Honda Monkey 2022

Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
20
Moe,

Tilasin uuden 2022 mallin, ilmestyy saataville syyskuussa.

Yksi asia mitä pitäisi tehdä, ni vähän jäykemmät takaiskarit pitänee hommata.
Ehkä etupumputkin saa tuunattuu jäykemmäksi.

Tuubista vaan kattelin, et joku 125kg jenkki vaa haukkus kovasti löysäksi alustaksi.

Mites, onko nykysukupolven manki-ihmisiä kuulolla?

Sitä vaan että mistä noita osia olis kätevä tilailla?

Onkos kotimaassa hyviä kauppamestoja?

-Tomox

Edit:
Nyt niitä mestoja löytys...

Linkkejä:


 

Liitteet

  • Monkey.jpg
    Monkey.jpg
    19,8 KB · Luettu: 157
Viimeksi muokattu:
Onko tämä ihan Hondan tekemä, eikä mikään kiinan kopio?

Onko kyseessä mopo vai kevari?
 
Tuubista vaan kattelin, et joku 125kg jenkki vaa haukkus kovasti löysäksi alustaksi.
TM'n koeajorapsassa sanottiin "Jousitus on tukeva. Se kantaa mainiosti yli-ikäisen ja ylipainoisen kuljettajan mainiosti. " Toki meikäkin olis ylipainoinen vielä 86 kilosena, niin kaikki on suhteellista...
 
Uusi 2022 Honda Monkey 125
Neljä vuotta sitten Suomeen lanseerattu Honda Monkey 125 osoittautui isoksi myynti-hitiksi. Legendaarisen 50 -kuutioisen Monkeyn muotoilua kunnioittavaa moottoripyörää on myyty jo lähes 900 kappaletta! Nyt on tullut aika tuoda markkinoille vieläkin parempi Honda Monkey 125.

Moottori

  • Uusi 124 cc ilmajäähdytteinen moottori tuottaa 6,9 kW tehoa ja 11 Nm vääntöä
  • 5-vaihteisessa vaihdelaatikossa on vaihde aikaisempaa enemmän
  • Polttoaineen kulutus on 1,5 litraa / 100 km
  • Moottori on luonnollisesti EURO5-päästönormit alittava
Runko ja muotoilu

  • Teräsrunko, USD-etujousitus ja 12” renkaat
  • Takaiskunvaimentimissa on 2-osaiset jouset
  • Paino ajokunnossa 104 kg
  • Tunnistettava Monkey -muotoilu!
  • Tavarateline saatavana lisävarusteena
  • Värit: Pearl Glittering Blue (uusi 2022 väri) / Pearl Nebula Red / Banana Yellow
Elektroniikka

  • Pyöreä, digitaalinen LCD-mittaristo
  • Kaikki valot ovat LED teknologialla toteutettu
  • IMU-ajonhallintayksikkö estää takapyörän nousemisen kovassa jarrutuksessa
  • Avaimesta operoitava Answer Back -toiminto vakiona
Uusi Honda Monkey 125 saapuu Suomeen syyskuussa 2021 ja maksaa 4 580 € (autoverollinen kokonaishinta).
 
Uusi 2022 Honda Monkey 125
Neljä vuotta sitten Suomeen lanseerattu Honda Monkey 125 osoittautui isoksi myynti-hitiksi. Legendaarisen 50 -kuutioisen Monkeyn muotoilua kunnioittavaa moottoripyörää on myyty jo lähes 900 kappaletta! Nyt on tullut aika tuoda markkinoille vieläkin parempi Honda Monkey 125.

Moottori

  • Uusi 124 cc ilmajäähdytteinen moottori tuottaa 6,9 kW tehoa ja 11 Nm vääntöä
  • 5-vaihteisessa vaihdelaatikossa on vaihde aikaisempaa enemmän
  • Polttoaineen kulutus on 1,5 litraa / 100 km
  • Moottori on luonnollisesti EURO5-päästönormit alittava
Runko ja muotoilu

  • Teräsrunko, USD-etujousitus ja 12” renkaat
  • Takaiskunvaimentimissa on 2-osaiset jouset
  • Paino ajokunnossa 104 kg
  • Tunnistettava Monkey -muotoilu!
  • Tavarateline saatavana lisävarusteena
  • Värit: Pearl Glittering Blue (uusi 2022 väri) / Pearl Nebula Red / Banana Yellow
Elektroniikka

  • Pyöreä, digitaalinen LCD-mittaristo
  • Kaikki valot ovat LED teknologialla toteutettu
  • IMU-ajonhallintayksikkö estää takapyörän nousemisen kovassa jarrutuksessa
  • Avaimesta operoitava Answer Back -toiminto vakiona
Uusi Honda Monkey 125 saapuu Suomeen syyskuussa 2021 ja maksaa 4 580 € (autoverollinen kokonaishinta).

