HP LaserJet Pro MFP M28a Tulostimen asentaminen verkkotulostimeksi.

Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
125
Moikka,

Minulla ollut jo jonkin vuoden kyseinen lasertulostin. Tulostimessa itsessään on vain virtakaapeli ja usb-kaapeli tietokoneelle.

Onko tätä mahdollista liittää reitittimeen mitenkään, siten että se näkyisi kaikilla koneilla?
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
125
No itse yritin selvitellä. Ei ole liene mahdollista, koska ei ole lan-liitäntää.
Taidan ostaa uuden tulostimen jahka tuosta muste loppuu.

Linkissä hyvä video, jossa vertailtu kahden eri valmistajan tulostimia. Taidan seuraavaksi hommata sen vuoksi brotherin.

 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
262
Moikka,

Minulla ollut jo jonkin vuoden kyseinen lasertulostin. Tulostimessa itsessään on vain virtakaapeli ja usb-kaapeli tietokoneelle.

Onko tätä mahdollista liittää reitittimeen mitenkään, siten että se näkyisi kaikilla koneilla?
Suora liittäminen vaatisi tosiaan lan-liitännän. Markkinoilla on ollut reitittimiä, joissa on USB-liitäntä ja sisäänrakennettu tulostinpalvelin, mutta mikään kovin yleinen ominaisuus reitittimissä tuo ei ole. Vastaavan voi kyllä rakentaa halutessaan itse esim. Raspberry Pistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 526
Tarvitset tosiaan tulostinpalvelimen. Jos ei reitittimestä löydy etkä jaksa alkaa väsäämään RasPia, niin osta parilla kympillä joku vanha tietokoneen romu johon sitten joko enempi harrastusmeiningillä linuxia sisään tai vähemmällä harrastelulla windows, printteri usbilla kiinni ja asetuksista printteri jakoon verkkoon.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 006
Viestejä
4 209 962
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom