Huawei P20 / P20 Pro

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Dodi, ei tossa nukuttu kuin n. 3 tuntia pommiin, eilen vähän vähemmän. :rofl:
Do Not Disturb moodin pistin aina yöksi SGS7E:llä, joten toki nyt myös.
Eilen ei kellot soinut, mutta sitten kun tsekkasin herätyskellon asetuksia niin ääntä valittaessa kysy saako kello muokata tiedostoja. Oletin että tästä vika, eli että se ei päässyt äänitiedostoon käsiksi tms. Tuskin näin on, mutta kunhan vaan spekuloin eilen.
Noh, tänään ei sitten taaskaan soinut. Ilman DND:tä testi niin kyllä soi.
Eikä tuossa mitään, ajattelin että ehkä Huaweilla ei vaan kellot soi DND:n läpi. Ainoa vaan että kun etsin sitten DND asetuksia, niin löyty että defaulttina (eli myös nyt) herätyskellot soi läpi. :confused:

Onnistuu toki myös äänettömällä sama homma, muistaakseni SGS:llä oli vaan niin että DND:ssä ei edes näyttö lävähdä päälle. Ehkä. Jotain tuommosta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Nyt rantautui 120 versio myös Suomeen ja huhujen mukaan pitäisi widgetien ja näytön päivityksessä olla parannusta + Huhtikuun tietoturvapäivitykset toki. Kokeilin itse uudelleen Paint Testiä kuten myös kuvagalleriassa grafiitin piirtoa ja nyt pystyi piirtämään vaikka kuinka pientä neliötä ilman lagia :tup: Mystisesti sama muutos ei kuitenkaan koske esimerkiksi valikoita / suurta osaa ohjelmista. Raportoikaa toki jos joku huomaa muutosta ihan oikeassa käytössä (kuvankäsittelyohjelmat, pelit yms.).
Minulla ohjelmistoversio CLT-L29 8.1.0.120(C432) Ja esim piirtäessä galleriassa ruudun näpäytys ei tee mitään. Sitten kun pitää sekunnin verran sormea ruudulla paikallaan, niin tulee se piste. Toisaalta esim pelit, joissa piirretään, niin näpäytys tuottaa heti jälkeä, eli vika ei ole ruudussa/raudassa. Tuon kosketuksen "dead zonen" tietyissa softissa ja paikoissa täytyy olla joku käytettävyyteen ja virhepainallusten ehkäisemiseen tarkoitettu ominaisuus tms.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Onko muilla ollut ongelmia P20 Pron ja OP:n Pivo sovelluksen kanssa. Minulla pivo ei reagoi lähimaksupäätteeseen millään tavalla, vaikka maksukoriti ja lähimaksu on otettu käyttöön. NFC:n kautta olen kuitenkin onnistunut siirtämään tiedostoja toisesta puehlimesta, eli ei se ainakaan mykkä ole.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Tuon kosketuksen "dead zonen" tietyissa softissa ja paikoissa täytyy olla joku käytettävyyteen ja virhepainallusten ehkäisemiseen tarkoitettu ominaisuus tms.
Tuota mä veikkaisin.
Kävin myös testaamassa tuota galleriassa kuvan päälle piirtämistä, ja on siinä tosiaan viive. Käytännössä jos pisteen haluaa piirtää, vaatii se jotain ehkä 0.3s "painallusta".
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Joo pelkälle pisteen piirtämiselle näkyy olevan isompi viive, viivalle paljon lyhyempi. Juttu oli vain ennen 120 versiota muistaakseni niin, että todella pientä neliötä/tuhrua (<5mm) ei saanut piirrettyä vaikka olisi pitänyt sormea paikallaan sekuntikaupalla, nyt onnistuu pienenkin neliön piirto.
 

bsh

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
111
Tulipa itsekin sitten vaihdettua tämä työpuhelimeksi. Akku ainakin tuntuu kestävän mukavasti ja sormenjälkilukija on varmatoiminen.

Hassu ominaisuus on myös tuo "köyhän miehen chromebook" desktopmoodi, jossa hdmi adapterin kanssa saa tuon liitettyä isoon näyttöön ja se säätää ruudun koko näytön kokoiseksi. Bluetooth hiiren ja näppiksen kanssa voisi vissiin käyttää ihan "pöytäkoneena" :)
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
uusi ohjelmistoversio v .12 on ilmeisesti laitettu jakoon (ainakin P20 Pro:lle). Löytyy kun menee ohjelmistopäivitykseen -> kolme pistettä -> lataa täysi paketti
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bsh

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
uusi ohjelmistoversio v .120 on ilmeisesti laitettu jakoon. Löytyy kun menee ohjelmistopäivitykseen -> kolme pistettä -> lataa täysi paketti
Kyllähän se jo jonkun 3 viikkoa on ollut.
Jos siis meinaat sitä 120 loppuista versiota, eli 8.1.0.120 (C432). :)
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
128 olikin tuon uuden verionumero (p20 pro)
Jaa kappas, no sitten.
Mulla ei vielä edes manuaalisesti etsien löydy moista, ja on siis P20 Pro.

Joku kehaisi XDA:lla että kamera olisi parantunut. Ainakin jos käyttää AI:tä, tosin itse otin sen pois.

EDIT: Eiku niin joo, full package takaa löytyisi varmaan.
Mitäs toi nyt sitten meinaa? Tuleeko se ns. partial packagena jossain kohtaa myöhemmin?
Onko jotain riskiä jos vetää full package, vai miksi sellainen on erikseen?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Jaa kappas, no sitten.
Mulla ei vielä edes manuaalisesti etsien löydy moista, ja on siis P20 Pro.

Joku kehaisi XDA:lla että kamera olisi parantunut. Ainakin jos käyttää AI:tä, tosin itse otin sen pois.
Ilmeisesti tuo on porrastettu mutta varmaan tulee lähipäivinä.

Ilmeisesti tosiaan kameraa paranneltu ja standby akkukestoa jne.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Ilmeisesti tuo on porrastettu mutta varmaan tulee lähipäivinä.

Ilmeisesti tosiaan kameraa paranneltu ja standby akkukestoa jne.
Ehdinkin tuossa vähän editoimaan lisää:

EDIT: Eiku niin joo, full package takaa löytyisi varmaan.
Mitäs toi nyt sitten meinaa? Tuleeko se ns. partial packagena jossain kohtaa myöhemmin?
Onko jotain riskiä jos vetää full package, vai miksi sellainen on erikseen?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
EDIT: Eiku niin joo, full package takaa löytyisi varmaan.
Mitäs toi nyt sitten meinaa? Tuleeko se ns. partial packagena jossain kohtaa myöhemmin?
Onko jotain riskiä jos vetää full package, vai miksi sellainen on erikseen?
Se lataa vaan sen koko firmwaren eli joku 3gigan paketti. Ei siinä muuta eroa oikeastaan ole
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Okei, no pitäähän se sitten ajella.

Onkohan full package erikseen pisteiden takana ja aina manuaalisena ihan vaan siksi että full packagen saa nopeammin jakoon, mutta osassa paikoissa kun rajoitettu datakattoa niin haluta sitä defaulttina tarjota?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Ei löytynyt vielä .128, p20. Tässä ainakin kuvat tuntui paranevan, kun otti ai:n pois. Toivottavasti on korjailtu tuossa .128 versiossa.

Edit. Ei siis löydy edes täydellä paketilla
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Jaah, kokeilin nyt myös download latest full package mutta ei vielä löytynyt.
Porrastettu, eli eiköhän se sieltä piakkoin tule. :)
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Kokeilkaa ensin HiCare - Päivitä, kysyi jonkun luvan muistaakseni ja tämän jälkeen löytyi sillä full package vaihtoehdolla. Näin ainakin toissapäivänä omalla luurilla.
Uutena? asiana huomasin 10Mpix Pro-moodissa valittavan ISO 102400 herkkyyden. Ja toki tietoturvakorjaus + Google Smart Lock tuki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Hicaren kautta piti mennä pari kertaa ja piti olla wlan päällä että löysi. Nyt on .128 p20 mallissa. Katsellaan miten vaikuttaa
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Onko markkinoilla vielä muita puhelimia kuin P10 ja P20 mallit, joissa on tuo monikäyttönen sormenjäljen lukija? Vanha P10 sano sopparin irti. P20 on omaan makuun aivan liian iso ja tuohon monikäyttöseen nappulaan ku tottu niin ei enää kiinnosta yhtään nuo perinteiset näytöllä olevat kolme nappulaa. Vieläkö jossain myyään P10:jä?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Nyt tuli mulle myös tuo .128 loppuinen paketti tarjolle. Normaali versio, eli ei full package. Koko reilu 500MB.
Kyllä tässä muutaman päivän sisään käsinkin etsin, myös full package, mutta suoraan luurista ei löytynyt.
Nyt se pukkas tarjolle itsestään.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Mulla ei edelleen ole pätkinyt mikään Bluetooth laite.
Bluetooth käytössä siis Brainwavz kuulokkeet, Logitech kaiutin, ja VW auto. Eli aika erilaiset kaikki, ja ei ongelmia.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
2
Kovin houkuttausi päivittää hyvin palvellut p10 tuohon p20 prohon, onko lähiaikoina odotettavissa jonkinlaisia hinnanpudotuksia vielä on kovin tyyris kalikka, ei nää oo omassa käytössä kestänyt yleensä vuotta pitempään, todellisena poikkeuksena tämä p10. Julkaisupäivänä ostin ja kerran on lasi vaihdettu, sekin meni sen vip palvelun kautta ilmaiseksi.
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
24
Kovin houkuttausi päivittää hyvin palvellut p10 tuohon p20 prohon, onko lähiaikoina odotettavissa jonkinlaisia hinnanpudotuksia vielä on kovin tyyris kalikka, ei nää oo omassa käytössä kestänyt yleensä vuotta pitempään, todellisena poikkeuksena tämä p10. Julkaisupäivänä ostin ja kerran on lasi vaihdettu, sekin meni sen vip palvelun kautta ilmaiseksi.
Itsellä ollut em. puhelin käytössä ensijulkistuksesta alkaen, eikä ole ollut pinintäkään ongelmaa puhelimen kanssa. Ei yhtään bugia, eikä ole tarvinnut tehdä uudelleen asennuksia jne.

Uskoisin hinnan alkavan laskemaan sen jälkeen, kun uusia Huawein huippumalleja aletaan julkistamaan.

Hyvä puhelin. Suosittelen. Ps. Iselle ensimmäinen Huawei. Samsung S6 Edge sai jäädä varapuhelimeksi pöytälaatikkoon.
 

bsh

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
111
Milloinkahan tämä päivitys rantautuu Suomeen ( Huawei P20 Pron uusin päivitys tuo parannuksia kamerasovellukseen )? Minulle luuri ei ainakaan vielä ole sitä tarjonnut.

Itsekin ollut tyytyväinen P20 prohon kyllä. UI:ssa pari pientä ahdistusta: Jos ilmoitusruudussa on kuittaamattomia ilmoituksia, niin pikavalintanäppäimistä (se mistä saa wlanin päälle/pois ja bluetoothin päälle/pois jne.) näkyy vain yksi rivi, enkä ole oikein keksinyt, että miten toisella rivillä olevia asioita pääsee painelemaan silloin. Toinen sitten, että jos vaikka on käyttänyt ajastinta ja pausettanut sen niin, että aikaa on jotain jäljellä, niin sitä ajastinta ei tunnu saavan mitenkään ilmoitusruudusta pois muuta kuin nollaamalla sen tai käyttämällä ajan loppuun.

Ehkä en vaan osaa käyttää ja eihän nuo mitään isoja, mutta ahdistavat ihan omaa päivittäistä peruskäyttöäni jonkun verran. Jos on vinkkejä noihin, niin otan mielelläni vastaan :)

EDIT: Korjattu linkki toimivaksi.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Milloinkahan tämä päivitys rantautuu Suomeen ( Huawei P20 Pron uusin päivitys tuo parannuksia kamerasovellukseen )? Minulle luuri ei ainakaan vielä ole sitä tarjonnut.
Jaa-a, ei mullakaan vielä tarjoa.
Vaikka hakisin full package.

Ehkä se joku erillinen softa vai mikä lie reitti toimisi, mutta ei jaksa.

Jos ilmoitusruudussa on kuittaamattomia ilmoituksia, niin pikavalintanäppäimistä (se mistä saa wlanin päälle/pois ja bluetoothin päälle/pois jne.) näkyy vain yksi rivi, enkä ole oikein keksinyt, että miten toisella rivillä olevia asioita pääsee painelemaan silloin.
Tätä en ehkä nyt ymmärrä oikein.
Ensinnä mulla näkyy aina vain yksi rivi niitä pika-asetuksia, ja loput saa joko oikean yläkulman nuolesta painamalla tai ihan vaan raahaamalla nappien päältä alas.
Samalla tavalla toimii oli tuolla ilmoituksia tai ei. :confused:
 

bsh

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
111
Tätä en ehkä nyt ymmärrä oikein.
Ensinnä mulla näkyy aina vain yksi rivi niitä pika-asetuksia, ja loput saa joko oikean yläkulman nuolesta painamalla tai ihan vaan raahaamalla nappien päältä alas.
Samalla tavalla toimii oli tuolla ilmoituksia tai ei. :confused:
Jaa niin oikeassa yläkulmassa on tommonen nuoli ja se on sitä varten (ikonipohjaiset käyttöliittymät ei oikein oo mun juttu) :D No sillähän se näyttää toimivan. Mulla se tosiaan on expanded oletuksena, jos ei ole ilmoituksia ja sitten näkyy vain yksi rivi, jos on ilmoituksia. Yritin raahailemalla sitä laajentaa, kun oli jotain ilmoituksia ja se ei oikein onnistunut (tai se automaattisesti pienensi sen yhden rivin kokoiseksi väkisin ennenkuin ehti painamaan mitään alemman rivin nappia). Mutta eiköhän se tuolla nuolella. Kiitos vinkistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: TML