Mikä tuon oikea teho oikein on, kun aiemmissa uutisissa puhuttiin 9.6KW tehosta?


Olin jo aikeissa tuon vanhan mallin ostaa käytettynä, kunnes kuulin tästä uudesta tehokkaammasta versiosta. Olen vähän kahden vaiheilla kumman ostaa. Vanhojen hinta varmasti romahtaa, kun tuo tulee markkinoille, mutta onko tämä uudempi sen erotuksen arvoinen?
 
olen katunut tähän päivään asti sitä, että myin mankin aikanaan kun piti saada rahaa autoon. Oli ihan priimakuntoinen -93 manki jota oli pidetty hienosti toisin kuin 95% kavereista piti omiaan. Nyt sen arvo olisi enemmän mitä silloin sain. Kiihottaisi kovasti muistella nuoruusvuosia tuollaisella mankilla, mutta kevarikortti uupuu, ei oikein nappaa lähteä 16 vuotiaiden kanssa istumaan jotain autokoulua kun taskuun on kertynyt jo isot E:t ym. mutta tollasta pikku mopoa ei saa ajaa:(
 
olen katunut tähän päivään asti sitä, että myin mankin aikanaan kun piti saada rahaa autoon. Oli ihan priimakuntoinen -93 manki jota oli pidetty hienosti toisin kuin 95% kavereista piti omiaan. Nyt sen arvo olisi enemmän mitä silloin sain. Kiihottaisi kovasti muistella nuoruusvuosia tuollaisella mankilla, mutta kevarikortti uupuu, ei oikein nappaa lähteä 16 vuotiaiden kanssa istumaan jotain autokoulua kun taskuun on kertynyt jo isot E:t ym. mutta tollasta pikku mopoa ei saa ajaa:(
Eikai sun teinien sekaan tartte mennä, ajaa samalla vaivalla isonpyörän kortin, hinnassakaan tuskin on eroja.
 
olen katunut tähän päivään asti sitä, että myin mankin aikanaan kun piti saada rahaa autoon. Oli ihan priimakuntoinen -93 manki jota oli pidetty hienosti toisin kuin 95% kavereista piti omiaan. Nyt sen arvo olisi enemmän mitä silloin sain. Kiihottaisi kovasti muistella nuoruusvuosia tuollaisella mankilla, mutta kevarikortti uupuu, ei oikein nappaa lähteä 16 vuotiaiden kanssa istumaan jotain autokoulua kun taskuun on kertynyt jo isot E:t ym. mutta tollasta pikku mopoa ei saa ajaa:(

B jos vähintään on pohjilla niin A kortissa ei ole yhtään pakollista teoriaa, pelkkä teoriakoe riittää. Muutenkin etänä nuo teoriat nykyisin aika paljon on. A kortti vaatii siis teoriakokeen, 3 ajotuntia, käsittelykokeen ja inssin. Keväällä tuli itsekin se puuttuva A näin kolmenkympin puolivälin ylittäneenä ajettua. Ja sanomattakin varmaan selvää, että jos ikä ylittää 24, niin mitään muuta kuin iso A ei aikuisen kannata suorittaa.
 
B jos vähintään on pohjilla niin A kortissa ei ole yhtään pakollista teoriaa, pelkkä teoriakoe riittää. Muutenkin etänä nuo teoriat nykyisin aika paljon on. A kortti vaatii siis teoriakokeen, 3 ajotuntia, käsittelykokeen ja inssin. Keväällä tuli itsekin se puuttuva A näin kolmenkympin puolivälin ylittäneenä ajettua. Ja sanomattakin varmaan selvää, että jos ikä ylittää 24, niin mitään muuta kuin iso A ei aikuisen kannata suorittaa.

Itsekin piti tänä kesänä kesälomilla käydä ajamassa, mutta ei sitten kerennyt. Täytyy keväällä koettaa heti päästä tuo suorittamaan.

Tuo käsittelykoe on ihan perseestä ja inssit mulkkuja, joista suurin osa hylkää kokeen pienestäkin virheestä.



Saako isoa A korttia ajaessa mennä inssiin tällä 125 Monkeylla, vai pitääkö kuutioita olla ison pyörän edestä? Olisi tuo monkey huomattavasti helpompi ajettava tuossa, kuin iso pyörä.
 
Saako isoa A korttia ajaessa mennä inssiin tällä 125 Monkeylla, vai pitääkö kuutioita olla ison pyörän edestä? Olisi tuo monkey huomattavasti helpompi ajettava tuossa, kuin iso pyörä.
Ei kelpaa Monkey, ei täytä ehtoja:
- kuormittamaton massa (omamassa) on yli 175 kg
- teho vähintään 50 kW
- moottorin sylinteritilavuus vähintään 595 cm3,
 
Itsekin piti tänä kesänä kesälomilla käydä ajamassa, mutta ei sitten kerennyt. Täytyy keväällä koettaa heti päästä tuo suorittamaan.

Tuo käsittelykoe on ihan perseestä ja inssit mulkkuja, joista suurin osa hylkää kokeen pienestäkin virheestä.



Saako isoa A korttia ajaessa mennä inssiin tällä 125 Monkeylla, vai pitääkö kuutioita olla ison pyörän edestä? Olisi tuo monkey huomattavasti helpompi ajettava tuossa, kuin iso pyörä.

Kannattaa opetella se moottoripyörän käsittely niin ei tule hylsyjä.
 
Kuulemma satakilosena tuon 2018 mankin jousitus on siinä rajoilla. Vähän löysältä tuntuu mutta kyllä sillä ajelee.
Tonnilla toki saa säädettävät Öhlinsit tai sitten jotkut huokeammat muutamalla satasellakin.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tuon oikea teho oikein on, kun aiemmissa uutisissa puhuttiin 9.6KW tehosta?


Olin jo aikeissa tuon vanhan mallin ostaa käytettynä, kunnes kuulin tästä uudesta tehokkaammasta versiosta. Olen vähän kahden vaiheilla kumman ostaa. Vanhojen hinta varmasti romahtaa, kun tuo tulee markkinoille, mutta onko tämä uudempi sen erotuksen arvoinen?

Kun molemmissa uutisissa maksimiväännöksi ilmoitetaan 11Nm niin oikea teho on 6,9kW. Tuota 9,6kW ei 11Nm vääntävällä moottorilla saavuteta ellei moottori kierrä lähemmäs 9000rpm.
 
Kannattaa opetella se moottoripyörän käsittely niin ei tule hylsyjä.

Tuo koe on tehty siten, että on ihan 50-60 pääseekö sitä kerrasta läpi. Itselläkin on selkä sen verran paskana ettei nuo äkkikäännöt huonompana päivänä onnistu.
 
Ei noissa kokeissa ole mitään ihmeellistä, jos selkä noin paskana niin moottoripyörä on väärä harrastus sulle

Kyllä nuo ketkä tuon on käynyt tekemässä ja joutunut uusimaan on sanonut, että aivan perseestä. Menit nyt pari kilometriä liian hitaasti, joten hylätty jne.

Ei se selkä joka päivä jumissa ole. Inssiaikoja ei tosin millään tunnin varoajalla varata.
 
Kyllä nuo ketkä tuon on käynyt tekemässä ja joutunut uusimaan on sanonut, että aivan perseestä. Menit nyt pari kilometriä liian hitaasti, joten hylätty jne.

Ei se selkä joka päivä jumissa ole. Inssiaikoja ei tosin millään tunnin varoajalla varata.
Aja pari kilometriä kovempaa :facepalm: , kyllä noi testit on niin helppoja ja perus kauraa että jos niistä ei selviä niin parempi oikeasti olla ajamatta...
 
Noi käsittelykokeet on kyllä ihan kakunpalanen. Etenkin jos on ikinä junnuna mopolla ajanut niin ei kyllä pitäisi olla mitään ongelmia päästä läpi. :)
 
Aja pari kilometriä kovempaa :facepalm: , kyllä noi testit on niin helppoja ja perus kauraa että jos niistä ei selviä niin parempi oikeasti olla ajamatta...

Se seuraava kokeilu maksaa satoja euroja. Ei voi tietää miten tarkka se pyörän mittari on ja mitä se inssimulkun tutka näyttää. Inssit on ihan täysiä kusipäitä. Jos se on päättänyt hylätä jo etukäteen, niin syyn voi kaivaa aivan mistä tahansa.
 
Se seuraava kokeilu maksaa satoja euroja. Ei voi tietää miten tarkka se pyörän mittari on ja mitä se inssimulkun tutka näyttää. Inssit on ihan täysiä kusipäitä. Jos se on päättänyt hylätä jo etukäteen, niin syyn voi kaivaa aivan mistä tahansa.
Tuu Kouvolaan ajamaan. Lepposia inssejä eikä todellakaan mitään tutkia :D
 
No en nyt lähtis kuitenkaan naureskelemaan kuinka helppoa jokin asia itselle on. Meitä on niin moneen junaan erilaisilla ominaisuuksilla varustettuina. Toiselle helppo, toiselle mahdoton.

Mutta kaikkea voi harjoitella ja oppia.
 
No en nyt lähtis kuitenkaan naureskelemaan kuinka helppoa jokin asia itselle on. Meitä on niin moneen junaan erilaisilla ominaisuuksilla varustettuina. Toiselle helppo, toiselle mahdoton.

Mutta kaikkea voi harjoitella ja oppia.
Siis tottakai näinkin mutta ihan oikeasti se käsittelykoe on syytä mennä läpi hyvin ja jos ei mene niin suojellakseen sitä kokeen suorittajaa ja muita tienkäyttäjiä, asiaa liikenteen sekaan yksiselitteisesti ei ole. :)
 
Ite ajoin aina noin 5km kovempaa, kuin piti. Ihan varmuuden vuoksi. Siltikään se käsittelykoe ollut kovin paha.
 
Tännekkin reilu viikko sitten tilattu 2022 malli, sinisenä tietenkin. Vaihtui sportti vähän toisenlaiseen peliin..

Onkohan Turun seudulla minkä verran Monkelikuskeja, jos jotain kokoontumismeininkejä haluaisi järjestellä..
 
No en nyt lähtis kuitenkaan naureskelemaan kuinka helppoa jokin asia itselle on. Meitä on niin moneen junaan erilaisilla ominaisuuksilla varustettuina. Toiselle helppo, toiselle mahdoton.

Mutta kaikkea voi harjoitella ja oppia.

Näinhän se on, silloin vaan pitää harjoitella enemmän ennen kuin voi lähteä liikenteen sekaan kehittymään. Eihän tuo nykymuotoinen koe mikään helppo ole täysin kokemattomalle, ennen vuotta 2018 oleva koe on aikamoinen läpsyttely verrattuna uuteen. Juurikin tuolloin 2018 kortin suorittaneet ovat ajaneet sen kaikista vaikeimman käsittelykokeen, koska heti 2019 vuodelle sitä hieman helpoitettiin kun koe sai ihan ammattikuskeiltakin sen verran kovaa kritiikkiä vaikeudesta.
 
Olen käsittelykokeesta pitkälti samaa mieltä kuin tässä jutussa ollaan:

Kyllä siitä läpi pääsee, mutta, ajoneuvostakin riippuen, saattaa joutua harjoittelemaan yllättävänkin paljon. Mielestäni käsittelykokeet eivät nykyisellään ole tarkoituksenmukaisia.

Ja itse aiheeseen, olispa kyl makeaa jos mankeja olisi isommillakin tehoilla saatavana vai onko?
 
Olen käsittelykokeesta pitkälti samaa mieltä kuin tässä jutussa ollaan:

Kyllä siitä läpi pääsee, mutta, ajoneuvostakin riippuen, saattaa joutua harjoittelemaan yllättävänkin paljon. Mielestäni käsittelykokeet eivät nykyisellään ole tarkoituksenmukaisia.

Ja itse aiheeseen, olispa kyl makeaa jos mankeja olisi isommillakin tehoilla saatavana vai onko?
Tuosta tarkoituksenmukaisuudesta olen täysin samaa mieltä. Vähän on nysväämiseksi mennyt homma, parkkipaikalla on kyllä varaa vaikka laittaa jalat maahankin jos olet suorittamassa tiukkaa mänööveria..

Niin, siis näissä Mankeissa on nykyään 125cc 9 heppainen kone, viripalikkaa löytyy maailmalta tuohon koneeseen tai sitten isompaa konetta suoraan. Hondan konservatiivisuuden tuntien, ei varmastikaan ole tulossa tuota isompaa konetta kyllä ihan lähivuosina Mankiin, puhumattakaan siitä, että 125cc on Eurooppaankin aika sweet-spot, kun saa jokaisella (A1-A2-A) moottoripyöräkorttiluokalla ajella..
 
On se, jännä on, kyllä. :facepalm:
Onko se yhtä perseestä niidenkin mielestä jotka eivät joudu uusimaan? Ai ei vai? Ohhhoh.

Mitäs valittamista niillä on, kun läpi pääsivät. Ei todellakaan ole valtaosa insseistä yhtä joviaaleja, kuten tuossa heidän mainosvideossaan. Kyllä se hylky lyödään heti ja otetaan rahat pois.
 
Minkäslaisia tarjouksia tuosta uudesta monkeysta olette saaneet?

Minulle tuli tämmöinen.

Kuvakaappaus 2021-08-05 12-12-12.png
 
Vähän offtopicina tuohon käsittelykokeeseen. Aikoinaan itselläni oli vain semmoinen 8-muotoisen rinkulan läpi ajelu ja oisko ehkä joku jarrutuskoe ollut. En ainakaan muista muuta, toki normi inssiajo sitten vielä. Oli tuo 8 sitten kuitenkin aika tiukka eli ihan ryömintävauhdilla tanko täysin käännettynä sai taiteilla. Siinä mielessä näyttää parempaan suuntaan menneen tuo touhu.. :)
 
Vähän offtopicina tuohon käsittelykokeeseen. Aikoinaan itselläni oli vain semmoinen 8-muotoisen rinkulan läpi ajelu ja oisko ehkä joku jarrutuskoe ollut. En ainakaan muista muuta, toki normi inssiajo sitten vielä. Oli tuo 8 sitten kuitenkin aika tiukka eli ihan ryömintävauhdilla tanko täysin käännettynä sai taiteilla. Siinä mielessä näyttää parempaan suuntaan menneen tuo touhu.. :)
2000 luvun alussa siihen kuului normaali tieliikenneajelun lisäksi vapaasti muisteltuna: keilojen pujottelu ja ympyrä päässä ja sama takaisin, keiloilla rajattu pelkkä ympyrä joka ajettava keilojen sisällä ympäri ilman jalkakosketusta, hidasajo missä oisko ollu 30m matka ajettava ja saatava joku minuutti menemään aikaa ilman jalkakosketusta, jarrutus (ja väistö, en muista oliko pelkkä jarrutus tietyn matkan sisälle 50kmh vauhdista).
 
Älkää nyt suuttuko, mutta miksi kukaan haluaa maksaa melkein 5000€ tuosta kikkareesta? Onko se sen 80/90-luvun alkuperäisen mopoversion luoma nostalginen mielikuva, vai mistä on kyse?
 
Älkää nyt suuttuko, mutta miksi kukaan haluaa maksaa melkein 5000€ tuosta kikkareesta? Onko se sen 80/90-luvun alkuperäisen mopoversion luoma nostalginen mielikuva, vai mistä on kyse?

Osa nostalgiaa ja minulle tuo on juuri passelin kokoinen kulkupeli. En isompaa tarvitse, ja on pieniruokainen.
 
Älkää nyt suuttuko, mutta miksi kukaan haluaa maksaa melkein 5000€ tuosta kikkareesta? Onko se sen 80/90-luvun alkuperäisen mopoversion luoma nostalginen mielikuva, vai mistä on kyse?
Helvetin hauska vehe. Toki suurimmalle osalle ostajakunnasta tuo onkin lelu. Ehkä kerran nähnyt jonkun teinin ajelemassa tuolla ja loput jotain +50-vuotiaita :D
Monelle toki tuo voi olla oikein passeli vehje ihan arkikäyttöönkin kesäisin.
 
En jaksa ettiä, mitä se maksoi z50 aikoinaan? Oisko ollu 10-15 tuhatta saksanmarkkaa?
 
"vuonna 1976 myynti tuplaantui. Kuriositeettina on mainittava, että Monkey maksoi tuolloin 1 950 markkaa (nykyrahassa 1 414 euroa"
 
Älkää nyt suuttuko, mutta miksi kukaan haluaa maksaa melkein 5000€ tuosta kikkareesta? Onko se sen 80/90-luvun alkuperäisen mopoversion luoma nostalginen mielikuva, vai mistä on kyse?
Vuoden verran ajelin 2018 mankilla. Paras omistamani moottoripyörä ja alla on ollut monenlaista peliä vuosien varrella. Hauskuudessa voitti isot pärrät helposti ja mahtui pieneenkin varastoon. Moni RR-kuskikin sanoo, että on hauskempi ajaa hidasta pyörää täysillä, kuin nopeaa pyörää hissutellen. Mankissa tuon huomasi joka kerta, kun liikenteeseen lähti.

Suurimpana miinuksena sanoisin ainakin tuossa vanhemmassa mallissa olleen perinteisen öljynsuodattimen puutteen. Tein öljynvaihdot itse ja puhdistin öljyn keskipakois-suuttimen joka kerta, joka vaati oikean moottorinposken irroitusta ja uutta tiivistesarjaa siinä yhteydessä.

Harmitti kun piti lomautuksen myötä Mankista luopua, muuten olisi vieläkin tallissa.
 
Tuo Hondan 125 Monkey tuntuu myös pitävän arvoaan melko hyvin, varsinkin jos verrataan muihin 'kevariluokan' nykyvehkeisiin.. Jotenkin veikkaan, että käy kuten vanhoille Monkeylle, joille on muodostunut jonkinlainen kunnosta riippumaton minimiarvo. En tiedä onko vain omaa kuvittelua..
 
Muistelen Veljekset Keskisen myyneen Z50:stä vähän alta 7000 mk joskus 90-luvun puolivälissä. Tuulilasin testissä vuonna 1997 OVH hinta 9990 mk.

1628181102632.png
Olipas kyllä kummallinen lobbausjuttu tuo linkin juttu. Ihme ylistämistä skootterin puolesta. En muista aikaa, alkoiko tuossa vaiheessa skoottereita juuri tulla ja se oli jotenkin uudempaa ja hienompaa kuin vanhat tutut kestosuosikit, joita sitten piti mollata kun skootteri on vain niin hieno peli ja automaattikin oho.

Pääsispä aikaan takaisin, lapsuutta elämään 90 luvulle. Mankia haaveilin päivät, ei sitä meille koskaan hommattu. Mutta mopon sain kuitenkin. Tunturi super sportin offroadimpi malli, Trial, joka kuitenkin oli juuri samalla rungolla mitä supikka eikä se muovihässäkkämalli. No eihän sillä tietenkään yltänyt jalat maahan edes avustettuna. -> penkki pois ja tilalle superloonilla ja kurahousuilla päällystetty laudanpala, ei jäänyt enää riskiksi kuin tankin alahuullos joka oli pyöristetty rungon mukaiseksi ja oli leikkaavan terävä. Eipä tuota ikinä niin äkkipysäystä tullut että olis leikkautunu vehkeet silleen.
 
Älkää nyt suuttuko, mutta miksi kukaan haluaa maksaa melkein 5000€ tuosta kikkareesta? Onko se sen 80/90-luvun alkuperäisen mopoversion luoma nostalginen mielikuva, vai mistä on kyse?
Itekin tässä vähän miettinyt, että joku moposkootteri olisi kiva kaupunkipeli kesäisin, mutta kyllähän toi (uusi) 125cc Monkey olis hieman parempi versio moisesta. Lisäksi kaikkea tuning-palikkaa on ja pystyy vähän pidempiäkin matkoja siedettävästi ajamaan.
 
Itekin tässä vähän miettinyt, että joku moposkootteri olisi kiva kaupunkipeli kesäisin, mutta kyllähän toi (uusi) 125cc Monkey olis hieman parempi versio moisesta. Lisäksi kaikkea tuning-palikkaa on ja pystyy vähän pidempiäkin matkoja siedettävästi ajamaan.
Heitätkö linkkiä mistä löytys hyvin kaikenlaista palikkaa? Vois hieman mehustella mielikuvitusta mitä laittelis.
 
Heitätkö linkkiä mistä löytys hyvin kaikenlaista palikkaa? Vois hieman mehustella mielikuvitusta mitä laittelis.
Ihan tosta Youtubesta lähdin liikkeelle, en nyt mitään erikoisen hyvää saittia erikseen löytänyt. Suorituskyvyn kannalta varmaan aika lailla eri juttuja on sitten tohon uusimpaan malliin, ehkä joskus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 705
Viestejä
4 496 380
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom