Huh, pojalle pelikonetta

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
8
Huoh,

Iskä (=minä) pudonnut koneiden rakentelukelkasta jo vuosikymmen sitten, mutta 10v pojalle pitäisi kasata aattona ensimmäinen pelikone. Alla paketti mihin olen parin illan selailun jälkeen päätynyt:

1 kpl AMD Ryzen 5 2600X AM4 6C/12T 4.2GHz 19MB
1 kpl MSI X470 GAMING PLUS Socket AM4
1 kpl KINGSTON 16GB 3200MHz DDR4 CL18 DIMM
1 kpl MSI GeForce GTX 1070 Ti AERO 8G
1 kpl CM MasterCase MC500M 1xTG RGB plate
1 kpl CORSAIR Builder TX650 650W PSU
1 kpl WD Desktop Blue 1TB SATA 6Gb/s 64MB
1 kpl SAMSUNG 970 EVO SSD 250GB NVMe M.2

Onkohan tuossa nyt jotain ihan ilmeistä ristiriitaa? Lempipelinä Fortnite ja hinta paketin hinta rupeaa olemaan kipurajoilla. Tuleeko noissa komponenteissa nykyään kaikki tarvittavat välikaapelit ja prossussa tahnat mukana ettei tarvitse lähteä jouluaattona Verkkiksen 24/7 myymälään noutamaan jotain puuttuvaa nikaletta.

Pelinäyttökin 24-27" koossa ja 1080p resolla pelailuun hakusessa. Saa suositella.

Kaikesta avusta jo etukäteen kiittäen,
Make
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
443
Ihan passeli paketti pojalle. Ainut mitä ite vaihtaisin paketista on näytönohjain. Hintaero 1070 Ti:n ja RTX 2070 on noin 50€ luokkaa, että ihan tulevaisuutta ajatellen olisi 2070 hiukan parempi vaihtoehto. Kaikki tarvittavat kaapelit tulee mukana ja AMD:n Wraith Spire jäähyn pohjassa on tahna valmiina. Näistä jonkun verran kuullu negatiiviseen sävyyn, mutta varmaan ihan käypä vekotus vakio kelloilla Fortnite ym pelailuun.

Näytöksi suosittelen hommaan jonkun yksilön, joka on 144hz ja 1ms vasteaika. Niin ei tarvitse sitäkään olla hetkeen päivittelemässä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Onhan siinä hyvät komponentit, mutta ehkä itse viilaisin ihan vähän muisteissa ja SSD:ssä.
Suosittelisin muisteiks samalla kellotaajuudella olevia, mutta pienemmällä latenssilla about samaan hintaan.
Pystyisit säästään muutaman euron vaihtamalla ton NVMe SSD:n SATA:an, koska pelikoneessa hyötyä verraten toiseen ei ole. Myöskin esim. 500gb on nopeampi kun 250gb versio.

G.Skill Ripjaws V 3200MHz CL16
Kingston HyperX Predator 3200MHz CL16
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 683
Huoh,

Iskä (=minä) pudonnut koneiden rakentelukelkasta jo vuosikymmen sitten, mutta 10v pojalle pitäisi kasata aattona ensimmäinen pelikone. Alla paketti mihin olen parin illan selailun jälkeen päätynyt:

1 kpl AMD Ryzen 5 2600X AM4 6C/12T 4.2GHz 19MB
1 kpl MSI X470 GAMING PLUS Socket AM4
1 kpl KINGSTON 16GB 3200MHz DDR4 CL18 DIMM
1 kpl MSI GeForce GTX 1070 Ti AERO 8G
1 kpl CM MasterCase MC500M 1xTG RGB plate
1 kpl CORSAIR Builder TX650 650W PSU
1 kpl WD Desktop Blue 1TB SATA 6Gb/s 64MB
1 kpl SAMSUNG 970 EVO SSD 250GB NVMe M.2

Onkohan tuossa nyt jotain ihan ilmeistä ristiriitaa? Lempipelinä Fortnite ja hinta paketin hinta rupeaa olemaan kipurajoilla. Tuleeko noissa komponenteissa nykyään kaikki tarvittavat välikaapelit ja prossussa tahnat mukana ettei tarvitse lähteä jouluaattona Verkkiksen 24/7 myymälään noutamaan jotain puuttuvaa nikaletta.

Pelinäyttökin 24-27" koossa ja 1080p resolla pelailuun hakusessa. Saa suositella.

Kaikesta avusta jo etukäteen kiittäen,
Make
Mitä muita pelejä poitsu aikoo pelailla Fortniten lisäksi ja onko koneella muuta käyttöä? Onko kavereilla PC:t, vai konsolit? Ei muuten, mutta nuo kannattaa selvittää ennen kuin upottaa 1300€ PC-pelikoneeseen, kun konsolipaketin saa 300 eurolla.

Henkilökohtaisesti olen toki enemmän PC-pelaamisen kannalla, mutta tätä ei nyt kysytäkään minulta. :D
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Mitä muita pelejä poitsu aikoo pelailla Fortniten lisäksi ja onko koneella muuta käyttöä? Onko kavereilla PC:t, vai konsolit? Ei muuten, mutta nuo kannattaa selvittää ennen kuin upottaa 1300€ PC-pelikoneeseen, kun konsolipaketin saa 300 eurolla.

Henkilökohtaisesti olen toki enemmän PC-pelaamisen kannalla, mutta tätä ei nyt kysytäkään minulta. :D
Kaverit vaihtoon jos konsoleilla pelaavat. :D

PC:n pitkäikäisyys on suurin kriteeri kun kasataan, sullakin näkyy olevan kuitenkin Intelin ensimmäinen genen kamaa, ja kohtuullisen tehokas näytönohjain sen kanssa ja ei noilla neckiä varmaan olekkaan. Konsolilla pelataan se generaatio tai pari, sitten kinutaan uutta neljänsadan euron konsolia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 683
Kaverit vaihtoon jos konsoleilla pelaavat. :D

PC:n pitkäikäisyys on suurin kriteeri kun kasataan, sullakin näkyy olevan kuitenkin Intelin ensimmäinen genen kamaa, ja kohtuullisen tehokas näytönohjain sen kanssa ja ei noilla neckiä varmaan olekkaan. Konsolilla pelataan se generaatio tai pari, sitten kinutaan uutta neljänsadan euron konsolia.
Joo, tämä on tiedossa ja kuten sanoin, itsekin olen selvästi kallellaan PC-pelaamisen puolelle. Vaan on niissä konsoleissakin etunsa ja tosiaan jos sattu naperon kaveripiiri siellä puolella pelaamaan, niin aika hankala siinä on nikotella vastaan (siis muuten kuin ostamalla kaikki vaihtoehdot). :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 099
Osa noista komponenteista alkuperäisellä listalla oli suosituksissa vaan, kun ne oli tarjouksessa. Emoa ja muisteja ei enää saa.

Ja ainakin näytönohjain on ihan hanurista verkkiksen ovh-hinnoilla. Osta RTX 2070 Armor mieluummin.
 

Joe

Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
316
Ainoat mitä henkilökohtaisesti vaihtaisin olisi virtalähde BitFenix Whisperiin (noin samanhintainen, mutta täysimodulaarinen ja gold sertifikaatti) näyttis RTX2070:n ja muistit Gwilhermin suosittelemiin Kingstonin muisteihin. NVMe SSD on kuitenkin erittäin paljon parempi kuin SATA3 SSD, jonka takia en henkilökohtaisesti vaihtaisi, varsinkaan jos pitkäikäisyyttä ajatellaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 253
Viestejä
4 195 638
Jäsenet
70 884
Uusin jäsen
faired

Hinta.fi

Ylös Bottom