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Uusi pävitysversio .131 tuli minun puhelimeen maanantaina 9.6.
Täällä ei vielä näy vaikka kuinka koittaa hakea, vaikuttaisi jakelujärjestys vaihtelevan eri päivitysten välillä, mikä lienee tarkoituskin. Noh kunhan tämän viikon aikana saapuisi... jännä kun tuo vaimon budjettimallin P9 lite mini saa uusimmat tietoturvakorjaukset aina ennen omaani.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
12.6. tuli mulle x.128 versio, ja sen jälkeen ei ole näkynyt uutta vaikka välillä asiaa tarkistan ml. download latest full package.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Dual SIM 4G mahdollistaa VoLTE puhelut molemmilla korteilla, muuta hyötyä ei taida olla?
 

bsh

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
111
Tänään tuli omaan luuriin 131 päivitys asennettavaksi. Juuri tässä asentelen.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Sama homma, juuri nyt luuri ilmoitti asiasta.
Tuommonen patch notes, tosin taidettiin ne tässä ketjussa aiemmin jo listata:

upload_2018-7-17_16-47-8.png
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 315
Alkaa olla aika kohtuullinen hinta. Vaimokkeelle voisi hankkia syntymäpäivälahjaksi, kun tykkää kovasti valokuvata luurilla. Prossa taitaa olla jokseenkin paras kännykkäkamera mitä rahalla saa? Vai onko tossa virhe ja kyseessä on P20?
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 315
Katoin Gigantin sähköisen tarjouslehden ja siellä tuo on korjattu P20 malliin. Jääköön kauppaan tuolla hintaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Prossa taitaa olla jokseenkin paras kännykkäkamera mitä rahalla saa?
Paperilla eli megapikseleillä mittattuna ehkä, käytännössä ei kuitenkaan. Riippuu niin paljon softasta, että mitä siitä kamerasta saadaan irti.



Tuossa sokkotestissä sekä Pixel 2 XL että iPhone X ottivat molemmat selkeästi parempia kuvia kuin P20 Pro. Galaxy S ehkä about samalla tasolla.
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Io-techiltäkin löytyy kameratesti näistä lippulaivojen kameroista.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
257
Elisalta tuli tarjous puhelimesta, niin aloin miettimään kannattaisiko päivittää P9 mallista P20 tai Pro-malliin.

Omistaville kyssärinä; mitä asioita tulee mieleen, minkä takia ei kannattaisi päivittää?

Ensimmäisenä tulee mieleen audio jackin puute. Onko USB-C liitin löytynyt, kun on käyttänyt adapteria ja latausjohtoa? Käytän pääasiassa langallisia nappikuulokkeita.

P9 käynyt kahdesti huollossa akkuongelmien takia, onko akun temppuilemisesta päästy eroon? Taitaa olla arpapeliä napsahtaako akkuongelmat vaiko ei...
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Elisalta tuli tarjous puhelimesta, niin aloin miettimään kannattaisiko päivittää P9 mallista P20 tai Pro-malliin.

Omistaville kyssärinä; mitä asioita tulee mieleen, minkä takia ei kannattaisi päivittää?

Ensimmäisenä tulee mieleen audio jackin puute. Onko USB-C liitin löytynyt, kun on käyttänyt adapteria ja latausjohtoa? Käytän pääasiassa langallisia nappikuulokkeita.

P9 käynyt kahdesti huollossa akkuongelmien takia, onko akun temppuilemisesta päästy eroon? Taitaa olla arpapeliä napsahtaako akkuongelmat vaiko ei...
En ole ainakaan itse lukenut ongelmista USB-C liittimen, tai akun kanssa Pro-mallin kohdalla. Lueskelen kuitenkin aika tiheään useita malliin liittyviä foorumeita. Itse en ole kuulokkeita tuon kanssa käyttänyt juuri lainkaan, niin omakohtaista kokemusta ei sikäli ole... Ainakaan eri malliset latausjohdot eivät ole aiheuttaneet ongelmia. Ja akku kestää vähintään yhtä hyvin kuin uutena.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 124
Viestejä
4 212 712
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom