Korjautui tuolla Omen gaming hubin asennuksella. Itsekin ihmettelin ja tuntuu turhalta asentaa tuon takia erillinen ohjelma mutta mikäs teet.
Okei, no kai se on pakko myöntyä.
Pitääkö sen omen gaming hubin siis käynnistyä jotta asetukset tulee voimaan, vai riittääkö että tekee ne asetukset sillä kerran?
En kyllä löytänyt sieltä tai sitten olen sokea, että mistä saisi valittua, että on tuolla "custom" väri/kirkkausmaailmalla. Nyt on oletuksen joku todella tumma, mutta laitan sitten manuaalisesti tuon customin näytöstä, että ei silmät sula kirkkauteen.
Niin siellä hubissa ei siis ole sitä custom RGB vaihtoehtoa?
Sellainen juttu tästä ongelmasta yleensä, niin se näyttää tapahtuvan kun signaali katoaa kokonaan tjsp.
Itsellä on siis näytössä kiinni myös työkoneen telakka HDMI:llä, eli käytän sitä ajoittain.
Jos vaihtaa konetta eli inputtia, niin noi valinnat unohtuvat näytöltä heti.
Mulla efektin näkee myös niin, että vaikka ei olisi telakka päällä ja vaihdan näytöstä HDMI (missä ei ole signaalia) niin heti kun vaihdan takaisin DisplayPort niin ne asetukset on taas oletukset.
Tosin edelleen se custom rgb värien arvot on ne mitä olen laittanut.
Sitten taas eilen illalla viimeinen kone joka näyttöä käytti oli pelikone eli DP liitännällä, ja nyt aamulla eka kone taas pelikone DP:llä.
Asetukset oli edelleen kuten ne eilen laitoin, eli tässä välissä eivät kadonneet.
Joku jännä juttu tuossa on, en sitten tiedä auttaisiko joku sleep tmv asetus näytössä siihen että jos ottaa pois niin se ei unohda asetuksia.
Toisaalta vähän järjentöntä olla käyttämättä sleeppejä.