HMD vihjaa seuraavan "klassikkopuhelimen" olevan uudelleenversiointi Nokia 3210:stä

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 604
Twiitti julkaistiin Nokia 3210:n julkaisun vuosipäivänä ja tyylitellyn pikselipuhelimen muodotkin ovat samaa sukua mallin kanssa.

 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
76
Hyviä puhelimia noi tekee. Oli ennen samsung, mut vaihdoin nokiaan, paljon parempi näyttö, kamera, käyttää ja tuntuma ym. parempi.
En keksi esim. appleltakaan yhtään ns. innovaatiota miksi ostais niiden puhelinta apple hintaan... Jossa brändi maksaa 80% ja loput laite, no ne on kikkailijoille vain.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 179
Hyviä puhelimia noi tekee
Kohtalaisia puhelimia alempaan keskiluokkaan joita myydään ylihintaan nokia brändillä typerille ostajille.
Oli ennen samsung, mut vaihdoin nokiaan, paljon parempi näyttö, kamera, käyttää ja tuntuma ym. parempi.
Ei kaikki samsungit ole hyviä. Varsinkin jos vertaa 3 tai 4 vuotta vanhaa samsungia uuteen hmd:n puhelimeen.
En keksi esim. appleltakaan yhtään ns. innovaatiota miksi ostais niiden puhelinta apple hintaan... Jossa brändi maksaa 80% ja loput laite, no ne on kikkailijoille vain.
Omppu onkin oma lukunsa ja siinä maksetaan brändin lisäksi myös yksityisyydestä. Ymmärtääkseni ios ekosysteemissä on vähemmän nuuskintaa.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
985
Omppu onkin oma lukunsa ja siinä maksetaan brändin lisäksi myös yksityisyydestä. Ymmärtääkseni ios ekosysteemissä on vähemmän nuuskintaa.
Tietääkö edes kukaan, että mitä tuollainen suljettu systeemi nuuskii tai ei nuuski, kun varmasti cryptattua dataa siirtyy jatkuvasti applen ja luurin välillä?

Mutta miksi Apple nuuskisi. Ne tekee rahaa myymällä laitteita, toisin kuin Google, joka on avoimesti kertonut vakoilevansa kaiken mitä käyttäjä tekee ja niinpä Googlen tuloksesta ~80% tuleekin myydyistä mainoksista.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
76
Mä kyl luulen et apple nuuskii paljon enemmän, kukaan vaan ei saa selvitettyä kun sil on omat jutut. Ja mul ny tosin on ihan sama jos joku mun facea nuuskii, siel ei oo mitään!!!! Oli vastaava samsung, ehkä mallivuoden vanhempi, mut monta pykälää kehnompi kuin nokia, mut tämä vain minun mielipiden. Niin ja testit ovat testejä, tm:ssä volkkari group voittaa aina testit, vaikka mallit ovat markkinoiden heikoimpia ja se on kaikkien tiedossa. Mutta joku muu ratkaisee....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
275
Katotaan mitä tulee, muissa retromallelssa näppäimistöt olleet tosi huonoja verrattuna Nokian alkuperäisiin, tuntuma tosi huono.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Hyviä puhelimia noi tekee. Oli ennen samsung, mut vaihdoin nokiaan, paljon parempi näyttö, kamera, käyttää ja tuntuma ym. parempi.
Kolmas (ja viimeinen) HMD Globalin Nokialainen käytössä. Ulkoisesti aina olleet ihan OK hintaan nähden mutta softa on ollut alusta asti keskeneräistä eikä näytä parantuvan.
On ollut puuttuvaa kameralissiä, pikalataukset kadonneet päivityksessä, kummallisia akun kulutus sprinttejä...
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Mä kyl luulen et apple nuuskii paljon enemmän, kukaan vaan ei saa selvitettyä kun sil on omat jutut. Ja mul ny tosin on ihan sama jos joku mun facea nuuskii, siel ei oo mitään!!!! Oli vastaava samsung, ehkä mallivuoden vanhempi, mut monta pykälää kehnompi kuin nokia, mut tämä vain minun mielipiden. Niin ja testit ovat testejä, tm:ssä volkkari group voittaa aina testit, vaikka mallit ovat markkinoiden heikoimpia ja se on kaikkien tiedossa. Mutta joku muu ratkaisee....
Testit kyllä kertoo faktat, turha mitään salaliittoteorioita alkaa viljelemään. Tottakai se sinun Nokiasi on parempi jos vertaat sitä Samsungin vanhemman vuosimallin halvimpaan karvalakkiversioon. Samsungilta kyllä löytyy lukuisia malleja jotka on heittämällä tuota Nokiaasia parempia. Pääasia tietenkin, että olet tyytyväinen puhelimeesi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 343
Tietääkö edes kukaan, että mitä tuollainen suljettu systeemi nuuskii tai ei nuuski, kun varmasti cryptattua dataa siirtyy jatkuvasti applen ja luurin välillä?

Mutta miksi Apple nuuskisi. Ne tekee rahaa myymällä laitteita, toisin kuin Google, joka on avoimesti kertonut vakoilevansa kaiken mitä käyttäjä tekee ja niinpä Googlen tuloksesta ~80% tuleekin myydyistä mainoksista.
Vähän offtopic mutta Apple tekee ihan samaa kuin Google = myy kaiken mahdollisen datasi ja tarjoaa mainoksia. Erotuksena että Apple on estänyt laitteillaan että muut eivät voi tarjota mainoksia kuin he.
Tämä että Applen vehkeet eivät urki on Apple fanien urpaani legendaa.
Ja Apple vehkeistä et saa mitenkään "turvallisia" eli ei urkkiviä kun android luureista saa.
Ne muuten lähettävät Applelle luurisi sijainnin jopa kun luuri on pois päältä.

Nimittäin android luureista pystyt hyvin repimään ulos kaikki bloatin kuten esiasennetun facebookin (vaikka et kirjaudu niin keraa dataa tausta servicellä) ja joissain jopa Googlen hommista pääsee eroon TÄYSIN.
Samsung ei anna repiä google palveluita ulos (kokemukseni A52S:stä) ja taas Sony antaa putsata koko luurin (kokemukseni Xpreia 10 IV ja V:sta).
OnePlus ei anna myöskään repiä google hommia ulos itsestään ja pahinta että noissa on tausta service mikä raportoi päämajaan mitä asentelet luuriis (sen pystyi poistamaan).

Tässä linkki tuohon työkaluun jolla turvallistaa android luuri: GitHub - 0x192/universal-android-debloater: Cross-platform GUI written in Rust using ADB to debloat non-rooted android devices. Improve your privacy, the security and battery life of your device.

Itse ajan Xperia 10 IV:sta ilman mitään Googlen juttuja ja hienosti toimii ja akunkesto huomattavasti parempi kuin ennen. Sekä vaikuttaa hiukan nopeammaltakin.
Ja muuten kannattaa sitten poistaa jopa ne Googlen tarjoamat Dialer ja contact ohjelmatkin, kun raportoivat googlelle kenelle soitit ja milloin soitin.
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Vähän offtopic mutta Apple tekee ihan samaa kuin Google = myy kaiken mahdollisen datasi ja tarjoaa mainoksia. Erotuksena että Apple on estänyt laitteillaan että muut eivät voi tarjota mainoksia kuin he.
Tämä että Applen vehkeet eivät urki on Apple fanien urpaani legendaa.
Ja Apple vehkeistä et saa mitenkään "turvallisia" eli ei urkkiviä kun android luureista saa.
Ne muuten lähettävät Applelle luurisi sijainnin jopa kun luuri on pois päältä.

Nimittäin android luureista pystyt hyvin repimään ulos kaikki bloatin kuten esiasennetun facebookin (vaikka et kirjaudu niin keraa dataa tausta servicellä) ja joissain jopa Googlen hommista pääsee eroon TÄYSIN.
Samsung ei anna repiä google palveluita ulos (kokemukseni A52S:stä) ja taas Sony antaa putsata koko luurin (kokemukseni Xpreia 10 IV ja V:sta).
OnePlus ei anna myöskään repiä google hommia ulos itsestään ja pahinta että noissa on tausta service mikä raportoi päämajaan mitä asentelet luuriis (sen pystyi poistamaan).

Tässä linkki tuohon työkaluun jolla turvallistaa android luuri: GitHub - 0x192/universal-android-debloater: Cross-platform GUI written in Rust using ADB to debloat non-rooted android devices. Improve your privacy, the security and battery life of your device.

Itse ajan Xperia 10 IV:sta ilman mitään Googlen juttuja ja hienosti toimii ja akunkesto huomattavasti parempi kuin ennen. Sekä vaikuttaa hiukan nopeammaltakin.
Ja muuten kannattaa sitten poistaa jopa ne Googlen tarjoamat Dialer ja contact ohjelmatkin, kun raportoivat googlelle kenelle soitit ja milloin soitin.
Vielä parempi on asentaa LineageOS sinne ilman google palveluita, jos niin haluaa. Pelkkien ohjelmien poistaminen ei auta, kun siellä pyörii taustapalvelut kuitenkin.

 
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 343
Vielä parempi on asentaa LineageOS sinne ilman google palveluita, jos niin haluaa. Pelkkien ohjelmien poistaminen ei auta, kun siellä pyörii taustapalvelut kuitenkin.

Tuolla bloat ohjelmalla juuri ne taustapalvelut eli servicet saa revittyä pois. Mutta riippuu luurista onnistuuko se vai ei.
Ja tuo LineageOS ei ole saatavilla esimerkiksi omalle Sonylleni ollenkaan... tai on mutta ei virallista versiota.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 412
Jatkoin tuonne Android Apple ketjuum kun en parempaakaan löyänyt
Mä kyl luulen et apple nuuskii paljon enemmän, kukaan vaan ei saa selvitettyä kun sil on omat jutut. Ja mul ny tosin on ihan sama jos joku mun facea nuuskii, siel ei oo mitään!!!! Oli vastaava samsung, ehkä mallivuoden vanhempi, mut monta pykälää kehnompi kuin nokia, mut tämä vain minun mielipiden. Niin ja testit ovat testejä, tm:ssä volkkari group voittaa aina testit, vaikka mallit ovat markkinoiden heikoimpia ja se on kaikkien tiedossa. Mutta joku muu ratkaisee....
Apple kerää valtavasti, se kerääkö enemmän kuin joku muu vai ei ole se juttu, Apple hyödyntää ja sitouttaa tehokkaasti, se onko joku toinen vielä pahempi vai ei nyt mailmaa pelasta.

Valintoja, Applen osalta luodaan mielikuvaa että on parempi, ja siitä joutuu maksamaan, tosin jos maksaa halutessa , pakotettu luovuttaan tiedot Applelle, niin vähän happanee ajatus. Tosin mutta niin muutkin, mutta se muu on valittavissa. Tai no toinen Jenkki firma on kyllä käytännössä pelannut muut kilpailijat Suomi markkinoilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 313
AIkaisemmissa malleissa HMD globalilla ollut ongelmana se, että ne on unohtanut jokaisen asian mikä teki niistä puhelimista hyviä ja sen sijaan julkaissut hieman samanmuotoisen puhelimen.
 

Bepsuman

Tukijäsen
Liittynyt
28.09.2022
Viestejä
29
itsellä ollut huvittavana tapana että prismassa aina silloin tällöin katson mitä "uusi" nokia 3310 maksaa, ja sen hinta ei ole koskaan ollut muuta kuin 69 euroa, ja hintaseurannassakin alin hinta on noussut viime aikoina, että onkohan tämä malli ja suomalaiset asiakkaat jossain erityiskohtelusssa, että nostalgialla ja meemiarvolla voidaan rahastaa löysät pois :btooth:

 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 412
itsellä ollut huvittavana tapana että prismassa aina silloin tällöin katson mitä "uusi" nokia 3310 maksaa, ja sen hinta ei ole koskaan ollut muuta kuin 69 euroa, ja hintaseurannassakin alin hinta on noussut viime aikoina, että onkohan tämä malli ja suomalaiset asiakkaat jossain erityiskohtelusssa, että nostalgialla ja meemiarvolla voidaan rahastaa löysät pois :btooth:
Miksi myydä halvemmalla ? Ei no dorotkaan kahvipaketin hinnalla lähde.
Noiden hinnat ns vakiintuneet, ei happane hyllyllä, jos liike loppuu, niin sitten hylly tyhjennetään ja täytetään muulla.(jos ei paikan maksajaa, tai paikanmaksu loppuu)

Firmalla ei paukkuja kehittää ns omaa perus/feature puhelin alustaa ja vaikka olisi niin olisko niille niin paljoa kysyntää enään.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Eikö "HvD":n pitänyt keskittyä omaan brändiinsä?
Olenko mä ymmärtänyt väärin? Eikö ne alunperin toimineet brändillä HMD koska heillä ei ollut Nokian brändiä. Nyt on ja on ollut jo monta vuotta, joten tuo porukka on se mitä Nokia Mobile Phones yksiköstä on "henkisesti" jäljellä.

