Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, Telian purkki itsellä ja ehdottaa päivitystä:Aamulla tuli soitto kotipuolesta. Äitee sieltä soitteli kun kone näyttää jotain outoa. Teamvieweri tulille ja siellähän oli tälle modeemille päivitystä tarjolla.
Yhteys on telialta ja tarjos version 21.316.01.01.07
Jotain wifi pätkimiseen korjausta siinä luki. Pitää tutkia tarkemmin kun eksyn paikan päälle seuraavan kerran.
Tuossa ei tosin ole bridged-modea, millä firmwarella sen saisi?
Siellä toisaalla on lanka.
Ja joo, voi joutua temppuamaan. Itsellä meni kertaalleen häröpalloksi koko purkki, mutta sen sai ehjättyä. Omalla vastuulla [tm]. Mutta onhan toi sillattu tila ok...
Unohtui mainita, sain bridge moden toimimaan ensimmäisellä yrityksellä. E5186 tosin on nyt jouten, B525s on käytössä.
onko taajuuslukko pääl ja oikea taajuus käytössä.
Oli lukittu 4G:hen. Ei Telian tyypit kyllä käskeneet mitään erikoista sillä kokeilla. Käskivät sen sijaan toimittaa huoltoon.
Niin tuli vaan mieleen kun se lukittuu automaattisesti vahvimman signaalin omaavaan taajuuteen, eikä nopeimpaan/vähiten ruuhkaiseen..
itse se pitää laittaa esim huawei e5186 toolboxilla pysymään oikealla taajuudella jos noin on käynyt.
Tapahtuuko klo 2.00-7.00 aikana? Jos tapahtuu, niin kyseessä on Elisan tukiaseman virransäästö (optimointi). Siellä sammutettaneen B7 "kapa" taajuus yön ajaksi. Kun aspaan on yhteydessä ja kertoo sen haittaavan käyttöä, niin ottavat sen pois päätä.Tukikos nykyään tämän purkin esim. Elisan softaversio jo bridge-moodia? Tuntuu, että tuolla huigaten versiolla B3+B7 CA ei oikein tunnu pysyvän päällä, vaan toinen taajuus tippuu aina pois pelistä vuorokauden aikana. Toimineekohan sitten yhtään paremmin tuo Elisa versio 21.318.01.00.260?
Kyselin tuosta ja ei kuulemma ollut tukarissa tuo virransäästö päällä. Tuonne megalle oli ilmestynyt myös joku modattu firmis MEGA onkos tuota kukaan uskaltautunut kokeilemaan? Telian uusimmassa ei ilmeisesti ole bridge moodia joten tuossakaan ei sitä taida sitten olla?Tapahtuuko klo 2.00-7.00 aikana? Jos tapahtuu, niin kyseessä on Elisan tukiaseman virransäästö (optimointi). Siellä sammutettaneen B7 "kapa" taajuus yön ajaksi. Kun aspaan on yhteydessä ja kertoo sen haittaavan käyttöä, niin ottavat sen pois päätä.
Multicast toolilla asentelin taas sen downgrade softan ja siihen päälle vielä sen Elisan tuoreimman. Silti nyt kun katsoo laitetta, niin se näyttää, että se vanha huigate softa on siellä edelleen. Eli sain ilmeisesti pelkän web-guin nyt päivitettyä Täytyy ilmeisesti tänään yrittää taas uudestaan, josko saisi sen modeemin softankin sitten päivitettyä. Web-guin kautta sitä ei ainakaan saa, antaa vain virheen.
Resetoin konffin siitä sivukolosta ja sen jälkeen se tais palautua sille Elisan vakiolle 192.168.100.1.Millä ip:llä pääsit sinne weppihallintasivulle? Ite kans kokeilin tota Elisan firmistä mutta nyt en pääse millään sinne hallintasivulle.
