Honor View20

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Kannattaahan sinne olla yhteydessä. Mulle tuli heti viikon 6 alussa jo.
Tänään pistin mailia, että mikäs tässä mättää. Kuitenkin sivujen kautta pistin ja täytin lomakkeen ihan oikein aina kaikkia tietoja myöden.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Mitäs porukka on tykännyt View20:stä, onko millainen tuo 3.5mm laatu/teho?

Vähän kuumottais päivittää tuo honor 9 -> View20
Ja siihen nämä ;)
NILLKIN - Audio, Charging, Phone protection and More

Vähän vaan mietityttää että osaanko enää luopua tuosta honor 9:n monitoimipainikkeesta/koti painikkeesta.

Ja View20 on IR lähetin tallella :tup:
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Referenssinä on Honor 8 ja Bosen QC25, enkä ainakaan huonommaksi tätä voi sanoa 3,5mm osalta. Puhelin itsessään on toimiva ja tasapainoinen kokonaisuus, ei tässä vielä mitään huonoa ole tullut vastaan. Ainoa bugi tosiaan tuo että softa näppäimet tykkää toisinaan lähteä vasemmalle itsestään. Tää 3,5mm plugi oli dealbreakeri itselle vs One Plussat jne. Ja IR-lähetin käytössä joka päivä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Ainiin muillekin tiedoksi jos joku miettii. Kontaktoin tuosta kellosta ja itselleni kerrottiin, että myöhemmässä vaiheessa ennakkotilauksen tehneet saavat kellonsa alkaen nyt viikko 9/10. Syy oli kellojen loppuminen ennalta suuremman menekin vuoksi.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
...ja oma kello saapui tänään. Olipa tuo nätti ja siro, kun on tottunut noihin monsterikelloihin. Tuota voisi jopa käyttää viikon tai kaksi ja katsella miten se siitä sopeutuu jokapäiväiseen elämään. Pikavilkaisuilla tuolla ruskealla nahkarannekkeella se näyttää ihan tavalliselta rannekellolta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
685
No, niin... kellossa tuo QR- tunnus, eikä mistään pääse eteenpäin... Onko apuja annettavissa?

edit. Onglema ratkaistu. Piti ladata oma healt-ohjelma ensin.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Kyselin viikko sitten mailitse Honorin asiakaspalvelusta tuosta drop shadow -efektin poistamisesta. Sieltä ensin tyyppi kysyi mistä maasta puhelin on ostettu (onkohan tällä mitään väliä?), sen jälkeen toinen sanoi, että tiedustelu ohjataan sopivalle tiimille, ja se on nyt hiljaa hautonut sitä muistaakseni maanantaista asti.

Sinänsä ihan simppeli kysymys oli, joten vähän kyseenalainen ainakin ensikokemuksen perusteella on tuo asiakastuki.
Ihan sama mitä niiltä kysyt, heti ekana kysyvät että mikä maa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Kyseinen luuri hommattuna, ja paketista ottaessa tuli hieman yllätyksenä, että näytön päälle on jo tehtaalla asennettu jonkinlainen panssarilasi(?). Onko tuo nyt sitten tosiaankin pelkkä panssarilasi, vai palveleeko jotain muutakin tarjoitusta? Aftermarket panssarilasin hommasin samalla luurille, kun ei tuota valmiiksi asennettua muistaakseni ainakaan missään arvosteluissa mainittu, joten mikäli tuo on tosiaankin panssarilasi, niin tuskin on järkeä mennä sitä vaihtamaan?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Kyseinen luuri hommattuna, ja paketista ottaessa tuli hieman yllätyksenä, että näytön päälle on jo tehtaalla asennettu jonkinlainen panssarilasi(?). Onko tuo nyt sitten tosiaankin pelkkä panssarilasi, vai palveleeko jotain muutakin tarjoitusta? Aftermarket panssarilasin hommasin samalla luurille, kun ei tuota valmiiksi asennettua muistaakseni ainakaan missään arvosteluissa mainittu, joten mikäli tuo on tosiaankin panssarilasi, niin tuskin on järkeä mennä sitä vaihtamaan?
Muovinen näytösuojakalvo siinä on päällä kuten aika monessa muussakain Huawein/Honorin puhelimissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Muovinen näytösuojakalvo siinä on päällä kuten aika monessa muussakain Huawein/Honorin puhelimissa.


Eli tuon punalipareisen ohuen muovikalvon alta paljastuva näytönsuoja on vain muovia? Varmaankin tuohon kannattaa sitten vaihtaa tuo panssarilasi tilalle, puhelimen pudotessa muovinen näytönsuoja ei taida pahemmin auttaa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Eli tuon punalipareisen ohuen muovikalvon alta paljastuva näytönsuoja on vain muovia? Varmaankin tuohon kannattaa sitten vaihtaa tuo panssarilasi tilalle, puhelimen pudotessa muovinen näytönsuoja ei taida pahemmin auttaa?
Kyllä. Noh kyllähän se kannattaa vaihtaa jos haluaa parempaa suojaa.

Muovikalvoon tarttuu myös sormenjäljet aika ikävästi, mutta kyllähän tuokin naarmuilta suojaa.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Kellään tullut vastaan, että haptinen palaute kirjoittaessa välillä häviää ja välillä tulee itsekeen takaisin? Saattaa myös olla, että haptinen palaute ei toimi pidempään aikaan.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
117
Pari päivää käytössä ollut, ja mitään valittamisen aihetta en keksi kuoren liukkauden lisäksi. Pitää aina varoa, että mihin puhelimen uskaltaa laittaa, äskönkin valui koneen päältä matolle vaikka se oli siinä paikallaan kerennyt jo 10 minuuttia möllöttää.

Nykyinen fiilis on se että en mä näin hienoa puhelinta tarvitse, vähän kevyemmälläkin olisi pärjännyt :D Ihmettelen vain, että miksi porukka maksaa tonnia puhelimista kun 400€ saa tälläistä luksusta
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
ToF-sensorille toivoisi vielä lisää huvikäyttöä, tyyliin 3d-skannaus.
Saattaa olla et muistelen ihan omiani, mutta eikö tästä ollut juttua aikoinaan View20 julkistuksessa? Et pitäisi tulla joskus?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Mites tässä puhelimessa saa pois sen ominaisuuden, että kun pyyhit näyttöä alaspäin niin se näyttää aina jotain sovellussuosituksia ja jotain hakukenttää? Itsellänikin kun on muutamia isoja widgettejä aloitusnäytöissä (mm. uutiset) joita selaan, niin tuo on melko ärsyttävä ominaisuus.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Mites tässä puhelimessa saa pois sen ominaisuuden, että kun pyyhit näyttöä alaspäin niin se näyttää aina jotain sovellussuosituksia ja jotain hakukenttää? Itsellänikin kun on muutamia isoja widgettejä aloitusnäytöissä (mm. uutiset) joita selaan, niin tuo on melko ärsyttävä ominaisuus.
Ehkä olet huomannutkin, että vakiolauncherista tuota ei saa pois. Nova tms. Launcheriin vaihtamalla ongelma poistuu, mutta sitten tulee toki omat ongelmansa. Koska tuo haku nyt tuolta aika helpolla tulee, niin itse käytän ko. hakua jatkuvasti, enkä enää juuri edes käytä perinteisiä pikakuvakkeita.
Tietysti widgetin selaamisen ongelma on varmasti ärsyttävä...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Honor View 20:n moniajo-ongelmiin syy näyttää siis olevan tämä:

Huawei
&
Background apps are forced to close | HUAWEI Support Global

Edellisen puhelimen emui 5 toimi hyvin Nougatin kanssa, siitä eteenpäin asiat menneet raakasti huonompaan. Ei ihme, ettei uuden version tullessa vaikka FB:stä sen tausta-ajaminen tai ilmoitukset toimi hetkeen oikein. Pitää nähtävästi odottaa, kunnes Huaweilla päivitetään Optimizerin Smart Tune-Upin kautta uudelle appiversiolle vähemmän kuristettuja tausta-ajo-oikeuksia. Eli tällä hetkellä puhelin on käytettävyydeltään ainoastaan epäluotettava paska, mutta näihin hommiin kun mahdollisesti aikanaan loppuu Huawein puolelta tuunauspäivitykset on puhelin sen jälkeen rampautettu moniajokelvottomaksi noiden isompienkin appien osalta.

Ei voi kyllä suositella pahimmalle vihamiehellekään tällaista puhelinta, joka vaatii jäätävää säätämistä ja tunkkaamista, jotta sovellukset saisi toimimaan taustalla Googlen/Androidin olettamalla tavalla ja silti se saattaa esim. kotimaisten sovellusten kohdalla muodostua mahdottomaksi. Tehkää itsellenne palvelus ja kiertäkää Honorweit kaukaa, jos on tarkoitus tehdä sillä puhelimella jotain muutakin kuin pelata ilman huolta taustalla ajettavien sovellusten hapesta.
Jälkimmäinen linkki ei ainakaan minulla toimi, joten en tiedä mitä siellä on. Ensimmäisen linkin väitteeseen (ettei itse pystyisi whitelistaamaan appeja) sanoisin että kyllähän apeilta pystyy ottamaan optimoinnin pois käytöstä. Sitä en tiedä, että toimiiko tuo itse tehty whitelistaus vai tappaako prosessi silti appeja taustalla Huawein kovakoodattujen optimointien mukaan
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Jälkimmäinen linkki ei ainakaan minulla toimi, joten en tiedä mitä siellä on. Ensimmäisen linkin väitteeseen (ettei itse pystyisi whitelistaamaan appeja) sanoisin että kyllähän apeilta pystyy ottamaan optimoinnin pois käytöstä. Sitä en tiedä, että toimiiko tuo itse tehty whitelistaus vai tappaako prosessi silti appeja taustalla Huawein kovakoodattujen optimointien mukaan
Tappaa silti. Jouduin itsekin pari kertaa klikkaamaan tuota jälkimmäistä linkkiä tätä kautta, että se suostui aukeamaan oikein.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Tappaa silti. Jouduin itsekin pari kertaa klikkaamaan tuota jälkimmäistä linkkiä tätä kautta, että se suostui aukeamaan oikein.
En pysty uskomaan että näin olisi. Tuo on kyllä yleisellä tasolla todella huono juttu, vaikka ei varmasti kaikkia käyttäjiä haittaakaan. Mutta eikö luulisi että Facebook apilla olisi riittävästi käyttäjiä jopa Huawein mittapuulla, että se olisi jo "sallittu"?

Edit.btw. Olen yrittänyt saada säädettyä chromen asetuksia, että sitä ei sammutettaisi koskaan taustalta mutta sille ei edes tarjota mitään vaihtoehtoja.

edit. edit. Oma luurini on siis nykyisellään Android 10:ssä, jossa saa siis hallittua virranhallinan asetuksia ilmeisesti vielä vähemmän kuin aiemmin. Yritän siis selvittää, onko asia paremmin->Vaikuttaako nykyään jokainen asetus kuten kuuluu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Itelle tulee mieleen, että kannattaisi ehkä palata firmiksissä taaksepäin (HiSuitella onnistuu).
Tuo ei nyt kuitenkaan kuulosta yleiseltä ongelmalta, kun toisessa ketjussa ei tullut muita suomalaisia käyttäjiä toteamaan, että mulla myös sama tjsp. Eikä tuota muistaakseni ole matkapuhelinfoorumin 20-sivuisessa view 20 ketjussakaan tullut esiin.
Vai onko täällä jollain samaa Facebook, HSL -kanssa?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Itelle tulee mieleen, että kannattaisi ehkä palata firmiksissä taaksepäin (HiSuitella onnistuu).
Tuo ei nyt kuitenkaan kuulosta yleiseltä ongelmalta, kun toisessa ketjussa ei tullut muita suomalaisia käyttäjiä toteamaan, että mulla myös sama tjsp. Eikä tuota muistaakseni ole matkapuhelinfoorumin 20-sivuisessa view 20 ketjussakaan tullut esiin.
Vai onko täällä jollain samaa Facebook, HSL -kanssa?
En tiedä kenellä oli ongelmaa Facebook ja HSL appien kanssa. Minulla ei ole kumpaakaan käytössä eikä noista apeista kuvattu ongelma kiusaa muutenkaan. Ainoa ongelma minulla on, että Spotify ei tykkää kappaleenvaihdoista chromessa->Sivu kaatuu tai selain sammuu ja musa loppuu. Tuo voi olla myös bugi chromessa tms. ja tuskin koskaan korjataan, sillä samanlainan käyttötilanne koskaa varmasti vain pientä vähemmistöä.

Ratkaisuna Spotify appia ei voi käyttää, sillä auto laittaa muuten aina autoon mennessä rokit soimaan...

Edit. Eikös @Manala:lla ollut ainakin vielä Android 9?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
En pysty uskomaan että näin olisi. Tuo on kyllä yleisellä tasolla todella huono juttu, vaikka ei varmasti kaikkia käyttäjiä haittaakaan. Mutta eikö luulisi että Facebook apilla olisi riittävästi käyttäjiä jopa Huawein mittapuulla, että se olisi jo "sallittu"?

Edit.btw. Olen yrittänyt saada säädettyä chromen asetuksia, että sitä ei sammutettaisi koskaan taustalta mutta sille ei edes tarjota mitään vaihtoehtoja.

edit. edit. Oma luurini on siis nykyisellään Android 10:ssä, jossa saa siis hallittua virranhallinan asetuksia ilmeisesti vielä vähemmän kuin aiemmin. Yritän siis selvittää, onko asia paremmin->Vaikuttaako nykyään jokainen asetus kuten kuuluu
Niinhän tuota luulisi, että on oletetusti sallittu, mutta vaikea sanoa miten tuo on käytännössä toteutettu. Todennäköisesti niin, että kaikki on oletetusti kuristettu taustalta virransäästön maksimoimiseksi ja sitten ne exceptionit täytyy jokaiselle appiversiolle hashien tmv. mukaan erikseen sallia. Oletussalliminen kaikille tuleville versioille voi olla teknisesti huomattavasti tuota vaikeampi toteuttaa.

Optimizerin settingseissä seisoo "Smart Tune-Up: Regulary update app configuration data to improve app performance". Kun otin tuon pois päältä ja päivitin FB:n uusimpaan versioon FB ei enää toiminut taustalla, vaan latasi itsensä joka kerta uudelleen kadottaen entisen sisällön siitä missä viimeksi oli ja mitä oli kirjoittanut tekstikenttään. Vasta kun kytkin Smart Tune-Upin päälle alkoi FB toimimaan hetken kuluttua normaalisti. Tää on pirun huolestuttavaa tulevaisuutta ajatellen, kun Tune-Upit sitten joskus loppuu ko. puhelinmallille/androidversiolle.

Itse lopetin Chromen kanssa tappelemisen heti alkuunsa ja vaihdoin suosiolla Firefoxiin. Ja kympillä mennään täälläkin.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
@Jamboa @Manala
Itselläni ei spotify apin kanssakaan ole mitään ongelmaa, ei auto- eikä kotikäytössä. Suoraan selaimesta en itse ole Spotifya ole käyttänyt, mutta nyt kokeillessa kappaleenvaihto toimii normaalisti.Ja ihan on Chrome käytössä.
Mulla ei kymppiä, vaan 9.1.0.257 (C432E1R2P1).
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
@Jamboa @Manala
Itselläni ei spotify apin kanssakaan ole mitään ongelmaa, ei auto- eikä kotikäytössä. Suoraan selaimesta en itse ole Spotifya ole käyttänyt, mutta nyt kokeillessa kappaleenvaihto toimii normaalisti.Ja ihan on Chrome käytössä.
Mulla ei kymppiä, vaan 9.1.0.257 (C432E1R2P1).
Vaihto toimii siis muutaman kerran, mutta jossakin vaiheessa tapahtuu jotakin biisin vaihdossa ja spotify sammuu selaimesta. Apissa tosiaan ei ollut muuta ongelmaa kuin tuo automaattitoiston käynnistyminen, joka sekin johtuu varmaankin VAG konserin autoradiosta eikä apista itsessään
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Vaihto toimii siis muutaman kerran, mutta jossakin vaiheessa tapahtuu jotakin biisin vaihdossa ja spotify sammuu selaimesta. Apissa tosiaan ei ollut muuta ongelmaa kuin tuo automaattitoiston käynnistyminen, joka sekin johtuu varmaankin VAG konserin autoradiosta eikä apista itsessään
Tuntuu että aika monet apit toimii taustalla jonkin aikaa, mutta sitten jonkin ajan kuluttua ne tapetaan. Esimerkiksi notifikaatioiden sieppari toimii ja tallentaa notifikaatiot listaan jonkin aikaa, mutta valittaa aina kun puhelin on vähän pidempään näyttö pimeänä, että se ei voi enää tallentaa notifikaatioita, koska on prosessina tapettu taustalta. Ei auta vaikka miten antaa taustapyörintäoikeudet manuaalisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Tom
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Nyt on View20 ollut käytössä kuukauden ja kokemuksia on ehtinyt kertyä. Akunkesto on itselleni riittävä, joka päivä ei olisi pakko ladata, mutta pidän normaalisti latauksen 30-80% välissä. Näyttö ei ole oled, mutta välttää minulle. Mikään ohjelma ei ole tökkinyt ja ohjelmat avautuvat nopeasti. Kamera on hyvä luurin hintaluokassa. Suojakuori on aivan välttämätön ostos, ilman kuorta tämä ei pysy kädessä tai oikeastaan missään. Voin suositella tätä 300€:n hinnalla.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
@Manala Toimiko sinulla tai miten muilla, toimiko kaikki synkronoinnit kuten kuuluu Android 9 versiolla? Itse en huomanut silloin mitään ongelmaa, mutta 10:n synkronointikin toimii tärkeimmiltä osin (sähköposti ja whatsapp), joten en tiedä enkö vain huomannut.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
@Jamboa En pidä synkkiä/synkkejä yleensä päällä. Youtubea varten mulla on ollut aikojen alusta erillinen Google-tunnus olemassa, jossa kaikki halutut soittolistat ymv. tallennettuna. Jostain syystä sen kanssa on ollut tässä luurissa/android-versiossa ongelmia niin, että se haluaa sieltä tunkea sähköpostit, kontaktit, kalenterit ja kaikki ihan väkisin sekaisin mun pääkäyttäjän kanssa. Teoriassa en haluaisi autosynkata/backupata muuta reaaliajassa kuin pääkäyttäjän kalenterin, mutta käytännössä autosync tuntuu olevan sen verran riski kahden Google-käyttäjän ristikäytöllä, että pidän sitä mieluummin poissa päältä. :D

Sähköpostit mulle tulee reaaliaikaisin notifikaatioin vain läppärille ja whatsappia en käytännön tasolla ole enää käyttänyt puoleen vuoteen.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
@Jamboa En pidä synkkiä/synkkejä yleensä päällä. Youtubea varten mulla on ollut aikojen alusta erillinen Google-tunnus olemassa, jossa kaikki halutut soittolistat ymv. tallennettuna. Jostain syystä sen kanssa on ollut tässä luurissa/android-versiossa ongelmia niin, että se haluaa sieltä tunkea sähköpostit, kontaktit, kalenterit ja kaikki ihan väkisin sekaisin mun pääkäyttäjän kanssa. Teoriassa en haluaisi autosynkata/backupata muuta reaaliajassa kuin pääkäyttäjän kalenterin, mutta käytännössä autosync tuntuu olevan sen verran riski kahden Google-käyttäjän ristikäytöllä, että pidän sitä mieluummin poissa päältä. :D

Sähköpostit mulle tulee reaaliaikaisin notifikaatioin vain läppärille ja whatsappia en käytännön tasolla ole enää käyttänyt puoleen vuoteen.
Asetuksista käy jokaisen google-tilin kohdalla laittamassa mitä synkataan ja mitä ei. Ikinä ei ole ollut tuon kanssa mitään ongelmia.

Muutenkaan en oikein ymmärrä mitä ihmeen ongelmia on ilmoitusten kanssa tällä luurilla. Itsellä ja avokilla view20, pojalla 20pro, eikä tietoakaan appien kuolemisesta taustalla tai ilmoitusten saapumatta jäämisestä. User error.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Asetuksista käy jokaisen google-tilin kohdalla laittamassa mitä synkataan ja mitä ei. Ikinä ei ole ollut tuon kanssa mitään ongelmia.

Muutenkaan en oikein ymmärrä mitä ihmeen ongelmia on ilmoitusten kanssa tällä luurilla. Itsellä ja avokilla view20, pojalla 20pro, eikä tietoakaan appien kuolemisesta taustalla tai ilmoitusten saapumatta jäämisestä. User error.
Ei olekaan ollut ikinä tuon kanssa ongelmia, kunnes nyt. Ja kokeile vaikka notification history logia tmv. niin kyllä tuo puhelin tappaa sen yön aikana. Mut no, onhan se kiva, ettei akkua mene yön aikana kuin sen 2%... Aamulla oli taas jäänyt ledivalo syttymättä messenger-viestien takia, alkoi toimia normaalisti vasta kun puhelimen ekan kerran herätti omista unistaan.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Ei olekaan ollut ikinä tuon kanssa ongelmia, kunnes nyt. Ja kokeile vaikka notification history logia tmv. niin kyllä tuo puhelin tappaa sen yön aikana. Mut no, onhan se kiva, ettei akkua mene yön aikana kuin sen 2%... Aamulla oli taas jäänyt ledivalo syttymättä messenger-viestien takia, alkoi toimia normaalisti vasta kun puhelimen ekan kerran herätti omista unistaan.
Don't kill my app -sivuston ohjeilla saattaa lähteä toimimaan. Sivustoa ylläpitää sovelluskehittäjät, jotka ovat kyllästyneet näihin OEM-valmistajien virranhallintavirityksiin. Huawei ei saa tuolla kovin mairittelevaa palautetta :vihellys:. ADB:n kautta pitää disabloida Huawein omia systeemejä.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Mulla muuttu osa ilmotuksista android 10 päivityksen jälkeen niin, ettei notification bariin tule kuvaketta, mutta esim ohjelman kuvakkeen päälle tulee edelleen pallura, jossa näkyy, että ilmoitus on tullut.
Tälläsiä sovelluksia on mm. google, kun ilmoittelee säästä ja clash royale peli. Onko muilla tullut vastaavaa esiin? Ilmoitus kyllä näkyy sitten valikossa kun sen vetää alas, mutta ylös ei tule kuvaketta, että ilmoitus olisi tullut.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Huomatkaa tosiaan, että se marraskuun lopun / joulukuun alun MagicUi 3 / Android 10 ei ole vielä valmis versio (eikö edes tällä hetkellä jaossa). Siinä voi olla bugeja, joita sitten asiakaskokemusten myötä par’aikaa korjaillaan.
Valmiin version laaja julkaisu on luvattu helmikuulle.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Don't kill my app -sivuston ohjeilla saattaa lähteä toimimaan. Sivustoa ylläpitää sovelluskehittäjät, jotka ovat kyllästyneet näihin OEM-valmistajien virranhallintavirityksiin. Huawei ei saa tuolla kovin mairittelevaa palautetta :vihellys:. ADB:n kautta pitää disabloida Huawein omia systeemejä.
Juu oon tietoinen tuosta. Oon nyt kuitenkin ajatellut odottaa sitä virallista kymppipäivitystä ens kuulle. Ties vaikka Huawei ois tehnyt ihmeitä ja palauttanut MagicUi:ta takas sinne suuntaan miten EMUI edellisessä puhelimessa vielä toimi ilman tappelemisia ja säätämisiä. Jos ei niin pitää vissiin alkaa tohonkin perkeleen tunkkaamiseen.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Mulla muuttu osa ilmotuksista android 10 päivityksen jälkeen niin, ettei notification bariin tule kuvaketta, mutta esim ohjelman kuvakkeen päälle tulee edelleen pallura, jossa näkyy, että ilmoitus on tullut.
Tälläsiä sovelluksia on mm. google, kun ilmoittelee säästä ja clash royale peli. Onko muilla tullut vastaavaa esiin? Ilmoitus kyllä näkyy sitten valikossa kun sen vetää alas, mutta ylös ei tule kuvaketta, että ilmoitus olisi tullut.
Juu on näitä tänkin tyyppisiä ilmoitusongelmia ollut. Tekstiviestit eivät myöskään yleensä jostain syystä näy eikä ilmoita itsestään, mutta näkyvät alasvetovalikossa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Jos jollakulla tuntuu View20 värit olevan persiillään niin kannattaa pistää gsmarenan asetukset sisään.
DeltaE pitäisi olla gsmarenan asetuksilla keskimäärin 1.2 ja maksimissaan 2.3 kun vakiona se on aivan karsea kesk. 7.3 ja max 12.8


Ainakin Mediapad M6 oli aivan päin mäntyä värintoistoltaan, tuosta otti mallia niin nyt on värintoisto huomattavasti tasalaatuisempaa vaikka ei ole samalla paneelilla varustettu. Enää ei silmät ala vuotamaan verta kun rinnalla käyttää kalibroitua Nanocell IPS:iä.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Itsellä ainakin käytössä silmäystävällinen tila (sinivalonsuodatus), mutta totta. Oletuksena tuo on todella kirkas ja silmiä ärsyttävä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Itsellä ainakin käytössä silmäystävällinen tila (sinivalonsuodatus), mutta totta. Oletuksena tuo on todella kirkas ja silmiä ärsyttävä.
Suora lainaus arvostelusta:
Color accuracy out of the box was quite terrible but it can be tweaked to a far more accurate setting. The default "Vivid" color profile is saturated and bright but the whites are halfway between sky blue and gray, which, frankly, makes us want to keep the blue-light filter enabled at all times. The default color profile yielded an average deltaE of 7.3 and a max deltaE of 12.8.
Honor View 20 review

Edit: oho, näköjään Androidilla toimii oma Colormunki Display kalibrointi laite kun käyttää ColorTrue appia. Pitääpä sitten tänään tehdä kunnon kalibroinnit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
415
Edit: oho, näköjään Androidilla toimii oma Colormunki Display kalibrointi laite kun käyttää ColorTrue appia. Pitääpä sitten tänään tehdä kunnon kalibroinnit.
Tuo siis kalibroi vain sen niiden oman ohjelman. Ei ole järjestelmänlaajuinen kalibrointi ja yhteensopivia ohjelmia on vain pari. Lähinnä tuo on tarkoitettu siihen, että ammattilainen voi näyttää asiakkaalle väritarkempia kuvia kännykästä tai tabletilta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Tuo siis kalibroi vain sen niiden oman ohjelman. Ei ole järjestelmänlaajuinen kalibrointi ja yhteensopivia ohjelmia on vain pari. Lähinnä tuo on tarkoitettu siihen, että ammattilainen voi näyttää asiakkaalle väritarkempia kuvia kännykästä tai tabletilta.
Juu, itsekkin huomasin tuon. Eli aika turhake koko softa jos ei saa edes mittausraporttia.

Pitää pistää Displaycalin kautta menemään etänäyttönä lähiverkossa mittaukset kun se näköjään toimii ohjelmistolla. Tuolla saa sitten deltaE taulukot sun muut väritoiston tiedot loogisesti käsiin jonka avulla sitten saa säädettyä Huihain oman värisäädön käsipelillä kohdalleen.
DisplayCAL—Display Calibration and Characterization powered by ArgyllCMS
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Itse olen sitä mieltä että nyt haukutaan väärää puuta kaikki. Esimerkiksi oma Mediapad M6 ei sammuttele appeja kunhan kävin vääntämässä kaikki virransäästö namiskat pois (ei pelkkä "app launch") : Background apps are forced to close | HUAWEI Support Global
Nää virransäästönamiskat ei valitettavasti View 20:ssä paljoa asiaan auta, ne on tietenkin heti ensimmäisenä väännetty kaikki offille. Tuolla linkissäkin alleviivataan miten smart tune-upin pitää olla päällä, jotta voi varmistua appien toimivuudesta oikein. Valitettavasti sitä kautta tuunataan tietysti vain kansainvälisiä isoja appeja ja niiden oikeuksia ajaa tausta-ajoa, eikä mitään HSL:iä tai VR:n lippuappeja – ei ihme, että saavat sovelluskaupassa paljon huonoa palautetta.

Surkuhupaisaa on se, että olin tämän puhelimen osalta huolissani Googlen appien toimivuudesta ja päivittymisestä, mutta todellisuudessa ne ovatkin niitä ainoita, jotka toimivat varmuudella Smart tune-upin kautta suoritettavan "tehdastuen" avulla ja ongelmia on lähinnä niiden appien kanssa, jotka eivät ole missään suorissa tekemisissä niin Googlen kuin Huaweinkaan kanssa.

Kokeilin pitää Smart tune-uppia pois päältä ja kun FB-appi sitten päivittyi se ei enää toiminut taustalla vaan latasi joka kerta itsensä uudelleen kun vaihtoi toiseen sovellukseen ja takaisin. Vasta Smart tune-upin takaisin päälle laittaminen ja päivittäminen korjasi asian. Kun Smart tune-up -tuki Magic 3.0:lle loppuu (ainakin View 20:n osalta), tulee kapulasta näillä näkymin enemmän tai vähemmän pelkkä verkonpaino ilman isompaa puukottamista. Saapahan puhelimen sitten tuntumaan kertaheitolla vanhalta ja asiakkaat sillä verukkeella kauppaan. Kuka sitä nyt puhelimelle yli kolmen vuoden tulevaisuutta haluaisikaan ajatella?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Mutta jos nämä virransäästön toimimattomuudet johtuvatkin vain tuosta "pois vedetystä" android 10:stä, niin eihän tuo haittaa, kun päivitetty versio tulee varmaanki jossain vaiheessa tai voi peruuttaa takaisin 9:iin? Toki on suuri miinus, mikäli puhelimen appien taustapäivitys loppuu kun kiinalaiset lakkaavat päivittämästä smarttunea, mutta onneksi on olemassa ne ADB komennot joilla sen saa pois päältä :)
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Ton HSL apin kanssa on sellainen kummallisuus, että kehittäjäfirmoja kun miettii, niin aika moni mobiilialan konkari tietäisi, kehen ottaa yhteyttä, jos arvelisi ongelman olevan Huawein päässä.

Huawein Suomen RD väki on pitkälti vanhoja noksulaisia, jotka Terho aikanaan mukaansa rekrysi (ja myöhemmin lisää) ja toiset konkarit tuntee heistä kyllä nimistä, ketkä on antenni-, kamera- tai alusta- tai käyttiskehityksessä yms. On siellä toki nuorempiakin paljon palkattu, mutta siis ensikontaktia ajatellen.

Apilla on kumminkin suomalaiseen mittakaavaan valtava määrä latauksia, joten jos kysymys olisi whitelistingista, se olis hetkessä korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Mutta jos nämä virransäästön toimimattomuudet johtuvatkin vain tuosta "pois vedetystä" android 10:stä, niin eihän tuo haittaa, kun päivitetty versio tulee varmaanki jossain vaiheessa tai voi peruuttaa takaisin 9:iin? Toki on suuri miinus, mikäli puhelimen appien taustapäivitys loppuu kun kiinalaiset lakkaavat päivittämästä smarttunea, mutta onneksi on olemassa ne ADB komennot joilla sen saa pois päältä :)
Kaverilla on ihan samat ongelmat samojen appien kanssa en nyt muista millä Honorin mallilla Android 9:n kanssa. Joku vähän kevyempi kapula "vain" kolmen gigan muistilla. En siis usko, että ysiin peruuttaminen auttaisi. Ysistä päivitin kymppiin päivän tai kahden jälkeen eli heti alkuunsa virransäästön aiheuttamien ilmoitusongelmien vuoksi.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Kaverilla on ihan samat ongelmat samojen appien kanssa en nyt muista millä Honorin mallilla Android 9:n kanssa. Joku vähän kevyempi kapula "vain" kolmen gigan muistilla. En siis usko, että ysiin peruuttaminen auttaisi. Ysistä päivitin kymppiin päivän tai kahden jälkeen eli heti alkuunsa virransäästön aiheuttamien ilmoitusongelmien vuoksi.
No sitten onkin ikävämpi juttu. Kuulostaa siltä että muuta vaihtoehtoa ei ole kuin laittaa kapula vaihtoon tai ottaa ODB komennot apuun
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
No sitten onkin ikävämpi juttu. Kuulostaa siltä että muuta vaihtoehtoa ei ole kuin laittaa kapula vaihtoon tai ottaa ODB komennot apuun
Joo kunhan se virallinen kymppi sieltä nyt ensin tulee niin ihmetellään lisää. Tällä kapulalla on nyt kuitenkin pärjättävä jonkin aikaa, kun on niin paljon muutakin päivitettävää tässä tiedossa lähiaikoina.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 415
Viestejä
4 160 385
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom