RDE.fi verkkokaupalla näyttää olevan todella paljon tuotekoodivirheitä esimerkiksi kannettavissa. Voisiko ongelmaa yrittää korjata jotenkin (alla esimerkkejä)? Hakuun olisi myös hyvä saada filtteri, jolla voisi sulkea tietty kauppa kokonaan pois, kuten tarjoussivun haulla onnistuu.
Jäähdytystuotteiden kohdalla toivoisi hiukan parempaa rajausta.
Jos koitan esimerkiksi etsiä prosessorin ilmajäähyjä, löytyy prosessorille vain 16 tuotetta (jotka kaikki custom loop osia). Hinnan mukaan selaamalla hieman tuskaista kahlata kaikenmaailman liittimien sun muiden läpi. Tuulettimetkin voisivat olla omana kategorianaan.
Kasuplan myy asiakaspalveln mukaan nykyisin vain yrityksille, enkä ole nähnyt tuotelinkin koskaan toimivan. Onkohan sitä kauppaa enään tarpeellista listata?
Tämä on ollut todella pitkään. Laitoin ainakin pari viikkoa sitten hinta.fi kautta raporttia.
Oiskohan ideaa jos muutamalle luotettavalle ja aktiiviselle foorumikäyttäjälle antais oikeuden muokata noita virheellisiä tietoja oikeaksi?
Tämä on ollut todella pitkään. Laitoin ainakin pari viikkoa sitten hinta.fi kautta raporttia.
Oiskohan ideaa jos muutamalle luotettavalle ja aktiiviselle foorumikäyttäjälle antais oikeuden muokata noita virheellisiä tietoja oikeaksi?
Se ei korjaa ongelmaa vaan seurausta. Lähtisi purkamaan hommaa ihan väärästä päästä. Joku liikehän tuon virheellisen tiedon on syöttänyt ja varmaan pystyvät sen korjaamaan. Sitten tuote nollataan ja homma paketissa uuden ajon jälkeen.
Se ei korjaa ongelmaa vaan seurausta. Lähtisi purkamaan hommaa ihan väärästä päästä. Joku liikehän tuon virheellisen tiedon on syöttänyt ja varmaan pystyvät sen korjaamaan. Sitten tuote nollataan ja homma paketissa uuden ajon jälkeen.
Juuri näin, näistä speksivirheistä voi raportoida tähän ketjuun tai suoraan tuotetietokannan ylläpitäjälle Icecatille (report mistake linkki ja lomake):
En tiedä onko tätä kysytty aiemmin mutta saako tuotteen hintaseurannasta tuota korkeinta hintaa ja sen käyrää jotenkin automaattisesti piiloon ilman että tarvitsee joka tuotteessa sitä täppää käydä näppäämässä pois. En koe tarvitsevani sitä korkeinta hintaa käytännössä koskaan hintoja vertaillessa.
Olisikohan mahdollista saada hintahälytys ominaisuutta vähän hienosäädettyä esimerkiksi siten että vain tietyt käyttäjän valitsemat kaupat triggeröivät hintahälytyksen? Itseäni ei kiinnostaisi saada hintahälytyksiä tuotteesta kun roskakaupat kuten RDE, Proshop tai Hobby Hall päättävät laittaa hinnan viideksi minuuksi jonnekkin pohjamutiin.
Olisikohan mahdollista saada hintahälytys ominaisuutta vähän hienosäädettyä esimerkiksi siten että vain tietyt käyttäjän valitsemat kaupat triggeröivät hintahälytyksen? Itseäni ei kiinnostaisi saada hintahälytyksiä tuotteesta kun roskakaupat kuten RDE, Proshop tai Hobby Hall päättävät laittaa hinnan viideksi minuuksi jonnekkin pohjamutiin.
Tämä olisi kyllä kaivattu ominaisuus, edes tällä yllä mainitulla tavalla. Toki poisto yms ominaisuudet olisi myös kätevät, mutta tuo yksinkertainen sähköposti listauskin olisi hyvä.
Saako pikselitiheyden (pikselitiheys) kaikkien ruudullisten laitteiden 'tuotetiedot'-sivulle? Esimerkiksi Wikipediassa (EN) tieto on infolaatikossa '(X ppi density)'. Laskutoimituksen automatisointi onnistunee teidän osaamisella.
Tämä jäi nyt kyllä varsin irtonaiseksi "vastaukseksi", jonka asiayhteys ei varsinkaan vähääkään satunnaisemmin ketjua kurkkaavalle mitenkään itsestäänselvästi aukea, näkisin.
Ylempänä olikin mainintaa näistä ns roskakaupoista, paikkaansa pitämättömien hintojen lisäksi noilla on myös toimitusajat ihan mitä sattuu. Hinta.fi näytti muutaman katsomani tuotteen toimitusajaksi RDE:stä 3-5 päivää mutta kun sivun avasi se näytti jotain 3 viikon päässä olevia päivämääriä. Mielestäni paras mahdollinen tilanne olisi jos Hinta.fi jostain tunnistaisi millä kaupoilla on omat varastot ja saisi näkyviin vaan sieltä olevat toimitusajat. Ei kiinosta pätkääkään nuo suoraan tukkureilta toimittavat spämmifirmat ja heidän paikkaansa pitämättömät toimitusajat.
Ylempänä olikin mainintaa näistä ns roskakaupoista, paikkaansa pitämättömien hintojen lisäksi noilla on myös toimitusajat ihan mitä sattuu. Hinta.fi näytti muutaman katsomani tuotteen toimitusajaksi RDE:stä 3-5 päivää mutta kun sivun avasi se näytti jotain 3 viikon päässä olevia päivämääriä. Mielestäni paras mahdollinen tilanne olisi jos Hinta.fi jostain tunnistaisi millä kaupoilla on omat varastot ja saisi näkyviin vaan sieltä olevat toimitusajat. Ei kiinosta pätkääkään nuo suoraan tukkureilta toimittavat spämmifirmat ja heidän paikkaansa pitämättömät toimitusajat.
Tuossa nyt muutama mitä löytyi klikkailemalla ensimmäisiä tuloksia näyttökategoriassa. RDE:n toimitusajat ainakin pielessä näissä siis. Suodatus auttaa kyllä paljon jo
edit: Toinen asia mikä tullut vastaan on Google-hakutuloksissa indeksoidut hinnat. Siellä on varsin usein tuo hakutulosrimpsun alimpana oleva eurosumma vanhaa tietoa. En tosin tiedä voitteko te noihin vaikuttaa mitenkään. Tästä esimerkkinä tällä hetkellä esimerkiksi haku 40WP95C-W hinta.fi joka näyttää 1531 euroa halvimmaksi hinnaksi mutta sellaista ei tuolta löydy.
Tuossa nyt muutama mitä löytyi klikkailemalla ensimmäisiä tuloksia näyttökategoriassa. RDE:n toimitusajat ainakin pielessä näissä siis. Suodatus auttaa kyllä paljon jo
edit: Toinen asia mikä tullut vastaan on Google-hakutuloksissa indeksoidut hinnat. Siellä on varsin usein tuo hakutulosrimpsun alimpana oleva eurosumma vanhaa tietoa. En tosin tiedä voitteko te noihin vaikuttaa mitenkään. Tästä esimerkkinä tällä hetkellä esimerkiksi haku 40WP95C-W hinta.fi joka näyttää 1531 euroa halvimmaksi hinnaksi mutta sellaista ei tuolta löydy.
Valitettavasti ei pystytä tuohon Googlen indeksointiin ja tietojen ajantasaisuuteen vaikuttamaan, vaan täytyy olla ylipäänsä tyytyväinen että Google näyttää meidän palvelun hinnat.
En lukenut koko ketjua, mutta olikohan ostoskorin hintahälytystä suunnitteilla tai ideoituna? Eli voisi kasata koriin tuotteet ja saada hälytyksen, kun korin hinta on alle määritellyn. Plussaa jos saisi vielä suodatettua siihen kaupat.
Annatko vielä kehittäjille palautteeseen lisätietoina, mm. miten kauan ongelma kestänyt, tuleeko virheilmoitus vai jääkö vain lataamaan, millä selaimella olet yrittänyt ja onko kyse mobiililaitteesta vai tietokoneesta, yms. Helpompi yrittää metsästää mistä tuo johtuu Itsellä on joskus mobiilin kanssa ollut hitautta havaittavissa jonka takia tulee selaimelta time out, mutta hetken päästä uudella yrityksellä toimii normaalisti.
Viimeisen viikon aikana on ollut pari verkkokatkosta, joista on seurannut minuuttien tai yhtenä yönä muutaman tunnin katkos, mutta jos sivustolle pääsee vain satunnaisesti niin silloin omissa yhteyksissä voi olla jotain vialla.
Miksi hinta.fi puuttuu jotain tuotteita aika satunnaisen oloisesti? Esim ufoxin ilmankostuttimet loistaa poissaolollaan vaikka talvella olisi kiva hankinta, 40e näkyy niidenkin hinta nousseen 4v aikana kun viimeksi ostin. Samoin verkkokauooa.comin omia tuotteita puuttuu, strömet ja vastaavat, niidenkin hintakehitystä olisi kiva seurata vaikka vain yhdessä kaupassa onkin. @Sampsa ?
En tiedä onko tätä kysytty aiemmin mutta saako tuotteen hintaseurannasta tuota korkeinta hintaa ja sen käyrää jotenkin automaattisesti piiloon ilman että tarvitsee joka tuotteessa sitä täppää käydä näppäämässä pois. En koe tarvitsevani sitä korkeinta hintaa käytännössä koskaan hintoja vertaillessa.
Voisko tähän hinta.fi saada jonkun "tuote saatavilla" hälytyksen. Esimerkiksi nyt kun haen "AW3225QF" ei tule yhtään tulosta, niin sivusto voisi ilmoittaa sitten kun niitä löytyy?
Voisko tähän hinta.fi saada jonkun "tuote saatavilla" hälytyksen. Esimerkiksi nyt kun haen "AW3225QF" ei tule yhtään tulosta, niin sivusto voisi ilmoittaa sitten kun niitä löytyy?
Oma ajatus olisi että ehkä helpoiten tämä toimisi niin, että kun valitsee kategorian ja sieltä ruksisi vaihtoehtoja, niin sieltä sitten saisi sen hintahälytyksen tilattua.
Alkaa olemaan hintahälytyksiä jo aika helvetin paljon eri tuotteista, ettei edes muista kaikkia tai niiden rajoja. Olisi kätevä jos ominaisuuden jossa voisi vaikka syöttää oman sähköpostin, ja sitten sivusto lähettäisi sitä kautta säpön missä olisi listattu kaikki hintahälytykset mitä on tilannut.
Suomalainen tietotekniikkajälleenmyyjä Teknavi.com Oy / City Plus Oy on asetettu konkurssiin 26.1.2024.
Tiedotteen mukaan ennen konkurssia tilattuja tavaroita ei todennäköisesti pystytä toimittamaan tilaajille.
Tilaajat, jotka ovat maksaneet tilauksensa luottokortilla ennen konkurssia eivätkä saa tilaustaan, voivat hakea maksun palauttamista luottokorttiyhtiöltä. Sama oikeus on myös muuta tuotteen hankinnan rahoittanutta luotonantajaa/laskuntarjoajaa kohtaan. Myös maksukortin debit-ominaisuudella maksetuista ostoksista voi mahdollisesti vaatia hyvitystä korttiyhtiöltä, jos yhtiö on korttiehdoissaan tai muutoin tähän sitoutunut.
Tilaajat, jotka ovat maksaneet verkkokauppatilauksensa verkkopankissa tai muulla tavalla ennakkoon, voivat valvoa saatavansa konkurssipesässä.
Kauppojen suodatus oli tuolla aiemmin mainittu. Onkohan se tulossa myös ostoskoriin saataville? Esimerkiksi jos kerään ostoskorin täyteen tuotteita, olisi mahtavaa valita kaupat jotka haluaa huomioida ostoskorin kasaamisessa. Otetaas toinen kuppi kahvia kun ei taas osaa muuten. Mahtava funktio