Honda Monkey 2022

Tuli nautiskeltua hyvistä lomakeleistä ja ajeltua vähän reilummin. Kokeilin nyt myös paljonko tällä pääsee, kypärä tankissa sain tasan satasen mittariin tasasella ilman tuuliapua tai edessä olevan auton imuapua. Edellinen sporttipyörä kulki saman ykkösellä, mutta väitän silti että Mankilla on yleisesti kyllä hauskempi ajaa (osa varmasti uutuudenviehätystä tässä vaiheessa). Mutkateillä aivan verraton laite, kevyenä pyöränä saa laskettua melkoista kyytiä mutkan läpi. Ja hauskaa puuhaa, kun saa mutkasta ulos antaa kunnolla hanaa ilman että ollaan kortin päälle käyvissä lukemissa..

Asensin loppuviikosta pyörään myös Gromin mustan vakiotangon. Nyt on ajoasento omaan makuun enemmän perus nakupyörän tuntuinen eikä kahvat tule syliin, sopii myös omaan silmääni paljon paremmin. Kyllä tällä vaan on hauska päristellä, tällä koolla ja kuutiomäärällä ei kyllä tarvitse pahemmin kättä nostaa toisille motoristeille, itselleni toki aivan se ja sama..
 
Tuli nautiskeltua hyvistä lomakeleistä ja ajeltua vähän reilummin. Kokeilin nyt myös paljonko tällä pääsee, kypärä tankissa sain tasan satasen mittariin tasasella ilman tuuliapua tai edessä olevan auton imuapua. Edellinen sporttipyörä kulki saman ykkösellä, mutta väitän silti että Mankilla on yleisesti kyllä hauskempi ajaa (osa varmasti uutuudenviehätystä tässä vaiheessa). Mutkateillä aivan verraton laite, kevyenä pyöränä saa laskettua melkoista kyytiä mutkan läpi. Ja hauskaa puuhaa, kun saa mutkasta ulos antaa kunnolla hanaa ilman että ollaan kortin päälle käyvissä lukemissa..

Asensin loppuviikosta pyörään myös Gromin mustan vakiotangon. Nyt on ajoasento omaan makuun enemmän perus nakupyörän tuntuinen eikä kahvat tule syliin, sopii myös omaan silmääni paljon paremmin. Kyllä tällä vaan on hauska päristellä, tällä koolla ja kuutiomäärällä ei kyllä tarvitse pahemmin kättä nostaa toisille motoristeille, itselleni toki aivan se ja sama..

Pieni pyörä tuntuu pienemässä nopeudessa vauhdikkaamalta kuin iso pyörä...
 
Jep, puhuin vauhdista, enkä vauhdintunteesta.

60-80 alueiden mutkapätkillä harva katupyörä kääntyy samaa vauhtia mutkiin sisään. Kusiaisella sai aika paljon enemmän käyttää voimaa enemmän mutkiin sisään työntäessä, radalla tietenkin korostui vielä enemmän kun vauhdit verraten kovia. Tällä sää melkeimpä vastustella, ettei kippaisi liian vauhdilla mutkaan.

Vähän sama tunne, kun minisupermoton 'ratissa'.
 
Yksi kausi mankilla päristelyä takana ja uusi kohta edessä.

Painavana kuskina, ennakkoon toi jousien jäykkyys vähän mietitytti, kun ei ollut edes kylmätyyppejä laitteella tehnyt ennen ostopäätöstä. No nyt sen tiedän, eli takajouset menettelee, mutta etujouset saa pohjaamaan helposti.

Onkos kukaan asennellut eteen jäykempiä jousia alkuperäisten tilalle?

Jos kaivaa vanhat jouset irti ja menee jousikauppaan kyselemään samankokoisia / pituisia, mutta jäykempiä tilalle, vois onnistua.

Tai sitten olisi Öhlinsin paketti Öhlins FDK Fork Damping Kit FDK 112 - Öhlins Onlineshop (ohlins.eu)

Löytyisikö muita vaihtoehtoja?
 
@Tomox, vai riittäiskö eteen väähän vähän tuhdimmat öljyt? Ainakin gixxerissä se oli ihan riittävä muutos kun vaihtoi pykälää tiiviimmät litkut etupumppuihin.
 
Vanhaa viestiä herättelen. Iskarit on edelleen probleema. Läski äijä ajelee ni kyl iskarit paukkuu aika helposti pohjaan. Taakse löytyy monenlaista jousta kyllä, mut etupää on ongelma. 2022 malliin en o löytäny sopivaa. 2021 malli ei ilmeisesti sovi, en tiiä?
Eteen, jos tietäis jousen pituuden ja halkaisijan ja "vahvuuden" ni senhän pystyy iha suomestakin tilaamaan?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 846
Viestejä
4 549 017
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
Acceli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom