Huawei P20 / P20 Pro

Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
253
Akku tuntuu kuluvan hurjaa vauhtia päivityksen jälkeen. Alle vuorokaudessa alkoi olla tyhjä. Aiemmin mennyt helposti kaksi vuorokautta.
Voisiko olla uuden Googlen Play Services päivityksen (18.3.82) syy, että akkusi kuluu nopeammin?
Google Play Services is both a blessing and a curse. Over the years, the software has become the essential motor driving Android devices, with a lot of former system APIs being transferred to the all-encompassing software. Push notifications, background operations, fast GPS functionality, and more are bundled within the application. Unfortunately, this means that any bugs with Play Services will affect almost all devices running a Google-sanctioned version of Android. Such a bug has surfaced with the latest update to version number 18.3.82, which churns through standby battery regardless of which phone you're using.
Heads up: Play Services 18.3.82 has a battery drain problem
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
"kennon lepotila 5%"

Mikä on kennon lepotila? Kuvake viittaa mobiiliyhteyteen.
Mulla enkuksi puhelin, niin taitaa olla vähän järkevämpi.
Se on kyllä nyt käännetty väärin, eli kyseessä tosiaan "cell standby". Eli juuri mobiiliyhteyden lepotila.

Joo, on toki olemassa battery cell mutta... :rofl:
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
565
En ole minäkään huomannut mitään eroa akunkulutukseen 9.1 päivityksen jälkeen, ihan hyvin kestää akku edelleen. On muuten aika huikea ero 1,5v vanhaan Mate 10 Pro:hon, ainakin paperilla. Molemmissa luureissa samat asetukset. Käytännössä luurit tyhjenevät kuitenkin jokseenkin samaan tahtiin. Vasemmalla P20 Pro, oikealla Mate 10 Pro.

Screenshot_20190814_100917_com.huawei.systemmanager.jpg Screenshot_20190814_102717_com.huawei.systemmanager.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Onko muilla hävinny spotifyn widgetti? Ei löydy enään ees widget valikosta.... muistaakseni oli ennen 9.1:stä.....
 

hcL

Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
73
Alkaa nykyinen Pixel XL (1.gen) vetelemään akun puolesta viimeisiään ja olisi aika katsella uutta luuria.

Olisikohan Huawei P20 Prosta korvaamaan vanilla Androidiin tottuneelle? Pääsääntöisesti valmistajien omat viritykset OS:aan ja etenkin bloat oksettaa, mutta tässä ilmeisen maltillisesti sitä?

Miten päivitykset tässä Huawei-gaten ollessa päällä? Android 9 ilmeisesti tullut ja seuraavaa lupailtu? Turvallisuuspäivitykset lupailtu myös vielä hyvän tovin?

Kamera on ilmeisen hyvä? Onnistuuko myös nopeat räpsyt automaattiasetuksilla hyvin tuloksin, vai vaatiiko manuaalista työtä? Tässä haen lähinnä eroa nykyiseen Pixeliin - tässä ei niin paljoa ole säädettävää ja lopputuloksena on lähes aina hyvä otos.

Mitenkäs akkukesto? Pitäisi olla ainakin revikoiden mukaan hyvä - miten käytännössä?

Kiitoksia jos joku ehtii vastailemaan :)
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Akunkesto on kohtuullinen, ei tosin yhtä hyvä kuin P30 Prossa. Kamera on myös kohtuullinen, kunhan jättää AI:n kytkemättä. Tasapainoinen kokonaisuus, saa vastinetta rahalle.
 

hcL

Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
73
Mikäs on viimeisin turvallisuuspäivitys mitä P20 Prolle olette toistaiseksi saaneet?

Itselläni 1 August 2019, ja ihmettelen ettei syyskuun päivitystä ole tarjottu.

Huawein sivuilla (Huawei EMUI/Magic UI security updates|HUAWEI Support Global) mainitaan seuraavaa:

"Current monthly security patch updates will be released for the following device models¹

HUAWEI P series: P30 Pro, P30, P20 Pro, P20"

Eikös tuon mukaan sivuilla näkyvä September 2019 päivitys pitäisi olla tyrkyllä? Vai onko näissä jotain alueellisia eroja?
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Mikäs on viimeisin turvallisuuspäivitys mitä P20 Prolle olette toistaiseksi saaneet?

Itselläni 1 August 2019, ja ihmettelen ettei syyskuun päivitystä ole tarjottu.

Huawein sivuilla (Huawei EMUI/Magic UI security updates|HUAWEI Support Global) mainitaan seuraavaa:

"Current monthly security patch updates will be released for the following device models¹

HUAWEI P series: P30 Pro, P30, P20 Pro, P20"

Eikös tuon mukaan sivuilla näkyvä September 2019 päivitys pitäisi olla tyrkyllä? Vai onko näissä jotain alueellisia eroja?
Elokuulla täälläkin vielä mennään, mutta on nuo usein aiemminkin laahannut sen pari kuukautta jäljessä, joten ei kannata vielä huolestua. Lisäksi jakelussa on välillä ollut tosi pitkiä eroja samankin mallin sisällä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tässä Mate20Pro:ssa huomannut että noin 2-3kk väliä ennen kuin päivitys tulee ja mullakin sisässä siis elokuu 2019 tietoturva.

Jos haluaa sen päivityksen joka kuukausi niin ostaa sitten vaikka sen Nokian, toki siinäkin on omat riskinsä, mun Nokia 8 tuli tiiliskivi tietoturvapäivityksen takia.:rofl:
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
253
Mua on ärsyttänyt se, kun normaaliin P20:seen ei saa tummaa teemaa asetettua kuten PRO:ssa voi. Mutta löysin vahingossa Redditin kautta Dark Mode -sovelluksen puhelimelle, minkä avulla osa Googlen sovelluksista (jotka tummaa teemaa tarjoaa) vaihtaa tummalle teemalle! Itse puhelimen valkoiseen teemaan tämä ei vaikuta, mutta parempi tämä kuin ei mitään.

https://play.google.com/store/apps/details?id=systems.maju.darkmode

Puhelimen oma teemanhan saa vaihdettua Theme-sovelluksesta, mutta Huawein omaa tummaan teemaa vastaavaan en ole vielä törmännyt. Jokaisessa kokeilussa teemassa on lisättynä jotain omaa kuten joidenkin sovelluksiin taustakuvia tai värejä...
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Onko jollain ihan käytännön kokemusta dual SIM käytöstä?

Mietin tuossa reissuja ajatellen että miten tuo oikeasti toimii. Ideana siis se, että voiko toiseen slottiin laittaa paikallisen liittymän vain mobiilinetin käyttöä varten. Plus voikohan sitä paikallista sitten jakaa hotspottina normaaliin tapaan.

Varmaan siis jotenkin näin kuvittelisi toimivan, mutta mieleen tulee palvelut kuten esim. WhatsApp jotka käyttää puhelinnumeroa sen tilin yhdistämiseen. Jos paikallinen SIM tarjoaa mobiilinettiä, niin "pääseekö" se kotimaisen simmin WhatsApp viestimään normaalisti sen kautta?
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Onko jollain ihan käytännön kokemusta dual SIM käytöstä?

Mietin tuossa reissuja ajatellen että miten tuo oikeasti toimii. Ideana siis se, että voiko toiseen slottiin laittaa paikallisen liittymän vain mobiilinetin käyttöä varten. Plus voikohan sitä paikallista sitten jakaa hotspottina normaaliin tapaan.

Varmaan siis jotenkin näin kuvittelisi toimivan, mutta mieleen tulee palvelut kuten esim. WhatsApp jotka käyttää puhelinnumeroa sen tilin yhdistämiseen. Jos paikallinen SIM tarjoaa mobiilinettiä, niin "pääseekö" se kotimaisen simmin WhatsApp viestimään normaalisti sen kautta?
Itsellä ei ole P20, mutta muilla puhelimilla mitä itsellä on ollut, niin on voinut valita, minkä simin mobiilidataa käytetään. Yleensä noi on stand by, eli kun toinen sim käytössä, niin toista ei voi käyttää. Soitettaessa tai tekstatessa puhelin yleensä kysyy, kumpaa simiä käytetään soittamiseen tai viestittelyyn. Whatsappin voi asentaa kummallekin simille oman sovelluksen, mutta tälle ei ole tarvetta jos se toinen simi toimii vain netin takia. Tosin netti katkeaa, kun soittelee sitten siitä "omasta" simistä :).
 
  • Tykkää
Reactions: TML

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Itsellä ei ole P20, mutta muilla puhelimilla mitä itsellä on ollut, niin on voinut valita, minkä simin mobiilidataa käytetään. Yleensä noi on stand by, eli kun toinen sim käytössä, niin toista ei voi käyttää. Soitettaessa tai tekstatessa puhelin yleensä kysyy, kumpaa simiä käytetään soittamiseen tai viestittelyyn. Whatsappin voi asentaa kummallekin simille oman sovelluksen, mutta tälle ei ole tarvetta jos se toinen simi toimii vain netin takia. Tosin netti katkeaa, kun soittelee sitten siitä "omasta" simistä :).
Jes, kiitoksia vastauksesta. :)

Vaikuttaa siis mukavalta lisältä tuo dual sim matkoille. Ottaa paikallisen prepaid data liittymän niin voi tarvittaessa asioita googlailla koska vain. Plus jos auton vuokraa, voi ajella ihan online versiolla Google Mapsista. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Onko jollain ihan käytännön kokemusta dual SIM käytöstä?

Mietin tuossa reissuja ajatellen että miten tuo oikeasti toimii. Ideana siis se, että voiko toiseen slottiin laittaa paikallisen liittymän vain mobiilinetin käyttöä varten. Plus voikohan sitä paikallista sitten jakaa hotspottina normaaliin tapaan.

Varmaan siis jotenkin näin kuvittelisi toimivan, mutta mieleen tulee palvelut kuten esim. WhatsApp jotka käyttää puhelinnumeroa sen tilin yhdistämiseen. Jos paikallinen SIM tarjoaa mobiilinettiä, niin "pääseekö" se kotimaisen simmin WhatsApp viestimään normaalisti sen kautta?
Just pari viikkoa reissussa P20 pron kanssa olleena voin sanoa, että toimii erittäin hyvin. Mulla on pääliittymänä Telia ja toisena Elisan mobiilidata. Otin reissussa tuohon kakkos-simmiin Elisan reissunetin (24,90e per 14vrk / 1Gt) ja asetin sen oletus-simmiksi mobiilidatalle niin luuri toimi ihan kuin kotimaassa yhdellä liittymällä.

WhatsApp ei käsittääkseni mitenkään vahdi mikä numero luurissa on käytössä kun sen on kerran asentanut (eihän se edes pääse siihen tietoon käsiksi) . Jo joskus viisi vuotta sitten käytin Thaimassa paikallista prepaidia ja WA toimi ihan normaalisti vaikkei oma suomiliittymä edes käynyt luurissa koko reissun aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
838
Vieläkö kannattaa ostaa? Nyt olisi näemmä ainakin dnalla 379€?
Tärkein asia yllättäen kamera ja iPhone11 ja P30 Pro oli harkinnassa mutta piheys vahvasti läsnä....

Varsinkin hyvä yökuvaus olisi tärkein
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
350
Hieno kuva!
Ite oon kans ollu varsin tyytyväinen. itteä harmittaa bt5 puute joka hieman haittaa nappikuuloke käytössä - tukee kuitenkin apt-x:ää eli ei mahoton puute tuokaan. Akku kestää todella hyvin ja käyttö pääsääntöisesti sulavaa, joidenkin nettisivujen kanssa hieman töksähtelee ajoittain. Tulevaisuuden softatuki saattaa olla pettymys? Alle 400e hinnalla mielestäni hyvä ostos.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Kyllä tähän Huawein puolelta on lupailtu Android kymppiä ensi vuoden alkupuoliskolla, joten softatuesta en olisi huolissaan.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
pari viikkoa sitten ostettu p20 pro 399e hintaan.

Hyvä puhelin. akkukesto todella hyvä, nopea, näyttö erinomainen, kamera loistava.
5/5 hintaansa nähden!
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
253
Mun P20:stä taisi värinämoottori mennä. Vaikka värinä on käytössä puheluissa ja viesteissä niin puhelin ei värise. Latasin muutama eri testisovelluksen, eikä näilläkään puhelin värise.

Ennen kuin lähden kiikuttamaan puhelimen huoltoon, mitä kannattaisi kokeilla? Varmaan tehdasasetuksien palauttamista? Asetuksista ei varmaan löydy vipua jolla saisi värinän kokonaan kytkettyä pois?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Mun P20:stä taisi värinämoottori mennä. Vaikka värinä on käytössä puheluissa ja viesteissä niin puhelin ei värise. Latasin muutama eri testisovelluksen, eikä näilläkään puhelin värise.

Ennen kuin lähden kiikuttamaan puhelimen huoltoon, mitä kannattaisi kokeilla? Varmaan tehdasasetuksien palauttamista? Asetuksista ei varmaan löydy vipua jolla saisi värinän kokonaan kytkettyä pois?
Kokeile kopauttaa luuria kevyesti, jos vaikka olisi vain jumissa... Jos ei auta, niin tuskin tulee resetilläkään kuntoon, mutta yrittänyttä ei laiteta.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
253
Kokeile kopauttaa luuria kevyesti, jos vaikka olisi vain jumissa... Jos ei auta, niin tuskin tulee resetilläkään kuntoon, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Tuli nollattua, mutta ei lähtenyt toimimaan. Eikä myöskään "pienellä" koputuksella
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Eilen tuli joku päivitys, mutta automaattinen näytön kirkkaudensäätö tekee edelleen ihan omiaan. On puhelimen ärsyttävin "ominaisuus".
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Mitä omiaan se tekee?
Automaattinen kirkkaudensäätö ei pysy pois päältä, vaikka sen kytkee pois. Seuraavan kerran kun käynnistää puhelimen niin on ruutu taas tummana. Esintyy myös muissa Huawein puhelimissa.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Automaattinen kirkkaudensäätö ei pysy pois päältä, vaikka sen kytkee pois. Seuraavan kerran kun käynnistää puhelimen niin on ruutu taas tummana. Esintyy myös muissa Huawein puhelimissa.
Aivan juu, no senhän on pakko olla jokin bugi.
Itse annan sen olla automaattinen joten enpä ole huomannut.
Voisi melkein testata.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Niin bugi se on ja Huawein foorumilla siitä on valitettu jo vuosia. Eivät sille mitään näytä tekevän.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Kellään tietoa koska Android 10 tulee tälle? Android Auto lähinnä kiinostaa.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Ei innosta kikkailu, voin odottaa Android 10 julkaisua. Ei tarvitse erillistä aplikaatiota.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Kai sitä tarvitsee akku käydä vaihdatuttaa, just ja just pääsee about vuorokauden nykyään. Siis sellaisella normaalilla käytöllä. Lataaminenkin ollut mulla sitä, että en anna tippua alle 20% ja aina lataa aivan täyteen. Käsittääkseni paras tapa.

Tänään aamulla oli myös hauska startti kun katselin että 17% akkua jäljellä. Selailin nettiä noin 10 minuuttia, siinä ajassa tippui 0% ja puhelin sammutti itsensä.

Sellaisenkin olen huomannut, että jos on alle 35% akkua nukkumaan mentäessä ei luuri enää kestä aamuun.

Noh, 70€ näyttää about olevan vaihto joten ei tuo paha ole.
Luurin sain 05/2018.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Kai sitä tarvitsee akku käydä vaihdatuttaa, just ja just pääsee about vuorokauden nykyään. Siis sellaisella normaalilla käytöllä. Lataaminenkin ollut mulla sitä, että en anna tippua alle 20% ja aina lataa aivan täyteen. Käsittääkseni paras tapa.

Tänään aamulla oli myös hauska startti kun katselin että 17% akkua jäljellä. Selailin nettiä noin 10 minuuttia, siinä ajassa tippui 0% ja puhelin sammutti itsensä.

Sellaisenkin olen huomannut, että jos on alle 35% akkua nukkumaan mentäessä ei luuri enää kestä aamuun.

Noh, 70€ näyttää about olevan vaihto joten ei tuo paha ole.
Luurin sain 05/2018.
Ei välttämättä ole akkuvika vaan esim. piirisarjassa joku solmussa niin että virtaa menee koko ajan ihan liikaa.

Mutta takuuseenhan tuo menee kun alle 2v vanha puhelin, älä nyt mitään itse ala maksamaan.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Ei välttämättä ole akkuvika vaan esim. piirisarjassa joku solmussa niin että virtaa menee koko ajan ihan liikaa.
No juu ei välttämättä.
Harvoin tulee kyllä puhelin käynnistettyä uudelleen, kun siis joskus ollut keissejä että joku on vaan solmussa ja akkua menee.
En sitten tiedä meinaatko että olisi fyysistä vikaa kun piirisarjasta puhut.

Mutta takuuseenhan tuo menee kun alle 2v vanha puhelin, älä nyt mitään itse ala maksamaan.
Aivan, enpä edes ajatellut tuollaista.
Pitääpä käydä kyselemässä Digimanilla kun näyttää olevan valtuutettu huolto Huaweille. Sopivasti vieläpä sijaitsee melko lähellä yksi toimipiste.
Netti antaa tosin aika ristiriitaista tietoa siitä miten akku menee takuuseen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Kai sitä tarvitsee akku käydä vaihdatuttaa, just ja just pääsee about vuorokauden nykyään. Siis sellaisella normaalilla käytöllä. Lataaminenkin ollut mulla sitä, että en anna tippua alle 20% ja aina lataa aivan täyteen. Käsittääkseni paras tapa.

