Juuri hetken taistelin B715 kanssa kun halusin sen siltaavaksi Asus RT-AC86U kanssa. Onnistui se lopulta, täältä foorumilta jostain syystä Ubiquiti-ketjusta löytyi selitys:
Speedtest on sikäli huono, ettei testejä ajeta samanaikaisesti sisääntulevalla ja ulosmenevällä liikenteellä, vaan peräkkäin, joten tulokset näyttävät paremmilta, kuin mihin rauta oikeasti pystyy. Budjetti laitetta kait kysyttiin. ;) Ainakin minä ymmärsin niin. Olennaista on korjata mahdollinen...
bbs.io-tech.fi
"Tähän huomautan, että Huawei B715 asetetaan siltaavaksi tuon DHCP-alueen muutoksen jälkeen. Normaalisti modeemin (reitittävän modeemin) siltaus poistaa DHCP:n ja palomuurin konaan käytöstä.
Huaweilla DHCP kummittelee vielä siltauksen altakin.
Toinen huomio, aikaisemmissa kokeiluissa kytkin tuon Huawei B715 modeemin DHCP:n pois päältä ennen siltausta. Tällöin ei routterin läpi tullut mitään yhteyttä, en testannut tätä sitten enempää. "
Se pitää tehdä juuri noin! Eli vielä vaiheittain:
- Huaweista DHCP-sivulta IP-alueeksi ja IP:ksi joku semmoinen mikä ei törmää oman lähiverkon kanssa
- Huawein DHCP _päälle_
- Siltaava tila päälle
Itse tein tuon saman virheen että oli DHCP pois päältä kun laitoin siltaavan tilan, silloin ei mööpelistä kulje läpi yhtään mitään. Tai itse asiassa taitaa kulkea jos osaa käsin konffata IP:n, mutta Huawei taitaa suodattaa DHCP-pyynnöt kokonaan jos DHCP on pois päältä. Eli silloin oma reititin ei saa IP:tä.