Oletko jotenkin ajatellut että Nokian brändi olisi heille ollut ilmainen?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 412
Olenko mä ymmärtänyt väärin? Eikö ne alunperin toimineet brändillä HMD koska heillä ei ollut Nokian brändiä. Nyt on ja on ollut jo monta vuotta, joten tuo porukka on se mitä Nokia Mobile Phones yksiköstä on "henkisesti" jäljellä.

Oletko jotenkin ajatellut että Nokian brändi olisi heille ollut ilmainen?
Nyt mutu muistinvaraisesti, Yhtiön liikeidea perustu Nokia tavaramerkkiin, lisenssoi älypuhelimeen Nokialta ja perus/feature puhelimet Microsoftilta (jolla oli peruspuhelimiin pitkä lisenssi), tai siis taisi ostaa sen feature/peruspuhelin toiminnan Microsoftilta, joilla lennossa markkinoille, ja se "oma" ensimmäinen älypuhelin oli Nokia nimellä. Ja Nokia nimellä myivät näihin päiviin asti.
Rahaa taisi palaa tuotekehitykseen , se ylempi segmentti meni harkoille.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 685
Olenko mä ymmärtänyt väärin? Eikö ne alunperin toimineet brändillä HMD koska heillä ei ollut Nokian brändiä. Nyt on ja on ollut jo monta vuotta, joten tuo porukka on se mitä Nokia Mobile Phones yksiköstä on "henkisesti" jäljellä.

Oletko jotenkin ajatellut että Nokian brändi olisi heille ollut ilmainen?
Viittaan kommentillani aiempiin uutisiin:



Kommentoin tuonne jälkimmäiseen artikkeliin reilu kuukausi sitten näin:

Rehellisesti HMD vaikuttaa kivemmalta brändiltä, kuin kumisaapasbrändi, joka on vaihtanut käsiä niin monesti, ettei siinä kukaan ole pysynyt mukana. Lähipiirissäni ei tunnu ketään enää kiinnostavan Nokia, mutta uusi tulokas saattaisi kiinnostaa. Onhan Xiaomit ja OnePlussatkin lyöneet läpi.

Tuo brändivideo oli kyllä kauhistuttavaa materiaalia. Turhan pitkä ja erittäin teennäinen. Toivottavasti laitteet eivät heijasta sitä.
Mun oma henkilökohtainen mielipide on, että Nokia on brändinä nykypäivänä paska. Siitä ei heijastu hyvää tunnetta esim. laadusta tai ominaisuuksista. Halpaa Kiinan bulkkia se on enemmän heijastanut minun kokemuksessani.

Siksi pidän tätä HMD:n brändistrategiaa typerän sekavana, koska rummuttivat oman brändinsä tuomista markkinoille, josta on vuotokin ollut, mutta monibrändillisesti tekevät edelleen "Nokia"-puhelimiakin. Ketkä muut tekevät niin?

Halvat Kiinan bulkkibrändit. Logoa päälle bulkkisuunnitellun bulkkivalmistetun bulkkipuhelimen päälle. Viereisellä tuotantolinjalla toinen logo käytössä, mutta samaa bulkkia sekin. Todella pöyristyttävää.

No, en tule ostamaan HMD:n tai "Nokian" brändillä mitään, niin ei ole itseltäni pois. Hirveän sekava koko yritys, en usko tuon vievän yhtään minnekään. Sen kuin ratsastavat menneen talven nostalgialla. Tämä kaikki siis mielipiteeni.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 412
Mun oma henkilökohtainen mielipide on, että Nokia on brändinä nykypäivänä paska. Siitä ei heijastu hyvää tunnetta esim. laadusta tai ominaisuuksista. Halpaa Kiinan bulkkia se on enemmän heijastanut minun kokemuksessani.

Siksi pidän tätä HMD:n brändistrategiaa typerän sekavana, koska rummuttivat oman brändinsä tuomista markkinoille, josta on vuotokin ollut, mutta monibrändillisesti tekevät edelleen "Nokia"-puhelimiakin. Ketkä muut tekevät niin?
Nokian nimellä ei muut, mutta monibrändi taloja on paljon, no puhelin businekssa isojen joukossa mm BBK (mm. Oppo Oneplus) Lenovo (Lenovo Motorola), isoilla usein yhtiöitetty, sitten on niitä oikein monibränditaloja.

HMDllä ei ole mitään brändiä, jos se luopuisi Nokiasta kertaheitolla, niin vaikea sen rakentaa HMDlle brändiä jälkijunassa, sille myös merkitystä sillä että pystyy pitämään Nokia nimen itsellä sen aikaa. En tiedä onko sillä siihen (Nokia nimeen) puhelimissa millainen tilanne nyt ja seuraavina vuosina.

Se millä firma erottuu on se ettei se ole kiinalainen, niitä ei paljoa ole edullisemmissa älypuhelimissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 915
Onko nämä HMD:n retromallit pelkkää kullatuilla muistoilla myymistä vai onko näistä oikeasti vakavastiotettavaksi peruspuhelimeksi? Näissä ei ihan se kohderyhmä ole mulle auennut kelle nämä on tehty.
 

Bepsuman

Tukijäsen
Liittynyt
28.09.2022
Viestejä
29
Miksi myydä halvemmalla ? Ei no dorotkaan kahvipaketin hinnalla lähde.
Noiden hinnat ns vakiintuneet, ei happane hyllyllä, jos liike loppuu, niin sitten hylly tyhjennetään ja täytetään muulla.(jos ei paikan maksajaa, tai paikanmaksu loppuu)

Firmalla ei paukkuja kehittää ns omaa perus/feature puhelin alustaa ja vaikka olisi niin olisko niille niin paljoa kysyntää enään.
kun saman 3310 vieressä on saman firman vastaavia peruskapuloita, uudempia ja halvempia ja jopa satojen megatavun tallennustilalla vs. alkuperäinen 3310 (2017) 16 megaa (3g-versio myös olemassa ja kiinassa 4g-versiokin) niin ihmettelen hieman

ja miksi ylipäätään 3310 piti tehdä uudestaan, laittaa värinäyttöä ja vga-kameraa, miksei voida kaivaa vanhat alkuperäiset suunnitelmat ja jatkaa tuotantoa niillä, modernimmalla akulla ja mikä suoritin ja käyttis ikinä vastaakaan alkuperäistä, ja yksivärinen näyttö :confused:

piti oikein tarkistaa niin prisma myy yhä alkuperäistä uusvanhaa 3310 2g-verkolla ja 16 megan tallennuksella, samaan aikaan kun kympin kalliimpi 8210 4G tukee luonnollisesti 4g-verkkoja, asia mihin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota kun 3g-verkot ajetaan alas ja jos nyt ikinä jotain opera miniä haluaa testin vuoksi käyttää, mukavempaa kaikki touhu on 4g-verkossa kuin 2g

nämä nokian ja hmd globalin sekoilut sen takia riipaisee, kun nokia lumia 820 oli ensimmäinen älypuhelin ja oli lumia 2520 windows rt tablettikin, usko windows kasiin ja windows phone ekosysteemiin jonkinlaista mutta nykyään onkin sattuneesta syystä kaikki applea
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 412
Onko nämä HMD:n retromallit pelkkää kullatuilla muistoilla myymistä vai onko näistä oikeasti vakavastiotettavaksi peruspuhelimeksi? Näissä ei ihan se kohderyhmä ole mulle auennut kelle nämä on tehty.
Siis ne on jotain featurepuhelimia tainneet olla, ei siis mitään Nokian aikaisia käyttiksiä, jotain netti sovellusta/palvelua (* tukeneet, karttaakin saattanut olla. WiFi hotspottia. ITU näppiksellä tarjontaa vähän, joten miten ottaa. Kamerat nyt on mitä on, jne.

Tänäpäivänä kannattaa ainakin se VoLTE tuki varmistaa, siis se että toimii omalla operaattorilla. VoWifi tuesta sama, nopeasti on löytänyt edes selkeää mainintaa onko noille tukea.

Esim Metan Whatsapp, Facebook, mutta niissä kannattaa varmistaa onko enään tuettu, ja jos on niin varautua ettei huomenna.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 433
miksei voida kaivaa vanhat alkuperäiset suunnitelmat ja jatkaa tuotantoa niillä, modernimmalla akulla ja mikä suoritin ja käyttis ikinä vastaakaan alkuperäistä, ja yksivärinen näyttö
Plus monofoninen(vai mikä ikinä se nimitys oli) soittoääni olisi pitkästä aikaa rautaa. Itsellä vieläkin siinä alkup.1100:ssa ostettuja yhden sävelin soittoääniä: Du Hast, joku NiN:n melodia, Painkiller, Enola Gay etc, noissa oli tyyliä verrattuna nykyajan moniäänisyyteen.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 206
Rear camera:
0.3 MP VGA
Jos tämä niin puuh, täsmälleen sama ikiwanha kahden euron rauta vähän muunnellussa muovipatukassa.

Hyvälle "peruspuhelimelle" ois kyllä paikkansa, mutta eipä tämmösiä taida olla.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 851
Jotenkin voisi olla hyödyllinen ominaisuus näissä, että voisi luoda ja käyttää QR koodeja. Katselin tuossa omaa 8110 4G versiota ja ei siinä mitään tuohon liittyvää ole. Sopiva äppi niin voisi maksaa kaupassa, maksaa kaverille ym. Ja näitä tämän tyylisiä ominaisuuksia käyttävät maissa joissa älypuhelimet on liian kalliita. Eikä se verkkoinfrakaan ole sieltä moderneimmasta päästä välttämättä. Ja akun pitää kestää pitkään. Tietty voihan olla ettei vaikka Suomessa ketään kiinnostaisi aiemmin kuvatut ominaisuudet kun ne voi hoitaa älypuhelimella. :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 163
Jos tämä niin puuh, täsmälleen sama ikiwanha kahden euron rauta vähän muunnellussa muovipatukassa.

Hyvälle "peruspuhelimelle" ois kyllä paikkansa, mutta eipä tämmösiä taida olla.
Parempi kamera maksaisi tuskin euroa enempää. Ymmärrän tietysti, että näiden myyntimäärät ovat olemattomia ja kaikesta säästetään, mutta parempi kamera voisi olla monelle ikäihmiselle erittäin toivottu ominaisuus.

Vuonna 2011 ostin Nokia Asha 300 peruspuhelimen 79€:lla ja siitä löytyi 5 megapikselin kamera. Eihän se hyvä ollut, mutta sai sillä välttäviä kuvia hyvässä valaistuksessa.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
76
tää on niin tyypillistä, suomalainen haukkuu "suomalaista" tuotetta minkä kerkiää. Rouvalla 3x hintainen apple ja siin ei oo mitään parempaa. Jokainen komponentti on huonompi. Miksi maksaa jostain brändistä, koko brändiasia on käytännössä ihan pellejen touhua. Fiksu ostaa mitä tarvitsee :) Koska fiksulla on mun**' olla erillainen.... Mut mä nautin käyttää nokialaista. kaikki toimii kuin vanhan junan vessa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 179
tää on niin tyypillistä, suomalainen haukkuu "suomalaista" tuotetta minkä kerkiää. Rouvalla 3x hintainen apple ja siin ei oo mitään parempaa. Jokainen komponentti on huonompi. Miksi maksaa jostain brändistä, koko brändiasia on käytännössä ihan pellejen touhua. Fiksu ostaa mitä tarvitsee :) Koska fiksulla on mun**' olla erillainen.... Mut mä nautin käyttää nokialaista. kaikki toimii kuin vanhan junan vessa.
No noniil trolli, paljastahan mallit joista puhut, niin saadaan vähän faktaa ja voidaan yhdessä katsoa onko noissa sun jutuissa mitään perää.

Eli Mikä nokia, mikä samsung, mikä iphone?
 
Liittynyt
21.07.2023
Viestejä
124
Tietty täällä tekniikka foorumilla lasketaan pienimmätkin erot antutu benchmarkeissa, pitää olla UFS 3.1, kameran kohina 1:1 rajauksessa, kun suuret massat ottaa vaan kuvia ja jakaa ne SVGA tarkkuudella fasessa tai jossain somessa eteenpäin ja kukaan ei näe eroa että onko iPhone 15 vai halppis Samsung tai Nokia.
Silti, en suosittele ostamaan huonoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 840
Onko nämä HMD:n retromallit pelkkää kullatuilla muistoilla myymistä vai onko näistä oikeasti vakavastiotettavaksi peruspuhelimeksi? Näissä ei ihan se kohderyhmä ole mulle auennut kelle nämä on tehty.
Ihan juostenkustu käyttöliittymä varmaan kaikissa.

Meinasin kirjoittaa oman kokemuksen (muistaakseni malli oli 105 4G, näitä nykyisiä uusia peruspuhelimia kuitenkin) mutta verkkokauppa.comin arvosteluissa on identtinen kokemus, eli lainataan sitä.

ja lyhyt lisäys: tekstinsyöttötapa vaihtelee sen mukaan missä ollaan kirjoittamassa, eli yhtäkkiä voikin olla ennakoiva ja sitten taas perinteinen, tai jotain tuolta väliltä.
Peruutusnappia kun painaa niin palaa aina kotinäytölle ja näppäinlukko menee samantien päälle. Tätä ei saa pois päältä. Näppäinlukon avaamisessa pitää olla nopea. esim ~80v ikäihminen ei pysty avaamaan näppäinlukkoa koska se vaatii niin nopeita sormenliikkeitä :facepalm::facepalm: (aivan liian lyhyen aikaikkunan sisällä painettava tähti-nappia, muuten aloitettava alusta). Siis kaikenlaisia aivan käsittämättömiä lapsuksia...

Puhelin ostettiin vanhemmalle eläkkeellä olevalle ihmiselle, koska piti myyntipuheiden perusteella olla yksinkertainen käyttää. Totuus on tämän puhelimen kohdalla toisenlainen. Puhelimen käyttöliittymä on uskomattoman hankala ja epälooginen, samaa helppokäyttöisyyttä mikä oli vanhemmissa Nokian peruspuhelimissa, sitä ei löydy tästä puhelimesta laisinkaan. Navigaationäppäin on työelämässäkin olevalle aikuiselle hankala käyttää kun sitä pitäisi pystyä käyttämään nuppineulan tarkkuudella.

Radio on myös aivan turha ja todella ärsyttävää kun yrittää vain soittaa puhelimella, joutuu helposti valikkojen sekamelskan keskelle ja pitäisi yrittää muistaa miten päästä pois. Ei voi suositella kenellekään tätä mallia. Miksi käyttöliittymässä ei ole voinut käyttää aiemmin hyväksi todettua käyttölogiikkaa ja miksi kaikki on väkisin pitänyt suunnitella uusiksi tässä?

Jos saisi ohjelmistopäivityksen jolla saisi karsittua kaikki turhuudet pois ja puhelimesta yksinkertaisen puhelimen jolla soittaa ja lähettää/vastaanottaa tekstiviestejä, sitten tämä olisi ok, mutta nyt on vaikea ymmärtää mikä on kohderyhmä kenelle tämä on suunniteltu.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
1 448
Parempi kamera maksaisi tuskin euroa enempää. Ymmärrän tietysti, että näiden myyntimäärät ovat olemattomia ja kaikesta säästetään, mutta parempi kamera voisi olla monelle ikäihmiselle erittäin toivottu ominaisuus.
Tämähän näissä vanhuspuhelimissa on outoa. Gigantista pari yleisintä Doroa sisältävät 2,4" näytön ja 0,3 megapikselin kameran eli noin 90-luvun alun VGA-laatua. Vanhuksille myydään antiikkisia puhelimia isoilla näppäimillä, mutta pienillä näytöillä ja pieniä kuvia tuottavilla kameroilla. Kuitenkin sormet voivat vanhalla toimia mutta silmät ei.

Vanhus näkee paljon paremmin lukea 6,5" näytöltä ja myös 20+ megapikselin kuvat ovat näkyvämpiä kuin nuo tuhnulaatuiset.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 966
Viestejä
4 215 735
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom