HP Omen 17 ja USB 2.0 portit ei toimi kunnolla

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Alan olla epätoivoinen. Minulla on nyt aika tarkkaan vuoden vanha HP Omen -läppäri. Tässä on kaikenkaikkiaan kolme USB-porttia. Vasemmalla puolella on USB3-portti ja oikealla kaksi USB2-porttia. USB3-portti toimii ongelmitta, mutta nuo kakkoset ei.

Olen tonkinut Googlea ja kokeillut vaikka mitä asetusmuutoksia, mutta ei vaan auta. USB2-portit lataa kyllä esimerkiksi puhelimia, mutta eivät inahdakaan tunnistaakseen laitteen, jonka niihin kytkee. USB-muistitikut lähtevät vilkkumaan, mutta eivät löydy koneen laitteina.

Sain koneen eilen huollosta, koska akku oli ilmeisesti tyyppivikana hajonnut. Suoritetussa työssä lukee USBien osalta, että "All USB port test passed." Eikä kyllä tuo HP Support assistant herjaa niistä mitään.

Löytyykö kohtalotovereita ja korjausideoita? Kun kone on ilman mitään USB-laitteita Device Managerissa näkyy Intel USB 3.0 Extensible Host Controller (Microsoft 1.0), USB Composite Device ja USB Root Hub (3.0).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Niin ja vielä, että esimerkiksi Seagaten ulkoiset kovalevyt SS-liittimillä toimii noissa 2.0 -porteissa, mutta ns. tyhmät USB-kaapelit ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Infocare testasi uudestaan ja nyt näyttäisi ainakin varaosa olevan tilauksessa. Ikävää, kun joutuu näin lähettelemään edestakaisin ja aikaa kuluu. Tätä voisi pitää myös asiakkaan lähtöosaamisen aliarvioimisena. Asiakaspalvelussa itsekin aikoinaan työskennelleenä tiedän, että kaikki asiakkaalta tuleva data ei aina ole ihan priimaa, mutta kyllä mä aika tarkkaan tiedän mitä sinne huoltolähetteisiin kirjoitan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 236
Viestejä
4 232 406
Jäsenet
71 182
Uusin jäsen
SuperKilppari

Hinta.fi

Ylös Bottom