Tänään aamulla oli myös hauska startti kun katselin että 17% akkua jäljellä. Selailin nettiä noin 10 minuuttia, siinä ajassa tippui 0% ja puhelin sammutti itsensä.

Sellaisenkin olen huomannut, että jos on alle 35% akkua nukkumaan mentäessä ei luuri enää kestä aamuun.

Noh, 70€ näyttää about olevan vaihto joten ei tuo paha ole.
Luurin sain 05/2018.
Itse asiassa aivan täyteen lataus on aivan yhtä huono asia akulle kuin sen aivan tyhjäksi vetäminen.
Accubattery appilla muuten pystyy mittaamaan akun kunnon kunhan vetää pari lataus-sykliä. Oma Nexus 6 esimerkiksi alkoi sekoilemaan kun akun maksimi-kapasiteetti (toisin sanoen akun "kunto") oli pudonnut 80%:iin alkuperäisestä, ääni särisi yms. kun virrat lähestyi 20%.


 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Itse asiassa aivan täyteen lataus on aivan yhtä huono asia akulle kuin sen aivan tyhjäksi vetäminen.
Accubattery appilla muuten pystyy mittaamaan akun kunnon kunhan vetää pari lataus-sykliä. Oma Nexus 6 esimerkiksi alkoi sekoilemaan kun akun maksimi-kapasiteetti (toisin sanoen akun "kunto") oli pudonnut 80%:iin alkuperäisestä, ääni särisi yms. kun virrat lähestyi 20%.


Mulla oli tuossa typo, meinasinkin että yleensä en lataa aivan täyteen. Joskus niin toki käy kun unohtaa luurin laturiin.
Hetken mietin että mistähän tässä on kyse. :D En tiedä miten noin onnistuin kirjottamaan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Mjuuh, mutta kannattaa se akun kunto tarkastaa Accubatteryllä. Kun oma Nexus 6 sekoili niin vaihdoin itse siihen uuden (kiinalaisen) akun, akun kunto näytti sitten mittausten perusteella jotain 95% luokkaa (virhemarginaalin sisällä) ja kaikki aikaisemmat ongelmat hävisi kuin taikaiskusta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Itse asiassa aivan täyteen lataus on aivan yhtä huono asia akulle kuin sen aivan tyhjäksi vetäminen.
Accubattery appilla muuten pystyy mittaamaan akun kunnon kunhan vetää pari lataus-sykliä. Oma Nexus 6 esimerkiksi alkoi sekoilemaan kun akun maksimi-kapasiteetti (toisin sanoen akun "kunto") oli pudonnut 80%:iin alkuperäisestä, ääni särisi yms. kun virrat lähestyi 20%.


Siitä lähtien kun mulla on älypuhelimia ollut (vuodesta 2008) olen aina ladannut koko yön puhelinta ja ikinä ei yhdessäkään puhelimessa ole ollut akun kanssa mitään ongelmia.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Accubattery appilla muuten pystyy mittaamaan akun kunnon kunhan vetää pari lataus-sykliä. Oma Nexus 6 esimerkiksi alkoi sekoilemaan kun akun maksimi-kapasiteetti (toisin sanoen akun "kunto") oli pudonnut 80%:iin alkuperäisestä, ääni särisi yms. kun virrat lähestyi 20%.
97% väitti tuon "health" olevan neljän kierroksen jälkeen. En kyllä usko alkuunkaan. :D
Toisaalta sanotaanhan näistä AccuBattery ja muista vastaavista että melko 50/60 ovatko mistään kotoisin. Matematiikkaanhan nuo perustuu, ja siihen kun ilmoitat siihen valmistajan kapasiteetin.

Pitää vähän enemmän pälyillä onko tuolla tietyt softat jotka akkua kuluttaa suuresti.
Onhan mulla Action Launcher, joka vie akkua, mutta melko pienet on ainakin luurin mukaan sen kulutus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
767
hommasin p20 pron ja onko tohon joku kikka miten saa 24h kellon myös "always on" näyttöön? kun se näyttää esim 6.30 vaikka kello on 18.30
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
P20 Pro alkanut saada kymppiä sisäänsä :giggle: Saas nähdä koska suomiluuriin tulee tyrkylle.

 

Topixx

www.ohops.net
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
413
hommasin p20 pron ja onko tohon joku kikka miten saa 24h kellon myös "always on" näyttöön? kun se näyttää esim 6.30 vaikka kello on 18.30
Muistaakseni päivityksien myötä tulee 24h kello.

Itsellä on versio 9.1.0.371.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom