Kuinkamoneen vastaavanhintaiseen vanhempaan vielä myynnissäolevaan (lue hiukan yli vuosi puhelimen myyntiin tulosta) puhelinmalliin olet yrittänyt saada päivityksiä jotka olis pitänyt olla julkaistuna sen puhelimen myynnissä ollessa, esim. Samsungilla on h...vetin paljon sellaisia puhelinmalleja joihin ei ole tullut ainuttakaan päivitystä sen jälkeen kun saman edullisenpään seuraavanvuoden mallista on ensimmäisen kerran kerrottu Samsungin taholta.Niin, miten sen ottaa, jos niitä päivityksiä tulee per puhelinmalli vain lyhyen ajan. Isot kilpailijathan taitavat ainakin jotkut antaa lupauksia 2 vuoden päivityksistä.
Mietin vaan, että miten monta puhelinmallia Nokia/HMD aikoo pukata per vuosi, ja miten tällaisten "halpisluurien" kanssa, kuinka kannattavaa se on valmistella ja jaella päivityksiä, jopa kuukausittain ja useita vuosia? Jotenkin ei vakuuta, että pystyisivät pidempään päivityksiä tarjoamaan kuin mitä isot kilpailijat tällä hetkellä.
Itse vaihdan luuria TODELLA harvoin, siis useampia vuosia menee, mutta nykyinen älymobiiliskenen, mielestäni älytön tilanne, on väkisinkin ajamassa "pakkopuhelinvaihtoihin" korkeintaan parin vuoden välein.
Ts puhelinvalmistajat kohtelee edullisempia puhelinmallejaan niin kuin se olettaisi että niidenkäyttäjät hankii uuden puhelimen joka vuosi.
Kun itse olen sitä mieltä että on kohtuullista odottaa että älypuhelimen valmistaja tarjoaisi puhelimelle päivityksiä niin pitkään kun sen puhelimen akku oletettavasti kestää koska se on edullisemmanpään älypuhelimien se todennäköinen käyttöikä ja älypuhelinta ei voi nykyään käyttää turvallisesti jos sen päivitykset ei ole kunnossa.
PS Tämä kommenttia ei oltu suunnattu suoraan TenderBeef:fille vaan kelletahansa joka ei tosiassa seuraa mitä edullisemmanpään puhelimissa tosiasiassa tapahtuu.
Viimeksi muokattu: