HONOR Choice Earbuds x5 -kuulokkeet

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 450
Testissä on siis Telialta (hyvästä) alennuksesta tilatut HONORin Choice Earbuds X5 -nappikuulokkeet.

Lähtökohtana odotukset eivät olleet kovat, koska täällä(kin) arvostellut Sudion a2 -kuulokkeet ovat edelleen kovassa käytössä ja muodostuneet itselleni hyviksi kuulokkeiksi.

Aloitetaan myyntipakkauksesta, isoin yllätys (mutta toisaalta ei ihmetys) oli se, ettei myyntipakkauksen mukana tullut latauspiuhaa, no nykyaikana se ei ole iso miinus mutta yllätys silti. Toisena, hiukan ärsyttävänä asiana itselleni oli se, että vaihtopäät oli lyöty vain pieneen pussiin eikä Sudion tyyliin sellaiseen pahviin, jossa ne on helppo säilyttää ja löytää heti oikeankokoiset päät.

No, sitten itse kuulokekoteloon ja sen laatuun. Kuulokekotelo on kompaktin kokoinen ja kuulokkeet tulevat ulos sekä menevät sisään helposti, tästä plussaa HONORille. Sudion kotelo on aika isohko, joka ärsyttää välillä.

Itse kuulokkeet istuvat hyvin korvaan ja pysyvät päässä. Ensivaikutelma oli aika muovihkoinen, mutta ajan kuluessa sen unohti. Kuulokkeet eivät myöskään paina paljoa, joten niitä jaksaa pitää korvissa pidemmänkin tovin.

Jos/kun haluaa säätää esim. melunvaimennusta tai EQtä, on ladattava Honor AI Space -niminen sovellus App Storestä tai Google Play -Kaupasta ja tässä itselläni vähän mietitytti, koska ko. sovellus haluaa luvan ties mihin ja lopulta säätömahdollisuudet ovat aika pienet. Voi säätää lähinnä, mitä kosketusominaisuudet tekee, korostetaanko bassoa ja onko melunvaimennus päällä vai ei.

Kuulokkeiden kosketusominaisuudet? Ne löytyy, mutta omasta mielestäni ei ole kovin hyvät. Ne eivät aina ottaneet heti ekalla tai jos ottivatkin, saattoivat laskea yhden kosketuksen kahdeksi. Ärsyttävää, mutta minkäs teet.

Äänenlaatu oli erittäin jees. Räppifanina tykästyin, miten basso potki ja ääni kuului selkeästi - toisaalta kuulokkeet vuotivat ääntä ulos ja vieressä istunut kumppani kuuli musiikkini suhteellisen selkeästi n. 2 metrin päähän, vaikka oli muutakin melua.

Vastameluominaisuus toimi myös todella hyvin, ulkoapäin ei kuulunut yhtikäs mitään.

Summa summarum;
+ kotelon koko.
+ äänenlaatu.
+ kuulokkeiden paino.
+ Vastamelun toiminta.

- sovellus. Tietysti kiva, että mahis säätää mut miksi sovellus haluaa luvat 1000 ja 1 asiaan?
- laatutuntuma aluksi. Muovinen.
- äänen vuotaminen läpi.

Maksaisinko kuulokkeista itse 40€? En, ellei olisi aivan pakko saada heti kuulokkeet ja muita ei olisi. Maksaisinko 2,5€ niinkuin maksoinkin? Kyllä, tuolla hinnalla menee vaikka varakuulokkeiksi.

2.5/5 tähteä.







9120068 (16).png
 
Itse vertasin näitä omiin vanhoihin oneplus buds z2 -kuulokkeisiin. Ensinnäkin äänenlaatu on huomattavasti parempi, huomasi helposti kun vaihtoi saman biisin aikana vanhan ja uuden kuulokkeen välillä. Basso paljon jykevämpi näissä honoreissa. Itse petyin näiden honoreiden melunvaimennukseen. Oneplussassa ei pörinät ja surinat kuuluneet läheskään noin selvästi läpi kuin honoreissa. Kosketusalueet on honoreissa huonommat. Joskus ottaa kosketuksen joskus ei. Oneplussassa toimi oikeastaan täydellisesti jopa ohuen pipon läpi, toisin kuin honoreissa. Kuulokkeiden istuvuus tosin on honoreissa parempi omaan korvaan. Summasummarun, jätän nämä honorit käyttöön ihan vain jo äänenlaadun takia, vaikka muilla osa alueilla oikeastaan häviävätkin oneplussille. Halppiksilta ei paljoa kannata odottaa mutta tosiaan tuo äänenlaatu näissä yllätti positiivisesti.
 
Itse vertasin näitä omiin vanhoihin oneplus buds z2 -kuulokkeisiin. Ensinnäkin äänenlaatu on huomattavasti parempi, huomasi helposti kun vaihtoi saman biisin aikana vanhan ja uuden kuulokkeen välillä. Basso paljon jykevämpi näissä honoreissa. Itse petyin näiden honoreiden melunvaimennukseen. Oneplussassa ei pörinät ja surinat kuuluneet läheskään noin selvästi läpi kuin honoreissa. Kosketusalueet on honoreissa huonommat. Joskus ottaa kosketuksen joskus ei. Oneplussassa toimi oikeastaan täydellisesti jopa ohuen pipon läpi, toisin kuin honoreissa. Kuulokkeiden istuvuus tosin on honoreissa parempi omaan korvaan. Summasummarun, jätän nämä honorit käyttöön ihan vain jo äänenlaadun takia, vaikka muilla osa alueilla oikeastaan häviävätkin oneplussille. Halppiksilta ei paljoa kannata odottaa mutta tosiaan tuo äänenlaatu näissä yllätti positiivisesti.
Joo, ei nää missään nimessä huonot ole. Kokeilin äänikirjahommissa kuulokkeita ilman tota HONORin AI softaa ja "perusasetuksillakin" pelaa erittäin hyvin. Ja ehkä satunnaiskuuntelija ei niin välitä säädellä asetuksia. Itse vaan niin vainoharhanen, että en tykkää pitää ko. kaltaisia sovelluksia luurissa :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 927
Viestejä
4 444 148
Jäsenet
73 643
Uusin jäsen
joel3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom