Hp Laserjet 200 sarjan tulostimissa firmware ongelma

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 830
Hp julkaisi uuden firmware 20250209 päivityksen laserjet 200 tulostimiin mitä näköjään päättyy error code 11 vikaan.
Ainakin LaserJet MFP M232-M237 mallit kärsii ongelmasta ja se liittyy kolmansien osapuolien tulostintarvikkeiden rajoituksiin ja tunnistukseen ja jostain syystä se päättyy virheilmoitukseen vaikka olisi aidot tulostinkasetit käytössä.
Hp on tietoinen ongelmasta ja korjaus on työn alla.

Linkki alkuperäiseen artikkeliin ja forumi keskustelut:
 
Iskisipä EU hampaansa tulostimiin. Vaatimus, että tulostinten pitää toimia kenen tahansa myymillä mustekaseteilla, sekä uudelleentäytetyillä kaseteilla. Ja että niissä ei saa olla mitään tulostelaskinta ja kun on x määrä tavaraa printattu, niin tulostin brickaa itsensä.
Ihan vihoviimeisiä härveleitä suoraan helvetistä nämä nykyiset värkit.

Voitin joskus arvonnasta HP:n monitoimimasiinan. Olen tulostanut sillä muutaman mustavalkean lappusen vuosien varrella. Viimeksi kun yritin tulostaa taas ihan vaan mustavalkean tekstiä sisältävän paperin, tulostin sanoi että ei voi tulostaa kun magenta värikasetti ei ole aito (on ihan se joka tulostimen paketissa tuli mukana). Käsittämätöntä. Jos harvoin tulostaa kotona, niin tulee halvemmaksi käydä vaikka kirjastossa tulostamassa kuin ostaa joku viidenkympin rakkine, joka vaatii muutaman vuoden välein 100 eurolla mustetta kun kasetit kuivuu ja/tai lakkaa tunnistumasta oikein.
 
Vanhemmilla on HP värilaser ja se on jo yli vuoden valittanut, että kaikki jauhekasetit ovat tyhjiä. Onneksi tuon varoituksen voi kiertää. Viimeksi pari viikkoa sitten pyysivät vilkaisemaan tulostinta ja kokeilin ravistelemalla kaikki 4 kasettia lävitse ja kaikissa tuntui olevan jauhetta varmaan seuraavaksi vuodeksikin.
 
Jos ymmärsin keskusteluiden perusteella hp forumilla se uusi kasetti voi taas toimia normaalisti eli varman on näitä hp pyrkimyksiä rajoittaa kolmansien osapuolien tarjontaa ja jotenkin kasetin tunnistuksen kanssa se ongelma liittyy.
 
HP on kyllä niin vihoviimeinen firma miltä ostaa tulostin. Täysin kuluttajavihamielinen lafka.
Jep. Toista oli 90-luvulla. Itselläni on vieläkin käytössä Laserjet 6L. Tuohon saa edelleen kasetteja ja tuossa näkyy vielä HP:n ja Canonin yhteistyö, niin sama kasetti käy moneen eri mallin HP:n ja Canonin tulostimiin.
 
HP on kyllä niin vihoviimeinen firma miltä ostaa tulostin. Täysin kuluttajavihamielinen lafka.

Jep. Toista oli 90-luvulla. Itselläni on vieläkin käytössä Laserjet 6L. Tuohon saa edelleen kasetteja ja tuossa näkyy vielä HP:n ja Canonin yhteistyö, niin sama kasetti käy moneen eri mallin HP:n ja Canonin tulostimiin.
Itsellä HP LaserJet 1018 on toiminut ongelmitta jo kolmatta vuosikymmentä.
 
Itsellä HP LaserJet 1018 on toiminut ongelmitta jo kolmatta vuosikymmentä.

Jep, täälläkin hyviä kokemuksia HP Color LaserJet M276nw tulostimesta (2010-luvun alun mallia). Sen sisarmalli M251n oli muutoin yhtä hyvä, mutta siinä oli virransäästöbugi. Eli laite vain jäätyi sattumanvaraisesti oltuaan pitkään päällä siten, että valikot kyllä toimii itse laitteessa, mutta verkon kautta ei pääse hallintasivulle (tai avautuu superhitaasti) eikä tulosteet tule läpi. Ainoa tehokas lääke tilaan on virrat pois ja takaisin päälle.

M251n:n virransäästöbugin sain ”hallintaan” kytkemällä tulostimeen virta-ajastimen, joka katkaisi virran viideksi minuutiksi aina aamulla seitsemän pintaan, kun kukaan ei silloin printtaa mitään. Tällöin todennäköisyys jäätymisille meni nollaan, koska jäätymisen riski kasvoi päivä päivältä suuremmaksi…

HP:lla olisi petrattavaa, eli kasettien rajoituksia ei pitäisi ottaa käyttöön ja jos foorumeilla valitetaan virransäästöbugista firmwaressa, niin tulostinta EI jätetä sellaiseen kuntoon, että korjaavaa firmwarea ei julkaista.

HP:lla on osaamista, mutta asenteessa olisi korjattavaa, eli kuluttajan vapautta ei rajoiteta ja pidetään joku roti laadussa.

Sellaista HP:n printteriä ei minulle tule, joka vaatii tunnuksia tulostimen käyttämiseen (HP+).
 
En kyllä minäkään HP:tä harkitsisi omalla rahalla, en muidenkaan jos siihen voin vaikuttaa. Vaikka lasereissa (ainakaan "yritys"malleissa) ei ihan yhtä kusipäisiä toimia ole tehty kuin mustesuihkareissa, niin en näe syytä tukea HP:n asiakasvihamielistä yrityskulttuuria.
 
Jep, täälläkin hyviä kokemuksia HP Color LaserJet M276nw tulostimesta (2010-luvun alun mallia). Sen sisarmalli M251n oli muutoin yhtä hyvä, mutta siinä oli virransäästöbugi. Eli laite vain jäätyi sattumanvaraisesti oltuaan pitkään päällä siten, että valikot kyllä toimii itse laitteessa, mutta verkon kautta ei pääse hallintasivulle (tai avautuu superhitaasti) eikä tulosteet tule läpi. Ainoa tehokas lääke tilaan on virrat pois ja takaisin päälle.

M251n:n virransäästöbugin sain ”hallintaan” kytkemällä tulostimeen virta-ajastimen, joka katkaisi virran viideksi minuutiksi aina aamulla seitsemän pintaan, kun kukaan ei silloin printtaa mitään. Tällöin todennäköisyys jäätymisille meni nollaan, koska jäätymisen riski kasvoi päivä päivältä suuremmaksi…

HP:lla olisi petrattavaa, eli kasettien rajoituksia ei pitäisi ottaa käyttöön ja jos foorumeilla valitetaan virransäästöbugista firmwaressa, niin tulostinta EI jätetä sellaiseen kuntoon, että korjaavaa firmwarea ei julkaista.

HP:lla on osaamista, mutta asenteessa olisi korjattavaa, eli kuluttajan vapautta ei rajoiteta ja pidetään joku roti laadussa.

Sellaista HP:n printteriä ei minulle tule, joka vaatii tunnuksia tulostimen käyttämiseen (HP+).
cs-l1600.jpg

Joskus ennen vanhaan tällainen kesti ikuisesti. Muistaakseni tulostin vielä 90-luvun lopulla tuollaisella. Vähän hidas oli käynnistymään kun renderöi pitkään, mutta ihan eri filosofialla toimivia kuin uudet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 526
Viestejä
4 688 813
Jäsenet
76 770
Uusin jäsen
PireV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom