Hei,
Minulla on HP OMEN 30L GT13-1437NO -pöytäkone (ostettu Powerista, alkuperäisillä osilla) ja siihen liitettynä Asus VG27AQ TUF 27" pelinäyttö sekä toinen vanhempi näyttö. Kone on toiminut moitteettomasti ostohetkestä asti, mutta nyt se on alkanut käyttäytyä oudosti.
Ensimmäinen ongelma ilmeni pelatessa:
Tämän jälkeen ongelma on alkanut ilmetä myös kevyessä käytössä, esim. pelkästään kun Chrome-selain on auki muutaman välilehden kanssa.
Olen kokeillut seuraavaa:
Puhdistuksen yhteydessä ei tuntunut tapahtuvan mitään vahinkoa, mutta heräsi kuitenkin ajatus, että voiko jokin vahinko olla tullut siinä yhteydessä huomaamatta?
Kysymys:
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Onko mahdollista, että kyseessä on esim. virtalähteen tai näytönohjaimen vika? Vai kannattaisiko viedä kone suoraan huoltoon?
Kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan. Kiitos jo etukäteen!
Ystävällisin terveisin,
Jorginho
Minulla on HP OMEN 30L GT13-1437NO -pöytäkone (ostettu Powerista, alkuperäisillä osilla) ja siihen liitettynä Asus VG27AQ TUF 27" pelinäyttö sekä toinen vanhempi näyttö. Kone on toiminut moitteettomasti ostohetkestä asti, mutta nyt se on alkanut käyttäytyä oudosti.
Ensimmäinen ongelma ilmeni pelatessa:
- Näytöt pimenevät yhtäkkiä noin 10 sekunniksi (no signal)
- Kone ei sammu, vaan jää päälle
- Kun kuva palaa, kone on palautunut sisäänkirjautumisnäyttöön ja kaikki avoinna olleet sovellukset on suljettu
→ Käyttäytyy siis aivan kuin kone olisi käynnistynyt uudelleen, vaikka fyysisesti ei sammu.
Tämän jälkeen ongelma on alkanut ilmetä myös kevyessä käytössä, esim. pelkästään kun Chrome-selain on auki muutaman välilehden kanssa.
Olen kokeillut seuraavaa:
- Koneen täydellinen nollaus tehdasasetuksiin (olin muutenkin suunnitellut tämän)
- Koneen sisäinen puhdistus (n. viikko ennen ongelman alkua), tehty varovasti ja huolellisesti
Puhdistuksen yhteydessä ei tuntunut tapahtuvan mitään vahinkoa, mutta heräsi kuitenkin ajatus, että voiko jokin vahinko olla tullut siinä yhteydessä huomaamatta?
Kysymys:
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Onko mahdollista, että kyseessä on esim. virtalähteen tai näytönohjaimen vika? Vai kannattaisiko viedä kone suoraan huoltoon?
Kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan. Kiitos jo etukäteen!
Ystävällisin terveisin,
Jorginho