Laitteen nimi: E5186s-22a
Oma numero: Tuntematon
Laitteistoversio: CL1E5175HM
Ohjelmistoversio: 21.306.01.07.22
Web UI -versio: 16.100.02.00.03
Jos en ihan väärin muista, niin 4G-verkossa voi saada ainoastaan yhden oikeasti julkisen IPv6-osoitteen, joka menee modeemille. Modeemi sitten jakelee lisäosoitteet omatoimisesti, mutta näihin ei reititys pelaa ulkokautta. Jotenkin näin olen sen ymmärtänyt.Onkos kellään ollut ongelmia tuon IPV6 kanssa kun käytössä on Huawein E5186s-22a purkki 21.318.01.00.260 firmiksellä ja aattelin kokeilla saisko esim. puhelimella ulkoverkosta yhteyden lähiverkossa olevaan linux servuun. Oon lukenut vaikka kuinka monet sivut läpi ja vaikka kaikki palomuurit on disablettuna linuxista ja 4G purkista niin ulkoverkosta ei pääse kirveelläkään. Jos yrittää pingillä ulkoverkosta niin 100% packet loss. IPV6 verkossahan ei tarvitse mitään portteja sinällään ohjailla muutakun tietokoneen omasta palomuurista. Lähiverkossa kyllä pingillä löytyy heti ja yhteyskin menee kuin vettä vaan. Onko elisalla oikeasti niin että ei saa yhteyksiä ulkoa, vaikka niin luvataan? Vai onko purkista kiinni Löyty muutama muukin kyllä kenellä olis ollu samanlaiset suunnitelmat kun mulla, mutta kaatunut samaan vaiheeseen kun minäkin.
Tuo on varmaan Huawein oma, ei operaattorimalli. Kolme vikaa numeroa Software versiosta kertoo operaattorin. Tuo 306 on itse softan versionumero. 316 on Telian purkeille tarjolla. Toki noita voi modata ja asentaa ristiin, itse en ole kokeillut.Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mistä tietää kenen variantti purkki oikein on? Mulla näkyy Huawein logo vaan ylhäällä. Tahtois päivittää kun ilmeisen vanha firmis sisällä.
Device name: E5186s-22a
Hardware version: CL1E5175HM
Software version: 21.306.01.00.965
Web UI version: 16.100.02.00.03
Kiitos. Outoa ettei valmistajan sivuilta löydy päivityksiä tähän.Tuo on varmaan Huawein oma, ei operaattorimalli. Kolme vikaa numeroa Software versiosta kertoo operaattorin. Tuo 306 on itse softan versionumero. 316 on Telian purkeille tarjolla. Toki noita voi modata ja asentaa ristiin, itse en ole kokeillut.
Huaweilla on ollut se taktiikka, että lähinnä operaattorivariantteja päivitetään, omat jää sitten vähemmälle huomiolle. Varmaan operaattoreiden puolelta se halu/tarve päivityksille tulee.Kiitos. Outoa ettei valmistajan sivuilta löydy päivityksiä tähän.
On vielä asia erikseen, onko Huigatella tarpeeksi uusi päivitys, joka toimii Telian verkossa.Telialta tuli viesti, että pitäis purkki päivittää.
Koska kyseinen modeemi ei ole omassa taloudessa niin tietääkö kukaan saako Huigaten firmis päivityksiä normaalisti update napilla vai pitääkö mun käydä se hakemassa päivitettäväksi?
Purkki pimeni ja Huigateen ei päivitystä löytynyt.
Sain kuitenkin puhelintuella ja foorumiohjeilla ohjeistettua multicast toolin käyttöä riittävästi, että sisään meni Telian firmis.
Käsittääkseni se firmis ei ole uusin, mutta purkki sanoo, että uudempaa ei löydy.
Netti alkoi kuitenki taas toimiin, niin olkoon.
No periaatteessa kyllähän sillä langattoman verkon saa jaettua. Portti LAN4/WAN toimii siis WAN-porttina.Voiko tämän 5186 reitittimeen kanssa käyttää tuota Elisan korttelikuitua, joka 30mb? Tälläinen purkki löytyy kotoa valmiiksi.
No periaatteessa kyllähän sillä langattoman verkon saa jaettua. Portti LAN4/WAN toimii siis WAN-porttina.
Korttelikuituun tarvitset VDSL-modeemin joka tapauksessa.En näistä laitteista kauheasti ymmärrä, mutta onko tuolla Huaweilla kannattavaa käyttää tuota korttelikuitua vai kannattaako ostaa joku muu reititin.
Päivitin oman huihain tuohon DNA:n uusimpaan versioon. Päivitys meni kiltisti läpi ja DNA:n värit tulee hallintapaneeliin, mutta versionumerot ei muuttunu mihinkään. Siltaava ominaisuus kuitenkin ilmestyi valikkoon.
Mistä muuten johtuu että toolboxissa ei ole LTE-A vaihtoehdoissa kaikkia taajuuksia? Löytyy B3, B7 ja B20 yhdistelmiä mutta B1 puuttuu.
LG V30 kiskoo parempia nopeuksia koko ajan (myös DNA:n liittymä), ja se käyttää B1 kaistaa.
Mistä löytyy tuo elisan firmware ?
Tai noita muita uusimpia.
Eikös tuossa E5186 mallissakin ollut ihan noi sma liittimet,niin kyllä ne antennit toimii siinä ,väittihän joskus verkkokaupan aspa että huihain B715 malliin ei edes sais lisäantenneja....Ja kun verkkokauppa ei halua myydä antenneja siihen niin kannattaa käydä katsoon täältä...
4G/5G-antennit - 4G/5G
Ps.itselläni oli aikoinaan dna brandätty E5186 ja kyllä siinä ainakin tuntui toimivan lisäantennit (Iskra P-56 Unicom MIMO 3G/4G/LTE/GSM-suunta-antennipaketti (2 antennia), 600-2800 MHz, 2 x 11,5 dBi)
Siis miten ihmeessä tuon ipv6 osotteen edes saa tulemaan purkille koska kokoajan kohdassa ipv6 lukee tuntematonOnkos kellään ollut ongelmia tuon IPV6 kanssa kun käytössä on Huawein E5186s-22a purkki 21.318.01.00.260 firmiksellä ja aattelin kokeilla saisko esim. puhelimella ulkoverkosta yhteyden lähiverkossa olevaan linux servuun. Oon lukenut vaikka kuinka monet sivut läpi ja vaikka kaikki palomuurit on disablettuna linuxista ja 4G purkista niin ulkoverkosta ei pääse kirveelläkään. Jos yrittää pingillä ulkoverkosta niin 100% packet loss. IPV6 verkossahan ei tarvitse mitään portteja sinällään ohjailla muutakun tietokoneen omasta palomuurista. Lähiverkossa kyllä pingillä löytyy heti ja yhteyskin menee kuin vettä vaan. Onko elisalla oikeasti niin että ei saa yhteyksiä ulkoa, vaikka niin luvataan? Vai onko purkista kiinni Löyty muutama muukin kyllä kenellä olis ollu samanlaiset suunnitelmat kun mulla, mutta kaatunut samaan vaiheeseen kun minäkin.
Onhan APN-asetuksista IP-tyyppi IPv4v6?Siis miten ihmeessä tuon ipv6 osotteen edes saa tulemaan purkille koska kokoajan kohdassa ipv6 lukee tuntematon
En viitsisi ostaa ipv4 julkista osoitetta kun ipv6 on julkinen
käytössä elisan mobiililaajakaista.
Puhelin liittymällä ainakin tulee heti tuo ipv6 osoite pitää seuraavaksi koittaa tuota laajakaistaa puhelimessa tuleeko siihen julkinen osote