Hollow Knight: Silksong

Kuukauden tauon jälkeen palasin ja pelasin läpi, eihän tossa nyt paljoa ollutkaan jäljellä.

Lost Lace todella kova pettymys. Visuaalisesti täysin epäonnistunut, eihän tossa kolmannessa vaiheessa ole ruudulla muuta kuin mustaa mönjää mikä näyttää kaikki ihan samalta.

Tormented Trobbion kanssa ei efektien kanssa ollut mitään ongelmia vaikka siinäkin oli ajoittain ruutu täynnä välkettä.

7/10

80 tuntia nyt itsellä mittarissa ja tosiaan Lost Lacea vaille läpi. Olen siinä vasta toiseen vaiheeseen päässyt. Vapaaehtoisista tappeluista olen jättänyt kesken Tormented Trobbion, Pinstressin, First Sinnerin ja Nylethin. Tiedä sitten onko joku tappelu jäänyt löytämättä.

Voiko joku vahvistaa, että kun Lost Lacen voittaa, niin peli on sitten ohi? En nimittäin itse näistä tappeluista niin välitä, joten jos pelissä ei ole tuon jälkeen enää mitään pelattavaa, niin en sitten turhaan kuluta tuohon aikaa.

Pelille antaisin muuten arvosanan 10/10, mutta vaikeustason vuoksi pudotan sn 8/10:een. Vaikeustaso on niin paljon vienyt tästä pelaamisen iloa, että joutuu kahdella pisteellä rankaisemaan. Samoin vaikeustason vuoksi ei tule tätä pelattua uudelleen, jos olisi fyysinen julkaisu niin menisi myyntiin :)

IMG_2687.jpg

Huh. Eilen jotenkin onnistuin failaamaan siihen kun tullaan takaisin hakemasta sitä cogwork melodiaa kunnon platformingin jälkeen. Toki pidin sitä niin helppona, etten ollut tavalliseen tapaan tuolin reunalla miettimässä miten mä voin kusta tämän. Oli kuusi maskia kun lähdin laskeutumaan, sen pitäisi kaiken järjen mukaan olla enemmän kuin riittävästi. Menetin 5 maskia niistä alle 10 sekunnissa epäonnisten sattumusten takia ja yhden sitä ennen ihan täysin huolimattomuuteen. Mulla olisi ollut vielä kaikki plasmium vialit backuppina käyttämättä, mutta ajattelin että turha niitä tähän käyttää kun sen kun leijailee alas turvallisesti. Osuin sitten rattaisiin ja siitä spawnasin suoraan savu korvista viholliseen ja sitä pakenin toiseen ja lopulta lensin vielä uudestaan rattaisiin. Oikeasti järkytyin kun meni yli 10h runi siihen jota olin pelannut melkein kaksi viikkoa. Olisi enää ollut tuo ja high halls gauntlet jäljellä enää ennen kahta viimeistä bossia. Suutuspäissäni pelasin eilen yhdeltä istumalta samaan kohtaan ja tänään loppuviimeistely.

Pleikkarilla ei saa näköjään edes achia steel soulista :D (mulle ihan sama noin yleisesti, mutta oletin saavani jonkun virtuaali papukaijamerkin).

Tänään meni läpi Speed Completion, n. 14 h. Nyt olisi enää jäljellä Steel Soul ja Heart, mutta tän pikajuoksun kuolemien perusteella ei ehkä kannata aloittaa ennen lisäharjoittelua. Tyhmien huolimattomuusvirheiden lisäksi oli liikaa skill issueita. Tarvitsisin kovasti mahdollisuutta harjoitella bosseja vapaasti.

Tänään meni läpi Speed Completion, n. 14 h. Nyt olisi enää jäljellä Steel Soul ja Heart, mutta tän pikajuoksun kuolemien perusteella ei ehkä kannata aloittaa ennen lisäharjoittelua. Tyhmien huolimattomuusvirheiden lisäksi oli liikaa skill issueita. Tarvitsisin kovasti mahdollisuutta harjoitella bosseja vapaasti.
Mun vinkki: Ensin vedät steel soulilla niin pitkälle kuin pääset. Toisella yrityksellä sitten pelaat itsellesi normalirunin siihen viereen tai sun tapauksessa hyödynnät vanhaa runiasi ja lataat backup saven pelivalikosta latauskohdasta esim. gotclinggrip kohdan (juuri ennen widowia). ja voit treenata sillä sitä etukäteen.

Tai noin sen itse tein, vaikka otin käyttöön vasta widowin jälkeen harjoittelurunin kun olin laiska (ehdin kuolemaan tusinan verran ennen sitä sinne pyrkiessäni, mutta mulla oli heti toinen runi steel soul). Henkilökohtaisesti ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia ilman. Toki lopussa mulla oli 8 maskia ja täydet silkit, joka antaa huomattavasti enemmän pelivaraa huonon pelaamisen ja rng:n sekoitukselle.

Moni tyhmä huolimattomuusvirhe katoaa jo ihan sillä, että pelaat pienen jännityksen kanssa. Ja kokemuksesta voin sanoa, että sitten kun sitä n:ttä kertaa yrittää, niin sitten se katoaa ja alkaa kuolemaan taas niihin alun pikkuadeihin kun ei jaksa kiinnostaa niin paljoa enää.

Itselläni kaatui ensimmäinen yritys Bell Beastiin, mutta sulla on enemmän treeniä alla, joten voi mennä paljon pidemällekin (ja toki voit olla huomattavasti mua parempi tasoloikissa). Bell beast on yllättävästi hankalimmasta päästä, koska sulla on vaan 5 maskia ja on helppo saada 4 maskin verran damagea kahdessa sekunnissa. Jotkut bossit sisältävät sen verran rng:tä, että ovat ihan eri tavalla vaikeita kun kerrasta pitää saada maaliin. Joku sellainen bossi, joka meni jo ensimmäisellä runilla ensimmäisellä tai toisella yrityksellä voikin olla toisella tuurilla aiheuttaa yllättäen kuoleman "ai se voi tehdä noinkin". Plasmium vial heti käyttöön kun sen vaan saa, jolla pystyy saamaan lisäturvaa hätätilanteissa ja lukittuna tool slottiin, vaikka se olisi ainoa käytössä oleva. Steel soulilla on oma uniikki keltainen tooli, jolla saa enemmän punaisia tooleja käyttöön.

Itse healasin aina kahden maskin kohdalla jos oli täydet silkit. Käytin wandereria ja reaperia.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
290 817
Jäsenet
79 905
Uusin jäsen
Stiiv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom