiden huhujen mukaan Qualcomm saattaa suunnitella Snapdragon 8 Gen 3:n julkaisua totuttua aiemmin, mahdollisesti jo lokakuussa. Tavanomaisesti Qualcommin lippulaivapiirit on julkistettu joulukuun tienoilla, joskin viime vuonna Snapdragon 8 Gen 2 nähtiin jo marraskuussa. Entistäkin aiempi julkaisuaikataulu asettaisi mahdollisen plus-mallin piirin julkaisun tänä vuonna kohtalaisen ahtaalle, mikäli sellaista tullaan näkemään lainkaan.

Huhuissa on odotettu myös Snapdragon 8 Gen 3:n tuovan jälleen mukanaan hieman uudistettua prosessorirakennetta, sillä Snapdragon 8 Gen 2:n yhden tehoytimen, neljän keskitehoytimen ja kolmen virransäästöytimen sijaan käytössä voisi huhujen mukaan olla yksi tehoydin, peräti viisi keskitehoydintä ja kaksi virransäästöydintä.

Lähde: Android Authority
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 716
Qualcommilla on nykyajan mittapuullakin sekavat nimeämiskäytännöt. Itse olen noita ARM-läppäreitä katsellut viime aikoina ja siellähän on jo Snapdragon 8cx Gen 3 käytössä ja Gen 4 julkaistu. Hieman ihmetytti otsikko ennenkuin tajusin, että nyt on kyse kännyköiden piireistä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 399
Qualcommilla on nykyajan mittapuullakin sekavat nimeämiskäytännöt. Itse olen noita ARM-läppäreitä katsellut viime aikoina ja siellähän on jo Snapdragon 8cx Gen 3 käytössä ja Gen 4 julkaistu. Hieman ihmetytti otsikko ennenkuin tajusin, että nyt on kyse kännyköiden piireistä.
Tuo gen kai kuvaa sukupolvea. jotai uutisia on ollut firman uudistetusta nimeämis käytännöstä.

Nopea Qualcommin sivuilta , niin 8cx gen 3 on mainitu, mutta ei mitään mainintaan Gen 4stä.

Nopea googeltus, niin gen 3 tuotteita on julkaistu viimevuonna, mutta gen 4sta vain jotain huhuja joiden mukaan 2024 odotetaan.

ilmeisesti 8cx julkaistu 2019, niin ei ihan joka vuosi uutta generaatiota.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 415
Yleisenä huomiona tähän, että vaikka julkaisisivatkin piirin kuukautta aiemmin, niin ei se välttämättä silti vaikuta markkinoilletuloon millään tavalla, eikä siten myöskään Snapdragon 8+ gen 2 -piirin asemaan markkinoilla loppuvuoden puhelimissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 756
Viestejä
4 205 579
Jäsenet
70 960
Uusin jäsen
Sallys

Hinta.fi

Ylös Bottom